back to top
15.3 C
Athens
Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2025

Στην Ελλάδα o γηραιότερος στόλος οχημάτων της Ευρώπης

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η αναφορά της ασφαλιστικής εταιρείας Hellas Direct στην πολύ μεγάλη μέση ηλικία των οχημάτων στην Ελλάδα, αλλά και στις συνέπειες που έχει το γεγονός αυτός στη συχνότητα των βλαβών και των ατυχημάτων.

Κάθε χρόνο, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) κάνει μια ανασκόπηση και αποτυπώνει τα χαρακτηριστικά του στόλου οχημάτων στην Ευρώπη: πόσα, πού, τί ηλικίας, τί είδους. Το 2023, που είναι και τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, κυκλοφορούσαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδόν 249 εκατ. αυτοκίνητα, αριθμός αυξημένος κατά 1,4% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

- Advertisement -

Από αυτά, λίγο περισσότερα από 5.610.000 ήταν στην Ελλάδα, αυξημένα κατά 2,1% σε σχέση με το 2022. Τη μεγαλύτερη αύξηση κατέγραψε η Κροατία με +4,3% και μετά η Κύπρος με +4,1%. Μείωση είχαν μόνο δύο χώρες- αλλά τι αντιφατική εικόνα: η Σουηδία με -0,1% και η Εσθονία με -22,2%!

Τη μεγαλύτερη αναλογία αυτοκινήτων ανά 1.000 κατοίκους έχει η Ιταλία με 694, πολύ κοντά και το Λουξεμβούργο με 692. Στην τρίτη θέση είναι η Κύπρος με 680. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 563 και η Ελλάδα είναι χαμηλότερα με 539.

- Advertisement -

Το 2021, η Ελλάδα βρέθηκε στην τελευταία θέση αναφορικά με την ηλικία των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της κι έκτοτε όχι μόνο δεν έχει ξεκολλήσει από τη θέση αυτή, αλλά βλέπει και τον μέσο όρο της ηλικίας του στόλου της να μεγαλώνει.

Το 2020, ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν στα 11,9 χρόνια -ο ελληνικός ήταν 16,6 και βρισκόμασταν στην τέταρτη θέση από το τέλος, πάνω μόνο από την ουραγό Λιθουανία με μέση ηλικία τα 17 χρόνια, τη Ρουμανία με 16,9 και την Εσθονία με 16,7.

Το 2021 παραμείναμε στην τελευταία θέση με μέση ηλικία αυτοκινήτων τα 17 χρόνια και δεύτερη από το τέλος την Εσθονία με 16,8. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν τα 12 χρόνια.

Το 2022 διατηρήσαμε την τελευταία θέση με μέση ηλικία αυτοκινήτων τα 17,3 χρόνια, προτελευταία πάλι την Εσθονία με 16,6 χρόνια και ευρωπαϊκό μέσο όρο στα 12,3 χρόνια.

Το 2023 παραμένουμε τελευταίοι με μέσο όρο στην ηλικία των αυτοκινήτων τα 17,5 χρόνια πλέον. Ο μέσος όρος της ΕΕ είναι 5 χρόνια μικρότερος, 12,5 χρόνια. Η κάποτε προτελευταία Εσθονία έχει ρίξει τη μέση ηλικία των ΙΧ στα 13 χρόνια (!) και έχει ανέβει κάμποσες θέσεις, αφήνοντας στην ουρά μαζί μας την Τσεχία με 16,2 χρόνια μέση ηλικία αυτοκινήτων.

Στις πρώτες θέσεις είναι το Λουξεμβούργο με μόλις 8 χρόνια μέση ηλικία, ακολουθεί η Αυστρία με 9,3, η Δανία με 9,6 και το Βέλγιο με 9,9 χρόνια.

