Χρ. Kάτσιος: Η επόμενη ημέρα για την Groupama

του Βάιου Κρόκου

Με αυξημένα μεγέθη και σαφή στόχευση για την επόμενη μέρα, οι εν εξελίξει αλλαγές αναφορικά με την μέγιστη εξυπηρέτηση στις καθημερινές διαδικασίες σε σημεία που άπτονται την εξυπηρέτηση των δικτύων και των πελατών κορυφώνονται το Φθινόπωρο.

Στην ετήσια της εκδήλωση, η διοίκηση της Groupama ενημέρωσε για την επιτυχή πορεία της, για πλάνα και σχέδια της, όπως για την έκδοση νέων προϊόντων, νέων συνεργασιών, Δίκτυα και Συνεργάτες, δίνοντας το μήνυμα για την συνέχιση των προσπαθειών προς όφελος όλων.

Τόσο o Γενικός Διευθυντής κ. Χρήστος Κάτσιος όσο και ο Εμπορικός Διευθυντής της Groupama Ασφαλιστικής, κ. Κωνσταντίνος Σεμερτζόγλου εξήραν τις δυνατότητες των Συνεργατών, των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβούντων,  και τις προοπτικές που δημιουργούνται στο μέλλον, με εφόδιο πάντα την δυναμική της μητρικής και την μεγάλη εμπειρία δεκαετιών στον ελληνική αγορά, που αισίως κλείνει τα 90 χρόνια παρουσίας!

Διαβάστε επίσης: Συνεχίζει ανοδικά η Groupama – καθαρά κέρδη 7,3 εκ. ευρώ το 2016

Κατά την ομιλία του, ο κ. Χρήστος Κάτσιος επεσήμανε:

“Η Groupama για μία ακόμα φορά έπιασε τους στόχους της, με βάση τα αποτελέσματα του 2016 πετύχαμε να σταθεροποιήσουμε την παραγωγή 136 εκατ, διατηρήσαμε την κερδοφορία μας σε σταθερά υψηλά επίπεδα, τα καθαρά κέρδη ήταν 7,3 εκατ. ευρώ, ενισχύσαμε την θέση μας σε κλάδους που για εμάς ήταν και στρατηγικός μας στόχος, όπως είναι το αυτοκίνητο και η υγεία, περίπου στην υγεία ανεβήκαμε +2% αλλά και τα ομαδικά. Συνεχίσαμε την πολιτική της συνετής διαχείρισης των κινδύνων, μειώσαμε προσεκτικά τα γενικά μας έξοδα -5% και έτσι καταφέραμε να διατηρήσουμε το combined ratio στο καταπληκτικό 84,9% στο κλάδο ζημιών. Αυξήσαμε τα έσοδα από επενδύσεις και παράλληλα, παρά τα capital control αυξήσαμε την παραγωγή των unit linked κατά 4% σε σχέση με το 2015 και αυτό έχει σημασία για εμάς. Πετύχαμε το ποσοστό κάλυψης της κεφαλαιακής απαίτησης της φερεγγυότητας, σύμφωνα με τα Solvency II στο 121% από 117% το 2015.

θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρω ότι το 2016, όπως ειπώθηκε και πριν λίγες ημέρες από το ΔΣ, η Groupama Ελλάδος παραμένει η πιο κερδοφόρα θυγατρική του ομίλου σε ποσοστό των ασφαλίστρων και ελπίζω να το διατηρήσουμε για τα επόμενα χρόνια“.

