back to top
10.7 C
Athens
Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2025

Οι ασφαλιστές δεν φοβούνται τον νέο ψηφιακό κόσμο που έρχεται

του Βάιου Κρόκου

Πολύς λόγος έχει γίνει το τελευταίο διάστημα για τις μεγάλες αλλαγές που φέρνει η ψηφιοποίηση και στον ασφαλιστικό κλάδο. Η πανδημία, μάλιστα, επιτάγχυνε διαδικασίες, τροποποίησε μεθόδους εργασίας και μοτίβα. Χωρίς αυτές τις αλλαγές, άλλωστε, μέρος της παραγωγής την δύσκολη περίοδο της πανδημίας δεν θα είχε επιτευχθεί.

- Advertisement -

Κι όμως υπάρχουν ακόμα αρκετοί που θεωρούν πως ο επαγγελματίας ασφαλιστής δεν θέλει να εξελιχθεί, να μετεκπαιδευτεί, να λειτουργήσει με σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία; Νομοτελειακά αυτό θα συμβεί και θέση θα έχουν οι επαγγελματίες εκείνοι που θα προσαρμοστούν και θα υιοθετήσουν σύγχρονες προσεγγίσεις και πρακτικές στον τρόπο εργασίας τους.

Η αλλαγή και η μετάβαση σε κάτι νέο – πολλές φορές – άγνωστο στην αρχή μπορεί να προκαλεί προβληματισμό ή φόβο. Όμως και σε άλλες αλλαγές (ρυθμιστικό πλαίσιο κ.α) στο παρελθόν οι επαγγελματίες δεν προσαρμόστηκαν;

- Advertisement -

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Accenture, οι άνθρωποι της διαμεσολάβησης αισθάνονται απειλούμενοι καθώς αντιλαμβάνονται πως τα ψηφιακά κανάλια αναδιαμορφώνουν το ρόλο τους. Παρόλα αυτά, είναι πεπεισμένοι ότι θα διατηρήσουν με επιτυχία το συνδετικό τους ρόλο στο διαμορφούμενο ψηφιακό οικοσύστημα, ενισχύοντας το συμβουλευτικό τους χαρακτήρα.

Αναγνωρίζουν τις δυνατότητες των ψηφιακών τεχνολογιών ως ευκαιρία για τη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης των πελατών τους αλλά και συνεργασίας με τις ασφαλιστικές εταιρείες. Την ίδια ώρα, το 77% των διαμεσολαβητών της ίδιας έρευνας δηλώνει πολύ ικανοποιημένο από την ψηφιακή ανταπόκριση των ασφαλιστικών εταιρειών κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Η δίκαιη συμμετοχή στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο

Στοιχείο – “κλειδί” στην εν λόγω έρευνα είναι το γεγονός οτι 9 στους 10 εκτιμά την ανάγκη ενίσχυσης των ψηφιακών επενδύσεων την επόμενη πενταετία. Επενδύσεις που θα έχουν ως στόχο τη βελτίωση της εσωτερικής λειτουργικής αποδοτικότητάς τους αλλά και τη βελτίωση των υπηρεσιών στους τελικούς καταναλωτές.

Οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές αντιλαμβάνονται πως η παροχή προσωποποιημένων συμβουλών για τα πολύπλοκα και εξειδικευμένα ασφαλιστικά προγράμματα θα είναι «αιχμή του δόρατος» στη σύγχρονη ασφαλιστική εποχή. Για το λόγο αυτό η σωστή τοποθέτησή τους στην νέα ψηφιακή αλυσίδα αξίας και η ενίσχυσή τους με τα κατάλληλα εργαλεία θα αποτελέσει εφαλτήριο ανάπτυξης και προόδου.

Στην ίδια λογική, κατανοούν τη σημασία των δεδομένων των πελατών τους, με 69% των διαμεσολαβητών να δηλώνει θετικό ως προς τη συλλογή και αξιοποίησή τους από κοινού με τις ασφαλιστικές εταιρείες για την παροχή προσωποποιημένων υπηρεσιών στους τελικούς πελάτες.

Είναι κανείς που πιστεύει πως άγνωστα σχήματα, μηχανές και αυτοματοποιημένες διαδικασίες θα υποκαταστήσουν τον ρόλο του πραγματικού συμβούλου – ασφαλιστή εξ’ ολοκλήρου; Μπορεί, σ’ ένα βαθμό, αν παραμένουμε προσκολλημένοι στο Αυτοκίνητο όταν ρωτάμε στην Ελλάδα “είσαι ασφαλισμένος”.

