back to top
13 C
Athens
Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2025

Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης ή διαρκώς μπλεξίματα

της Ελενας Ερμείδου

«Κοκτέιλ» ευθυνών παράγουν οι νέοι Κανονισμοί που δρομολογούνται και έρχονται από την Ευρώπη. Ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (GDPR), ο οποίος προστατεύει τα προσωπικά δεδομένα των πελατών και το New Deal for Consumers που έχει προταθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έρχεται κυρίως μετά το μεγάλο σκάνδαλο στο κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας προάγει την δικαιοσύνη, ενισχύοντας μεταξύ άλλων σε μεγάλο βαθμό τις συλλογικές αγωγές. Τυχόν λάθη και παραλείψεις «πληρώνονται» ακριβά, απειλώντας την φήμη μίας επιχείρησης, τα κέρδη, τη συνέχεια της παραγωγής και γενικότερα τη βιωσιμότητα της.

- Advertisement -

Το τελευταίο διάστημα Ευρώπη και έλληνες διαμορφώνουν ένα νέο πλαίσιο κίνησης. Οι μεν έλληνες, όλο και συχνότερα προσφεύγουν στην δικαιοσύνη, όταν θίγονται τα δικαιώματα και έχουν έννομο συμφέρον, είτε  σε περιπτώσεις ελαττωματικών προϊόντων, είτε σε περιπτώσεις που έχουν υποστεί ζημία ή βλάβη από κάποιο προϊόν ή κάποια υπηρεσία.

Τα δε, ευρωπαϊκά όργανα θωρακίζουν ολοένα και περισσότερο τον καταναλωτή και δημιουργούν ένα εξαιρετικά αυστηρό πλαίσιο για τις επιχειρήσεις, οι οποίες θα πρέπει να ενημερωθούν και να διαθέτουν συστήματα ελέγχου των λειτουργιών τους, αλλά και προγράμματα ασφάλισης Αστικής Ευθύνης που θα τις προστατεύσουν στην έλευση του συγκεκριμένου κινδύνου, σύμφωνα με την μεσιτική ασφαλίσεων Globalnet.

- Advertisement -

Οταν σε μία επιχείρηση –σε όποιον κλάδο και εάν δραστηριοποιείται– ξεκινήσουν οι ανακλήσεις ή οι αξιώσεις αποζημιώσεων, οι συνέπειες μπορεί να έχουν μορφή ντόμινο για τη φήμη, τα κέρδη, τη συνέχεια της παραγωγής και γενικότερα τη βιωσιμότητα μιας επιχείρησης. Το κόστος της «επανόρθωσης της ζημιάς» μπορεί να είναι τεράστιο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το σκάνδαλο dieselelgate για το οποίο υπολογίζεται ότι οι αποζημιώσεις φτάνουν τα 20 δισ. δολάρια.

Διαβάστε: Ευ. Καφφετζή: Αλλάζουν οι ισορροπίες, εδραιώνονται οι Ευθύνες

Τα παραδείγματα είναι πολλά:

  • το 2014 το πρόβλημα με τους διακόπτες στην General Motors οδήγησαν σε αποζημιώσεις 400 εκατ.
  • η ιστορία με τους αερόσακους της takata που είχαν οδηγήσει ακόμα και σε θανάτους τελείωσε με την εταιρεία να χρεοκοπεί
  • το 2017 δικαστήριο στο Λος Άντζελες επιδίκασε σε ασθενή με γυναικείο καρκίνο αποζημίωση 437 δολαρίων από την Johnson & Johnson λόγω της χρήσης του ταλκ της Εταιρείας. Σύμφωνα με τον ξένο τύπο εκκρεμούν περίπου 2.000 αξιώσεις
  • τα γνωστά συσκευασμένα λαχανικά dole προχωρούν τον Σεπτέμβρη-Οκτώβρη του 2017 σε ανάκληση προϊόντων τους τα οποία ενδεχομένως να έχουν λιστέρια, μετά από 19 υποθέσεις στις ΗΠΑ. Υπολογίζεται ότι οι οικονομικές απώλειες στην Εταιρεία ξεπερνούν τα 25 εκατ. δολάρια

Σημαντικό ρόλο παίζει το προφίλ του καταναλωτή. Αλλάζει συνεχώς και σε αυτό έχουν παίξει ρόλο πολλοί παράγοντες όπως η ενημέρωση από τα μέσα και το διαδίκτυο, η κινητοποίηση από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και οι καταναλωτικές ενώσεις.

Στην Ελλάδα αρχίζει να αναπτύσσεται το μοντέλο ενός πιο ενημερωμένου καταναλωτή που διεκδικεί τα δικαιώματά του και την ανάγκη να υπάρξουν περισσότερα μέτρα ασφαλείας, αλλά και ασφάλισης στις επιχειρήσεις αφενός για την προστασία των καταναλωτών και αφετέρου για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων και τις θέσεις εργαζομένων.

Στην τελική διαμόρφωση του μοντέλου αυτού και όχι  μόνο ρόλο θα παίξει ο GDPR που προστατεύει τα προσωπικά δεδομένα των πελατών αλλά και το New Deal for Consumers ή η Νέα Συμφωνία για τους Καταναλωτές.

 

 

 

 

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

«Η Υγεία στο προσκήνιο, με γνώμονα τη διαφάνεια, την κοινωνική ευθύνη και τη βιωσιμότητα» το μήνυμα του 4ου Συνεδρίου της ΕΑΕ

Για την αναγκαία ανάπτυξη της ιδιωτικής ασφάλισης υγείας και πρακτικές όπως τα DRGs μίλησε ο Α. Σαρρηγεωργίου

myIDD: Ο ψηφιακός σύμμαχος του Αλέξανδρου Πατσού παρουσιάστηκε στη Βόρεια Ελλάδα

H πλατφόρμα απλοποιεί τις διαδικασίες συμμόρφωσης με τον Ν. 4583/2018 (IDD) και τον GDPR, καθώς και τη διαχείριση εγγράφων

ΕΑΕΕ: Η θέση της ευρωπαϊκής ασφαλιστικής αγοράς για τη στρατηγική της Ένωσης Δεδομένων

H ομοσπονδία υποδεικνύει ένα σύγχρονο πλαίσιο που υποστηρίζει επιχειρήσεις, προστατεύει καταναλωτές και επιτρέπει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της κοινωνίας

Infotrust – VIDAVO: Το tele-underwriting ανοίγει νέο κεφάλαιο στην ελληνική ασφάλιση

Η καινοτομία μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα για τον κλάδο, που διαφορετικά κινδυνεύει να μείνει πίσω σε σχέση με ώριμες αγορές

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

ΤτΕ: Το πρόγραμμα εξετάσεων πιστοποίησης ασφαλιστών για το α΄ 6μηνο 2026

Οι εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν το διάστημα Φεβρουαρίου-Ιουνίου σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο και Ιωάννινα

Σας ενδιαφέρει να μάθετε την ασφαλιστική μας ιστορία;

Το MINETTA Insurance HUB φέρνει στο φως συναρπαστικά τεκμήρια του ασφαλιστικού μας παρελθόντος

Προϋπολογισμός 2026 – Επιταχυντής οικονομικής ευμάρειας οι επενδύσεις

Μεγάλα πρωτογενή πλεονάσματα προβλέπει ο νέος προϋπολογισμός που κατατέθηκε στη Βουλή - 4 άξονες ανθεκτικότητας στην εισηγητική έκθεση

Η ψηφιακή ασφάλεια δεν είναι πια μόνο θέμα τεχνολογίας – Ξεκάθαρη ανάγκη κάλυψης από την ασφαλιστική αγορά!

Τι αποκαλύπτει πανελλαδική έρευνα της Visa σε συνεργασία με το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

100 χρόνια ΕΕΑ: Οι στιγμές της μεγάλης γιορτής στο Μέγαρο Μουσικής

Η ιστορική βραδιά ανέδειξε τη σημασία της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας και της συλλογικής προσπάθειας - Στις τιμώμενες επιχειρήσεις, οι Ασφάλειες Ραφαηλίδη

Άμεση αντίδραση ΔΕΕΙΑ στην επιστολή του ΕΕΑ για αθέμιτες πρακτικές – Αναμένονται οι κυρώσεις

Την ανάγκη επιβολής προστίμων και αναίρεσης μη σύννομων πρακτικών που πλήττουν τους επαγγελματίες επισημαίνει σε νέα ανακοίνωση το Επιμελητήριο

Μ. Θεμιστοκλέους και Π. Δημητρίου συζήτησαν για τις συνέργειες δημόσιου-ιδιωτικού τομέα σε υγεία και ασφάλιση

Παρακολουθήστε το βίντεο της συζήτησης που διεξήχθη στο πλαίσιο του Fortune Greece CEO Initiative Forum 2025

Eurolife FFH: Χρυσό βραβείο καινοτομίας απέσπασε το My Health F1rst

Όραμα της εταιρείας, να σχεδιάζει προϊόντα που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες και ενισχύουν την εμπιστοσύνη στην ιδιωτική ασφάλιση υγείας

Νέα προσθήκη στην ομάδα της Allianz Trade στην Ελλάδα – Η Μαρία Αλυμάρα αναλαμβάνει ως Account Manager

Η εταιρεία προσβλέπει σε ενίσχυση της πελατοκεντρικής προσέγγισης και αριστεία στις επιχειρηματικές συνεργασίες