Ο ρόλος της μητρικής, η καθημερινή συνεργασία και αλληλεπίδραση με την ασφαλιστική διαμεσολάβηση

“Όλα αυτά τα επιτεύγματα δεν θα μπορούσαμε να τα επιτύχουμε χωρίς την δική σας συνεισφορά και την έμπρακτη συνεργασία σας, χωρίς την δική σας υποστήριξη στα μικρά καθημερινά αλλά και μεγάλα, στα εύκολα αλλά και κυρίως στα δύσκολα, αλλά και χωρίς την συνεχή αλληλεπίδραση σας με τους ανθρώπους μας, με τις επισημάνσεις και παρατηρήσεις που μας βοηθούν να είμαστε καλύτεροι

Στην προσπάθεια μας, δεν είναι είμαστε μόνο Groupama ασφαλιστική, είμαστε μέλος ενός μεγάλου διεθνούς ομίλου, με πολύ μεγάλη παράδοση με βαρύ όνομα και μια εστίαση στην διαρκή εξέλιξη και την καινοτομία.

Ο κύκλος εργασιών του ομίλου για το 2016 ανήλθε τα 1,5 δισ. με έκανα καθαρό αποτέλεσμα 322 εκατομμύρια, καθώς και το δείκτη φερεγγυότητας ΙΙ να φτάνει στο 289%. Πρόσφατα ο οίκος Fitch αναβάθμισε την Groupama από ΒΒΒ+ σε Α- δίνοντας το έναυσμα του τέλος στα χρόνια της κρίσης. Η Groupama παραμένει η πρώτη ασφαλιστική στην Γαλλία στις αγροτικές ασφαλίσεις, πρώτη στις συλλογικές ασφαλίσεις και πρώτη στις ατομικές ασφαλίσεις υγείας. Μεταξύ άλλων, δεύτερη στις ασφαλίσεις κατοικιών, δεύτερη στην προστασία, τέταρτη στο αυτοκίνητο και στις ομαδικές ασφαλίσεις υγείας. Είναι τεράστιο το πλεονέκτημα να ανήκουμε σε ένα τέτοιο όμιλο πόσο μάλλον όταν καλούμεθα να λειτουργούμε σε μία οικονομία συμπιεσμένη παντού και μία κοινωνία στριμωγμένη από παντού. Είμαστε τυχεροί γιατί έχουμε πίσω δομές, κεφάλαια, τεχνογνωσία, διαδικασίες από τον όμιλο που μας προσφέρουν σιγουριά και μεγάλες δυνατότητες βελτίωσης του λειτουργικού μας μοντέλου, συμπλήρωσε ο κ. Κάτσιος.

Συνεχείς αλλαγές για την βελτίωση όλων των διαδικασιών

“Βελτιώνουμε τα σημεία που εσείς μας έχετε υποδείξει. Ένα από αυτά, καταρχήν τρέξαμε πέρυσι το πρώτο hackathon από πλευράς ασφαλιστικής αγοράς, πέρυσι τον Νοέμβριο, έναν διαγωνισμό που επιλέξαμε τρεις πρώτες ιδέες οι οποίες βρίσκονται αυτή την στιγμή σε φάση αξιολόγησης εφαρμογής τους. Αναπροσαρμόζουμε τις καθημερινές μας διαδικασίες σε σημεία που άπτονται την εξυπηρέτηση των δικτύων και των πελατών. Προσπαθούμε να κάνουμε την δουλειά σας προβλέψιμη, λέγαμε πέρυσι, αυτή την στιγμή ολοκληρώνεται η τελευταία φάση έτσι ώστε το φθινόπωρο να μπορούμε να το θέσουμε σε εφαρμογή. Τι σημαίνει αυτό;  θα ξέρετε ότι αιτήσεις που δίνονται στην Groupama θα έχουν ένα συγκεκριμένο μέγιστο χρόνο διεκπεραίωσης το ίδιο και για τις ζημιές.

Επίσης από πέρυσι είχαμε νέα προϊόντα και συνεργασίες. Θα σταθώ περισσότερο σε αυτό του παρόχου της αλλαγής οδικής βοήθειας με την mondial assistance κάτι που μας είχε ταλαιπωρήσει τα προηγούμενα χρόνια.  To φθινόπωρο ετοιμάζουμε ένα συνολικό πολύ δυνατό πακέτο ασφάλισης που αφορά την περιουσία, την ασφάλιση κατοικιών και μικρών κινδύνων”.

