back to top
23.2 C
Athens
Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2025

Οι ασφαλιστές δεν φοβούνται τον νέο ψηφιακό κόσμο που έρχεται

του Βάιου Κρόκου

Πολύς λόγος έχει γίνει το τελευταίο διάστημα για τις μεγάλες αλλαγές που φέρνει η ψηφιοποίηση και στον ασφαλιστικό κλάδο. Η πανδημία, μάλιστα, επιτάγχυνε διαδικασίες, τροποποίησε μεθόδους εργασίας και μοτίβα. Χωρίς αυτές τις αλλαγές, άλλωστε, μέρος της παραγωγής την δύσκολη περίοδο της πανδημίας δεν θα είχε επιτευχθεί.

- Advertisement -

Κι όμως υπάρχουν ακόμα αρκετοί που θεωρούν πως ο επαγγελματίας ασφαλιστής δεν θέλει να εξελιχθεί, να μετεκπαιδευτεί, να λειτουργήσει με σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία; Νομοτελειακά αυτό θα συμβεί και θέση θα έχουν οι επαγγελματίες εκείνοι που θα προσαρμοστούν και θα υιοθετήσουν σύγχρονες προσεγγίσεις και πρακτικές στον τρόπο εργασίας τους.

Η αλλαγή και η μετάβαση σε κάτι νέο – πολλές φορές – άγνωστο στην αρχή μπορεί να προκαλεί προβληματισμό ή φόβο. Όμως και σε άλλες αλλαγές (ρυθμιστικό πλαίσιο κ.α) στο παρελθόν οι επαγγελματίες δεν προσαρμόστηκαν;

- Advertisement -

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Accenture, οι άνθρωποι της διαμεσολάβησης αισθάνονται απειλούμενοι καθώς αντιλαμβάνονται πως τα ψηφιακά κανάλια αναδιαμορφώνουν το ρόλο τους. Παρόλα αυτά, είναι πεπεισμένοι ότι θα διατηρήσουν με επιτυχία το συνδετικό τους ρόλο στο διαμορφούμενο ψηφιακό οικοσύστημα, ενισχύοντας το συμβουλευτικό τους χαρακτήρα.

Αναγνωρίζουν τις δυνατότητες των ψηφιακών τεχνολογιών ως ευκαιρία για τη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης των πελατών τους αλλά και συνεργασίας με τις ασφαλιστικές εταιρείες. Την ίδια ώρα, το 77% των διαμεσολαβητών της ίδιας έρευνας δηλώνει πολύ ικανοποιημένο από την ψηφιακή ανταπόκριση των ασφαλιστικών εταιρειών κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Η δίκαιη συμμετοχή στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο

Στοιχείο – “κλειδί” στην εν λόγω έρευνα είναι το γεγονός οτι 9 στους 10 εκτιμά την ανάγκη ενίσχυσης των ψηφιακών επενδύσεων την επόμενη πενταετία. Επενδύσεις που θα έχουν ως στόχο τη βελτίωση της εσωτερικής λειτουργικής αποδοτικότητάς τους αλλά και τη βελτίωση των υπηρεσιών στους τελικούς καταναλωτές.

Οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές αντιλαμβάνονται πως η παροχή προσωποποιημένων συμβουλών για τα πολύπλοκα και εξειδικευμένα ασφαλιστικά προγράμματα θα είναι «αιχμή του δόρατος» στη σύγχρονη ασφαλιστική εποχή. Για το λόγο αυτό η σωστή τοποθέτησή τους στην νέα ψηφιακή αλυσίδα αξίας και η ενίσχυσή τους με τα κατάλληλα εργαλεία θα αποτελέσει εφαλτήριο ανάπτυξης και προόδου.

Στην ίδια λογική, κατανοούν τη σημασία των δεδομένων των πελατών τους, με 69% των διαμεσολαβητών να δηλώνει θετικό ως προς τη συλλογή και αξιοποίησή τους από κοινού με τις ασφαλιστικές εταιρείες για την παροχή προσωποποιημένων υπηρεσιών στους τελικούς πελάτες.

Είναι κανείς που πιστεύει πως άγνωστα σχήματα, μηχανές και αυτοματοποιημένες διαδικασίες θα υποκαταστήσουν τον ρόλο του πραγματικού συμβούλου – ασφαλιστή εξ’ ολοκλήρου; Μπορεί, σ’ ένα βαθμό, αν παραμένουμε προσκολλημένοι στο Αυτοκίνητο όταν ρωτάμε στην Ελλάδα “είσαι ασφαλισμένος”.

