back to top
5.7 C
Athens
Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2025

Στην Ελλάδα o γηραιότερος στόλος οχημάτων της Ευρώπης

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η αναφορά της ασφαλιστικής εταιρείας Hellas Direct στην πολύ μεγάλη μέση ηλικία των οχημάτων στην Ελλάδα, αλλά και στις συνέπειες που έχει το γεγονός αυτός στη συχνότητα των βλαβών και των ατυχημάτων.

Κάθε χρόνο, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) κάνει μια ανασκόπηση και αποτυπώνει τα χαρακτηριστικά του στόλου οχημάτων στην Ευρώπη: πόσα, πού, τί ηλικίας, τί είδους. Το 2023, που είναι και τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, κυκλοφορούσαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδόν 249 εκατ. αυτοκίνητα, αριθμός αυξημένος κατά 1,4% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

- Advertisement -

Από αυτά, λίγο περισσότερα από 5.610.000 ήταν στην Ελλάδα, αυξημένα κατά 2,1% σε σχέση με το 2022. Τη μεγαλύτερη αύξηση κατέγραψε η Κροατία με +4,3% και μετά η Κύπρος με +4,1%. Μείωση είχαν μόνο δύο χώρες- αλλά τι αντιφατική εικόνα: η Σουηδία με -0,1% και η Εσθονία με -22,2%!

Τη μεγαλύτερη αναλογία αυτοκινήτων ανά 1.000 κατοίκους έχει η Ιταλία με 694, πολύ κοντά και το Λουξεμβούργο με 692. Στην τρίτη θέση είναι η Κύπρος με 680. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 563 και η Ελλάδα είναι χαμηλότερα με 539.

- Advertisement -

Το 2021, η Ελλάδα βρέθηκε στην τελευταία θέση αναφορικά με την ηλικία των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της κι έκτοτε όχι μόνο δεν έχει ξεκολλήσει από τη θέση αυτή, αλλά βλέπει και τον μέσο όρο της ηλικίας του στόλου της να μεγαλώνει.

Το 2020, ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν στα 11,9 χρόνια -ο ελληνικός ήταν 16,6 και βρισκόμασταν στην τέταρτη θέση από το τέλος, πάνω μόνο από την ουραγό Λιθουανία με μέση ηλικία τα 17 χρόνια, τη Ρουμανία με 16,9 και την Εσθονία με 16,7.

Το 2021 παραμείναμε στην τελευταία θέση με μέση ηλικία αυτοκινήτων τα 17 χρόνια και δεύτερη από το τέλος την Εσθονία με 16,8. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν τα 12 χρόνια.

Το 2022 διατηρήσαμε την τελευταία θέση με μέση ηλικία αυτοκινήτων τα 17,3 χρόνια, προτελευταία πάλι την Εσθονία με 16,6 χρόνια και ευρωπαϊκό μέσο όρο στα 12,3 χρόνια.

Το 2023 παραμένουμε τελευταίοι με μέσο όρο στην ηλικία των αυτοκινήτων τα 17,5 χρόνια πλέον. Ο μέσος όρος της ΕΕ είναι 5 χρόνια μικρότερος, 12,5 χρόνια. Η κάποτε προτελευταία Εσθονία έχει ρίξει τη μέση ηλικία των ΙΧ στα 13 χρόνια (!) και έχει ανέβει κάμποσες θέσεις, αφήνοντας στην ουρά μαζί μας την Τσεχία με 16,2 χρόνια μέση ηλικία αυτοκινήτων.

Στις πρώτες θέσεις είναι το Λουξεμβούργο με μόλις 8 χρόνια μέση ηλικία, ακολουθεί η Αυστρία με 9,3, η Δανία με 9,6 και το Βέλγιο με 9,9 χρόνια.