Νέα πρόσωπα, επικοινωνία  & καινοτομία

“Έχουμε επίσης από πέρυσι πολλά νέα πρόσωπα στην εταιρεία, έχουμε νέο δ/ντή μηχανογράφησης, νέο δ/ντή επικοινωνίας, νέο υπεύθυνο στο κλάδο ζημιών ζωής, και νέο εμπορικό δ/ντή που βρίσκεται μαζί μας από τον περασμένο Οκτώβριο. Έχουμε νέα επικοινωνιακή πολιτική και νέα καμπάνια διαφημιστική, νέο website και τον Αύγουστο θα υπάρχουν πολλά ραδιοφωνικά σποτ σε όλα τα γνωστά θέρετρα της Ελλάδος. Και τελευταίο ανανεώσαμε και την όψη των γραφείων μας. Θέλω πολύ οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε στην ελλάδα να έχουν ένα μοναδικό χαρακτηριστικό όπως και στο διεθνές περιβάλλον με την γνωστή αβεβαιότητα σε όλους, οι αγορές είναι περίεργες, οι αλλαγές είναι δομικές και οι εκπλήξεις είναι στην ημερήσια διάταξη.

Για να μην αναφερθώ στις ρυθμιστικές παρεμβάσεις της ασφαλιστικής αγοράς που υλοποιήσαμε και που έρχονται πάρα πολύ σύντομα. Όπως η IDD, τα GTPR και χωρίς όλο αυτό το κόστος του project να το μετακυλήσουμε στον τελικό καταναλωτή. Είμαστε από τους λίγους κλάδους στην ελληνική αγορά που συλλέγουμε αλλά δεν μετακυλήσαμε το κόστος και αυτό αποδεικνύεται από την πορεία των ασφαλίστρων που τα τελευταία χρόνια“.

“Aυτοί που θα επιβιώσουν είναι αυτοί που θα καταφέρουν να υλοποιήσουν τα πλάνα τους με ταχύτητα, αλλά επίσης θα διακριθούν στην καινοτομία στην εξυπηρέτηση στο μάρκετινγκ και την επικοινωνία των προϊόντων και των υπηρεσιών”, τόνισε ο κ. Κάτσιος.

Με φόντο τα 90 χρόνια παρουσίας

Καταλήγοντας, ο Γενικός Διευθυντής της Groupama εξέφρασε για μια ακόμη φορά την έμπρακτη στήριξη τους προς όλους τους Συνεργάτες και τα Δίκτυα επισημαίνοντας ωστόσο και τα νέα δεδομένα που δημιουργούνται στην αγορά από την εξέλιξη της τεχνολογίας:

“Έμπρακτα τα τελευταία χρόνια δείχνουμε την αφοσίωση και την δέσμευση μας προς τους διαμεσολαβητές προς όλους τους διαμεσολαβούντες όλων των τύπων στην υλοποίηση των στρατηγικών μας στόχων. Η επιχειρηματική αλλά και ανθρώπινη σχέση μας στηρίζεται σε πάρα πολύ γερές βάσεις. Φυσικά και στο αμοιβαίο όφελος, αλλά και στην εμπιστοσύνη, στην καλή διάθεση και στην συνεχώς βελτιούμενη του τελικού πιο digital από ποτέ πελάτη. Η σωστή λέξη δεν είναι το digital αλλά το phygital που είναι ο συνδυασμός του physical και του digital. Oι πελάτες όπως ξέρετε αυτή την στιγμή ψάχνουν στο ίντερνετ, αγοράζουν από εσάς, χρησιμοποιούν τα κινητά τηλ για κάτι άλλο. Άρα μιλάμε για μία τελείως διαφορετική μετάλλαξη του πελάτη που ξέραμε”.

Θέλω να συμβάλλω σε αυτή μας την σχέση ώστε οι βάσεις να γίνουν ακόμα πιο ισχυρές.

