Νίκος Ζάχος: Ο επαγγελματίας διαμεσολαβητής δεν γίνεται να τεθεί εκτός αγοράς

 Η ψηφιακή εποχή ήρθε για να μείνει, αλλά ακόμα και στον κλάδο αυτοκινήτων οι καλά εκπαιδευμένοι, οργανωμένοι και προγραμματισμένοι επαγγελματίες διαμεσολαβητές, μπορούν να διατηρήσουν υψηλό μερίδιο της αγοράς, σύμφωνα με τον κ. Νίκο Ζάχο Γενικό Διευθυντή της NP Ασφαλιστικής, ο οποίος μίλησε στην εκδήλωση-συζήτηση των ΕΕΑΕ-ΕΣΑΠΕ-ΣΕΜΑ. «Αυτά δεν μπορούν να θέσουν εκτός αγοράς τον επαγγελματία διαμεσολαβητή», είπε.

Ο κ. Ζάχος που ρωτήθηκε σχετικά, εκτίμησε επίσης, ότι οι δύο βασικοί παράγοντες για την απροθυμία ανάληψης κινδύνων, είναι οι νέοι καταστροφικοί κίνδυνοι για το κλίμα και τα καιρικά φαινόμενα και η κεφαλαιακή υγεία. Προσέθεσε σε αυτά και την ανησυχία για την πιθανότητα χρηματοοικονομικών  κρίσεων, που έκαναν την εμφάνισή τους στην αρχή της χρονιάς.

Για την ψηφιοποίηση ανέφερε:

«Η ψηφιακή εποχή ήρθε για να μείνει δεν είναι ένα μπάλωμα των 2-3 τελευταίων ετών λόγω πανδημίας. Έχουν γίνει τεράστιες επενδύσεις παγκοσμίως σε θέματα ψηφιοποίησης, αγοράς ασφαλιστικών συμβολαίων, πολυκαναλικών δικτύων αγοράς, που σημαίνει ότι ο επαγγελματίας διαμεσολαβητής δεν πρέπει να στρουθοκαμηλίζει – αυτός είναι ο σύγχρονος ανταγωνισμός που έχουμε.

Προσωπικά όταν κάτι το γνωρίζω όμως, δεν με φοβίζει. Όταν ξέρω ότι αυτός είναι ο ανταγωνισμός, θα πάρω τα μέτρα μου. Θα προετοιμασθώ περισσότερο, θα προβάλλω περισσότερο το πάθος και το δυναμισμό που διαθέτω και τα δικά μου πλεονεκτήματα. Οι σύγχρονες ψηφιακές ασφαλίσεις, όλα αυτά που εξελίσσονται, δεν είναι κάτι που ανησυχεί τον επαγγελματία ή τον θέτει εκτός επαγγέλματος. Απεναντίας αν αυτές τις ανησυχίες τις μετατρέψουμε σε ευκαιρίες για τη δουλειά μας, μπορούμε να είμαστε πολλαπλά ωφελημένοι.

Ο κλάδος αυτοκινήτων έχει πράγματι δοκιμαστεί αρκετά και στη χώρα μας και θα συνεχίσει να δοκιμάζεται. Αλλά ας γυρίσουμε λίγο πίσω, 10 χρόνια πριν, όταν δεν υπήρχαν στην αγορά on line κανάλια αγορών, το bankassurance ήταν σε επίπεδο 3%-5%  και δεν υπήρχαν πολυκαναλικά δίκτυα αγοράς. Παρόλα αυτά η ασφαλιστική αγορά ήταν στάσιμη για πολλά χρόνια.

Τώρα υπάρχουν όλα αυτά μεν, αλλά οι επαγγελματίες δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα, έχουν πολύ περισσότερα πλεονεκτήματα έναντι όλων αυτών των ψηφιακών δικτύων. Αρκεί να αντιληφθούμε ποιο είναι το ενδιαφέρον μας και το όφελός μας. Αν κάνουμε μια σύγκριση με τις πιο ανεπτυγμένες χώρες και πάμε πιο μακριά, στην Αμερική από όπου προκύπτει κάθε νέα τάση, ο επαγγελματίας διατηρεί στον κλάδο μερίδιο άνω του 50%.

