«Κλάδος ελαίας» 300 εκατ. ευρώ από την ΑΧΑ προς 15.000 Γάλλους εστιάτορες

Ο γαλλικός ασφαλιστικός όμιλος επιδιώκει να βάλει τέλος σε μια πολύμηνη δημόσια διαμάχη και να κοιτάξει προς το μέλλον

της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

«Κλάδο ελαίας» αξίας 300 εκατ. ευρώ τείνει η ΑΧΑ σε Γάλλους εστιάτορες-πελάτες της που αξίωναν αποζημιώσεις για παύση επιχειρηματικής δραστηριότητας  λόγω κορωνοϊού, καθώς προσπαθεί να ανοίξει ένα νέα κεφάλαιο και να αφήσει πίσω της έναν χρόνο νομικών διαμαχών και αρνητικής δημοσιότητας.

Ο γαλλικός ασφαλιστικός όμιλος επιδιώκει συμβιβασμό με 15.000 πελάτες της, ιδιοκτήτες εστιατορίων, ενώ στην αρχή είχε αμφισβητήσει ότι τα ασφαλιστικά τους συμβόλαια τους κάλυπταν από τους κινδύνους της πανδημίας.

Η προσφορά της ΑΧΑ θα ισχύει από τις 21 Ιουνίου έως τις 30 Σεπτεμβρίου και αφορά στην κάλυψη του 15% των διαφυγόντων εσόδων των εστιατορίων κατά τη διάρκεια των lockdown. Στην σχετική της ανακοίνωση η ΑΧΑ υπογραμμίζει ότι «προτείνει μια καθαρή οικονομική λύση, εν μέσω συνεχιζόμενης δικαστικής αβεβαιότητας», η οποία απευθύνεται σε 15.000 εστιάτορες που  είχαν συνάψει «κλασικά» συμβόλαια κάλυψης έναντι κινδύνου διαταραχής/παύσης επιχειρηματικής δραστηριότητας.

“Kαθώς τα εστιατόρια μπορούν και πάλι να υποδεχθούν τους πελάτες τους, αναλαμβάνουμε αυτή την πρωτοβουλία ώστε όλοι να μπορούμε να εστιάσουμε στη επανεκκίνηση της οικονομικής δραστηριότητας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΧΑ France, Patrick Cohen. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι «Πρόκειται για μια μεγάλη πρωτοβουλία χωρίς προηγούμενο για την AXA France, που θα υλοποιηθεί μέσω των 3.000 πρακτόρων μας και όλων των καναλιών διανομής, με τη στήριξη των συνεργατών μας».

Στόχος του συμβιβασμού είναι να βάλει τέλος στη δημόσια διαμάχη μεταξύ της ΑΧΑ και των εστιατόρων-πελατών της, που διαρκεί ένα χρόνο.  Αφού τελικά συμφώνησε να καλύψει τις ζημίες που υπέστησαν αρκετές εκατοντάδες εστιατόρια, ο όμιλος αντιμετώπισε αγωγές στα δικαστήρια από άλλες εταιρείες της εστίασης που έμειναν «εκτός νυμφώνος», με πολλές δικαστικές αποφάσεις να δικαιώνουν τους εστιάτορες.

«Η ΑΧΑ  συμπεριφέρθηκε υπεύθυνα κατά την πανδημία, στηρίζοντας εκατοντάδες χιλιάδες πελάτες της και συνεισφέροντας ουσιαστικά στην χρηματοδότηση της οικονομικής ανάκαμψης», Λυπούμαστε για την παρεξήγηση με ορισμένους εκ των πελατών μας, ιδιαίτερα με δεδομένο ότι ο κλάδος της εστίασης υπέστη βαρύ πλήγμα από την πανδημία του κορωνοϊού», σημείωσε ο κ. Cohen.

«Η ΑΧΑ παραμένει πεπεισμένη για την σαφήνεια των ρητρών που παρέχονται στα υπό συζήτηση συμβόλαια, και οι οποίες δεν καλύπτουν συλλογικό κλείσιμο κατόπιν απόφασης δημόσιας αρχής, όπως αναγνωρίστηκε και από το Εφετείο του Μπορντό αυτή την εβδομάδα. Υπό το φως της συνεχιζόμενης αβεβαιότητας, αυτή η φιλική λύση στοχεύει να επιτρέψει σε όλους να κοιτάξουν προς το μέλλον», καταλήγει η ανακοίνωση.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*