back to top
13.8 C
Athens
Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025

Εκ των υστέρων για τουρισμό και ασφάλειες μύρια λέγονται

Της Ελενας Ερμείδου

Ισχύει αυτό που ακούγεται πως αν τα ξενοδοχεία είχαν ασφαλίσει τις πιστώσεις  τους, δεν θα είχαν υποστεί τόσες μεγάλες ζημιές μετά την κατάρρευση της Thomas Cook;  Ισχύει, ναι. Yπάρχει, όμως και το … αλλά, και αυτό είναι που μετρά περισσότερο στην περίπτωση αυτών των ξενοδοχειακών μονάδων που είχαν επαγγελματικές συμφωνίες με την Thomas Cook.

- Advertisement -

Η ασφάλιση των πιστώσεων NAI καλύπτει τις βραχυπρόθεσμες απαιτήσεις των επιχειρήσων που πρέπει να εξοφληθούν εντός 12 μηνών, ώστε να διασφαλίζονται οι ταμειακές ροές τους.  Βοηθά τις επιχειρήσεις εξαγωγικού ή εισαγωγικού προσανατολισμού να προστατευτούν από την αδυναμία ενός πελάτη να πληρώσει, αν πτωχεύει, όπως συνέβη πρόσφατα με την Thomas Cook.

ΑΛΛΑ …θα είχαν όλα αυτά τα ξενοδοχεία την ικανότητα να ασφαλιστούν, αν υποθέσουμε ότι θα ήθελαν; Μία πρώτη απάντηση είναι πως, ΟΧΙ. Ο λόγος γιατί οι ξενοδοχειακές αυτές μονάδες, αρκετές αν όχι οι περισσότερες, σύμφωνα με εξειδικευμένα στελέχη της αγοράς στοn τομέα της ασφάλισηw ξενοδοχείων δεν πληρούν βασικές προϋποθέσεις για να πάρουν τις σωστές καλύψεις που θα έπαιρνε ένα μεγάλο ξενοδοχείο που στην πλειοψηφία του πληροί  τουλάχιστον τα βασικά πρότυπα.

- Advertisement -

Οι ασφαλιστές πιστώσεων επίσης δεν ασφαλίζουν πάντα όλους τους κινδύνους. Προηγείται ο έλεγχος της φερεγγυότητας και ευρωστίας του πελάτη, ανάλυση πιστοληπτικής ικανότητας και οικονομικής σταθερότητας των πελατών.

Αρκετά ξενοδοχεία είχαν προβλήματα οικονομικά τα τελευταία χρόνια και σημαντικά προβλήματα με τις τράπεζες. Οπότε το πιθανότερο είναι πως δύσκολα οι ασφαλιστικές πιστώσεων θα έδιναν το πράσινο φως. Και αν γίνονταν τα όρια που θα έδιναν θα ήταν χαμηλά.

Αυτό δεν σημαίνει ότι ο κλάδος των ξενοδοχείων στερείται ικανότητας, ούτε οι μικρομεσαίες ξενοδοχειακές μονάδες.  Ο τουρισμός στηρίζει την οικονομία της Ελλάδος για αυτό ακριβώς το λόγο θα πρέπει να έρθουν πιο κοντά ασφαλιστικές με ξενοδοχεία.

Οι ξενοδόχοι καλούνται να αντιληφθούν τις ανάγκες της νέας εποχής, καλούνται να καταλάβουν ότι έχουν επιτελικό έργο στην οικονομία της χώρας και οι ίδιοι θα πρέπει να προστατεύσουν στα έσοδα τους.

Οι ασφαλιστές από την άλλη πλευρά καλούνται και αυτοί να κατανοήσουν ότι έχουν να κάνουν με ξενοδοχεία, εστίαση, να ασχοληθούν με ένα κλάδο διαφορετικό, συστηματικά, αλλά και οι μεσίτες ασφαλίσεων να διαπραγματευτούν με τις ασφαλιστικές για σωστές καλύψεις με καλές τιμές.

Μία πρώτη προσέγγιση θα μπορούσε να γίνει και σε θεσμικό επίπεδο. Η ΕΑΕΕ στο πλαίσιο της εξωστρέφειας και των στόχων της θα μπορούσε να προσεγγίσει το κλάδο ανοίγοντας ένα διάλογο σε πρώτη φάση.

