Daniel Schreiber

Η Lemonade πάει…Γερμανία

Από την γερμανική αγορά ξεκινά η επέκταση στην Ευρώπη της επιτυχημένης αμερικανικής insurtech, που αποτιμάται στα 2 δις. δολ.

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

«Σήμερα, γράφουμε ιστορία».  Αυτό έγραψε στο blog του ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της αμερικανικής insurtech Lemonade, Daniel Schreiber, για να αναγγείλει την έναρξη της δραστηριοποίησης της εταιρίας στην Ευρώπη, αρχής γενομένης από τη Γερμανία.

Η Lemonade ξεκίνησε πριν δυο περίπου χρόνια να πωλεί ασφάλιση κατοικίας για ενοικιαστές στη Νέα Υόρκη. Εκτοτε διεύρυνε την γκάμα των υπηρεσιών που προσφέρει και επεκτάθηκε και σε άλλες Πολιτείες των ΗΠΑ, προτού αποφασίσει να διασχίσει τον Ατλαντικό. Πρόκειται για ένα από τα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα των νεοφυών ασφαλιστικών εταιρειών που αμφισβητούν το status quo του κλάδου, με «όπλα» την τεχνολογία και τα καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα που εισάγουν.

Εξηγώντας γιατί η Lemonade ξεκίνησε την ευρωπαϊκή της περιπέτεια από τη Γερμανία, ο κ. Schreiber δήλωσε χαρακτηριστικά ότι η χώρα έχει μια «καταναλωτική βάση νεαρής ηλικίας που χρησιμοποιεί το Airbnb για να ταξιδεύει και το Spotify για να ακούει μουσική…γιατί όχι και τη Lemonade για να ασφαλίζεται; »

Ο ίδιος αποκάλυψε επίσης ότι η έναρξη της λειτουργίας της Lemonade στη γερμανική αγορά συνδυάζεται με το λανσάρισμα αυτού που αποκαλεί Policy 2.0: Το «απλούστερο, συντομότερο και…πιο κουλ ασφαλιστικό συμβόλαιο στον κόσμο», καρπό ενός πρωτοποριακού project συνεργασίας μεταξύ πελατών, εμπειρογνωμόνων της ασφαλιστικής βιομηχανίας και της ομάδας της Lemonade.

«Αποφασίσαμε να προτείνουμε μια εναλλακτική στην απαρχαιωμένη φρασεολογία των παραδοσιακών ασφαλιστικών συμβολαίων, που οι περισσότεροι δεν καταλαβαίνουν και περιορίσαμε την έκταση του συμβολαίου μας από 40 σελίδες σε 4», είπε ο κ. Schreiber.

Η εταιρεία, που εδρεύει στη Νέα Υόρκη και το Τελ Αβίβ σκοπεύει να επεκταθεί και σε άλλες χώρες στο μέλλον, έχοντας επιλέξει το Αμστερνταμ για την βάση της στην Ευρώπη. Ο Βρετανός Schreiber παραδέχθηκε ότι το Brexit ήταν ένας από τος λόγους που η Lemonade δεν επέλεξε τη Μ. Βρετανία για το ευρωπαϊκό της ντεμπούτο. «(Το Brexit) μας προκαλεί ανατριχίλα…όλα είναι αβέβαια», σχολίασε.

Μεαξύ των χρηματοδοτών της Lemonade συγκαταλέγονται ηχηρά ονόματα όπως η Allianz, η GV (πρώην Google Ventures) και ο ιαπωνικός κολοσσός της τεχνολογίας Softbank.  Η AXA παρέχει αντασφαλιστική κάλυψη για τις δραστηριότητες στη Γερμανία.

Ο τελευταίος γύρος χρηματοδότησης της Lemonade –κατά τον οποίο συγκέντρωσε 300 εκατ. δολάρια- ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο. Η αποτίμηση της εταιρείας υπολογίζεται λίγο πάνω από τα 2 δις. δολάρια, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές που επικαλούνται οι Financial Times.

Σημειώνεται τέλος ότι ο κ. Schreiber αρνήθηκε να σχολιάσει πληροφορίες που δημοσιεύθηκαν σε ισραηλινά μέσα ενημέρωσης προ ημερών, ότι η Lemonade εξετάζει το ενδεχόμενο εισαγωγής της στο Χρηματιστήριο.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*