back to top
22.2 C
Athens
Πέμπτη 15 Μαΐου 2025

Τι περιμένει τους ασφαλιστές στην «μετα-ψηφιακή» εποχή;

Ο ασφαλιστικός κλάδος εισέρχεται σε μια νέα «μετα-ψηφιακή» εποχή όπου η επιτυχία συνάδει με την ικανότητα έκαστου οργανισμού να εξειδικεύεται στην τεχνητή νοημοσύνη (AI) και σε άλλες νέες τεχνολογίες.

Η «μετα-ψηφιακή» εποχή δεν συνεπάγεται ότι το «digital» σταματά εδώ, αλλά πλέον δεν θα αποτελεί «συγκριτικό πλεονέκτημα» αναφέρει η Accenture στην έρευνά της που τιτλοφορείται «Technology Vision for Insurance 2019».

- Advertisement -

Το επόμενο μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην ασφάλιση θα δημιουργηθεί από την ικανότητα αξιοποίησης των «στιγμιαίων αγορών» ή μέσω εξατομικευμένων real time προσφορών συμβολαίων και υπηρεσιών, προσαρμοσμένων σε μεμονωμένες στιγμές της ζωής των πελατών, εκτιμά η Accenture.

Η έκθεση που δημοσιεύει το insurancejournal.com επισημαίνει ότι οι ασφαλιστές μπορούν τώρα να αξιοποιήσουν τα ψηφιακά δημογραφικά στοιχεία των πελατών για να «προσφέρουν εξατομικευμένες υπηρεσίες κατ ‘απαίτηση» που να ανταποκρίνονται σε συγκεκριμένες ανάγκες τους.

- Advertisement -

Περισσότεροι από τέσσερις εκ των πέντε ερωτηθέντων (84%) που συμμετείχαν στην έρευνα της Accenture πιστεύουν ότι τα «ψηφιακά δημογραφικά στοιχεία» δίνουν στους ασφαλιστικούς ομίλους έναν νέο τρόπο εντοπισμού των ευκαιριών που ανοίγονται, σε συνάρτηση με τις ανεκπλήρωτες ανάγκες των πελατών.

Την ώρα που ένας μέσος πελάτης ασφάλισης εμπλέκεται με τον ασφαλιστή μόνο μία ή δύο φορές το χρόνο, οι ασφαλιστές επιχειρούν να ενισχύσουν αυτή τη διάδραση μέσω real – time υπηρεσιών προστασίας και μετριασμού κινδύνoυ. Τρεις στους πέντε ασφαλιστές (60%) χρησιμοποιούν ήδη τεχνολογία για την κατασκευή προϊόντων ή υπηρεσιών που ενισχύουν το “customer engagement”, ενώ ένα 35% σχεδιάζει να το πράξει το επόμενο έτος.

“Υπάρχει μια ευκαιρία για τους ασφαλιστές να αυξήσουν και να βελτιώσουν τα σημεία επαφής τους με τους πελάτες και να δημιουργήσουν μια ισχυρότερη, πιο εξατομικευμένη εμπειρία αξιοποιώντας τα ψηφιακά αποτυπώματα των πελατών τους. Ωστόσο θα πρέπει πρώτα να ψηφιοποιήσουν τον πυρήνα και στη συνέχεια να προωθήσουν αυτές τις νέες εξελίξεις”, δήλωσε ο Daniele Presutti , επικεφαλής της πρακτικής στην Ασφάλιση της Accenture στην Ευρώπη.

Ο Presutti υποστηρίζει ότι οι περισσότεροι παραδοσιακοί ασφαλιστές βρίσκονται αρκετά πίσω από τον “μετα-ψηφιακό” κόσμο, με μεγάλη εξάρτηση από την τεχνολογία mainframe. “Αυτό καθιστά δύσκολο για αυτούς να διερευνήσουν ευκαιρίες από τεχνολογίες όπως η AI προκειμένου να αλλάξουν τις δραστηριότητές τους, να επιταχύνουν το χρόνο τους στην αγορά και να βελτιώσουν την ασφάλεια”, δήλωσε ο Presutti. “Τους καθιστά επίσης ευάλωτους συγκριτικά με τους πρώτους που υιοθετούν αυτές τις τεχνολογίες” πρόσθεσε.

