back to top
25.6 C
Athens
Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου 2025

Στην τελική ευθεία η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας

Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα την Υπουργική Απόφαση και τον Οδηγό Εφαρμογής για την ψηφιακή οργάνωση του χρόνου της εργασίας και τη λειτουργία της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, στο πλαίσιο της πρώτης φάσης του νέου Πληροφοριακού Συστήματος ΕΡΓΑΝΗ II.

Με το ΕΡΓΑΝΗ II αρχίζει η τελική περίοδος εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας που θα ξεκινήσει την 1η Ιουλίου σε τράπεζες και σούπερ – μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους. Το σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II θα είναι η βάση για την επέκταση της Ψηφιακής Κάρτας και στις άλλες επιχειρήσεις.

- Advertisement -

Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, που υλοποιείται σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, είναι μία από τις πλέον εμβληματικές μεταρρυθμίσεις του νόμου 4808/2021 για την Προστασία της Εργασίας, που γίνεται πράξη. Με την εφαρμογή της το σύνολο των πληροφοριών για το ωράριο εργασίας, τις υπερωρίες, την υπερεργασία, τις βάρδιες, τα διαλείμματα, τα ρεπό και τις άδειες θα δηλώνεται ηλεκτρονικά και θα είναι διαθέσιμο με το πάτημα ενός κουμπιού σε εργαζόμενους, εργοδότες και ελεγκτικές Αρχές. Έτσι διασφαλίζονται τα συμφέροντα των εργαζομένων, οι  συνθήκες ισότιμου ανταγωνισμού για τις επιχειρήσεις, η εφαρμογή της νομοθεσίας και τα έσοδα του ασφαλιστικού συστήματος. Πρόκειται εξάλλου για ένα πάγιο αίτημα της ΓΣΕΕ που υλοποιείται από τη σημερινή κυβέρνηση.

Το νέο σύστημα παρουσίασαν σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης, η γενική γραμματέας Εργασιακών Σχέσεων Άννα Στρατινάκη και ο Μπάμπης Σάμιος εκ μέρους της αναδόχου εταιρείας (Cosmote με υπεργολάβο την 01 Solutions Hellas).

- Advertisement -

«Η αναβάθμιση του ΕΡΓΑΝΗ που ανακοινώνουμε αποτελεί τη βάση για την εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας. Είναι μια υπόσχεση που δώσαμε στους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις με την ψήφιση του Νόμου 4808/2021 για την Προστασία της Εργασίας, την οποία υλοποιούμε σήμερα. Μια μεταρρύθμιση υπέρ των εργαζομένων και του υγιούς ανταγωνισμού, διότι η ψηφιακή κάρτα είναι η καλύτερη εγγύηση για τον σεβασμό του ωραρίου και των υπερωριών των εργαζομένων. Με την αναβάθμιση του ΕΡΓΑΝΗ και την έναρξη λειτουργίας του ΕΡΓΑΝΗ II μπαίνουν οι βάσεις για την έναρξη της λειτουργίας της Ψηφιακής Κάρτας από την 1η Ιουλίου. Με την Ψηφιακή Κάρτα, και την αναβάθμιση του ΣΕΠΕ σε ανεξάρτητη αρχή, δίνουμε στην πράξη και όχι στα λόγια Δύναμη στον Εργαζόμενο», τόνισε ο υπουργός κατά την τοποθέτησή του στη συνέντευξη.

Η κα Στρατινάκη σημείωσε: «Η ψηφιακή κάρτα εργασίας αποτελεί το βασικό και το, πλέον, αποτελεσματικό όπλο του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για την καταπολέμηση του φαινομένου της αδήλωτης και της υποδηλωμένης εργασίας. Είναι το θεσμικό επακόλουθο της στέρεας πολιτικής βούλησης της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη για κοινωνική δικαιοσύνη, διαφάνεια και συνέπεια στους εργασιακούς χώρους.

Συμπυκνώνει δε όλες τις μεταρρυθμίσεις που έχουν γίνει στην αγορά εργασίας από το 2013 και μετά, οπότε και θεσμοθετήθηκε το Πληροφοριακό Σύστημα Εργάνη, αλλά και την μετεξέλιξή του σε Εργάνη II, από το οποίο αναφύεται δημιουργώντας μια νέα πραγματικότητα, ένα σύγχρονο, απαλλαγμένο από την γραφειοκρατία, ψηφιακό περιβάλλον ασφάλειας των εργαζομένων και προάσπισης των δικαιωμάτων τους.

