Μπήκε στην αγορά νέος διανομέας πώλησης ασφαλειών

Νέα πλατφόρμα στο διαδίκτυο έχει στήσει τον μηχανισμό διανομής, τοποθετώντας στο ‘ράφι’ όλο και περισσότερες πολιτικές αυτοκινήτου σύμφωνα με πληροφορίες του IW. Η είσοδος ενός νέου παίκτη στην αγορά αυτοκινήτου φέρνει ανακατανομές μεριδίων, ταυτόχρονα ενισχύει τον ανταγωνισμό με νέες προοπτικές. 

της Ελενας Ερμείδου

Ανακατατάξεις που είχαν προβλεφθεί καταγράφονται στην ασφαλιστική αγορά και συγκεκριμένα στον κλαδο ασφάλισης αυτοκινήτου. Τα τελευταία τουλάχιστον δύο χρόνια στα ετήσια συνέδρια πωλήσεων των ασφαλιστικών με κύριους συμμετέχοντες τα δίκτυα πωλήσεων (ελεύθερα και κλειστά), μεσίτες ασφαλίσεων, ασφαλιστικούς συμβούλους, συντονιστές και πράκτορες, οι διευθυντές πωλήσεων των ασφαλιστικών, οι διευθύνοντες σύμβουλοι, οι επικεφαλής πωλήσεων, unit managers των δικτύων περνούσαν προς άπασες κατευθύνσεις το μήνυμα ότι ο κλάδος αυτοκινήτου αλλάζει και πως τα δίκτυα διανομής πρέπει να εκσυχρονιστούν στις νέες συνθήκες, επανασχεδιάζοντας τις στρατηγικές πωλήσεων τους.

Στο πλαίσιο αυτό υπογράφτηκαν νέες συνεργασίες, υπήρξαν συγχωνεύσεις δικτύων στην αγορά και νέες συνεργασίες με στόχο την εξειδίκευση και την δημιουργία οικονομικών κλίμακας για μεγαλύτερη ευελιξία στις τιμές και την μείωση του κόστους λειτουργίας.

Τα νέα δεδομένα της αγοράς ακολούθησε η νέα διαδικτυακή πλατφόρμα πώλησης ασφαλειών που κάνει την είσοδο της αρχικά, διανέμοντας πολιτικές αυτοκινήτου, ενώ στην συνέχεια στοχεύει να επεκταθεί και σε άλλες ασφαλιστικές καλύψεις. Η νέα αυτή πλατφόρμα είναι η pricefox και έχει πίσω της δύο μεγάλους υποστηρικτές.

Ο νέος παίκτης στην αγορά έχει να ανταγωνιστεί μία πολύ καλά εδραιωμένη εταιρεία την Insurancemarket η οποία έχει ένα σεβαστό μερίδιο στην αγορά, και υποστηρίζεται από όλες σχεδόν τις ασφαλιστικές και την ασφαλιστική διαμεσολάβηση και την Cosmoteinsurance. Το σίγουρο είναι ότι η είσοδος του νέου παίκτη  ανακατανέμει και τα ποσοστά των μεριδιών στην αγορά αυτοκινήτου, ενώ δεν ξέρουμε ακόμα αν υπάρχει στρατηγικός σχεδιασμός για την είσοδο του στην αυτοκινητοβιομηχανία, καταστήματα πωλήσεων, εταιρείες χρονομίσθωσης, εταιρείες ενοικιάσεων τουριστικών οχημάτων.

Ο σχεδιασμός και η είσοδος της νέας πλατφόρμας που διεκδικεί μερίδια στην αγορά σύμφωνα με την πολυετή εμπειρία του Insurance World στον κλάδο δεν είναι επακόλουθο μόνο των όσων ελέχθησαν στα ετήσια συνέδρια των πωλήσεων που θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι στόχος των ασφαλιστικών είναι μείωση του κόστους διανομής και πώλησης, είναι επακόλουθο των οδηγιών που έχουν εκδόσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση, τις IMD, MiFID ii, των PRIP’s, των PEPP’s -Πανευρωπαϊκό Συνταξιοδοτικό προϊόν κτλ..

Ολες αυτές οι οδηγίες υπαγορεύουν τον ρόλο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης στην ανάπτυξη της οικονομίας. Ουσιαστικά αναβαθμίζουν την ασφαλιστική διαμεσολάβηση στρέφοντας την προς το αποταμιευτικό – συνταξιοδοτικό, προς τις εμπορικές και βιομηχανικές ασφαλίσεις οι οποίες δεν μπορούν να πωληθούν από το διαδίκτυο.

Το μήνυμα αυτό δεν παραλείπει να το περνά και το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών δια του Προέδρου Ιωαννη Χατζηθεοδοσίου, ο οποίος προτρέπει τις συνεργασίες και την ενότητα στον κλάδο. Το αυτοκίνητο σύμφωνα με πληροφορίες του IW θα μείνει στους πράκτορες είτε θα πάει σε μεγάλα χέρια μειώνοντας τις προμήθειες των πρακτόρων.

Η επίσημη ενημέρωση για την λειτουργία της πλατφόρμας θα γίνει με την έκδοση του Δελτίου Τύπου στις προσεχείς ημέρες.