To 2022, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 4.267 καταγγελίες – παράπονα – ερωτήματα καταναλωτών. Από αυτές ελάχιστες αφορούσαν ασφαλιστικές εταιρείες.
Α/Α | Κατηγορία | Αριθμός | Ποσοστά |
1 | Πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας | 1.116 | 26,15 |
2 | Ελαττωματικά προϊόντα- εγγυήσεις | 818 | 19,17 |
3 | Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών | 552 | 12,94 |
4 | Πωλήσεις από απόσταση | 542 | 12,70 |
5 | Πάροχοι φυσικού αερίου | 316 | 7,41 |
6 | Ινστιτούτα – Γυμναστήρια | 132 | 3,10 |
7 | Τουριστικές υπηρεσίες | 124 | 2,91 |
8 | Εταιρίες διαχείρισης απαιτήσεων από μη εξυπηρετούμενα δάνεια | 96 | 2,25 |
9 | Υπερβολικές απαιτήσεις καταναλωτών | 84 | 1,97 |
10 | Λοιπές Τραπεζικές υπηρεσίες | 80 | 1,87 |
11 | Αεροπορικές μεταφορές | 69 | 1,62 |
12 | Ακατάλληλα τρόφιμα | 68 | 1,59 |
13 | Κακή παροχή από ελεύθερους επαγγελματίες | 56 | 1,31 |
14 | Νοθεία -κλοπή καυσίμων | 34 | 0,80 |
15 | Ακίνητα | 32 | 0,75 |
16 | Ταχυδρομικές υπηρεσίες | 32 | 0,75 |
17 | Ασφαλιστικές υπηρεσίες | 24 | 0,56 |
18 | Προκαταβολές | 20 | 0,47 |
19 | Πάροχοι Νερού | 18 | 0,42 |
22 | Λοιπές καταγγελίες | 14 | 0,33 |
21 | Υπεραστικές μεταφορές | 10 | 0,23 |
22 | Σούπερ μάρκετ | 10 | 0,23 |
23 | Ακτοπλοϊκές μεταφορές | 8 | 0,19 |
24 | Δημόσιες υπηρεσίες | 6 | 0,14 |
25 | Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές | 6 | 0,14 |
ΣΥΝΟΛΟ | 4.267 | 100 |
Μέσα στο 2022, δεχτήκαμε 384 καταγγελίες, 3.561 παράπονα, 322 ερωτήματα καταναλωτών.
Πρέπει να τονίσουμε ότι από το σύνολο των 4.267 ερωτημάτων, παραπόνων και καταγγελιών, μόνο το 11,48% κατατέθηκε, από μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. Το υπόλοιπο 88,52% κατατέθηκε, από καταναλωτές, που «ανακάλυψαν» το ΚΕ.Π.ΚΑ., όταν είχαν προσωπικό πρόβλημα, το χρησιμοποίησαν, για συμβουλές, αλλά δεν ενδιαφέρθηκαν να το στηρίξουν, με το να γίνουν μέλη.
Το 73,02% των καταγγελιών επιλύθηκαν, υπέρ των καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους προμηθευτές. Το 21,01% των καταγγελιών δεν επιλύθηκαν, λόγω ελλιπών, στοιχείων, που προσκόμισαν οι καταναλωτές, ή λόγω άρνησης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων να ασχοληθεί με τις καταγγελίες των καταναλωτών, ή λόγω υπερβολικών απαιτήσεων των καταναλωτών. Για το 5,97% των καταγγελιών δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της επίλυσης, η οποία συνεχίζεται το 2023.
Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 89.840,38 ευρώ. Αναλυτικά από:
- Αποζημιώσεις, για ελαττωματικά προϊόντα: 33.460,20 ευρώ
- Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 27.834,36 ευρώ
- Αποζημιώσεις, από παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας: 9.048,12 ευρώ
- Επιστροφές χρεώσεων από χρηματοοικονομικές υπηρεσίες: 4.895,96 ευρώ
- Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση: 4.631,12 ευρώ
- Αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες: 4.352,66 ευρώ
- Αποζημιώσεις, από ασφαλιστικές υπηρεσίες: 2.756 ευρώ
- Επιστροφές χρεώσεων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 2.413,74 ευρώ
- Αποζημιώσεις, από παρόχους φυσικού αερίου: 248,22 ευρώ
- Αποζημιώσεις, από παρόχους νερού: 200 ευρώ