Ανακλήσεις αδειών, αθέμιτες πρακτικές τραπεζών, νέοι εκτός κλάδου παίκτες στην αγορά, ανεπαρκείς γνώσεις στην προώθηση και διανομή ασφαλιστικών προϊόντων, απρόσωπες συμβουλές από ιστοσελίδες συμπεριλαμβάνονται στα θέματα που προβληματίζουν ασφαλιστική αγορά, παραμένουν άλυτα, αλλά είναι επίκαιρα σύμφωνα με τα όσα δήλωσε η Πρόεδρος της ΕΕΑΕ Δήμητρα Λύχρου κατά τον εορτασμό των 80 ετών της Ενωσης.
της Ελενας Ερμείδου
Πολύ ακριβό πλήγμα στο κλάδο και την αξιοπιστία του έφερε η ανάκληση αδειών ασφαλιστικών εταιρειών με κορυφαία την ανάκληση της ΑΣΠΙΔΑΣ.
Παραμένουν τα θέματα του ανταγωνισμού από αθέμιτες πρακτικές των τραπεζών παρά τις καταγγελίες, τις διαδηλώσεις αλλά και την έκδοση ειδικής εγκυκλίου της ΤτΕ, που δίνει συστάσεις για μη εκβιαστική καθοδήγηση του πελάτη τους σε συγκεκριμένες συνεργαζόμενες Εταιρείες. Οι πρακτικές αυτές οξύνονται ειδικά σε περιόδους παρατεταμένης απουσίας τραπεζικών εργασιών.
Τις πρακτικές αυτές έρχονται σήμερα να τις ενισχύουν και οι νέοι παίκτες στην αγορά όπως είναι η η COSMOTE η VODAFON και το ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ, όπως τόνισε η κα Δ. Λύχρου.
Με αφορμή την εκστρατεία διαφήμισης της COSMOTE, ΕΕΑΕ κατήγγειλε την εκμετάλλευση της δεσπόζουσας θέσης της , καθώς εκμεταλλεύεται το πελατολόγιο της, με το πλήθος των προσωπικών στοιχείων που κατέχει και τα οποία δεν έλαβε για να προωθήσει ασφαλιστικά προϊόντα , αλλά υπηρεσίες τηλεπικοινωνίας , παρέχοντας και εκπτώσεις επί του ασφαλίστρου.
Κομβικό ρόλο στην σωστή επικοινωνία των ασφαλιστικών προϊόντων έχουν οι Εταιρείες με την επιλογή ικανών επαγγελματιών πιστοποιημένων και με επάρκεια γνώσεων, όπως ορίζει η Οδηγία IDD που ψηφίστηκε. Δίλημμα αποτελεί για τις ασφαλιστικές ο τρόπος προσέλκυσης νέων πελατών, για το αν θα αποτελέσει δέλεαρ για τους ψηφιακούς πελάτες η ψηφιακή επικοινωνία ή τα παραδοσιακά δίκτυα.
Σύμφωνα με την κα Δ. Λύχρου και αυτό θα διαπιστωθεί, τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ανθρώπινη επαφή και επικοινωνία, ωστόσο ο χώρος υπάρχει και είναι διαθέσιμος σε όλους τους παίκτες, αρκεί να εφαρμόζονται ίδιοι κανόνες για όλους. Με άλλα λόγια, όχι ειδικά τιμολόγια και εκπτώσεις.
Η Οδηγία IDD που ψηφίστηκε προχτές απαγορεύει την την διάκριση τιμολογιακά, και υποχρεώνει την συμβουλή σε όλα τα προϊόντα. Ητοι, συμβουλή και από τις Ιστοσελίδες. Ωστόσο σύντομα ο κλάδος θα έχει τα αποτελέσματα από τους ελέγχους της Εποπτικής Αρχής.