Οι ασφαλιστές δεν φοβούνται τον νέο ψηφιακό κόσμο που έρχεται

του Βάιου Κρόκου

Πολύς λόγος έχει γίνει το τελευταίο διάστημα για τις μεγάλες αλλαγές που φέρνει η ψηφιοποίηση και στον ασφαλιστικό κλάδο. Η πανδημία, μάλιστα, επιτάγχυνε διαδικασίες, τροποποίησε μεθόδους εργασίας και μοτίβα. Χωρίς αυτές τις αλλαγές, άλλωστε, μέρος της παραγωγής την δύσκολη περίοδο της πανδημίας δεν θα είχε επιτευχθεί.

Κι όμως υπάρχουν ακόμα αρκετοί που θεωρούν πως ο επαγγελματίας ασφαλιστής δεν θέλει να εξελιχθεί, να μετεκπαιδευτεί, να λειτουργήσει με σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία; Νομοτελειακά αυτό θα συμβεί και θέση θα έχουν οι επαγγελματίες εκείνοι που θα προσαρμοστούν και θα υιοθετήσουν σύγχρονες προσεγγίσεις και πρακτικές στον τρόπο εργασίας τους.

Η αλλαγή και η μετάβαση σε κάτι νέο – πολλές φορές – άγνωστο στην αρχή μπορεί να προκαλεί προβληματισμό ή φόβο. Όμως και σε άλλες αλλαγές (ρυθμιστικό πλαίσιο κ.α) στο παρελθόν οι επαγγελματίες δεν προσαρμόστηκαν;

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Accenture, οι άνθρωποι της διαμεσολάβησης αισθάνονται απειλούμενοι καθώς αντιλαμβάνονται πως τα ψηφιακά κανάλια αναδιαμορφώνουν το ρόλο τους. Παρόλα αυτά, είναι πεπεισμένοι ότι θα διατηρήσουν με επιτυχία το συνδετικό τους ρόλο στο διαμορφούμενο ψηφιακό οικοσύστημα, ενισχύοντας το συμβουλευτικό τους χαρακτήρα.

Αναγνωρίζουν τις δυνατότητες των ψηφιακών τεχνολογιών ως ευκαιρία για τη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης των πελατών τους αλλά και συνεργασίας με τις ασφαλιστικές εταιρείες. Την ίδια ώρα, το 77% των διαμεσολαβητών της ίδιας έρευνας δηλώνει πολύ ικανοποιημένο από την ψηφιακή ανταπόκριση των ασφαλιστικών εταιρειών κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Η δίκαιη συμμετοχή στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο

Στοιχείο – “κλειδί” στην εν λόγω έρευνα είναι το γεγονός οτι 9 στους 10 εκτιμά την ανάγκη ενίσχυσης των ψηφιακών επενδύσεων την επόμενη πενταετία. Επενδύσεις που θα έχουν ως στόχο τη βελτίωση της εσωτερικής λειτουργικής αποδοτικότητάς τους αλλά και τη βελτίωση των υπηρεσιών στους τελικούς καταναλωτές.

Οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές αντιλαμβάνονται πως η παροχή προσωποποιημένων συμβουλών για τα πολύπλοκα και εξειδικευμένα ασφαλιστικά προγράμματα θα είναι «αιχμή του δόρατος» στη σύγχρονη ασφαλιστική εποχή. Για το λόγο αυτό η σωστή τοποθέτησή τους στην νέα ψηφιακή αλυσίδα αξίας και η ενίσχυσή τους με τα κατάλληλα εργαλεία θα αποτελέσει εφαλτήριο ανάπτυξης και προόδου.

Στην ίδια λογική, κατανοούν τη σημασία των δεδομένων των πελατών τους, με 69% των διαμεσολαβητών να δηλώνει θετικό ως προς τη συλλογή και αξιοποίησή τους από κοινού με τις ασφαλιστικές εταιρείες για την παροχή προσωποποιημένων υπηρεσιών στους τελικούς πελάτες.

Είναι κανείς που πιστεύει πως άγνωστα σχήματα, μηχανές και αυτοματοποιημένες διαδικασίες θα υποκαταστήσουν τον ρόλο του πραγματικού συμβούλου – ασφαλιστή εξ’ ολοκλήρου; Μπορεί, σ’ ένα βαθμό, αν παραμένουμε προσκολλημένοι στο Αυτοκίνητο όταν ρωτάμε στην Ελλάδα “είσαι ασφαλισμένος”.

Στους σύγχρονους κινδύνους που αναδύονται οι διαμεσολαβητές θα συνεχίσουν να αποτελούν τον δίαυλο επικοινωνίας ανάμεσα στην ασφαλιστική αγορά, τον πολίτη – καταναλωτή αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες της κοινωνίας. Απαιτούνται πλέον όμως όλοι να έχουν ίση και δίκαια πρόσβαση στα σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία…

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*