back to top
32.3 C
Athens
Σάββατο 7 Ιουνίου 2025

Ασφάλιστρα Οχημάτων: Ο κατήφορος συνεχίζεται…

του Κώστα Βλαχάκη, γ.γ ΕΕΑΕ*

Λίγες μέρες πριν έπεσε στα χέρια μου ένα ασφαλιστήριο του Κλάδου Αυτοκινήτων πολύ γνωστής εταιρείας, με διάρκεια κάλυψης μέσα στο 2011. Τον πολλαπλασιασμό που έγινε αυτόματα στο μυαλό μου, ακολούθησε μια γλυκιά νοσταλγία και αμέσως μετά τρόμος…

- Advertisement -

Δεν ανακάλυψα σαφώς κάτι καινούργιο, αλλά αυτές οι στιγμές που συνειδητοποιείς κάποια πράγματα, (συνήθως όχι ευχάριστα), είναι πάντα σκληρές, εσωτερικά.

Το γεγονός πως οι μειώσεις ασφαλίστρων που υπέστη ο συγκεκριμένος Κλάδος, άγγιξαν και ίσως ξεπέρασαν το 50%, συμπαρασύροντας φυσικά και τα εισοδήματά μας σε αντίστοιχα ποσοστά, είναι πια γνωστό σε όλους. Γνωστό είναι επίσης πως όλα όσα συνδέονται με τον συγκεκριμένο κίνδυνο αυξάνονται: Τροχαία Ατυχήματα, Σοβαροί ή/και Θανατηφόροι Τραυματισμοί, κόστη επισκευών, κόστη ανταλλακτικών, η λίστα τελειωμό δεν έχει!.

- Advertisement -

Πως απαντάει για πολλοστή φορά η αγορά μας; Μειώσεις, μειώσεις και πάλι μειώσεις! Και όχι μόνο στα ασφάλιστρα φυσικά, γιατί εδώ μπαίνουν στην εξίσωση και οι αποζημιώσεις για τις οποίες το θέμα έχει αρχίσει ήδη να δυσκολεύει και να θυμίζει παλαιότερες εποχές που οι προστριβές με τους πελάτες μας λόγω αυτών, ήταν μέρος της σκληρής καθημερινότητας μας.

διαβάστε επίσης: Εκ νέου πτώση στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου, παρά την αύξηση τιμών σε υπηρεσίες και αγαθά

Το ερώτημα είναι ένα και καίει: Γιατί όλη αυτή η απαξίωση σε ένα προϊόν που στατιστικά και λόγω των συνθηκών που προαναφέρθηκαν, φιγουράρει αν όχι στην πρώτη θέση της σχετικής λίστας, πάντως σε υψηλότατη θέση σε ότι αφορά τα ποσά αποζημιώσεων που δίνονται κάθε χρόνο στην χώρα μας; Και είναι αυτό κάτι που οι Ασφαλιστικές
Εταιρείες υπάρχει έστω και μια πιθανότητα να μην το γνωρίζουν και να μην το αξιολογούν;

Η ανησυχία η οποία καθημερινά εντείνεται στις τάξεις των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών για τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τις γνωστές σε όλους πρακτικές Αθέμιτου ανταγωνισμού, αλλά και την προσπάθεια που καταβάλλεται να μείνουμε με κάθε τρόπο εντός αγοράς, δυστυχώς διαμορφώνουν μια κατάσταση η οποία στο πολύ άμεσο μέλλον
θα φέρει όλους μας προ σοβαρών και πάντως όχι θετικών εξελίξεων.

Παρά του ότι τα παραδείγματα όπως το πιο πρόσφατο (City), με τις εταιρείες πυροτεχνήματα και το που η λογική του φτηνού ασφαλίστρου οδηγεί είναι πάρα πολλά, η αγορά μας δείχνει πολύ αργά αντανακλαστικά και πάντως όχι με διορθωτική διάθεση.

Με δεδομένο ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες, παρόλο που οφείλουν να λαμβάνουν υπόψη τα παραπάνω πορεύονται ύποπτα προς την αντίθετη κατεύθυνση, δυστυχώς μια ακόμη απειλή για το μέλλον μας προστίθεται στις ήδη υπάρχουσες. Η ευθύνη που μας αναλογεί πάντα θα εξαντλείται στην καθημερινή μας προσπάθεια για την ανάδειξη της σημασίας της ασφάλισης αλλά και της διασφάλισης της βιωσιμότητας μας ως επαγγελματικός κλάδος, κάτι που στενεύει ακόμη περισσότερο τα περιθώρια μας για ουσιαστική αντίδραση στην διαφαινόμενη δυσχερή κατάσταση που πρόκειται να περιέλθουμε.

