back to top
18.1 C
Athens
Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2025

Ν. Μποζίκη, Eurolife: Νέοι κλάδοι ασφάλισης με νέα target groups

Συνέντευξη στον Βάιο Κρόκο

Τηλεματική, ΙοΤ, biometrics, cyber αλλάζουν τα δεδομένα, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες την ίδια ώρα που δίνουν ώθηση σε νέους κλάδους ασφάλισης και προϊόντα. Παράλληλα, καλλιεργούν ασφαλιστική συνείδηση σε νέα κοινά, όπως δηλώνει σε συνέντευξή της στο περιοδικό Insurance & Reinsurance Outlook 2018 η κυρία Νικόλ Μποζίκη, Supervisor Reinsurance Department της Eurolife. Παρατηρεί, μεταξύ άλλων, ότι στις προαιρετικές περιπτώσεις κινδύνων περιουσίας, τα κριτήρια της Eurolife είναι πολλαπλά ως προς το είδος του κινδύνου, το ύψος του ασφαλιζόμενου κεφαλαίου, η υπάρχουσα αντασφαλιστική σύμβαση κ.ά.

- Advertisement -

Αναφερόμενη στις τιμές των αντασφαλίστρων για το 2018, εκτιμά ότι υπάρχουν μεμονωμένοι αντασφαλιστές οι οποίοι δεν έχουν επηρεαστεί τόσο από τις παγκόσμιες καταστροφικές ζημιές, με αποτέλεσμα, ίσως, να μπορούν να προσφέρουν καλύτερα rates, αλλά εκεί παίζει ρόλο το αν μπορούν να υποστηρίξουν το 100% μιας σύμβασης, προκειμένου να υπερισχύσει το δικό τους rating.

 

- Advertisement -
  • Θα παραμείνουν οι τιμές των αντασφαλίστρων το 2018; Ποια είναι η εκτίμησή σας;

Προσφορές ανανεώσεων συμβάσεων σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και σε μεμονωμένες περιπτώσεις, μέχρι τώρα τοπικά, δείχνουν ότι τα αντασφάλιστρα θα έχουν αυξητική τάση το 2018 και, στην καλύτερη περίπτωση (καλύτερη έκπτωση για φέτος), θα είναι με ανανέωση ως έχει. Υπάρχουν κάποιοι (μεμονωμένοι) αντασφαλιστές οι οποίοι δεν έχουν επηρεαστεί τόσο από τις παγκόσμιες καταστροφικές ζημιές, με αποτέλεσμα, πιθανώς, να είναι σε θέση να προσφέρουν καλύτερα rates, αλλά εκεί παίζει ρόλο το αν μπορούν να υποστηρίξουν το 100% μιας σύμβασης προκειμένου να υπερισχύσει το δικό τους rating (δική τους πρόταση).

  • Πώς αντασφαλίζετε τους κινδύνους των χαρτοφυλακίων σας; Έχετε κάποια συγκεκριμένα κριτήρια;

Κάθε line of business αντιμετωπίζεται διαφορετικά ως προς την αντασφάλιση και οι αντασφαλιστικές (συμβατικές) ανάγκες διαφέρουν. Στις προαιρετικές περιπτώσεις κινδύνων περιουσίας, τα κριτήριά μας είναι πολλαπλά: το είδος του κινδύνου, το ύψος του ασφαλιζόμενου κεφαλαίου, η υπάρχουσα αντασφαλιστική σύμβαση, τυχόν EML που εφαρμόζεται, η συνολική εικόνα του κινδύνου (π.χ. η τήρηση υποχρεωτικών μέτρων ασφαλείας), το ιστορικό ζημιών και μέτρα ασφαλείας, είναι από τα βασικά που θα καθορίσουν το αν θα δοθεί κάποιος κίνδυνος για προαιρετική αντασφάλιση ή όχι.

  • Πολλές είναι οι νέες προκλήσεις, πλέον, είτε λόγω οικονομικών και γεωπολιτικών αναταραχών είτε από τη νέα τεχνολογία, το περιβάλλον κ.λπ. Ποια είναι η εικόνα που διαμορφώνεται, τελικά, στην αγορά;

Τα νέα προϊόντα που προκύπτουν με βάση τις νέες τάσεις της αγοράς αποτελούν σημαντική πρόκληση για την ασφαλιστική αγορά. Υπάρχουν καλύψεις που, αν και παρέχονται, πλέον, στην τοπική αγορά (αν και χωρίς σημαντικά εμπορικά αποτελέσματα), ενέχουν κίνδυνους τιμολόγησης/ανάληψης και εμπειρίας ζημιών, όπως άλλωστε και κάθε ασφαλιστικό προϊόν που δεν έχει ωριμάσει, με τη διαφορά ότι αυτό ισχύει τόσο στην τοπική όσο και στην ευρωπαϊκή αγορά. Οι σημερινές ανάγκες/υποχρεώσεις επιταχύνουν την ανάγκη ύπαρξης νέων προϊόντων που απευθύνονται σε διαφορετικό κοινό από τους παραδοσιακούς λήπτες ασφάλισης. Το cyber, το environmental liability ή και το D&O είναι όλα προϊόντα που απευθύνονται κυρίως σε εταιρείες/επιχειρήσεις αντί για το κλασικό καταναλωτικό κοινό, απαιτούν εξειδικευμένη τεχνογνωσία και σωστή διαμεσολάβηση. Η τοπική αγορά θα χρειαστεί χρόνο για να αναπτύξει τέτοια νέα χαρτοφυλάκια, λόγω των οικονομικών συγκυριών και της έλλειψης θεσμοθετημένης υποχρεωτικής ασφάλισης.

  • Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για την ελληνική αγορά το νέο έτος; Βλέπετε περαιτέρω συγκέντρωση του κλάδου;

Τόσο οι αλλαγές στο οικονομικό περιβάλλον όσο και αυτές στο κοινωνικό σύστημα, σε συνδυασμό με τα άλματα στην τεχνολογία (τηλεματική, ΙοΤ, biometrics, cyber κ.λπ.), θα συνεχίσουν να δημιουργούν νέες προκλήσεις και ευκαιρίες, που θα δώσουν ώθηση σε νέους κλάδους ασφάλισης και σε νέα προϊόντα, καλλιεργώντας ασφαλιστική συνείδηση σε νέα κοινά.

Σχετικές δημοσιεύσεις

«Αξίζουμε όσο οι άνθρωποί μας» – Η 3P Insurance τίμησε συνεργάτες και στελέχη σε μια βραδιά αφιερωμένη στους ανθρώπους της

«Η πραγματική επιτυχία δεν βρίσκεται στα βραβεία, αλλά στις ζωές και τις περιουσίες που έχουμε προστατεύσει» επισήμανε ο Διευθύνων Σύμβουλος Γ. Λούβαρης

Στην Κάσο ο 6ος παιδικός σταθμός που εγκαινιάζει η Eurolife FFH

Το πλάνο υλοποίησης συνολικά 12 σταθμών σε συνεργασία με τη HOPEgenesis έχει διανύσει επιτυχώς το μισό της διαδρομής του

Η ισχύς της συλλογικότητας στο επίκεντρο του 1oυ Sofos Insurance Summit

Με το σύνθημα «Embrace Collaboration», το συνέδριο ανέδειξε για τη διαμεσολάβηση ένα μέλλον βασισμένο στην ανθρώπινη επαφή, χωρίς φόβο για την τεχνολογία

H Eurolife αναβαθμίζει τις υπηρεσίες υποστήριξης ζημιών αυτοκινήτου

Σκοπός της εταιρείας, να βρίσκεται καθημερινά δίπλα σε πελάτες και συνεργάτες, με ταχύτητα, διαφάνεια και σαφήνεια

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η επάνοδος της Groupama

Τη στρατηγική της εταιρείας για επιστροφή στην κερδοφορία εντός διετίας παρουσίασε ο νέος CEO Hassène Feki

Τ. Χατζηθεοδοσίου: «Είμαστε η γέφυρα ανάμεσα στις ανάγκες των πολιτών και τις δυνατότητες της ασφαλιστικής αγοράς» 

«Βαθιά επιθυμία μας, να προσφέρουμε κάτι παραπάνω από υπηρεσίες, να προσφέρουμε εμπιστοσύνη και ηρεμία» - Συνέντευξη στον Λάμπρο Αριστ. Ρόδη

Στ. Αστερίου, Karavias: 4 νέες τάσεις στις πιστώσεις και εγγυήσεις

Παρά την αύξηση που παρατηρείται στους δύο κλάδους, τα μεγέθη δεν θεωρούνται ικανοποιητικά για τις δυνατότητες της ελληνικής αγοράς

Η πορεία του ψηφιακού μετασχηματισμού της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ

Χάρη στην επιτυχημένη phygital στρατηγική της, η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ αποτελεί πλέον σημείο αναφοράς για πελάτες και συνεργάτες

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ανασφάλιστα: Μια νίκη για την Πολιτεία, την κοινωνία αλλά και το ΕΕΑ!

H πολιτική βούληση, η θεσμική επιμονή και η κοινωνική ευαισθησία μπορούν να αλλάξουν τις πραγματικότητες που μας απειλούν για χρόνια

Δράσεις ενημέρωσης του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» στη Δ. Ελλάδα

Με την υποστήριξη του ομίλου AKTOR, άνθρωποι όλων των ηλικιών συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες που ανέδειξαν τη σημασία της πρόληψης

Χρυσό βραβείο Content Marketing στην Εθνική Ασφαλιστική, για ενέργεια με ουσιαστικό κοινωνικό αποτύπωμα

Η διάκριση «Best Use of Content Marketing for Lead Generation» αφορά την ενέργεια «Αγκαλιάζουμε τη ζωή. Δίπλα σου, για να μπορείς να συνεχίζεις®»

243.899 τα ανασφάλιστα, επίκειται νέος μηχανισμός

Κάτι φαίνεται να αλλάζει σήμερα, μετά τα πρώτα αποτελέσματα ελέγχων...

Η ΕΑΔΕ παρουσιάζει το νέο της λογότυπο και καμπάνια για την αξία της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης

Στόχος της καμπάνιας, να ενισχύσει τη θετική στάση του κοινού απέναντι στον επαγγελματία και στον θεσμό που η Ένωση εκπροσωπεί