back to top
13.7 C
Athens
Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2025

Στην Ελλάδα o γηραιότερος στόλος οχημάτων της Ευρώπης

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η αναφορά της ασφαλιστικής εταιρείας Hellas Direct στην πολύ μεγάλη μέση ηλικία των οχημάτων στην Ελλάδα, αλλά και στις συνέπειες που έχει το γεγονός αυτός στη συχνότητα των βλαβών και των ατυχημάτων.

Κάθε χρόνο, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) κάνει μια ανασκόπηση και αποτυπώνει τα χαρακτηριστικά του στόλου οχημάτων στην Ευρώπη: πόσα, πού, τί ηλικίας, τί είδους. Το 2023, που είναι και τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, κυκλοφορούσαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδόν 249 εκατ. αυτοκίνητα, αριθμός αυξημένος κατά 1,4% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

- Advertisement -

Από αυτά, λίγο περισσότερα από 5.610.000 ήταν στην Ελλάδα, αυξημένα κατά 2,1% σε σχέση με το 2022. Τη μεγαλύτερη αύξηση κατέγραψε η Κροατία με +4,3% και μετά η Κύπρος με +4,1%. Μείωση είχαν μόνο δύο χώρες- αλλά τι αντιφατική εικόνα: η Σουηδία με -0,1% και η Εσθονία με -22,2%!

Τη μεγαλύτερη αναλογία αυτοκινήτων ανά 1.000 κατοίκους έχει η Ιταλία με 694, πολύ κοντά και το Λουξεμβούργο με 692. Στην τρίτη θέση είναι η Κύπρος με 680. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 563 και η Ελλάδα είναι χαμηλότερα με 539.

- Advertisement -

Το 2021, η Ελλάδα βρέθηκε στην τελευταία θέση αναφορικά με την ηλικία των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της κι έκτοτε όχι μόνο δεν έχει ξεκολλήσει από τη θέση αυτή, αλλά βλέπει και τον μέσο όρο της ηλικίας του στόλου της να μεγαλώνει.

Το 2020, ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν στα 11,9 χρόνια -ο ελληνικός ήταν 16,6 και βρισκόμασταν στην τέταρτη θέση από το τέλος, πάνω μόνο από την ουραγό Λιθουανία με μέση ηλικία τα 17 χρόνια, τη Ρουμανία με 16,9 και την Εσθονία με 16,7.

Το 2021 παραμείναμε στην τελευταία θέση με μέση ηλικία αυτοκινήτων τα 17 χρόνια και δεύτερη από το τέλος την Εσθονία με 16,8. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν τα 12 χρόνια.

Το 2022 διατηρήσαμε την τελευταία θέση με μέση ηλικία αυτοκινήτων τα 17,3 χρόνια, προτελευταία πάλι την Εσθονία με 16,6 χρόνια και ευρωπαϊκό μέσο όρο στα 12,3 χρόνια.

Το 2023 παραμένουμε τελευταίοι με μέσο όρο στην ηλικία των αυτοκινήτων τα 17,5 χρόνια πλέον. Ο μέσος όρος της ΕΕ είναι 5 χρόνια μικρότερος, 12,5 χρόνια. Η κάποτε προτελευταία Εσθονία έχει ρίξει τη μέση ηλικία των ΙΧ στα 13 χρόνια (!) και έχει ανέβει κάμποσες θέσεις, αφήνοντας στην ουρά μαζί μας την Τσεχία με 16,2 χρόνια μέση ηλικία αυτοκινήτων.

Στις πρώτες θέσεις είναι το Λουξεμβούργο με μόλις 8 χρόνια μέση ηλικία, ακολουθεί η Αυστρία με 9,3, η Δανία με 9,6 και το Βέλγιο με 9,9 χρόνια.