Σήμερα είναι η ημέρα που συμβολικά της αποδίδουμε τα 10 χρόνια παρουσίας της Groupama στην ελληνική αγορά. Είναι τιμή να βρίσκομαι επίκεφαλής της εταιρείας, των ανθρώπων της, αλλά και της μοναδικής ομάδας διοίκησης της. Του χρόνου τέτοια ημέρα, φιλοδοξώ να είμαστε πάλι μαζί, περισσότεροι όχι λιγότεροι για να γιορτάζουμε πλέον τα 90 χρόνια συνολικής παρουσίας στην ελληνική αγορά, ξεκινώντας από την παρουσία του πάλαι ποτέ Φοίνικα.

Κωνσταντίνος Σεμερτζόγλου: Θέλουμε η Groupama να είναι ο αγαπημένος σας Συνεργάτης!

Σε επιμέρους στοιχεία στη βάση της συνολικής στρατηγικής αναφέρθηκε από την πλευρά του ο εμπορικός διευθυντής της Groupama, κ. Κωνσταντίνος Σεμερτζόγλου. Εκανε μία σύντομη αναφορά στο κλάδο Ζωής & Υγείας, στο κλάδο Αυτοκινήτου, Πυρός / Περιουσίας.  Στόχος της Groupama να παραμείνει βασικός παίκτης στο κλάδο Ζωής & Υγείας, ταυτόχρονα να κινηθεί δυναμικά πάνω στους άξονες του αυτοκινήτου, πυρός και περιουσίας που βασίζεται και η στρατηγική της.  Σημαντικές βελτιώσεις θα επιτευχθούν μέσα από ένα βελτιωμένο και συνετό underwriting. Τέλος συνέστησε το «τρίγωνο» πελάτης – συνεργάτης –εταιρεία να είναι ισορροπημένο και κερδοφόρο.

“Πολύ σημαντική ανάπτυξη στον κλάδο Ζωής & Υγείας στις ατομικές ασφαλίσεις η οποία ξεπέρασε τον μέσο όρο της αγοράς. Αυτό ομολογουμένως έγινε με την δική σας πολύ σημαντική συνεισφορά, έγινε πραγματικότητα γιατί πιστέψατε στο όραμα και τις υπηρεσίες που προσφέρουμε.

Στον κλάδο του Αυτοκινήτου, η παραγωγή μας έφτασε τα 190.000 οχήματα, σε έναν ιδιαίτερα ανταγωνιστικό κλάδο, σ’ έναν χώρο που λέμε ότι ο «πόλεμος» του ασφαλίστρου μαίνεται τα τελευταία χρόνια. Καταφέραμε όχι μόνο να διατηρήσουμε αλλά και να αυξήσουμε το στόλο μας έχοντας μόνο ιδιωτικής χρήσης επιβατικά οχήματα.
Σε ότι αφορά τον Κλάδο Πυρός/Περιουσίας τα εγγεγραμμένα μας ασφάλιστρα έφτασαν τα 21 εκ. ευρώ παρουσιάζοντας μια κάμψη. Η αγορά και στην Περιουσία και στο Πυρός τα τελευταία χρόνια έχει υποστεί μια πολύ σημαντική μείωση όπως άλλωστε όλη η ασφαλιστική αγορά. Δεν είναι τυχαίο ότι ξεκινήσαμε πριν από την κρίση στα 5,5 δις ευρώ και αυτή την στιγμή βρισκόμαστε στα 3,2. Δείχνει να φαίνεται μια σταθεροποίηση ωστόσο, και τα πρώτα στοιχεία της ΕΑΕΕ είναι σχετικά ενθαρρυντικά και ελπίζουμε να συνεχιστεί. Κάπως έτσι λοιπόν, κινείται η χρονιά και το 2017. Φέτος, στρατηγική μας είναι να αναπτυχθούμε διατηρώντας τα υψηλά επίπεδα κερδοφορίας”, τόνισε.

