back to top
12.5 C
Athens
Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025

GDPR: Πολύ κακό για το τίποτε και δουλειές για δικηγόρους

Tου Νίκου Σακελλαρίου  

« Ο  πράκτορας ασφαλειών, Ν.Σ,  κάθισε θυμωμένος στο γραφείο του.  Δεν φτάνει που δεν έμπαινε ψυχή στο γραφείο του το τελευταίο διάστημα καθώς η πελατειακή του βάση ήταν διαλυμένη (και δεν είχε φτάσει ακόμη η περίοδος των φόρων) έπρεπε να πληρώσει κάτι παραπάνω από 3.500 ευρώ στον δικηγόρο για να τον εναρμονίσει με τα GDPR. Δηλαδή τί;   Να προχωρήσει στην καταχώρηση και επεξεργασία των δεδομένων των πελατών του και να τους το ανακοινώσει για να έχει την αποδοχή τους.»

- Advertisement -

Στην περίπτωση του φίλου μας, τα GDPR σημαίνουν επιπλέον κόστος και  πιθανές απώλειες πελατείας στην περίπτωση που κάποιοι δεν συναινούν στην πρόταση του.  Ταυτόχρονα θα πρέπει να χάσει εργατοώρες στο γραφείο του και να μη δει τα παιδιά του μερικά απογεύματα για να κάνει πράγματα τα οποία δεν έχουν καμμία ουσία.

Και δεν έχουν καμμία ουσία γιατί ΥΠΑΡΧΕΙ ΗΔΗ νόμος που καλύπτει την περίπτωση απώλειας ή διάχυσης των προσωπικών δεδομένων σε τρίτους άνευ συναινέσεως.  Αυτό σημαίνει ότι οποισδήποτε πελάτης του θα μπορούσε να του κάνει αγωγή για την χρήση των προσωπικών του δεδομένων.  Το ίδιο συμβαίνει και σήμερα με τα GDPR.  Μόνο που πλέον η αγωγή μπορεί να γίνει ανα πάσα στιγμή αυτοδικαίως εάν δεν τηρείται ο Κανονισμό (GDPR)  και δεν απαιτείται καταγγελία πελάτη. Επιπλέον, ο μη συμμορφωμένος με τον Κανονισμό  μπορεί να βρεθεί εκβιαστικά καταγγελλόμενος από τον ‘θιγμένο’  καταναλωτή.  Αυτό το καθεστώς επικρατεί σε όλους τους κλάδους και όχι μόνο στον ασφαλιστικό.

- Advertisement -

Στην ασφαλιστική αγορά όμως τα πράγματα είναι πιο ευαίσθητα καθώς διακινούνται ευαίσθητα δεδομένα υγείας.  Αλλά και εκεί  τα GDPR είναι σχετικά άχρηστα γιατί υπάρχει η  ΗΔΙΚΑ από την οποία μπορεί κάποιος διαπιστευμένος να αντλήσει όποιες πληροφορίες θέλει. Από εκεί και πέρα, ο πελάτης θα πρέπει είτε  να υπογράψει το συμβόλαιο που ουσιαστικά θα επιτρέπει στην εταιρεία και στον συνεργάτη να παρακολουθεί τα δεδομένα του ή απλώς να μην επιτρέψει και ουσιαστικά να μην πραγματοποιηθεί η ασφάλιση.

Όσοι θέλουν να ασφαλιστούν θα δεχθούν την παρακολούθηση των προσωπικών δεδομένων τους και απλώς οι διαμεσολαβητές θα πρέπει να καταγράψουν τα προσωπικά στοιχεία του πελάτη, να τα κωδικοποιήσουν μερικές φορές και να τα παραδώσουν προς φύλαξη στον DPO (Data Protection Officer).  Ότι δηλαδή έκανε ένας  υπάλληλος στο παρελθόν σε μισή ώρα, τώρα χρειάζονται 3 στελέχη και 1-2 μέρες δουλειάς.  Αυτά για όσους λένε ότι ο πολιτισμός μας πάει γρήγορα μπροστά…