Σαν να μην έφτανε η ουρά στα αυτοκίνητα, εδραιωνόμαστε στην τελευταία θέση και σε όλους τους άλλους τύπους οχημάτων που καταγράφει ο ACEA: vans, βαριά φορτηγά και λεωφορεία. Στα vans μας χωρίζουν 8,4 χρόνια από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και 14,1 (!) από τις χώρες που μοιράζονται την πρωτιά, στα φορτηγά μας χωρίζουν 8,5 χρόνια από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και 15,8 (!) από την 1η θέση και στα λεωφορεία απέχουμε 5,4 χρόνια από τον μέσο όρο της ΕΕ και 11,8 από τη χώρα με τον νεαρότερο στόλο.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Hellas Direct: Τετραήμερο έμπνευσης και συνεργασίας στην καρδιά της Τοσκάνης

Η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε ένα δίκτυο όχι απλώς συνεργατών, αλλά στρατηγικών συνοδοιπόρων

Αναγέννηση του ΠΣΑΣ μέσα από μια βραδιά εμπειριών για τον ασφαλιστικό πράκτορα

Ένας από τους πλέον ιστορικούς συνδέσμους στον χώρο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης επανατοποθετείται δυναμικά - Το «IW» ήταν εκεί 

1ο Sofos Insurance Summit: Το ισχυρό αποτύπωμα ενός ξεχωριστού συνεδρίου

Στις δηλώσεις τους, τόσο οι διοργανωτές όσο και οι συμμετέχοντες δεν έκρυψαν τον ενθουσιασμό τους για το υψηλό επίπεδο της τριήμερης συνάντησης - Δείτε τα βίντεο

Μια μέρα γεμάτη ενέργεια και συνεργασία με την Hellas Direct στη Θεσσαλονίκη

Η εκδήλωση στο Grand Hotel Palace δεν επικεντρώθηκε σε παρουσιάσεις, αλλά σε αυθεντικές συνομιλίες και κοινή προσπάθεια επίτευξης αποτελεσμάτων

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Εθνικής Ασφαλιστικής

Ο συνδυασμός της ασφαλιστικής τεχνογνωσίας με τη χρηματοοικονομική εμπειρία έχει στόχο να οδηγήσει την εταιρεία στην ολοκλήρωση του μετασχηματισμού της

Η Acrisure επεκτείνεται σε Κεντρική-Ανατολική Ευρώπη με την εξαγορά της EIS

Τ. Χατζηθεοδοσίου: «Η ένταξη της EIS φέρνει στον όμιλο μια ομάδα με εξειδίκευση σε τομείς που αναπτύσσονται ραγδαία στην περιοχή»

Χριστουγεννιάτικη «αγκαλιά» σε κοινωνικές δομές από το ΕΕΑ

Γ. Χατζηθεοδοσίου: «Θέλουμε και είμαστε δίπλα στην κοινωνία, στέλνοντας μήνυμα ελπίδας και πίστης σε ένα καλύτερο αύριο»

MINETTA Driving Experience: Όταν η ασφαλής οδήγηση γίνεται βιωματική γνώση

Δηλώστε συμμετοχή στην κλήρωση για θεωρητικό και πρακτικό μάθημα ασφαλούς οδήγησης στην πίστα του Iaveris Park

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Εθνικής Ασφαλιστικής

Ο συνδυασμός της ασφαλιστικής τεχνογνωσίας με τη χρηματοοικονομική εμπειρία έχει στόχο να οδηγήσει την εταιρεία στην ολοκλήρωση του μετασχηματισμού της

Η Acrisure επεκτείνεται σε Κεντρική-Ανατολική Ευρώπη με την εξαγορά της EIS

Τ. Χατζηθεοδοσίου: «Η ένταξη της EIS φέρνει στον όμιλο μια ομάδα με εξειδίκευση σε τομείς που αναπτύσσονται ραγδαία στην περιοχή»

Μισθολογική διαφάνεια: Οι εργαζόμενοι αγνοούν τη νέα ευρωπαϊκή οδηγία – Ταμπού οι συζητήσεις για τους μισθούς

Έρευνα του kariera.gr δείχνει πως η έλλειψη ενημέρωσης και η μυστικότητα περί τα μισθολογικά κυριαρχούν στην αγορά εργασίας

Χριστουγεννιάτικη «αγκαλιά» σε κοινωνικές δομές από το ΕΕΑ

Γ. Χατζηθεοδοσίου: «Θέλουμε και είμαστε δίπλα στην κοινωνία, στέλνοντας μήνυμα ελπίδας και πίστης σε ένα καλύτερο αύριο»

MINETTA Driving Experience: Όταν η ασφαλής οδήγηση γίνεται βιωματική γνώση

Δηλώστε συμμετοχή στην κλήρωση για θεωρητικό και πρακτικό μάθημα ασφαλούς οδήγησης στην πίστα του Iaveris Park