Συντελεί, παράλληλα, στην αποτελεσματικότερη λειτουργία του ελεγκτικού έργου του Υπουργείου μέσω του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας αφού ενθυλακώνει την τεχνολογία και τα σημαντικά δεδομένα του συστήματος Εργάνη προς όφελος των ελεγκτικών μηχανισμών, κατ’ επέκταση των εργαζομένων της χώρας.

Η ψηφιακή κάρτα εργασίας, που βασίστηκε στο νέο εργασιακό νόμο 4808/21, θεσμικά  αποτελεί την κορωνίδα των γενναίων μεταρρυθμίσεων, ανοίγοντας ένα παράθυρο στο μέλλον της εργασιακής ομαλότητας σε μία σύγχρονη εποχή».

Ο κ. Σάμιος ανέφερε: «Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας καλύπτει το κενό της αποτύπωσης του πραγματικού χρόνου εργασίας, ο οποίος θα αντιπαραβάλλεται με τον προγραμματισμό της εργασίας που θα καταχωρείται επίσης σε ψηφιακή μορφή. Παράλληλα αναβαθμίζεται η πληροφορία που θα είναι διαθέσιμη στους εργαζόμενους και εμπλουτίζονται τα κανάλια μέσω των οποίων θα διαχέεται».

Η Υπουργική Απόφαση και ο Οδηγός Εφαρμογής περιλαμβάνει τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν επιχειρήσεις και εργαζόμενοι για την ψηφιακή οργάνωση του χρόνου εργασίας.  Η μετεξέλιξη του ΕΡΓΑΝΗ σε ΕΡΓΑΝΗ II οδηγεί σε ριζική αναβάθμιση των δυνατοτήτων καταγραφής του προγραμματισμού και του πραγματικού χρόνου εργασίας. Συγκεκριμένα:

  1. Ο προγραμματισμός της εργασίας και οι πληροφορίες για τις πραγματικές ώρες έναρξης – λήξης της εργασίας θα εισάγονται ψηφιακά πλέον στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II. Με το ισχύον καθεστώς του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ο προγραμματισμός εργασίας υποβάλλεται σε αδόμητο κείμενο με επισυναπτόμενα αρχεία.
  2. Όλες οι πληροφορίες για τον προγραμματισμό καθώς και τα δεδομένα της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας για τον πραγματικό χρόνο εργασίας θα είναι διαθέσιμα στους εργαζόμενους μέσω της εφαρμογής myErgani mobile app, καθώς και μέσα από το myErgani web portal (https://myErgani.gov.gr) και σε μορφή ημερολογίου. Σήμερα είναι διαθέσιμες εκ των υστέρων μόνο οι δηλώσεις του εργοδότη.
  3. Για πρώτη φορά θα καταγράφονται όλοι οι τύποι άδειας, καθώς και οι ωροάδειες. Σήμερα υποβάλλεται ετησίως απολογιστική δήλωση μόνο για την κανονική άδεια.
  4. Και φυσικά με την Ψηφιακή Κάρτα θα καταγράφεται για πρώτη φορά ο πραγματικός χρόνος εργασίας. Οι εργαζόμενοι θα μπορούν να δηλώνουν την προσέλευση και αποχώρηση τους από την εργασία και μέσω app εφαρμογής σκανάροντας την Κάρτα Εργασίας τους που θα απεικονίζεται στο κινητό τηλέφωνο σε μορφή QR code (όπως ακριβώς γινόταν με τα πιστοποιητικά εμβολιασμού), και η πληροφορία θα διαβιβάζεται αυτόματα στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II.

Με την Ψηφιακή Κάρτα κατοχυρώνεται το ωράριο και οι αμοιβές των εργαζομένων καθώς εισάγονται δύο νέες δικλείδες ασφαλείας:

  1. Η έναρξη της εργασίας θα γνωστοποιείται αυτόματα στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II. Το ίδιο και η λήξη.
  2. Ο ελεγκτής θα γνωρίζει πριν επισκεφθεί έναν χώρο εργασίας ποιοι εργαζόμενοι πρέπει να βρίσκονται εκεί.

Έτσι, ο έλεγχος γίνεται αυτόματος και αντικειμενικός και αποτρέπονται φαινόμενα υποδηλωμένης – αδήλωτης εργασίας και απλήρωτων υπερωριών . Περιπτώσεις κατά τις οποίες ο εργοδότης ζητά από τον εργαζόμενο να μην “χτυπήσει” την κάρτα κατά την προσέλευση, η να δηλώσει αποχώρηση αλλά να παραμείνει στη δουλειά, θα εντοπίζονται πολύ πιο εύκολα από τον έλεγχο.