Στους σύγχρονους κινδύνους που αναδύονται οι διαμεσολαβητές θα συνεχίσουν να αποτελούν τον δίαυλο επικοινωνίας ανάμεσα στην ασφαλιστική αγορά, τον πολίτη – καταναλωτή αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες της κοινωνίας. Απαιτούνται πλέον όμως όλοι να έχουν ίση και δίκαια πρόσβαση στα σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία…

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Όταν ένα τσιουάουα γίνεται… ασφαλιστικός «κίνδυνος»

Η ιστορία της Wanda Tays θέτει κρίσιμο και για την ελληνική αγορά ερώτημα: πώς ορίζεται ο «κίνδυνος» και πόσο ξεκάθαρα επικοινωνείται στον καταναλωτή;

Όταν τα σχολεία κλείνουν – Η δημογραφική κρίση και η συρρίκνωση της περιφερειακής αγοράς

Τα λουκέτα σε 766 σχολεία αποτυπώνουν μια κρίση που αφορά και την ασφαλιστική αγορά της χώρας

Ποιοι μπορούν να φέρουν ανάπτυξη στην ασφαλιστική αγορά;

Πώς φταίει η χαμηλή ασφαλιστική συνείδηση, όταν ο δρόμος της ανάπτυξης δεν έχει οριοθετηθεί;

ΔΕΘ 2025: Ο αντίκτυπος των εξαγγελιών Μητσοτάκη στην ασφαλιστική αγορά

Παρά τα θετικά νέα, η ομιλία του πρωθυπουργού αφήνει την ασφαλιστική αγορά με την αίσθηση ότι το «παράθυρο ευκαιρίας» για ειδικά κίνητρα δεν αξιοποιήθηκε

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Όταν ένα τσιουάουα γίνεται… ασφαλιστικός «κίνδυνος»

Η ιστορία της Wanda Tays θέτει κρίσιμο και για την ελληνική αγορά ερώτημα: πώς ορίζεται ο «κίνδυνος» και πόσο ξεκάθαρα επικοινωνείται στον καταναλωτή;

Όταν τα σχολεία κλείνουν – Η δημογραφική κρίση και η συρρίκνωση της περιφερειακής αγοράς

Τα λουκέτα σε 766 σχολεία αποτυπώνουν μια κρίση που αφορά και την ασφαλιστική αγορά της χώρας

Voice AI: Νέο στοίχημα για την ασφαλιστική εμπιστοσύνη

Πρόσφατη έρευνα δείχνει ότι οι Έλληνες παραμένουν διχασμένοι ως προς την επικοινωνία με φωνητικά συστήματα

Η ψευδαίσθηση της «άτρωτης» επιχείρησης και η πραγματική αξία της ασφάλισης

Η Feel Safe Insurance υπενθυμίζει ότι οι μικρές επιχειρήσεις είναι οι πιο ευάλωτες, ακριβώς επειδή δεν έχουν μεγάλα περιθώρια αντοχής

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Η Ελλάδα στο επίκεντρο της στρατηγικής του Reale Group – Τι ειπώθηκε στην επίσκεψη του CEO στην Υδρόγειο Ασφαλιστική

O ουσιαστικός διάλογος μεταξύ διοίκησης και στελεχών φέρεται να σηματοδοτεί νέα φάση συνεργασίας και ανάπτυξης

Στις 7 Οκτωβρίου το 16th Pharma & Health Conference: Στο επίκεντρο οι εξελίξεις στο Εθνικό Σύστημα Υγείας

Το Συνέδριο περιλαμβάνει παρεμβατικές ατομικές ομιλίες και τραπέζια συζήτησης - Δείτε τη θεματολογία

Nέος ΚΟΚ: Οι αλλαγές σε πρόστιμα και ποινές

Στον ΚΟΚ που τέθηκε σε ισχύ από 13/9, οι επαναλαμβανόμενες παραβάσεις πλέον δεν συμψηφίζονται, αλλά επιφέρουν σωρευτικές ποινές

100 Χρόνια ΕΕΑ: Ξεκίνησαν οι εγγραφές για τον 2ο Αγώνα Δρόμου για Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις και Επαγγελματίες

Ο Αγώνας Δρόμου του ΕΕΑ αποτελεί μια γιορτή που φέρνει κοντά επαγγελματίες, οικογένειες και φίλους - Έως την 1η Οκτωβρίου οι εγγραφές

Η Ελλάδα επενδύει στην Τεχνητή Νοημοσύνη: Συνάντηση Μητσοτάκη με τον CEO της Google DeepMind

Κατά τη συνάντηση εξετάστηκαν τρόποι εμβάθυνσης της συνεργασίας σε πεδία όπως η υγεία, η εκπαίδευση και η πρόληψη φυσικών καταστροφών