Αυτό σημαίνει ότι μέσα από εκπαίδευση και καλύτερη σύγχρονη οργάνωση και προγραμματισμό παραγωγής σε όλους τους κλάδους μπορεί να πρωταγωνιστήσει με καλύτερα αποτελέσματα».

Για φαινόμενα απροθυμίας στην ανάληψη κινδύνων είπε:

«Στέκομαι σε δύο πτυχές. Τα τελευταία 2-3 χρόνια βλέπουμε παγκοσμίως μια αλλαγή τάσης και πλεύσης στην παγκόσμια ασφαλιστική αγορά και αντασφαλιστική αγορά. Οι λόγοι είναι πολλοί, τα καιρικά φαινόμενα οι καταστροφικοί κίνδυνοι που έχουν δημιουργήσει νέες συνθήκες, ενώ η αγορά έχει σκληρύνει. Βλέπουμε την αγορά να μαζεύεται σε λιγότερα χέρια και αυτό σίγουρα είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει το underwriting και την ανάληψη κινδύνου.

Από εκεί και πέρα βλέπουμε και προσφάτως εντός της χρονιάς που διανύουμε μια νέα χρηματοοικονομική κρίση να ξεσπάει, η οποία έρχεται με φόρα από το 2022 και τον πληθωρισμό, με νέα προβλήματα που προκαλεί στα κεφάλαια των εταιρειών και φυσικά στη φερεγγυότητα τους και στη βιωσιμότητά τους.

Άρα και οι δυο αυτοί παράγοντες, είναι. Δεν μπορώ να γνωρίζω στο σύνολο της ασφαλιστικής αγοράς και την πολιτική της κάθε εταιρείας τι μπορεί να έχει και για ποιους λόγους να απορρίπτει κινδύνους, αλλά σίγουρα όταν δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις οι βασικές της κεφαλαιακής υγείας, της δύναμης και της φερεγγυότητας τότε είναι λογικό και επόμενο να απορρίπτονται πιο εύκολα κίνδυνοι».

Τέλος για την εταιρία NP Ασφαλιστική είπε:

«Όσον την εταιρεία, πολύ περιεκτικά, είμαστε ίσως η πιο φρέσκια στην αγορά, κλείνουμε 20 χρόνια φέτος. Είμαστε ένας δυναμικός ασφαλιστικός οργανισμός με πληθώρα προϊόντων, πάνω από 150 τιμολογημένα πακέτα και θεωρώ άλλα τόσα σε μη τιμολογημένους και εξειδικευμένους κινδύνους που η εταιρεία μπορεί να καλύψει. Και φυσικά για να μπορείς να τα παρέχεις όλα αυτά- γιατί μιλάμε για την επόμενη μέρα της ασφαλιστικής αγοράς, μιλάμε για το μέλλον των διαμεσολαβητών, αν αυτά δεν υποστηρίζονται από οικονομική υγεία, φερεγγυότητα και όλα αυτά που το Solvency επιδιώκει, τότε είναι απλά λόγια.

Η εταιρεία έχει έναν προσανατολισμό στις ασφαλίσεις λιανικής δηλαδή στην ασφάλεια κατοικίας, στους οικονομικούς εμπορικούς κινδύνους. Βέβαια η πορεία μας, με τα καλά αποτελέσματα που είχαμε όλα αυτά τα χρόνια, μας δίνει τη δυνατότητα σήμερα να μπορούμε να παρέχουμε, πολύ σύνθετες καλύψεις και εξειδικευμένες σε όλους τους κλάδους, με μεγάλη εξειδίκευση στον κλάδο μεταφορών και πληθώρα προϊόντων επαγγελματικές ευθύνες, στα τεχνικά έργα -που γίνεται ένας οργασμός- και τώρα και τα επόμενα χρόνια που έχουμε μπροστά μας, την πράσινη ενέργεια, καλύψεις για φωτοβολταϊκά, υδροηλεκτρικά, αιολικά πάρκα. Είμαστε, θεωρώ, σε μια πάρα πολύ καλή θέση, αν οι άλλοι δεν τα καταφέρουν, να τους ασφαλίσουμε εμείς».

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*