Πως θα το κάνουμε αυτό;
“Στόχος μας είναι να παραμείνουμε πολύ σημαντικοί «παίκτες» στο χαρτοφυλάκιο Ζωής και Υγείας με καινούργια προϊόντα, προσπαθώντας να είμαστε πάντοτε μπροστά, σύμφωνα πάντα με τις ανάγκες τόσο τις δικές σας όσο και των πελατών σας

Ταυτόχρονα το αυτοκίνητο και η περιουσία είναι οι άξονες πάνω στους οποίους βασίζεται η στρατηγική μας

Επίσης, δεν ξεχνάμε παραδοσιακά κομμάτια της δουλειάς μας στα οποία είμαστε καλοί: Τις ομαδικές ασφαλίσεις, τα τεχνικά έργα, τις ασφαλίσεις μικρομεσαίων βιομηχανικών και εμπορικών κινδύνων

Αυτό που έχουμε σαν στόχο τα επόμενα χρόνια, σαν εμπορική διεύθυνση είναι να είμαστε ένας από τους 3 σημαντικότερους «παίκτες» μέσα στα γραφεία σας. Αυτό θα το κερδίσουμε με την παρουσία μας, την σκληρή δουλειά και την συνεργασία μας μαζί σας, και δεν σας κρύβω πως θέλουμε να γίνουμε ο αγαπημένος σας συνεργάτης!”

Βελτίωση στο underwriting των προϊόντων Ζωής και Υγεία και στις αποζημιώσεις

“Βελτιώνοντας καταρχήν την επικοινωνία μεταξύ μας. Ακούμε τα πάντα, συμβουλές, προτροπές κλπ.
Στόχος είναι όμως η δημιουργία ενός broker support, το οποίο θα διαμεσολαβεί όποτε το χρειάζεστε για να βελτιώσει την εξυπηρέτηση σας. Θέλουμε επίσης να εκμεταλλευτούμε την τεχνολογία και να απλοποιήσουμε τις διαδικασίες και να φέρουμε την καινοτομία στην καθημερινότητα σας. Ξεκινάμε με δυο βασικές γραμμές τις δουλειάς μας:

Η μια είναι το underwriting των προϊόντων Ζωής και Υγείας για να κάνουμε την διαδικασία απλή, ξεκάθαρη και όσο το δυνατόν πιο εύκολη για σας από την αρχή μέχρι το τέλος. Θέλουμε οι αιτήσεις – όπως λέμε στη γλώσσα μας – να εκδίδονται στην μια μέρα, αν είναι δυνατόν στα γραφεία σας. Στόχος είναι οι αιτήσεις που χρειάζονται underwriting να φτάνουν τελικά στα χέρια τα δικά σας και του πελάτη ώστε να κλείνει ο κύκλος της πώλησης πιο γρήγορα, να παίρνεται πιο σύντομα τις προμήθειες και εν τέλει να μειώνεται ο κίνδυνος να χάσετε τη δουλειά από τον ανταγωνισμό

Η αμέσως επόμενη διαδικασία που θα εστιάσουμε είναι οι αποζημιώσεις Ζωής. Ήδη είμαστε αρκετά καλοί και φημιζόμαστε για τον τρόπο που αποζημιώνουμε, επιθυμούμε όμως να βελτιώσουμε τις διαδικασίες γεγονός που θα δώσει νέο πλεονέκτημα σε σας και την εταιρεία σε σχέση με την αγορά.

Μέχρι το τέλος του χρόνου, ολοκληρώνεται η ψηφιακή μας πλατφόρμα για τις ομαδικές ασφαλίσεις, κάτι που θα μας επιτρέψει όχι μόνο να δώσουμε στους πελάτες σας στα ομαδικά την δυνατότητα πολλαπλών χρήσεων και ευελιξίας στον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζονται το ομαδικό τους αλλά ταυτόχρονα θα μας βοηθήσει να αυτοματοποιήσουμε τις τροποποιήσεις του κλάδου Ζωής. Ξέρουμε πολύ καλά ότι αυτό είναι το σημείο στο οποίο «πονάνε» όλες οι ασφαλιστικές. Στόχος μας σε κάθε τμήμα των διαδικασιών αυτών να υπάρχει διαφάνεια, ενημέρωση, πληροφόρηση για την δουλειά σας.

