ERGO: Κερδίστε διπλά, μειώνοντας την κατανάλωση του αυτοκινήτου σας

Τα έξοδα μετακίνησης καταλαμβάνουν για όλους μας ένα σχετικά μεγάλο μέρος στον οικιακό προϋπολογισμό. Ειδικά τώρα που το κόστος ανά λίτρο της βενζίνης κινείται σε ιστορικά υψηλές τιμές, είναι ακόμα μεγαλύτερη η ανάγκη να εξετάσουμε πώς μπορούμε να μειώσουμε τις επισκέψεις στα βενζινάδικα.

Για να μειώσουμε την κατανάλωση και ταυτόχρονα τα έξοδά μας, το πρώτο βήμα είναι να αλλάξουμε τη συμπεριφορά μας όταν οδηγούμε. Η ταχύτητα με την οποία κινούμαστε, το πώς ξεκινάμε ή σταματάμε το αυτοκίνητο και διάφορες ακόμα παράμετροι που συχνά δεν τις λαμβάνουμε υπόψιν, μπορούν να μας βοηθήσουν όχι μόνο να μειώσουμε τον λογαριασμό αλλά να έχουμε και επιπλέον κέρδη.

Έξυπνα tips που θα μας βοηθήσουν να «ρίξουμε» την κατανάλωση του αυτοκινήτου μας μειώνοντας το κόστος των μετακινήσεών μας.

• Ένας καλοσυντηρημένος κινητήρας που θα δουλεύει σωστά και στρωτά μπορεί να εξοικονομήσει σε βάθος χρόνου μεγάλη ποσότητα καυσίμου συγκριτικά με ένα μοτέρ που θα έχει χρόνια να κάνει σέρβις. Άρα, η καλή συντήρηση του κινητήρα επιβάλλεται.

• Κάθε επιπλέον βάρος στο αυτοκίνητο αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου. Έτσι, πράγματα που δεν χρειάζονται καλό είναι να βρίσκονται σε κάποια αποθήκη του σπιτιού μας και όχι στο πορτμπαγκάζ του αυτοκινήτου!

• Η ποιότητα καυσίμου παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην κατανάλωση ενός αυτοκινήτου. Οπότε, στο μέτρο του δυνατού καλό είναι ο ανεφοδιασμός του αυτοκινήτου να γίνεται σε συγκεκριμένα βενζινάδικα που έχουμε «τεστάρει» και από τα οποία δεν έχει προκύψει πρόβλημα στη λειτουργία του κινητήρα λόγω της ποιότητας του καυσίμου.

• Οι σωστές πιέσεις στα ελαστικά είναι ένας ακόμα παράγοντας οικονομίας και θα πρέπει να ακολουθούμε και σε αυτή την περίπτωση τις οδηγίες του κατασκευαστή. Ένα ελαστικό που δεν έχει τη σωστή πίεση όχι μόνο αυξάνει την κατανάλωση αλλά φθείρει το ελαστικό ταχύτερα, μειώνοντας παράλληλα την πρόσφυσή του.

• Η σταθερή ταχύτητα, χωρίς απότομες αυξομειώσεις είναι το Α και το Ω της οικονομικής οδήγησης. Η χρήση του γκαζιού θα πρέπει να γίνεται με σύνεση και να αποφεύγονται οι απότομες και άσκοπες επιταχύνσεις που απλά αυξάνουν την κατανάλωση. Η επιβράδυνση στα φανάρια, επίσης, θα πρέπει να γίνεται ομαλά και σταδιακά καθώς βοηθάει στη μείωση της κατανάλωσης συγκριτικά με το να φρενάρουμε απότομα λίγα μέτρα πιο πριν.

• Εάν το αυτοκίνητό μας δεν έχει σύστημα start/stop και πρόκειται να μείνουμε ακινητοποιημένοι σε ένα σημείο για αρκετά λεπτά επιβάλλεται να σβήσουμε τον κινητήρα, καθώς αυτός ακόμα και στο ρελαντί καταναλώνει άσκοπα καύσιμο.

• Το άνοιγμα των παραθύρων κατά τη διάρκεια της οδήγησης αυξάνει την κατανάλωση, καθώς διαταράσσει την αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου και αυξάνεται η αντίσταση του αέρα. Ειδικά όταν κινούμαστε με ταχύτητες από 80 km/h και άνω, με ανοικτά παράθυρα, η κατανάλωση αυξάνεται κατακόρυφα. Σε αυτές τις ταχύτητες είναι προτιμότερο να κινείται κανείς με ανοιχτό τον κλιματισμό.

• Καλό είναι, επίσης, να αποφεύγουμε το μποτιλιάρισμα. Υπάρχουν πλέον αρκετά μέσα ώστε πριν ξεκινήσουμε για τον προορισμό μας, να αναζητήσουμε εναλλακτικές διαδρομές που θα μας επιτρέψουν να αποφύγουμε την αυξημένη κίνηση και τα συνεχή «σταμάτα-ξεκίνα».

Περισσότερα στο ERGO blog

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*