Στους σύγχρονους κινδύνους που αναδύονται οι διαμεσολαβητές θα συνεχίσουν να αποτελούν τον δίαυλο επικοινωνίας ανάμεσα στην ασφαλιστική αγορά, τον πολίτη – καταναλωτή αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες της κοινωνίας. Απαιτούνται πλέον όμως όλοι να έχουν ίση και δίκαια πρόσβαση στα σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία…

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Πώς θα κλείσει το 2025 για την ασφαλιστική αγορά – Οι συνιστώσες

Σημαντική συμβολή είχε η δέσμη κινήτρων για ενίσχυση της κεφαλαιαγοράς, η τεχνολογία και τα νέα λογιστικά πρότυπα

Η ασφαλιστική αγορά στο προσκήνιο του «TOURISM AHEAD»

Το Ετήσιο Συνέδριο του ΣΕΤΕ επιστρέφει στις 17/12 στο Ωδείο Αθηνών, με συμμετοχή της ΕΑΕΕ και θεματικές που αναδεικνύουν τη συμβολή της ασφάλισης

KPMG: 100+ κορυφαία στελέχη στην παρουσίαση της 15ης Ετήσιας Έκθεσης για την Ιδιωτική Ασφαλιστική Αγορά 

Με καίριες επισημάνσεις και σημαντικές παρουσίες ολοκληρώθηκε η ετήσια εκδήλωση της KPMG στην Ελλάδα «The Future of Insurance»

Ι. Βοτσαρίδης: Οι τρεις στόχοι της Interlife – Τι αναφέρει για το κόστος υγείας

Κατά τον CEO της ασφαλιστικής, οι αυξημένοι κίνδυνοι δημιουργούν χώρο για ανάπτυξη σε εταιρείες με σωστό underwriting και σαφείς στρατηγικές

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Πώς θα κλείσει το 2025 για την ασφαλιστική αγορά – Οι συνιστώσες

Σημαντική συμβολή είχε η δέσμη κινήτρων για ενίσχυση της κεφαλαιαγοράς, η τεχνολογία και τα νέα λογιστικά πρότυπα

Η Eurolife FFH αλλάζει τη ζωή των οικογενειών και κερδίζει τη διάκριση της χρονιάς

Η ασφαλιστική δείχνει τον δρόμο για το πώς οι εταιρείες μπορούν να συνδυάζουν τη βιώσιμη ανάπτυξη με την ουσιαστική κοινωνική συνεισφορά

Αντίστροφη μέτρηση για τα Greek Accounting & Finance Awards 2025 powered by ENTERSOFTONE

Τα #graf25 επιστρέφουν για 3η χρονιά στις 12/12, με στόχο την ανάδειξη των άριστων εταιρειών και πρακτικών στη λογιστική και στην οικονομική διοίκηση

Τα Coffee Business Awards 2025 έρχονται στις 17 Δεκεμβρίου

Η κορυφαία διοργάνωση για τον κλάδο της καφεστίασης επιστρέφει για 7η χρονιά, με ανανεωμένο concept - Βίντεο και πληροφορίες συμμετοχής

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

H συνεργασία με τον Όμιλο Helvetia Baloise φέρνει αναβάθμιση για την Ατλαντική Ένωση

Η ελληνική ασφαλιστική αποκτά πρόσβαση σε τεχνολογίες αιχμής, σύγχρονα συστήματα και μοντέλα, καθώς και νέα, ενδιαφέροντα προγράμματα

13η Εθελοντική Αιμοδοσία ΠΑΝΟΡΜΟΥ: Η δύναμη της ενότητας και της κοινωνικής προσφοράς

Μια από τις σημαντικότερες δράσεις κοινωνικής ευθύνης του Συνεταιρισμού θα πραγματοποιηθεί 17/12 στο Λαϊκό Νοσοκομείο

Ασφάλιση και βραχυχρόνιες μισθώσεις: Από νομική υποχρέωση σε στρατηγικό πλεονέκτημα

Ο Θ. Αγγελόπουλος, Υδρόγειος Ασφαλιστική, εξηγεί πώς μια σωστά δομημένη κάλυψη ενισχύει την απόδοση της επένδυσης

Οι στόχοι της νέας χρονιάς για το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης

Μεταξύ αυτών, η αύξηση μισθών, η μείωση ανεργίας κάτω από 8% αλλά και η βελτίωση του θεσμικού πλαισίου για τα Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης

Η Deloitte χαρτογραφεί την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη στην Ελλάδα

Οι νέες προτεραιότητες των επιχειρήσεων στον τομέα της ΕΚΕ και οι στρατηγικές που διαμορφώνουν το μέλλον της υπευθυνότητας