της Ελενας Ερμείδου
Το χάσμα προστασίας δεν απασχολεί μόνο την Ελλάδα αλλά τον κόσμο. Η αντιμετώπιση του προβλήματος δεν γίνεται μόνο με την έκδοση νέων προϊόντων ή με τον τρόπο που διανέμονται τα προϊόντα, αλλά με την οικοδόμηση και ενίσχυση της εμπιστοσύνης και την εκπαίδευση των καταναλωτών σχετικά με τα οφέλη των προϊόντων.
Σύμφωνα με έρευνα της The Geneva Association σε δείγμα 7.000 ατόμων σε Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ιαπωνία, Ελβετία, Βρετανία και ΗΠΑ, το 60% πιστεύει ότι οι ασφάλειες έχουν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην οικονομία. Ωστόσο, λιγότερο από το 30% είχε θετική γνώμη για το κλάδο και το 53% μίλησε αρνητικά αναφέροντας άσχημες εμπειρίες.
Πάνω από τους μισούς δήλωσαν ότι προτιμούν να αγοράζουν ασφάλειες από πρακτορείο ή από έναν εκπρόσωπο πωλήσεων, ενώ το 46% υπογράμμισε ότι θα επιθυμούσε να είχε μάθει για τις λειτουργίες της ασφάλισης στο σχολείο.
Η έρευνα ωστόσο αποκαλύπτει ότι υπάρχουν εσφαλμένες αντιλήψεις για τους ασφαλιστές και τα προϊόντα τους. Η αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού θα βοηθήσει την αύξηση της διείσδυσης των ασφαλειών και στις ώριμες οικονομίες.
Στο πλαίσιο αυτό η The Geneva Association συστήνει στους (αντ)ασφαλιστές να απλουστεύσουν τις διαδικασίες παρουσίασης των προϊόντων τους και να βελτιώσουν τους τρόπους διεκδίκησης των απαιτήσεων των πελατών τους.
Συστήνεται επίσης η οικοδόμηση ενός καναλιού διανομής το οποίο θα κεφαλαιποιεί τα δίκτυα και όχι να τα παρακάμπτει. Ταυτόχρονα χρειάζεται χρηματοοικονομική εκπαίδευση και χρηματοοικονομική παιδεία.
Σύμφωνα με την The Geneva Association στην σημερινή εποχή της ψηφιοποίησης της προηγμένης ανάλυσης των δεδομένων, ο κλάδος των ασφαλειών έχει την μοναδική ευκαιρία να αξιοποιήσει τα κενά και να διορθώσει τις αδυναμίες του, βάζοντας τα θεμέλια για την ενίσχυση την εμπιστοσύνης των πελατών.