*Αναδημοσίευση από το περιοδικό “Διασφαλίζω” της ΕΕΑΕ

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ολόκληρη η ΚΥΑ για την υποχρεωτική ασφάλιση αυτοκινήτου

Δημοσιεύθηκε σήμερα η Κοινή Υπουργική Απόφαση των τριών Υπουργών, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης, Κλιματικής Κρίσης

Υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων για φυσικές καταστροφές: Oλιστική προσέγγιση ζητούν οι ΜμΕ

Υποχρεωτική έγινε η ασφάλιση αυτοκινήτων και επιχειρήσεων με τζίρο άνω των 500.000 ευρώ από την 1η Ιουνίου 2025, για φυσικές καταστροφές

Ασφάλεια αυτοκινήτου για φυσικές καταστροφές. Κόστος, υποχρεώσεις, αποζημίωση

Από την 1η Ιουνίου του 2025, η κάλυψη για φυσικές καταστροφές γίνεται υποχρεωτική για όλους τους οδηγούς στην Ελλάδα.

EAEE: Στα 1,24 δισ. € η παραγωγή ασφαλίστρων κλάδου Αυτοκινήτου, αυξημένη κατά 5,5% (αρχική εκτίμηση)

Αυξημένο αριθμό ασφαλισμένων οχημάτων, περιορισμό της μέσης συχνότητας ζημιών (σύνολο καλύψεων), αλλά αυξημένο μέσο κόστος ζημιάς Α.Ε.Οχ

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

INFOTRUST: Από τα μεγαλύτερα και συνεχώς αναπτυσσόμενα, ανεξάρτητα δίκτυα ασφαλιστικών συμβούλων

Η INFOTRUST ιδρύθηκε το 1998 στη Θεσσαλονίκη και, από την έναρξη των εργασιών της, καθιερώθηκε στην Ασφαλιστική Αγορά ως πρωτοπόρος

Στη Θεσσαλονίκη 13/6 η ΓΣ της Interlife,  αλλαγές στο ΔΣ (;), στο 29% το δικαίωμα ψήφου του Ι. Βοτσαρίδη

 Tο υφιστάμενο ΔΣ εξελέγην από την ΓΣ Μετόχων στις 16 /6/ 2021 και η θητεία του διήρκησε μέχρι 16 Ιουνίου του έτους 2026

NN. Σχεδιάζει να καταρρίψει το νέο ρεκόρ πωλήσεων το 2025 με επενδύσεις εκατομμυρίων

Επενδύσεις ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ ετοιμάζει η ΝΝ στην Ελλάδα για να ενισχύσει το προφίλ της και τις επιδόσεις των 1500 συνεργατών της, αναμένοντας το 2025

Ασφάλιση πιστωτικού κινδύνου: Μετεξέλιξη, σύγχρονες τάσεις και στρατηγικές προκλήσεις

Η επαγγελματική μου ενασχόληση στην ασφάλιση πιστώσεων τα τελευταία 25+ έτη μού αποδεικνύει διαρκώς ότι πρόκειται για έναν δυναμικά εξελισσόμενο

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

INFOTRUST: Από τα μεγαλύτερα και συνεχώς αναπτυσσόμενα, ανεξάρτητα δίκτυα ασφαλιστικών συμβούλων

Η INFOTRUST ιδρύθηκε το 1998 στη Θεσσαλονίκη και, από την έναρξη των εργασιών της, καθιερώθηκε στην Ασφαλιστική Αγορά ως πρωτοπόρος

MEGA Brokers: Φυτεύουμε σήμερα για το αύριο που αξίζουμε

Όποιος περνά από το Πάρκο Δημήτρη Μπέη της Αθήνας,...

Στη Θεσσαλονίκη 13/6 η ΓΣ της Interlife,  αλλαγές στο ΔΣ (;), στο 29% το δικαίωμα ψήφου του Ι. Βοτσαρίδη

 Tο υφιστάμενο ΔΣ εξελέγην από την ΓΣ Μετόχων στις 16 /6/ 2021 και η θητεία του διήρκησε μέχρι 16 Ιουνίου του έτους 2026

Η Allianz επιβράβευσε τους Συνεργάτες της με τον Διαγωνισμό «Οδήγησε και εσύ ένα Premium Αυτοκίνητο»

Η Allianz διοργάνωσε και φέτος τον Διαγωνισμό Αυτοκινήτου «Οδήγησε και εσύ ένα Premium Αυτοκίνητο», θέλοντας να επιβραβεύσει τους Συνεργάτες

Οι προτάσεις της ΕΑΕΕ για έναν πιο ασφαλή και σύγχρονο Κ.Ο.Κ.

Την υποστήριξή της στην πρωτοβουλία για την αναμόρφωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) εκφράζει η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος