Δέκα πράγματα που θα αλλάξουν τα αυτόνομα οχήματα στο μέλλον

Λέγαμε κάποτε πως αυτή η περίοδος θα είναι ορόσημο για την αυτόνομη οδήγηση. Όσοι έκαναν προβολή στο μέλλον εκτιμούσαν πως στην τρίτη δεκαετία του αιώνα αυτού τα AVs (autonomous vehicles – αυτόνομα οχήματα) θα είναι παντού.

Κι αυτή είναι άλλη μία εκτίμηση που έπεσε έξω, καθώς, ναι, η αυτόνομη οδήγηση προχωρά αλλά, όχι, σίγουρα δεν κυριαρχεί. Η τεχνολογία αυτή ωστόσο σίγουρα θα μας δώσει πολλά τα επόμενα 20 χρόνια.

Σύμφωνα με την πλατφόρμα CB Insights, κάποιες αλλαγές που θα έρθουν είναι προφανείς, όπως αυτές που αφορούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες ή τις εταιρίες τεχνολογίας. Αν όμως την ώρα που δεν οδηγείς κάνεις γυμναστική, αντί να πας στο γυμναστήριο; Αν έχεις χρόνο για ταινίες και συνεπώς για διαφημίσεις; Αν διανυκτερεύεις σε AV αντί να πας σε ξενοδοχείο;

Γίνεται; Ε, τώρα όχι. Στο μέλλον όμως, μπορεί.

Ξενοδοχεία σε τέσσερις τροχούς και χωρίς οδηγό

Αντί να πηγαίνεις εσύ στο ξενοδοχείο, να έρχεται αυτό σε σένα; Τρελό ακούγεται, αλλά οι εξελίξεις στην αυτόνομη οδήγηση δεν θα αφήσουν τον ξενοδοχειακό κλάδο ανεπηρέαστο. Ήδη οι σχεδιαστές του Aprilli Design Studio έχουν αναπτύξει τα πρώτα σχέδια για ένα αυτοκινούμενο μίνι ξενοδοχείο, που μπορεί να φιλοξενήσει έως πέντε άτομα. Και φιλοδοξούν έως το 2030 τέτοια κινητά ξενοδοχεία χωρίς οδηγό να έχουν πατήσει άσφαλτο. Για να δούμε.

Αεροπορικές εταιρίες vs αυτόνομη οδήγηση

Εντάξει, δύσκολο να επέλεγε κανείς να πάει από τη μία άκρη της Γης στην άλλη με αυτοκίνητο χωρίς οδηγό, αντί για αεροπλάνο, αλλά για μικρές και μεσαίες αποστάσεις δεν αποκλείεται. Οι αεροπορικές εταιρίες μπορεί να βρουν απρόσμενο ανταγωνισμό στο κομμάτι αυτό: Σύμφωνα με έρευνα, η ζυγαριά για ταξίδια 7-11 ωρών γέρνει υπέρ των AVs έναντι των αεροπλάνων. Και μόλις σκέφτηκα 2-3 φίλους και φίλες που θα ανασάνουν με ανακούφιση αν μπορούν να ταξιδέψουν χωρίς να νιώθουν το έδαφος μακριά τους…

Αυτόνομα οχήματα και αλλαγές στην ασφάλιση

Πολλοί θεωρούν πως η αυτόνομη οδήγηση θα κάνει τις μετακινήσεις ασφαλέστερες, που σημαίνει λιγότερα τροχαία ατυχήματα, μακροπρόθεσμα. Συνεπώς πιο περιορισμένο ρίσκο για τις ασφαλιστικές, άρα λιγότερες κόστος σε ζημιές. Ταυτόχρονα όμως, ο περιορισμός του ρίσκου θα μειώσει και τα ασφάλιστρα- υπάρχει η εκτίμηση της Accentureγια πτώση κατά 25 δισ. έως το 2035. Τι θα κάνει η ασφαλιστική αγορά; Θα προσαρμοστεί και θα διευρυνθεί περιλαμβάνοντας κι άλλους τομείς που θα αφορούν κυρίως AVs, όπως π.χ. την κυβερνοασφάλεια.

Συνεργείο εξ αποστάσεως

Λιγότερα ατυχήματα σημαίνουν λιγότερες επισκέψεις στα συνεργεία, απλό. Σημαίνει αυτό πως θα χάσουν τα συνεργεία δουλειά; Πιθανώς, με την πιο παραδοσιακή τους μορφή, όχι αν εξελιχθούν παράλληλα με τα AVs όμως. Οι απαιτήσεις και οι ανάγκες των αυτόνομων οχημάτων θα υπάρχουν, απλώς θα είναι διαφορετικές. Μπορεί να χρειάζονται real-timeδιάγνωση προβλημάτων εξ αποστάσεως, επιθεώρηση των λειτουργιών τους online αλλά και ενεργοποίηση των απαραίτητων εργασιών συντήρησης για να φτάσουν τελικά – μόνα τους- στο συνεργείο. Άφθονη δουλειά για τους ειδικούς, δηλαδή.

Ταξί και δημόσιες μεταφορές

Θα είναι πολύ ενδιαφέρον το πώς η αυτόνομη οδήγηση θα επηρεάσει τις εταιρίες ταξί, ειδικά εκείνες που έχουν ήδη μπει στον χώρο της τεχνολογίας και διαθέτουν τον στόλο τους μέσω εφαρμογών. Είναι πιθανό και να συνεργαστούν με κατασκευαστές αυτόνομων οχημάτων, κρατώντας τον ρόλο του «ενδιάμεσου» ανάμεσα στους στόλους των AV και όσους αναζητούν μεταφορικό μέσο.

Στις δημόσιες μεταφορές τα πράγματα μπορεί να αλλάξουν πολύ. Ποιος θα κάτσει να περιμένει το λεωφορείο, για παράδειγμα, όταν μπορεί να «παραγγείλει» το αυτόνομο όχημά του και μάλιστα να μοιραστεί και το κόστος του μέσω car poolingμε άλλους που έχουν παρόμοιο προορισμό; Και γιατί να μην προτιμήσει ένα AV που θα τον πάει ακριβώς εκεί που θέλει αντί να αναγκαστεί να προσαρμοστεί στο στάνταρ δρομολόγιο οποιουδήποτε μέσου;

Το κόστος θα δείξει πώς θα πάνε τα πράγματα.

Ενέργεια: Τι θα αλλάξει με την αυτόνομη οδήγηση

Εδώ οι εκτιμήσεις είναι εντελώς αντιφατικές. Θεωρείται πως στην πλειονότητά τους τα αυτόνομα οχήματα θα είναι ηλεκτρικά και όχι βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα. Με βάση αυτό, άλλοι αναμένουν μείωση 60% στην κατανάλωση ενέργειας κι άλλοι αύξηση έως 200%! Εκείνοι που αναμένουν αύξηση λένε πως με τη δυνατότητα να κάνουμε και άλλα πράγματα στη διαδρομή, αντί να οδηγούμε, θα κάνουμε πιο πολλά ταξίδια, γιατί δεν θα υπολογίζουμε και τόσο τον χρόνο που διαρκούν ως «χαμένο». Την ίδια ώρα όμως, οι υποδομές που θα στηρίξουν την ηλεκτροκίνηση έχουν ακόμα πολύ δρόμο μπροστά τους (πχ δίκτυο φόρτισης). Η μεταβατική περίοδος είναι αυτή που θα εξασφαλίσει στις εταιρίες των παραδοσιακών καυσίμων άφθονο χρόνο να βρουν πώς θα πορευτούν στο νέο ενεργειακό οικοσύστημα.

Καταστήματα σε βενζινάδικα, ψιλικατζίδικα και μίνι μάρκετ

Περισσότερα στο hellasdirect.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*