Σαν να μην έφτανε η ουρά στα αυτοκίνητα, εδραιωνόμαστε στην τελευταία θέση και σε όλους τους άλλους τύπους οχημάτων που καταγράφει ο ACEA: vans, βαριά φορτηγά και λεωφορεία. Στα vans μας χωρίζουν 8,4 χρόνια από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και 14,1 (!) από τις χώρες που μοιράζονται την πρωτιά, στα φορτηγά μας χωρίζουν 8,5 χρόνια από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και 15,8 (!) από την 1η θέση και στα λεωφορεία απέχουμε 5,4 χρόνια από τον μέσο όρο της ΕΕ και 11,8 από τη χώρα με τον νεαρότερο στόλο.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Hellas Direct: Τετραήμερο έμπνευσης και συνεργασίας στην καρδιά της Τοσκάνης

Η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε ένα δίκτυο όχι απλώς συνεργατών, αλλά στρατηγικών συνοδοιπόρων

Αναγέννηση του ΠΣΑΣ μέσα από μια βραδιά εμπειριών για τον ασφαλιστικό πράκτορα

Ένας από τους πλέον ιστορικούς συνδέσμους στον χώρο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης επανατοποθετείται δυναμικά - Το «IW» ήταν εκεί 

1ο Sofos Insurance Summit: Το ισχυρό αποτύπωμα ενός ξεχωριστού συνεδρίου

Στις δηλώσεις τους, τόσο οι διοργανωτές όσο και οι συμμετέχοντες δεν έκρυψαν τον ενθουσιασμό τους για το υψηλό επίπεδο της τριήμερης συνάντησης - Δείτε τα βίντεο

Μια μέρα γεμάτη ενέργεια και συνεργασία με την Hellas Direct στη Θεσσαλονίκη

Η εκδήλωση στο Grand Hotel Palace δεν επικεντρώθηκε σε παρουσιάσεις, αλλά σε αυθεντικές συνομιλίες και κοινή προσπάθεια επίτευξης αποτελεσμάτων

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Αλλαγή σκυτάλης στην ARAG Hellas – Νέος CEO από αρχές του χρόνου ο Ανδρέας Γκρέκας

Στελέχη της αγοράς κάνουν λόγο για συντεταγμένη και στρατηγικά οργανωμένη διαδικασία, σε κλίμα σεβασμού και αναγνώρισης

Ο ΣΕΣΑΕ στη Θεσσαλονίκη: Ημερίδα για την ψυχική υγεία στον εργασιακό χώρο

Σε μια γεμάτη αίθουσα, ο Ευ. Μακρής ανέδειξε τη σημασία της ουσιαστικής στήριξης στελεχών και εργαζομένων

Ελληνική διάκριση σε διεθνή διαγωνισμό του Ιδρύματος Reale, με την υποστήριξη της Υδρογείου Ασφαλιστικής

Η συμμετοχή της ΑΝΙΜΑ, με το πρόγραμμα «Flight to Freedom», ξεχώρισε φέτος στον διαγωνισμό «Together 4 a Better World»

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Αρωγή της ΠΟΑΔ στον Σύλλογο Γονιών Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια «Η Φλόγα»

Η Ομοσπονδία καλεί για ακόμα μια χρονιά τα μέλη της, αντί της ανταλλαγής δώρων μεταξύ τους, να στηρίξουν τον αγώνα της Φλόγας

Affidea neuraCare: Η πρώτη F-18 FDOPA PET/CT στην Ελλάδα ανοίγει νέα εποχή στη νευροαπεικόνιση

Πολύτιμο εργαλείο στη διερεύνηση Παρκινσονικών συνδρόμων, με επίπεδα ακρίβειας και αξιοπιστίας που έως σήμερα δεν ήταν διαθέσιμα στη χώρα μας

Αλλαγή σκυτάλης στην ARAG Hellas – Νέος CEO από αρχές του χρόνου ο Ανδρέας Γκρέκας

Στελέχη της αγοράς κάνουν λόγο για συντεταγμένη και στρατηγικά οργανωμένη διαδικασία, σε κλίμα σεβασμού και αναγνώρισης

Ενσωμάτωση Οδηγίας Omnibus – Επίλυση θέματος αναφορικά με την υποβολή εκθέσεων βιωσιμότητας σε ενοποιημένη βάση

Η ΕΑΕΕ επισημαίνει ότι έχει καταβάλει συστηματικές προσπάθειες για τη διευθέτηση του ζητήματος, που παρέμενε ανοικτό από το στάδιο της διαβούλευσης

Ο ΣΕΣΑΕ στη Θεσσαλονίκη: Ημερίδα για την ψυχική υγεία στον εργασιακό χώρο

Σε μια γεμάτη αίθουσα, ο Ευ. Μακρής ανέδειξε τη σημασία της ουσιαστικής στήριξης στελεχών και εργαζομένων