Για τις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους η απογραφή θα πραγματοποιηθεί από 1 έως 30 Ιουνίου και θα ακολουθήσει από 1ης Ιουλίου η εφαρμογή της Κάρτας ενώ οι υπόλοιπες επιχειρήσεις θα απογραφούν από 1.10.2022 έως και 30.11.2022.

Η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας θα γίνει σε δύο στάδια: Απογραφή εργαζομένων / Προγραμματισμός εργασίας – Καταγραφή του πραγματικού χρόνου εργασίας.

Σχετικές δημοσιεύσεις

ΕΑΔΕ: Webinar για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

Το δωρεάν webinar της Ένωσης Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδος θα πραγματοποιηθεί στις 26 Σεπτεμβρίου 2025

Αυξημένες κατά 80% οι καταγεγραμμένες υπερωρίες το 7μηνο

Περισσότερες από 3,5 εκατ. υπερωρίες έχουν καταγραφεί εντός του 2025 - Ποιοι κλάδοι ένταξης της ΨΚΕ πρωτοστατούν

Έως 120 δόσεις για «κόκκινα» χρέη προς τον ΕΦΚΑ

Υπουργικό σχέδιο περισσότερων δόσεων για οφειλέτες του ΕΦΚΑ, με προκήρυξη διαγωνισμού για ιδιωτικές εταιρείες που θα συμβάλουν στην αποπληρωμή

Κεραμέως: Η ψηφιακή κάρτα αύξησε τα έσοδα των ταμείων

Θεαματική αύξηση σε δηλωμένες υπερωρίες και άρα έσοδα ταμείων αποδίδει στην ψηφιακή κάρτα η υπουργός, παρά τη μείωση των εισφορών

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

SENATUS: 3ο Franchise στην Ανατολική Μακεδονία για την Property Market

Η propertymarket.gr αναπτύσσεται σταθερά σε όλη την Ελλάδα, προσφέροντας υψηλή κερδοφορία και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα στους συνεργάτες της

Η Deloitte στη ΔΕΘ: Διάλογοι για το μέλλον, την ΤΝ και τον μετασχηματισμό του Δημοσίου

Η εκδήλωση ανέδειξε το ρόλο του ΑΙ για την εξέλιξη του δημόσιου τομέα και τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται για την Ελλάδα

Κυκλοφορεί τo νέο τεύχος του Insurance World

Στο νέο τεύχος Ιουλίου-Αυγούστου 2025 φιλοξενείται η κεντρική συνέντευξη του κ. Τάσου Χατζηθεοδοσίου, Διευθύνοντος Συμβούλου της MEGA Brokers

Voice AI: Νέο στοίχημα για την ασφαλιστική εμπιστοσύνη

Πρόσφατη έρευνα δείχνει ότι οι Έλληνες παραμένουν διχασμένοι ως προς την επικοινωνία με φωνητικά συστήματα

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

100 Χρόνια ΕΕΑ: Ξεκίνησαν οι εγγραφές για τον 2ο Αγώνα Δρόμου για Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις και Επαγγελματίες

Ο Αγώνας Δρόμου του ΕΕΑ αποτελεί μια γιορτή που φέρνει κοντά επαγγελματίες, οικογένειες και φίλους - Έως την 1η Οκτωβρίου οι εγγραφές

Η Ελλάδα επενδύει στην Τεχνητή Νοημοσύνη: Συνάντηση Μητσοτάκη με τον CEO της Google DeepMind

Κατά τη συνάντηση εξετάστηκαν τρόποι εμβάθυνσης της συνεργασίας σε πεδία όπως η υγεία, η εκπαίδευση και η πρόληψη φυσικών καταστροφών

Θεραπευτική Κλινική Ν. Αλεξάνδρα: Πρώτο πιλοτικό Δίκτυο Ολοκληρωμένης Αντιμετώπισης Γυναικολογικού Καρκίνου

Με ιδιαίτερη φροντίδα οι Έλληνες επιστήμονες σχηματίζουν «μονοπάτια» ασθενών για κάθε γυναικολογική κακοήθεια

Back to school! Ομαλή προσαρμογή γονέων και παιδιών

Το δύσκολο έργο της οργάνωσης και του συντονισμού μετά τις διακοπές μπορούμε να το διευθετήσουμε ακολουθώντας κάποια βασικά βήματα

Ξεκινά σήμερα το τριήμερο ασφαλιστικό συνέδριο της Sofos Insurance Agency στη Λίμνη Πλαστήρα

Το συνέδριο θα διαρκέσει έως τις 14 Σεπτεμβρίου και φιλοδοξεί να αναδείξει τις τάσεις, τις προκλήσεις και τις καινοτομίες στον χώρο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης