Για τους ξενοδόχους η ασφάλεια των πελατών είναι πάνω από όλα, για αυτό και δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στα συμβόλαια ασφάλισης αστικής ευθύνης, όπως τονίζει σε συνέντευξή του στο iw ο πρόεδρος του ΞΕΕ, κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, και όχι μόνο, καθώς οι ξενοδόχοι ασφαλίζονται και για άλλους κινδύνους, αξιοποιώντας τις καλύψεις των «κλασικών» συμβολαίων, όπως τα ονοματίζει.
Κατά τη συνομιλία μας, αναγνωρίζει, ωστόσο, ότι τα «κλασικά» συμβόλαια, πλέον, στις μέρες μας, δεν αρκούν για να καλύψουν τους νέους, αναδυόμενους κίνδυνους που έχουν να κάνουν με τον σχεδιασμό των νέων επιχειρηματικών μοντέλων που υιοθετούν τα ξενοδοχεία. Ο κλάδος της φιλοξενίας, τονίζει, ότι παρακολουθεί τις εξελίξεις, λαμβάνει μέτρα και ετοιμάζεται για νέες δράσεις.
συνέντευξη στην Έλενα Ερμείδου
Ποιοι πιστεύετε ότι είναι σήμερα οι σημαντικότεροι κίνδυνοι στον κλάδο της ξενοδοχίας;
Σίγουρα υπάρχουν οι διαχρονικοί κίνδυνοι, που αφορούν πρώτα και κύρια την ασφάλεια των πελατών μας (συμβόλαια αστικής ευθύνης), και στα οποία οι ξενοδόχοι πάντα δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα. Όπως, επίσης, έχουμε και τα κλασικά συμβόλαια πυρός, τα οποία έχουν κι αυτά ειδικό βάρος, ειδικά σε μια συγκυρία που γινόμαστε μάρτυρες ακραίων καιρικών φαινομένων.
Πέραν αυτών όμως, αναδύονται και νέοι κίνδυνοι, που έχουν να κάνουν με καινούργια επιχειρηματικά μοντέλα, προσωπικά δεδομένα, cyber security, GDPR κ.λπ.
Υπάρχει η ανάγκη έκδοσης νέων προϊόντων ασφάλισης τουρισμού; Τι θα είχατε να προτείνετε;
Η αλήθεια είναι πως η εξελισσόμενη τεχνολογία της πληροφορικής και της επικοινωνίας και η είσοδός μας στην εποχή των “big data” δημιουργούν ένα νέο περιβάλλον. Αυτή η νέα, ψηφιακή πραγματικότητα έχει πλεονεκτήματα και ευκαιρίες, ταυτόχρονα όμως υπάρχουν κίνδυνοι και απειλές. Η διαχείριση των δεύτερων μπορεί ασφαλώς να αποτελέσει το περιεχόμενο νέων προϊόντων ασφάλισης. Το cyber insurance αλλά και το cyber security αποτελούν προτεραιότητες για κάθε ασφαλιστική εταιρεία που θέλει να έχει παρουσία τις επόμενες δεκαετίες στην ελληνική ασφαλιστική αγορά.
Το “digi hotel” κρύβει κινδύνους. Πόσο συνειδητοποιημένος είναι ο κλάδος;
Ο κλάδος της φιλοξενίας είναι, εκ των πραγμάτων, μέρος της 4ης βιομηχανικής επανάστασης. Η ψηφιοποίηση των εργασιών, οι επικοινωνίες μεταξύ εταιρειών-συνεργατών-πελατών, η ηλεκτρονική υπογραφή, οι εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης. Η ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Γενικού Ευρωπαϊκού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (GDPR), είναι ένας καινούργιος –και αχαρτογράφητος– κόσμος.
Ο κλάδος μας θα έλεγα γενικά πως είναι σε εγρήγορση, παρακολουθεί τις εξελίξεις και λαμβάνει μέτρα που βοηθούν στην αποτελεσματικότερη προσαρμογή στο νέο περιβάλλον. Σε αυτήν την κατεύθυνση μάλιστα το ΞΕΕ δρομολογεί πρωτοβουλίες ενημέρωσης και συμβουλευτικής υποστήριξης για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, ειδικά τις μικρές και μεσαίες, που αποτελούν και τη μεγάλη πλειοψηφία στον κλάδο.
Η πληροφόρηση πάντα παρέχει πλεονεκτήματα και συμβάλλει στο να λαμβάνονται οι σωστές αποφάσεις στον σωστό χρόνο.
Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο σύγχρονος ρόλος των τουριστικών ασφαλίσεων, κυρίως της ασφάλισης ξενοδοχείων;
Τα ξενοδοχεία, όπως σας είπα, είναι ευαισθητοποιημένα στο θέμα της ασφάλειας και της πρόληψης για τη διαχείριση κινδύνων όποιας μορφής. Αυτό όμως που οφείλω να επισημάνω είναι πως στον κλάδο της φιλοξενίας σήμερα δεν υπάρχουν μόνο τα νομίμως αδειοδοτημένα ξενοδοχεία που αντιμετωπίζουν με υπευθυνότητα όλα αυτά τα θέματα. Αναπτύσσονται, όπως διαπιστώνουμε όλοι, και παράτυπες δραστηριότητες, που εκμεταλλεύονται το ανεξέλεγκτο, ακόμη και σήμερα, καθεστώς των βραχυχρόνιων μισθώσεων, οπότε εκεί οι κίνδυνοι και οι απειλές μπορούν να δημιουργήσουν, πραγματικά, πολύ σοβαρά προβλήματα.
Αναδημοσίευση από το Insurance World