Σχετικές δημοσιεύσεις

myIDD: Ο ψηφιακός σύμμαχος του Αλέξανδρου Πατσού παρουσιάστηκε στη Βόρεια Ελλάδα

H πλατφόρμα απλοποιεί τις διαδικασίες συμμόρφωσης με τον Ν. 4583/2018 (IDD) και τον GDPR, καθώς και τη διαχείριση εγγράφων

ΕΑΕΕ: Η θέση της ευρωπαϊκής ασφαλιστικής αγοράς για τη στρατηγική της Ένωσης Δεδομένων

H ομοσπονδία υποδεικνύει ένα σύγχρονο πλαίσιο που υποστηρίζει επιχειρήσεις, προστατεύει καταναλωτές και επιτρέπει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της κοινωνίας

Infotrust – VIDAVO: Το tele-underwriting ανοίγει νέο κεφάλαιο στην ελληνική ασφάλιση

Η καινοτομία μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα για τον κλάδο, που διαφορετικά κινδυνεύει να μείνει πίσω σε σχέση με ώριμες αγορές

ΕΑΕΕ: Η ΕΕ παρατείνει την επάρκεια προστασίας δεδομένων του ΗΒ έως τον Δεκέμβριο του 2025

Οι σχετικές αποφάσεις παρατείνουν τη ροή προσωπικών δεδομένων από την ΕΕ προς το Ηνωμένο Βασίλειο - Ποια τα επόμενα βήματα

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Τα Coffee Business Awards 2025 έρχονται στις 17 Δεκεμβρίου

Η κορυφαία διοργάνωση για τον κλάδο της καφεστίασης επιστρέφει για 7η χρονιά, με ανανεωμένο concept - Βίντεο και πληροφορίες συμμετοχής

Ποιο ήταν το συμβατικό περιθώριο κέρδους των ασφαλιστικών το 2024, ποιος κλάδος πιέζεται

Αυξημένα συμβατικά επίπεδα περιθωρίου κέρδους, πτώση δείκτη κάλυψης Φερεγγυότητας εντοπίζει μεταξύ άλλων η Ετήσια Έκθεση της KPMG

Generali Hellas και Ευρωκλινική: Η αξία της συνένωσης

Οι δύο οργανισμοί μαζί μπορούν να προσφέρουν πολύ περισσότερα, ανοίγοντας τον δρόμο για ένα νέο μοντέλο ολοκληρωμένης φροντίδας

Οδική βοήθεια: Υπόσχεση ή πρόκληση;

Αν και η οδική βοήθεια στην Ελλάδα παραμένει πολύτιμη, η αξία της στην πράξη δοκιμάζεται από πολλούς παράγοντες

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Εκλογές της ΕΣΑΠΕ: Με συμμετοχή και καθαρή εντολή για τη συνέχεια

Το νέο ΔΣ καλείται να χαράξει το πλάνο της επόμενης περιόδου, σε μια εποχή θεσμικών και λειτουργικών αλλαγών

Τοπική Αυτοδιοίκηση: Στρατηγική, πόροι και διακυβέρνηση για αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης

Ο Δήμαρχος Θεσ/κης Στ. Αγγελούδης και οι Περιφερειάρχες Πελ/σου Δ. Πτωχός και Δ. Μακεδονίας Γ. Αμανατίδης στο Συνέδριο «Redefining the Future Horizons»

Η Syndea Insurance υπενθυμίζει: «Στις γιορτές, προσοχή στους δρόμους και… κόκκινο μόνο στη χαρά!»

Σε μια περίοδο όπου τα τροχαία ατυχήματα παρουσιάζουν παραδοσιακά αύξηση, η εταιρεία επενδύει σε μήνυμα πρόληψης και υπευθυνότητας

Τα Coffee Business Awards 2025 έρχονται στις 17 Δεκεμβρίου

Η κορυφαία διοργάνωση για τον κλάδο της καφεστίασης επιστρέφει για 7η χρονιά, με ανανεωμένο concept - Βίντεο και πληροφορίες συμμετοχής

Διευθυντής Marketing-Εταιρικής Επικοινωνίας και Head of Product Management στην Τειρεσίας αναλαμβάνει ο Γιάννης Σηφάκης

Ο κ. Σηφάκης έχει εργαστεί σε διοικητικές θέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σε εταιρείες όπως η ING και η Εθνική Ασφαλιστική