back to top
17.5 C
Athens
Τετάρτη 2 Απριλίου 2025

Οι ασφαλιστές δεν φοβούνται τον νέο ψηφιακό κόσμο που έρχεται

του Βάιου Κρόκου

Πολύς λόγος έχει γίνει το τελευταίο διάστημα για τις μεγάλες αλλαγές που φέρνει η ψηφιοποίηση και στον ασφαλιστικό κλάδο. Η πανδημία, μάλιστα, επιτάγχυνε διαδικασίες, τροποποίησε μεθόδους εργασίας και μοτίβα. Χωρίς αυτές τις αλλαγές, άλλωστε, μέρος της παραγωγής την δύσκολη περίοδο της πανδημίας δεν θα είχε επιτευχθεί.

- Advertisement -

Κι όμως υπάρχουν ακόμα αρκετοί που θεωρούν πως ο επαγγελματίας ασφαλιστής δεν θέλει να εξελιχθεί, να μετεκπαιδευτεί, να λειτουργήσει με σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία; Νομοτελειακά αυτό θα συμβεί και θέση θα έχουν οι επαγγελματίες εκείνοι που θα προσαρμοστούν και θα υιοθετήσουν σύγχρονες προσεγγίσεις και πρακτικές στον τρόπο εργασίας τους.

Η αλλαγή και η μετάβαση σε κάτι νέο – πολλές φορές – άγνωστο στην αρχή μπορεί να προκαλεί προβληματισμό ή φόβο. Όμως και σε άλλες αλλαγές (ρυθμιστικό πλαίσιο κ.α) στο παρελθόν οι επαγγελματίες δεν προσαρμόστηκαν;

- Advertisement -

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Accenture, οι άνθρωποι της διαμεσολάβησης αισθάνονται απειλούμενοι καθώς αντιλαμβάνονται πως τα ψηφιακά κανάλια αναδιαμορφώνουν το ρόλο τους. Παρόλα αυτά, είναι πεπεισμένοι ότι θα διατηρήσουν με επιτυχία το συνδετικό τους ρόλο στο διαμορφούμενο ψηφιακό οικοσύστημα, ενισχύοντας το συμβουλευτικό τους χαρακτήρα.

Αναγνωρίζουν τις δυνατότητες των ψηφιακών τεχνολογιών ως ευκαιρία για τη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης των πελατών τους αλλά και συνεργασίας με τις ασφαλιστικές εταιρείες. Την ίδια ώρα, το 77% των διαμεσολαβητών της ίδιας έρευνας δηλώνει πολύ ικανοποιημένο από την ψηφιακή ανταπόκριση των ασφαλιστικών εταιρειών κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Η δίκαιη συμμετοχή στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο

Στοιχείο – “κλειδί” στην εν λόγω έρευνα είναι το γεγονός οτι 9 στους 10 εκτιμά την ανάγκη ενίσχυσης των ψηφιακών επενδύσεων την επόμενη πενταετία. Επενδύσεις που θα έχουν ως στόχο τη βελτίωση της εσωτερικής λειτουργικής αποδοτικότητάς τους αλλά και τη βελτίωση των υπηρεσιών στους τελικούς καταναλωτές.

Οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές αντιλαμβάνονται πως η παροχή προσωποποιημένων συμβουλών για τα πολύπλοκα και εξειδικευμένα ασφαλιστικά προγράμματα θα είναι «αιχμή του δόρατος» στη σύγχρονη ασφαλιστική εποχή. Για το λόγο αυτό η σωστή τοποθέτησή τους στην νέα ψηφιακή αλυσίδα αξίας και η ενίσχυσή τους με τα κατάλληλα εργαλεία θα αποτελέσει εφαλτήριο ανάπτυξης και προόδου.

Στην ίδια λογική, κατανοούν τη σημασία των δεδομένων των πελατών τους, με 69% των διαμεσολαβητών να δηλώνει θετικό ως προς τη συλλογή και αξιοποίησή τους από κοινού με τις ασφαλιστικές εταιρείες για την παροχή προσωποποιημένων υπηρεσιών στους τελικούς πελάτες.

Είναι κανείς που πιστεύει πως άγνωστα σχήματα, μηχανές και αυτοματοποιημένες διαδικασίες θα υποκαταστήσουν τον ρόλο του πραγματικού συμβούλου – ασφαλιστή εξ’ ολοκλήρου; Μπορεί, σ’ ένα βαθμό, αν παραμένουμε προσκολλημένοι στο Αυτοκίνητο όταν ρωτάμε στην Ελλάδα “είσαι ασφαλισμένος”.