 

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Από την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» στην πράσινη ασφάλιση: Ο ρόλος της ασφαλιστικής αγοράς

Η διπλή πρόκληση για την εγχώρια αγορά και τα οφέλη που κομίζει η «Green Line» της Interamerican σε πελάτες και συνεργάτες

Μ. Παπαζαρκάδα: «Θέλουμε να είμαστε ο πρώτος συνεργάτης που σκέφτεται κάθε επιχειρηματίας όταν χρειάζεται ασφάλεια και αξιοπιστία» 

Η Country Manager της Coface στην Ελλάδα μιλά στο Insurance World και στον Λάμπρο Ρόδη για τη φιλοσοφία, τη στρατηγική και το όραμα της εταιρείας

Οδική ασφάλεια στην ΕΕ: Μικρή μείωση των θανάτων το 2024, η Ελλάδα πάνω από τον μέσο όρο

Η Ελλάδα 3η στην Ευρώπη σε θνησιμότητα, μετά τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία - Ενθαρρυντικές οι πρώτες εκτιμήσεις για το 2025

Στατιστικά οδικής ασφάλειας 2024: Παραμένει μακριά ο ευρωπαϊκός στόχος για 50% μείωση των θανάτων

Ποιες χώρες έχουν τον χαμηλότερο δείκτη θνησιμότητας και ποιες τον υψηλότερο - Πού κατατάσσεται η Ελλάδα

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Οδική βοήθεια: Υπόσχεση ή πρόκληση;

Αν και η οδική βοήθεια στην Ελλάδα παραμένει πολύτιμη, η αξία της στην πράξη δοκιμάζεται από πολλούς παράγοντες

Η αξία της ισχυρής φωνής του ΣΠΑΤΕ στην εποχή των αλλαγών

Καθώς οι απαιτήσεις της αγοράς και οι προσδοκίες των πελατών μεταβάλλονται, οι συλλογικοί φορείς μπορούν να λειτουργήσουν ως πυλώνας στρατηγικής στήριξης

Οδική ασφάλεια και ασφαλιστική αγορά: Από τη διαχείριση ζημιών στην πρόληψη

Η ασφαλιστική αγορά καλείται συνεχώς να καλύπτει συνέπειες, τη στιγμή που θα μπορούσε –και οφείλει– να συνδιαμορφώνει τις λύσεις

Υδρόγειος: Η στρατηγική επόμενης ημέρας που αφορά όλη την αγορά

Η ασφαλιστική κινείται προς το μέλλον με στοχευμένες οργανωτικές κινήσεις και σταδιακή ενίσχυση κρίσιμων λειτουργιών

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Byron: Σύσκεψη για επιτάχυνση των διαδικασιών αποζημίωσης και αποκατάστασης

«Η προτεραιότητά μας είναι η ταχεία και δίκαιη αποζημίωση των πολιτών και των επιχειρήσεων που επλήγησαν» δήλωσε ο Υφυπουργός Κ. Κατσαφάδος

Οδική βοήθεια: Υπόσχεση ή πρόκληση;

Αν και η οδική βοήθεια στην Ελλάδα παραμένει πολύτιμη, η αξία της στην πράξη δοκιμάζεται από πολλούς παράγοντες

Lidl: Δωρεά Κόμβου Αντιμετώπισης Κρίσεων στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας

Η εταιρεία επένδυσε 400.000 ευρώ σε αποθήκη έκτακτης ανάγκης, έτοιμη να ενεργοποιηθεί άμεσα σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών

Από την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» στην πράσινη ασφάλιση: Ο ρόλος της ασφαλιστικής αγοράς

Η διπλή πρόκληση για την εγχώρια αγορά και τα οφέλη που κομίζει η «Green Line» της Interamerican σε πελάτες και συνεργάτες

Ανακοίνωση ΣΕΑΔΙΔΕ για την επιβολή δικαιώματος συμβολαίου

Για κατάφωρη παραβίαση τόσο των βασικών όρων των υφιστάμενων συμβάσεων όσο και των συναλλακτικών ηθών κάνει λόγο ο Σύνδεσμος