της Ελενας Ερμείδου
Βροχή προστίμων πέφτει από τις Ευρωπαϊκές Εποπτικές Αρχές για συνεχείς παραβιάσεις προσωπικών δεδομένων. Οι καταναλωτές δεν δέχονται εμπαιγμούς, ενώ οι Αρχές δεν αστειεύονται.
Η Σουηδική Εποπτική Αρχή για την Προστασία Προσωπικών Δεδομένων IMY επέβαλλε διοικητικό πρόστιμο ύψους 3 εκατομμυρίων περίπου ευρώ κατά της εταιρείας Trygg-Hansa Insurance Δέκτης μηνύματος της Ασφαλιστικής μετά από μήνυμα προσφορών για ασφαλίσεις Περιουσίας που είχε λάβει, διαπίστωσε ότι στην σελίδα προσφορών υπήρχαν σύνδεσμοι με URL έδιναν πρόσβαση σε δεδομένα ασφαλισμένων.
Τα αποτελέσματα της έρευνα της IMY απέδειξαν ότι ότι η πρόσβαση ήταν ανοικτή σε προσωπικά δεδομένα 650.000 πελατών (ικονομικές πληροφορίες, στοιχεία επικοινωνίας, αριθμούς κοινωνικής ασφάλισης, ασφαλιστική συμμετοχή, πληροφορίες για την κατάσταση υγείας) στο χρονικό διάστημα από τον Οκτώβριο του 2018 έως τον Φεβρουάριο του 2021.
Στην Γερμανία δικαιώθηκε πελάτισσα καταστήματος από δικαστήριο του Baden-Baden μετά από αγωγή που είχε κάνει και αφορούσε επικοινωνία υπαλλήλου του καταστήματος με αυτήν μέσω των social media. Το πρωτοβάθμιο δικαστήριο (Amtsgericht Bühl,– 3 C 210/22) έκρινε πως οι υπάλληλοι δεν αποτελούν αποδέκτες των δεδομένων, κατά την έννοια του άρθρου 4 στοιχ. 9 ΓΚΠΔ, ως εκ τούτου τα στοιχεία τους δεν μπορούν να γνωστοποιούνται σε υποκείμενο που ασκεί δικαίωμα πρόσβασης.
Στην Ιταλία, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων επέβαλλε πρόστιμο 20.000 ευρώ σε νοσοκομείο της Τοσκάνης για την δημοσίευση αφίσας στην οποία εμφανίζονταν προσωπικές πληροφορίες ασθενούς.