back to top
19.2 C
Athens
Κυριακή 1 Ιουνίου 2025

«Ροζ» διαμάχη Deutsche Telekom-Lemonade! 

Ο γερμανικός τηλεπικοινωνιακός κολοσσός με ασφαλιστικά μέτρα απαγορεύει στην αμερικανική Insurtech να χρησιμοποιεί το ροζ χρώμα στον λογότυπό της στη Γερμανία!

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

- Advertisement -

Μια ιδιότυπη δικαστική μάχη βρίσκεται σε εξέλιξη στη Γερμανία, όπου ο τηλεπικοινωνιακός κολοσσός Deutsche Telekom «τα έχει βάλει» με την αμερικανική insurtech Lemonade, προκειμένου να την εμποδίσει να χρησιμοποιεί τα χρήματα που έχουν ταυτιστεί με τα δικά της εμπορικά σήματα (μοβ, ροζ) στο δικό της brand !

- Advertisement -

Σε συνέχεια της δραστηριοποίησης της Lemonade στη γερμανική αγορά τον περασμένο Ιούνιο, η Deutsche Telekom κατέθεσε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων (που έγινε δεκτή), απαιτώντας από τη Lemonade να μην χρησιμοποιεί το χρώμα ροζ στη Γερμανία. Η DT απαίτησε επίσης να μην χρησιμοποιεί το μοβ πουθενά διεθνώς (!) παρότι οι δυο εταιρίες δραστηριοποιούνται σε διαφορετικούς κλάδους και τα λογότυπά τους δεν μοιάζουν μεταξύ τους.

Η Lemonade συμμορφώθηκε με τις απαιτήσεις της DT στη Γερμανία και άλλαξε το χρώμα του λογοτύπου της από ροζ σε κόκκινο, αρνήθηκε όμως να υπογράψει συμφωνία με τον γερμανικό όμιλο για να σταματήσει οριστικά να χρησιμοποιεί το ροζ χρώμα. Επιπροσθέτως, η αμερικανική insurtech κατέθεσε προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Γραφείο Δικαιωμάτων Πνευματικής Ιδιοκτησίας, ζητώντας να μην κατοχυρωθεί ως σήμα κατατεθέν της Deutsche Telekom το μοβ χρώμα και ζήτησε παράλληλα από τον Γερμανικό Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας να αρθούν τα ασφαλιστικά μέτρα εναντίον της στη χώρα.

Όπως υποστηρίζει ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της Lemonade Daniel Schreiber, η Deutsche Telekom δεν έχει στραφεί μόνο εναντίον της Lemonade για να μην χρησιμοποιεί το ροζ χρώμα, αλλά έχει βάλει στο στόχαστρό της και άλλες πέντε… «ροζ» εταιρείες από διάφορους κλάδους και γεωγραφικές περιοχές.

Η Deutsche Telekom –που ελέγχει την φίρμα κινητής τηλεφωνίας T-Mobile- έχει στο παρελθόν στραφεί κατά της σουηδικής τηλεπικοινωνιακής εταιρείας Telia, του αμερικανικού τεχνολογικού blog Engadget, της βρετανικής εταιρείας κατασκευής smartwatch Oxy και της ολλανδικής εταιρείας διαχείρισης τιμολογίων Compello, σύμφωνα πάντα με τη Lemonade. H νεοϋορκέζικη ασφαλιστική startup ισχυρίζεται ότι χρησιμοποιεί το ροζ χρώμα για τον λογότυπό της από τότε που ιδρύθηκε το 2015. Το…επίμαχο ροζ χρώμα βρέθηκε και στο επίκεντρο μιας δημοφιλούς εκστρατείας στο Instagram φέτος, κατά την οποία η Lemonade «βύθισε» δημοφιλή αντικείμενα της καθημερινότητας σε ροζ μπογιά, προσελκύοντας 18 εκατομμύρια χρήστες.

Κατά τον κ. Scheiber, οι κινήσεις της Deutsche Telekom παραπέμπουν σε τακτικές «εταιρικού bullying», καθώς «στρατιές δικηγόρων επιχειρούν να σφετεριστούν έναν φυσικό πόρο –εν προκειμένω ένα βασικό χρώμα- που ανήκει δικαιωματικά σε όλους». Ο έτερος συνιδρυτής της Lemonade Shai Wininger παρομοίασε την προσπάθεια της Deutsche Telekom να «μονοπωλήσει όλο το ροζ του κόσμο με κάτι που θα έκανε ένας κακός σε ταινία κινουμένων σχεδίων της Disney !” Μάλιστα, η εταιρεία έχει ξεκινήσει εκστρατεία στα social media με το hasthtag #FreeThePink (Ελευθερώστε το ροζ).

Ο εκπρόσωπος της Deutsche Telekom υποστήριξε ότι «Όπως ακριβώς και το εταιρικό λογότυπο “T” και άλλα στοιχεία του brand, έτσι και το χρώμα μοβ έχει κατοχυρωθεί ως μέρος του brand της εταιρείας. Τα σήματα της Deutsche Telekom έχουν μεγάλη συνεισφορά στην επιτυχία της εταιρείας. To καταναλωτικό κοινό αναγνωρίζει και θυμάται την Deutsche Telekom λόγω του μοβ χρώματος…Η εταιρεία σέβεται τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας  όλων, αλλά περιμένει από τους άλλους να κάνουν το ίδιο. Στη Γερμανία, το αρμόδιο δικαστήριο εξέδωσε απόφαση ασφαλιστικών μέτρων εναντίον της Lemonade ακριβώς επειδή θεώρησε τη χρήση του μοβ παράβαση του σήματος κατατεθέντος της Deutsche Telekom”. Ο γερμανικός όμιλος πρόσθεσε ότι δεν θα προβεί σε περαιτέρω σχόλια μέχρι να υπάρξει τελεσίδικη δικαστική απόφαση.

Οι διαφωνίες μεταξύ μεγάλων εταιρειών και Insurtechs γύρω από σήματα κατατεθέντα δεν είναι ασυνήθιστες. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η κόντρα του μεσιτικού κολοσσού Marsh που στράφηκε εναντίον της insurtech marshmallow καθώς και η «επίθεση» της Travelers εναντίον της start-up από τη Σιγκαπούρη PolicyPal και της insurtech Brolly για τη χρήση της εικόνας της ομπρέλας στα λογότυπά τους.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Mapfre: Υποχωρεί η χρηματοδότηση των Insurtechs

Η περιοχή του Ειρηνικού παρουσιάζει το υψηλότερο ποσοστό ανάπτυξης, ιδίως η Κεντρική Αμερική (69%), ο Εκουαδόρ (35%), η Κολομβία (24%) και το Περού (23%).

Generali Ventures: 250 εκ. σε insurtech και fintech

Στόχος της Generali η καινοτομία σε ένα ευρύ φάσμα τεχνολογιών που θα κάνουν την διαφορά στον ασφαλιστικό κλάδο

Lemonade: Μια σημαντική συνεργασία στην ασφάλιση κατοικίας

"Συμμαχία" στον τομέα ασφάλισης κατοικίας μεταξύ Lemonade και BNP Paribas Cardif. Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν, οι Γάλλοι θα μπορούν

Στρατηγική συνεργασία Lemonade-Aviva για μια νέα, next-gen πλατφόρμα ασφάλισης

Μια νέα συνεργασία ανάμεσα στην αμερικανική insurtech Lemonade με τον παραδοσιακό ασφαλιστή της Βρετανίας Aviva, αναμένεται να φέρει έναν “φρέσκο” αέρα στην αγορά

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Αυξημένες κατά 16 εκατ. ευρώ οι καταθέσεις των ασφαλιστικών επιχειρήσεων

Μείωση κατά 1.145 εκατ. ευρώ παρουσίασαν, τον Απρίλιο του 2025, οι καταθέσεις των επιχειρήσεων, έναντι αύξησης κατά 2.563 εκατ. ευρώ

Καταλυτικός στη διαχείριση ρίσκου είναι ο ρόλος του broker

Η τρέχουσα οικονομική συγκυρία χαρακτηρίζεται από πληθωριστικές πιέσεις, γεωπολιτικές εντάσεις και διακυμάνσεις στις αγορές

Πάνος Δημητρίου/Generali: Σήμερα έχουμε πάρτι, είμαστε μπροστά από τον ανταγωνισμό

H Generali  αποφασίζει δυναμικά, τώρα ‘να κάνει ένα limit up,  αλλάζοντας όλα στο customer care, είπε ο Πάνος Δημητρίου.

Τι πρέπει να ξέρω για την υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων έναντι φυσικών καταστροφών

Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ), με αφορμή τη θέσπιση της υποχρεωτικής ασφάλισης επιχειρήσεων έναντι φυσικών καταστροφών

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

Αυξημένες κατά 16 εκατ. ευρώ οι καταθέσεις των ασφαλιστικών επιχειρήσεων

Μείωση κατά 1.145 εκατ. ευρώ παρουσίασαν, τον Απρίλιο του 2025, οι καταθέσεις των επιχειρήσεων, έναντι αύξησης κατά 2.563 εκατ. ευρώ

Η Anytime εγκαινίασε το ανακαινισμένο Δημοτικό Σχολείο στο Μεγάλο Μοναστήρι

Η Anytime, σε συνεργασία με τη Humanity Greece, την Πέμπτη 29 Μαΐου 2025, παρέδωσαν στην τοπική κοινωνία της Θεσσαλίας το ανακαινισμένο Δημοτικό Σχολείο στο Μεγάλο Μοναστήρι

Κοινό μέτωπο σχηματίζουν διαμεσολαβητές και εταιρείες για τα νοσήλια

Παρ' όλο που διανύουμε ήδη το α` εξάμηνο του 2025, η αναστάτωση στην αγορά καλά κρατεί γύρω από τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα Υγείας

Allianz – Plus2Feet συνεχίζουν να δίνουν κίνηση και ελπίδα στα ζώα που το χρειάζονται

Η Allianz συνεχίζει τη συνεργασία της με την εταιρεία Plus2Feet, στο πλαίσιο της κοινής δράσης «Walking Together», που ξεκίνησε το 2021 μ

Καταλυτικός στη διαχείριση ρίσκου είναι ο ρόλος του broker

Η τρέχουσα οικονομική συγκυρία χαρακτηρίζεται από πληθωριστικές πιέσεις, γεωπολιτικές εντάσεις και διακυμάνσεις στις αγορές