Στους σύγχρονους κινδύνους που αναδύονται οι διαμεσολαβητές θα συνεχίσουν να αποτελούν τον δίαυλο επικοινωνίας ανάμεσα στην ασφαλιστική αγορά, τον πολίτη – καταναλωτή αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες της κοινωνίας. Απαιτούνται πλέον όμως όλοι να έχουν ίση και δίκαια πρόσβαση στα σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία…

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Πώς θα κρατήσετε τους πελάτες σας στις Κυκλάδες και την Κρήτη

Από εκεί που ψάχναμε για πελάτες για να ασφαλίσουν την περιουσία τους, ψάχνουμε να δούμε πότε τα επιστημονικά συμπεράσματα ....

Με επιτυχία και ο 2ος ακαδημαϊκός κύκλος εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας της Eurolife FFH στη Β. Ελλάδα

Το πρόγραμμα «Βασικές Αρχές Management και Αποτελεσματικής Διοίκησης για Στελέχη Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης»

Oι ασφαλιστικές θα μπορούν να δίνουν μικρο-δάνεια σε πελάτες τους βάσει του νέου νόμου 

Τα πρόσφατα μέτρα που κατατέθηκαν προς ψήφιση για τις τραπεζικές χρεώσεις, περιείχαν μέσα και ρυθμίσεις προκειμένου να μπορούν μη τραπεζικοί οργανισμοί

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

ΤΜΕΔΕ: Νέες ασφαλιστικές καλύψεις σε συνεργασία με την Allianz και Generali

Από σήμερα 1η Απριλίου 2025 τίθενται σε εφαρμογή οι νέες εξειδικευμένες ανταποδοτικές ασφαλιστικές καλύψεις,

Κ. Σεμερτζόγλου: Η HDI κλείνει 30 χρόνια στην Ελλάδα, προετοιμάζει δράσεις

Στο πλαίσιο της επετείου, η HDI σχεδίαζει σειρά από δράσεις με στόχο να ευχαριστήσει τους ανθρώπους που συνέβαλαν στην επιτυχία της αλλά και για να ενισχύσει περισσότερο τις σχέσεις της  με την επιχειρηματική κοινότητα

Η σημερινή ενημέρωση από την Insurance Europe για τα RIS

Τρεις προτάσεις υποβάλλει σήμερα Insurance Europe για τις επενδύσεις λιανικής (RIS)

“Η Εθνική Ασφαλιστική αλλάζει, τα καλύτερα έρχονται”

Με έναν εμπνευσμένο λόγο ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Ασφαλιστικής, Δημήτρης Μαζαράκης, απευθύνθηκε στην λαμπρή βραδιά βραβεύσεων του εταιρικού δικτύου.

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Αυξάνεται η δυσαρέσκεια των πολιτών για το ΕΣΥ-Τι δείχνει έρευνα της GPO για τον ΠΙΣ

Παρά τις εξαγγελίες και τις προσπάθειες του Άδωνι Γεωργιάδη και της κυβέρνησης, αυξάνεται η δυσαρέσκεια των πολιτών για το δημόσιο σύστημα υγείας

«Να ξαναγίνουμε ο εθνικός πρωταθλητής στην Ιδιωτική Ασφάλιση» το μήνυμα που Δ. Μαζαράκη από το βήμα της Επιθεώρησης Χρυσολόγου

«Δημιουργώντας… αστέρια»! Αυτό τον τίτλο επέλεξε φέτος η Επιθεώρηση του κ. Χρήστου Χρυσολόγου, δεδομένης της σταθερής δυναμικής της

H EUROINS Ελλάδος μέγας χορηγός του «13ΟY KALLITHEA RUN»

Για 13η συνεχόμενη χρονιά, η Ασφαλιστική Εταιρεία Euroins Ελλάδος στηρίζει έναν θεσμό που φέρνει κοντά τους κατοίκους της Καλλιθέας

Brokers Union: € 36 εκατ. παραγωγή, 15% αύξηση, ισχυρή ανάπτυξη στον κλάδο Ζωής & Υγείας

Η Brokers Union επιβεβαιώνει τη σταθερή της ανάπτυξη, κλείνοντας το 2024 με 36 εκατ. € καθαρή παραγωγή (συν δικαίωμα) και 15% αύξηση ασφαλίστρων.

To «mystery shopping» και οι κρυφοί έλεγχοι σε επενδυτικές εταιρείες, τράπεζες, ασφαλιστικές

Ρόλο "μυστικών πελατών" «mystery shopping» θα κληθούν να διαδραματίσουν μέλη των εποπτικών αρχών πραγματοποιώντας ελέγχους