Τέλος, αλλάζοντας την δομή των προϊόντων μας στον Κλάδο Υγείας από τον Σεπτέμβριο, πιστεύω ότι θα έχουμε κάτι που ακούμε αρκετές φορές, το έχετε ξανακούσει αλλά νομίζω είμαστε πολύ κοντά. Ενιαίες προμήθειες στον Κλάδο Ζωής και Υγείας που δεν θα αλλάζουν ανάλογα με την ηλικία του πελάτη. Είναι μια υπόσχεση η οποία πλέον θα υλοποιηθεί σύντομα στα γραφεία σας”, σημείωσε ο κ. Σεμερτζόγλου

Νέα σημεία “πώλησης”…στο Αυτοκίνητο

Στο αυτοκίνητο παραδοσιακά δραστηριοποιούμαστε στην Αθήνα, την Θεσσαλονίκη και στην Κρήτη. Ίσως ήρθε η ώρα να αλλάξει και να δούμε και άλλες περιοχές που υπάρχει ενδιαφέρον για πωλήσεις
Στην ασφάλιση Πυρός, θα υπάρξει ένα καινούργιο εντελώς προϊόν – και όχι ένα απλό «λίφτινγκ». Το επόμενο διάστημα θα υπάρξει λεπτομερής ενημέρωση επ’ αυτού.

Το σημαντικό είναι όμως ότι έχουμε ξεκινήσει ήδη τις διαδικασίες για να μπορείτε να εκδίδεται online στις δικές σας πλατφόρμες πολυτιμολόγησης που εξυπηρετούν και εσάς και τους συνεργάτες σας, έτσι ώστε να επιτευχθεί πιο γρήγορα το αποτέλεσμα και η πώληση.

Σε αυτό το κομμάτι η συνεισφορά της Τεχνικής Διεύθυνσης και του marketing στην αναδόμηση του καινούργιου προϊόντας μας είναι παρά πολύ σημαντική και πρέπει να τους πούμε ένα μεγάλο «ευχαριστώ», όπως και όλες τις Διευθύνσεις που φροντίζουν να μας φέρνουν κοντά.

Οι σχέσεις πάντα δοκιμάζονται, υπάρχουν τα θετικά και τα αρνητικά. Είναι μια συνεχής διαδικασία που στο τέλος έχει όμως σαν αποτέλεσμα μια πραγματικά πολύ αγαπημένη και ανθρώπινη εταιρεία. Είναι κάτι που έζησα από την πρώτη στιγμή στην Groupama. Κάνουμε το συμβόλαιο μας πιο απλό, πιο μοντέρνο, πιο κατανοητό για τον πελάτη σας, χωρίς δυσνόητους όρους και χωρίς «κρυφά σημεία». Αυτά και πολλά άλλα θα δείτε το επόμενο διάστημα στον Κλάδο Πυρός.

Τέλος, θα ήθελα να επαναλάβω κάτι που όλη αγορά το γνωρίζει: Διαθέτουμε τεχνογνωσία και εμπειρία που σε έναν χρόνο από τώρα θα είναι 90 ετών. Στα χαρτοφυλάκια μας υπάρχουν, οι περισσότεροι αν όχι όλοι κίνδυνοι της Ασφαλιστικής αγοράς. Εξετάζουμε, λοιπόν, κάθε κίνδυνο, αναζητάμε όμως αυτούς που πραγματικά αξίζουν ώστε το «τρίγωνο» πελάτης – συνεργάτης –εταιρεία να είναι ισορροπημένο και κερδοφόρο.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*