Σχετικές δημοσιεύσεις

ERGO Ασφαλιστική: «AI & Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση: Μια Στρατηγική Συμμαχία για το Παρόν και το Μέλλον»

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) έχει ήδη αλλάξει τα δεδομένα στον ασφαλιστικό κλάδο, μεταμορφώνοντας ριζικά τον τρόπο λειτουργίας τόσο των εταιρειών

Η αδυναμία προσαρμογής στις νέες τάσεις μπορεί να μας κάνει λιγότερο ελκυστικούς

Στόχος μας είναι να δώσουμε στο σύνολο της αγοράς την εικόνα με την οποία ο κλάδος βαίνει, σταδιακά, ολοένα και πιο κοντά στην αναγκαία ψηφιοποίησή του

Η Τεχνητή Νοημοσύνη και ο μετασχηματισμός του ρόλου του μεσίτη ασφαλίσεων

Ο ασφαλιστικός κλάδος, που επί μακρόν βασιζόταν στην ανθρώπινη τεχνογνωσία και κρίση, υφίσταται σημαντική μεταβολή.

“Intelligent Industries”: Oδηγός για τη μεγιστοποίηση της αξίας της Τεχνητής Νοημοσύνης

Η νέα παγκόσμια έρευνα της KPMG “Intelligent Industries” θεμελιώνει ένα οδηγό για τη μεγιστοποίηση της αξίας της Τεχνητής Νοημοσύνης

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

«Καμπανάκι» για όσους Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές δεν έχουν καταθέσει στο Ε.Ε.Α. επαναπιστοποιήσεις και συμβόλαια αστικής ευθύνης

Αντιμέτωποι με τον κίνδυνο διαγραφής από το Μητρώο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών (Ε.Ε.Α.) είναι όσοι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές

Allianz: Ρεκόρ λειτουργικής κερδοφορίας το 1ο τρίμηνο του 2024 στα 4,2 δισ. ευρώ

Ρεκόρ κατέγραψαν τα λειτουργικά κέρδη της Allianz το πρώτο τρίμηνο του 2025 στα 4,2 δισ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 6,3%

Την εξαγορά της CERESOLE Insurance Agents ανακοίνωσε η Howden

H Howden, ο κορυφαίος διαμεσολαβητής ασφαλίσεων και αντασφαλίσεων στην Ελλάδα, προχωρά σε μια ακόμη στρατηγική κίνηση, ανακοινώνοντας την εξαγορά της CERESOLE Insurance Agents

750 εκ. ευρώ δόθηκαν το 2024 για αποζημιώσεις από φυσικές καταστροφές

Στο δημοσιονομικό «αποτύπωμα» της κλιματικής κρίσης αναφέρθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

«Καμπανάκι» για όσους Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές δεν έχουν καταθέσει στο Ε.Ε.Α. επαναπιστοποιήσεις και συμβόλαια αστικής ευθύνης

Αντιμέτωποι με τον κίνδυνο διαγραφής από το Μητρώο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών (Ε.Ε.Α.) είναι όσοι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές

Allianz: Ρεκόρ λειτουργικής κερδοφορίας το 1ο τρίμηνο του 2024 στα 4,2 δισ. ευρώ

Ρεκόρ κατέγραψαν τα λειτουργικά κέρδη της Allianz το πρώτο τρίμηνο του 2025 στα 4,2 δισ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 6,3%

Νέος Γενικός Διευθυντής στην Πανελλήνια Ένωση Φαρμακοβιομηχανίας ο Δρ. Αθανάσιος Κοτσιαρός

Η Πανελλήνια Ένωση Φαρμακοβιομηχανίας (ΠΕΦ) καλωσορίζει τον Δρ. Αθανάσιο Κοτσιαρό στη θέση του Γενικού Διευθυντή.

Μια ακόμη Ημέρα Αγάπης και Προσφοράς από τον ΠΑΝΟΡΜΟ

Σε συνέχεια του Πασχαλινού Gala, που έλαβε χώρα στον Ελληνικό Ιππικό Όμιλο στο Μαρούσι, την Πέμπτη, 10 Απριλίου 2025

Οι ελληνικοί Δολομίτες στην καρδιά των Αγράφων Απόδραση στην Αργιθέα στις νότιες απολήξεις της Πίνδου

Ένα παραμυθένιο τοπίο παρόμοιο με αυτό των Αυστριακών και τους Δολομίτες των Νοτίων Σλοβενικών Άλπεων, με τρεχούμενα κρυστάλλινα νερά