back to top
16.1 C
Athens
Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2025

Στην Ελλάδα o γηραιότερος στόλος οχημάτων της Ευρώπης

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η αναφορά της ασφαλιστικής εταιρείας Hellas Direct στην πολύ μεγάλη μέση ηλικία των οχημάτων στην Ελλάδα, αλλά και στις συνέπειες που έχει το γεγονός αυτός στη συχνότητα των βλαβών και των ατυχημάτων.

Κάθε χρόνο, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) κάνει μια ανασκόπηση και αποτυπώνει τα χαρακτηριστικά του στόλου οχημάτων στην Ευρώπη: πόσα, πού, τί ηλικίας, τί είδους. Το 2023, που είναι και τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, κυκλοφορούσαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδόν 249 εκατ. αυτοκίνητα, αριθμός αυξημένος κατά 1,4% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

- Advertisement -

Από αυτά, λίγο περισσότερα από 5.610.000 ήταν στην Ελλάδα, αυξημένα κατά 2,1% σε σχέση με το 2022. Τη μεγαλύτερη αύξηση κατέγραψε η Κροατία με +4,3% και μετά η Κύπρος με +4,1%. Μείωση είχαν μόνο δύο χώρες- αλλά τι αντιφατική εικόνα: η Σουηδία με -0,1% και η Εσθονία με -22,2%!

Τη μεγαλύτερη αναλογία αυτοκινήτων ανά 1.000 κατοίκους έχει η Ιταλία με 694, πολύ κοντά και το Λουξεμβούργο με 692. Στην τρίτη θέση είναι η Κύπρος με 680. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 563 και η Ελλάδα είναι χαμηλότερα με 539.

- Advertisement -

Το 2021, η Ελλάδα βρέθηκε στην τελευταία θέση αναφορικά με την ηλικία των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της κι έκτοτε όχι μόνο δεν έχει ξεκολλήσει από τη θέση αυτή, αλλά βλέπει και τον μέσο όρο της ηλικίας του στόλου της να μεγαλώνει.

Το 2020, ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν στα 11,9 χρόνια -ο ελληνικός ήταν 16,6 και βρισκόμασταν στην τέταρτη θέση από το τέλος, πάνω μόνο από την ουραγό Λιθουανία με μέση ηλικία τα 17 χρόνια, τη Ρουμανία με 16,9 και την Εσθονία με 16,7.

Το 2021 παραμείναμε στην τελευταία θέση με μέση ηλικία αυτοκινήτων τα 17 χρόνια και δεύτερη από το τέλος την Εσθονία με 16,8. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν τα 12 χρόνια.

Το 2022 διατηρήσαμε την τελευταία θέση με μέση ηλικία αυτοκινήτων τα 17,3 χρόνια, προτελευταία πάλι την Εσθονία με 16,6 χρόνια και ευρωπαϊκό μέσο όρο στα 12,3 χρόνια.

Το 2023 παραμένουμε τελευταίοι με μέσο όρο στην ηλικία των αυτοκινήτων τα 17,5 χρόνια πλέον. Ο μέσος όρος της ΕΕ είναι 5 χρόνια μικρότερος, 12,5 χρόνια. Η κάποτε προτελευταία Εσθονία έχει ρίξει τη μέση ηλικία των ΙΧ στα 13 χρόνια (!) και έχει ανέβει κάμποσες θέσεις, αφήνοντας στην ουρά μαζί μας την Τσεχία με 16,2 χρόνια μέση ηλικία αυτοκινήτων.

Στις πρώτες θέσεις είναι το Λουξεμβούργο με μόλις 8 χρόνια μέση ηλικία, ακολουθεί η Αυστρία με 9,3, η Δανία με 9,6 και το Βέλγιο με 9,9 χρόνια.

Σαν να μην έφτανε η ουρά στα αυτοκίνητα, εδραιωνόμαστε στην τελευταία θέση και σε όλους τους άλλους τύπους οχημάτων που καταγράφει ο ACEA: vans, βαριά φορτηγά και λεωφορεία. Στα vans μας χωρίζουν 8,4 χρόνια από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και 14,1 (!) από τις χώρες που μοιράζονται την πρωτιά, στα φορτηγά μας χωρίζουν 8,5 χρόνια από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και 15,8 (!) από την 1η θέση και στα λεωφορεία απέχουμε 5,4 χρόνια από τον μέσο όρο της ΕΕ και 11,8 από τη χώρα με τον νεαρότερο στόλο.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αναγέννηση του ΠΣΑΣ μέσα από μια βραδιά εμπειριών για τον ασφαλιστικό πράκτορα

Ένας από τους πλέον ιστορικούς συνδέσμους στον χώρο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης επανατοποθετείται δυναμικά - Το «IW» ήταν εκεί 

1ο Sofos Insurance Summit: Το ισχυρό αποτύπωμα ενός ξεχωριστού συνεδρίου

Στις δηλώσεις τους, τόσο οι διοργανωτές όσο και οι συμμετέχοντες δεν έκρυψαν τον ενθουσιασμό τους για το υψηλό επίπεδο της τριήμερης συνάντησης - Δείτε τα βίντεο

Μια μέρα γεμάτη ενέργεια και συνεργασία με την Hellas Direct στη Θεσσαλονίκη

Η εκδήλωση στο Grand Hotel Palace δεν επικεντρώθηκε σε παρουσιάσεις, αλλά σε αυθεντικές συνομιλίες και κοινή προσπάθεια επίτευξης αποτελεσμάτων

«Αξίζουμε όσο οι άνθρωποί μας» – Η 3P Insurance τίμησε συνεργάτες και στελέχη σε μια βραδιά αφιερωμένη στους ανθρώπους της

«Η πραγματική επιτυχία δεν βρίσκεται στα βραβεία, αλλά στις ζωές και τις περιουσίες που έχουμε προστατεύσει» επισήμανε ο Διευθύνων Σύμβουλος Γ. Λούβαρης

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Αναγέννηση του ΠΣΑΣ μέσα από μια βραδιά εμπειριών για τον ασφαλιστικό πράκτορα

Ένας από τους πλέον ιστορικούς συνδέσμους στον χώρο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης επανατοποθετείται δυναμικά - Το «IW» ήταν εκεί 

Έρευνα ΕΑΕΕ για τις ασφαλίσεις Γενικής Αστικής Ευθύνης και Επαγγελματικών Ευθυνών το 2024

Με τη συμμετοχή 24 εταιρειών, που συγκεντρώνουν το 99,6% της παραγωγής, η φετινή έρευνα προσφέρει ολοκληρωμένη και αξιόπιστη εικόνα της αγοράς

Η Ατλαντική Ένωση λανσάρει νέο οικονομικό πρόγραμμα μεικτής ασφάλισης – «Ό,τι κι αν γίνει, το αμάξι σου θα επισκευαστεί»

Το λανσάρισμα του οικονομικού προγράμματος μεικτής ασφάλισης Atlantic Max σηματοδοτεί μια νέα προσέγγιση

Η «Μηχανή του Χρόνου» ζωντανεύει έναν αιώνα ιστορίας στην επετειακή γιορτή του ΕΕΑ

Μια ολοκληρωμένη ιστορική καταγραφή, που φωτίζει άγνωστες πτυχές της δράσης του φορέα, από το 1925 μέχρι σήμερα

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

Στις 23/11 ο Πανελλήνιος Περίπατος «Περπατάμε για την Πολλαπλή Σκλήρυνση»

Ο συμβολικός περίπατος αποτελεί θεσμό για την ΠΟΑμΣΚΠ, στο πλαίσιο δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τη Σκλήρυνση Κατά Πλάκας

ΕΕΑ: Webinar για τις αλλαγές του νέου εργασιακού νόμου και την ψηφιακή κάρτα εργασίας

Το διαδικτυακό σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί 25/11 στις 16:00 - Πώς θα συμμετάσχετε

ΤτΕ: Το πρόγραμμα εξετάσεων πιστοποίησης ασφαλιστών για το α΄ 6μηνο 2026

Οι εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν το διάστημα Φεβρουαρίου-Ιουνίου σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο και Ιωάννινα

14th Clinical Research Conference | «Κλινικές μελέτες: Τα μετέωρα βήματα και οι προκλήσεις»

Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί 4 Δεκεμβρίου 2025 στο Divani Caravel και στο LiveOn Expo Complex

Αναγέννηση του ΠΣΑΣ μέσα από μια βραδιά εμπειριών για τον ασφαλιστικό πράκτορα

Ένας από τους πλέον ιστορικούς συνδέσμους στον χώρο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης επανατοποθετείται δυναμικά - Το «IW» ήταν εκεί