back to top
20.8 C
Athens
Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Διεθνείς ασφαλιστικές «προδιαγραφές» για τα αυτοκινούμενα ΙΧ θέλουν οι Βρετανοί ασφαλιστές

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

Τα αυτοκίνητα του μέλλοντος θα πρέπει να συγκεντρώνουν μια σειρά τυποποιημένων στοιχείων ώστε να μην κατηγορούνται άδικα οι οδηγοί σε περίπτωση ατυχήματος που προκλήθηκε από «τεχνολογικό σφάλμα». Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών της Βρετανίας (ABI) τάσσεται υπέρ της δημιουργίας μιας δέσμης δεδομένων που θα συμφωνηθεί σε διεθνές επίπεδο και θα είναι άμεσα διαθέσιμη σε περίπτωση ατυχήματος με εμπλοκή αυτοματοποιημένου οχήματος. Για παράδειγμα, θα πρέπει να είναι σαφές εάν το όχημα λειτουργούσε αυτόνομα ή όχι και τι είδους τεχνολογία χρησιμοποιούσε.

- Advertisement -

Σύμφωνα με την ABI, τα στοιχεία αυτά θα χρησιμοποιηθούν για:

-Να καταμερίζονται οι ευθύνες όταν κάτι πάει στραβά.

- Advertisement -

-Να ενημερώνονται οι αρμόδιες αρχές (οδική βοήθεια, τροχαία, κλπ.).

-Να διασφαλίζεται ότι οι αιτήσεις για αποζημιώσεις θα διεκπεραιώνονται γρήγορα.

-Να διευκολύνονται οι κατασκευαστές των ΙΧ στη βελτίωση των προϊόντων τους.

Στις περιπτώσεις όπου το ατύχημα προκαλείται από σφάλμα τεχνολογίας, οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να αποζημιώνονται απευθείας από τους κατασκευαστές, κάτι που θα συνέβαλλε στη διατήρηση των ασφαλίστρων σε χαμηλά επίπεδα, υποστηρίζει η ABI. Η διεθνούς εμβέλειας συλλογή στοιχείων θα αφορά μόνο τα αυτόνομα συστήματα και την αλληλεπίδρασή τους με τον οδηγό. Η ABI δεν εισηγείται τη συλλογή δεδομένων που αφορούν στην απόδοση του οδηγού.

Τα στοιχεία που θα συλλέγονται διεθνώς θα καλύπτουν χρονική περίοδο 30 δευτερολέπτων πριν το ατύχημα και 15 δευτερολέπτων μετά και θα περιλαμβάνουν:

-Τον ακριβή χρόνο και την τοποθεσία του ατυχήματος μέσω στίγματος GPS.

-Επιβεβαίωση εάν το ΙΧ λειτουργούσε «αυτόνομα» ή «χειροκίνητα» (δηλαδή με ανθρώπινη παρέμβαση).

-Εάν λειτουργούσε αυτόνομα, εάν το ΙΧ ήταν σταθμευμένο ή εν κινήσει.

-Πότε το όχημα άρχισε να λειτουργεί αυτόνομα και πότε αλληλεπίδρασε για τελευταία φορά ο οδηγός με το σύστημα.

-Εάν υπήρχε δραστηριότητα του οδηγού (π.χ. εάν πάτησε φρένο ή προσπάθησε να αλλάξει πορεία στο όχημα).

-Εάν η θέση του οδηγού ήταν κατειλημμένη και εάν ο οδηγός φορούσε ζώνη ασφαλείας.

«Ο ασφαλιστικός κλάδος είναι καινοτόμος και ανταποκρίνεται συνεχώς στην τεχνολογική πρόοδο. Δημιουργήσαμε νέους τρόπους ώστε οι πελάτες να διαχειρίζονται την οδική τους ασφάλεια μέσω smartphones», σχολίασε ο γενικός διευθυντής της ABI Huw Evans. «Καθώς η χρήση των αυτοκινούμενων ΙΧ θα διευρύνεται, είναι απαραίτητο να υπάρχουν ορισμένα βασικά στοιχεία διαθέσιμα ώστε να διασφαλίζεται η προστασία των πελατών εάν κάτι πάει στραβά, να διευκολύνονται οι έρευνες των αρχών και να επιταχύνεται η διαδικασία καταβολής των ασφαλιστικών αποζημιώσεων», κατέληξε ο κ. Evans.

«’Ενα από τα πεδία μάχης του μέλλοντος θα είναι ο καταλογισμός της υπαιτιότητας σε περίπτωση ατυχήματος με εμπλοκή αυτοκινούμενου οχήματος», σχολίασε ο Peter Shaq, διευθύνων σύμβουλος της Thatcham Research. «Θα πρέπει να καθορίζεται άμεσα ποιος φταίει και ποιος πληρώνει… Επρόκειτο για λάθος του οδηγού ή για πρόβλημα του αυτόματου συστήματος οδήγησης; Όλα αυτά προϋποθέτουν να έχουν πρόσβαση οι ασφαλιστικές στα κρίσιμα δεδομένα του ατυχήματος. Απευθύνουμε έκκληση στις ρυθμιστικές αρχές και στις αυτοκινητοβιομηχανίες να συνεργαστούν με την ασφαλιστική βιομηχανία για να αναπτύξουν ένα πλαίσιο ώστε να συμβεί αυτό…»

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Moody’s: Σε κίνδυνο η φήμη των ασφαλιστικών

Χαμηλή η έκθεση των ασφαλιστικών σε αποζημιώσεις επιχειρησιακής συνέχειας. Οι περισσότερες πολιτικές καλύπτουν μόνο πυρκαγιά, κλοπή και καταστροφές, εξαιρούν την πανδημία

Συναγερμός στην (αντ)ασφαλιστική αγορά του Λονδίνου

Στελέχη, ασφαλιστές, αντασφαλιστές, δικηγορικές εταιρείες προειδοποιούν για τα χειρότερα και κάνουν έκκληση για εύρεση λύσεων

Προάγγελος οστεοαρθρίτιδας τα smartphones

H χρήση τους επιβαρύνει τα δάκτυλα, τους καρπούς, τους ώμους, τον αυχένα και την πλάτη - Ποια προληπτικά μέτρα συστήνονται

Ασφαλιστικά «κόλπα ζόρικα…που κάνουν στην Ινδία»!

Πώς οι κάτοχοι ασφάλειας αυτοκινήτου στην Ινδία λαμβάνουν αποζημίωση για ζημίες στα ΙΧ τους σε 1 ώρα, κάνοντας «αυτο-πραγματογνωμοσύνη» μέσω εφαρμογών για smartphone.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025

Eναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης

“Ξεκλειδώνεται” πολύτιμη ρευστότητα για τις επιχειρήσεις , δημιουργώντας ανάπτυξη

Νέα αυξημένα όρια εγγυητικών επιστολών που 'ξεκλειδώνουν' μεγάλη ρευστότητα για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις λάνσαρε η “Karavias Underwriting Agency

Οι νέοι ορίζοντες που ανοίγονται για την ΕΥΡΩΠΗ ΑΕΓΑ από τις αρχές 2025 

Η επιχειρηματική δικαίωση του Ν. Μακρόπουλου ως βασικού μετόχου και  σε έναν μεγάλο όμιλο  

Οι τρεις προτάσεις της ΕΑΔΕ στο υπ. Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών

Η ΕΑΔΕ κρίνει αναγκαίατ η διεύρυνση της ασφαλιστικής κάλυψης οχημάτων με την προσθήκη των κινδύνων από σεισμό και χαλαζόπτωση

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ν. Σπυράτος, ERGO: Η ασφαλιστική διείσδυση στις ΜμΕ είναι εξαιρετικά χαμηλή

Στη σύγχρονη, ψηφιακή εποχή, στην οποία η χρήση του Διαδικτύου και των νέων τεχνολογιών αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ζωής,

Νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025

Eναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης

“Ξεκλειδώνεται” πολύτιμη ρευστότητα για τις επιχειρήσεις , δημιουργώντας ανάπτυξη

Νέα αυξημένα όρια εγγυητικών επιστολών που 'ξεκλειδώνουν' μεγάλη ρευστότητα για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις λάνσαρε η “Karavias Underwriting Agency

Περί ‘Υποχρεωτικότητας’ το ανάγνωσμα

Το ανάγνωσμα περί υποχρεωτικής ασφάλισης οχημάτων που βρίσκονται σε διοικητική ακινησία κάπου συναντά κενά.

Οι νέοι ορίζοντες που ανοίγονται για την ΕΥΡΩΠΗ ΑΕΓΑ από τις αρχές 2025 

Η επιχειρηματική δικαίωση του Ν. Μακρόπουλου ως βασικού μετόχου και  σε έναν μεγάλο όμιλο