Σαν να μην έφτανε η ουρά στα αυτοκίνητα, εδραιωνόμαστε στην τελευταία θέση και σε όλους τους άλλους τύπους οχημάτων που καταγράφει ο ACEA: vans, βαριά φορτηγά και λεωφορεία. Στα vans μας χωρίζουν 8,4 χρόνια από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και 14,1 (!) από τις χώρες που μοιράζονται την πρωτιά, στα φορτηγά μας χωρίζουν 8,5 χρόνια από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και 15,8 (!) από την 1η θέση και στα λεωφορεία απέχουμε 5,4 χρόνια από τον μέσο όρο της ΕΕ και 11,8 από τη χώρα με τον νεαρότερο στόλο.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Tι είναι το Safe ride home;

Την αποφασιστικότητά της να δρα όπου και όπως χρειάζεται με στόχο την ασφάλεια όλων επιβεβαιώνει η Hellas Direct

Η Hellas Direct αναβαθμίζει τη διαδικασία σύναψης συμβολαίου αξιοποιώντας το gov.gr

Η Hellas Direct, πιστή στις αξίες της για την καινοτομία και υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση, είναι η πρώτη ασφαλιστική που αξιοποιεί την υπηρεσία του gov.gr

Hellas Direct: Οι οδηγοί ηλικίας 20-29 ετών είχαν τα περισσότερα τροχαία το 2023

Οι οδηγοί ηλικίας 20-29 ετών είναι εκείνοι που είχαν τα περισσότερα ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους το 2023.

Κατερίνα Σέιχ αλ Μπασατένα, Hellas Direct: Oι 3 συχνότεροι λόγοι κλήσης Οδικής Βοήθειας

Στην τελευταία θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκεται η Ελλάδα αναφορικά με την ηλικία του στόλου οχημάτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Κωνσταντίνος Ραφτάκης: Ένας ταλαντούχος καλλιτέχνης και στέλεχος της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς

Ο Ραφτάκης θα παρουσιάσει 25 αυθεντικούς πίνακες που δημιουργήθηκαν κατά την περίοδο 2020 – 2024, με ιδιαίτερη έμφαση στις μεγάλες διαστάσεις

Σύσταση κοινού Ταμείου για την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών

Οι ασφαλιστικές της Ευρώπης μπορούν να επωφεληθούν εάν προχωρήσουν οι προτάσεις για την δημιουργία ενός συστήματος αντασφάλισης δημόσιου-ιδιωτικού τομέα για τις ζημίες που σχετίζονται με το κλίμα αναφέρει η Fitch Ratings

BROKERS UNION – BLUE AIGAION: Σε εορταστικό κλίμα ο Αγιασμός και η κοπή πρωτοχρονιάτικης πίτας

Οι εταιρίες, BROKERS UNION & BLUE AIGAION πραγματοποίησαν στα κεντρικά γραφεία τους στη Γλυφάδα, τον ετήσιο αγιασμό και την κοπή

Επιχειρηματικά Βραβεία ΧΡΗΜΑ 2024: Οι εισηγμένες εταιρείες στο ΧΑ που διακρίθηκαν για τις επιδόσεις τους

Οι εισηγμένες επιχειρήσεις που στηρίζουν την ελληνική οικονομία και συμβάλλουν στην ανάπτυξη του χρηματιστηριακού θεσμού βρέθηκαν για 22η συνεχόμενη χρονιά

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

«Μισός άνθρωπος, μισός Τεχνητή Νοημοσύνη» ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής του αύριο

«Μισός άνθρωπος, μισός Τεχνητή Νοημοσύνη» θα είναι ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής του αύριο, ο οποίος θα αναλαμβάνει όλη τη βαρετή δουλειά

Κωνσταντίνος Ραφτάκης: Ένας ταλαντούχος καλλιτέχνης και στέλεχος της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς

Ο Ραφτάκης θα παρουσιάσει 25 αυθεντικούς πίνακες που δημιουργήθηκαν κατά την περίοδο 2020 – 2024, με ιδιαίτερη έμφαση στις μεγάλες διαστάσεις

Σύσταση κοινού Ταμείου για την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών

Οι ασφαλιστικές της Ευρώπης μπορούν να επωφεληθούν εάν προχωρήσουν οι προτάσεις για την δημιουργία ενός συστήματος αντασφάλισης δημόσιου-ιδιωτικού τομέα για τις ζημίες που σχετίζονται με το κλίμα αναφέρει η Fitch Ratings

BROKERS UNION – BLUE AIGAION: Σε εορταστικό κλίμα ο Αγιασμός και η κοπή πρωτοχρονιάτικης πίτας

Οι εταιρίες, BROKERS UNION & BLUE AIGAION πραγματοποίησαν στα κεντρικά γραφεία τους στη Γλυφάδα, τον ετήσιο αγιασμό και την κοπή

Επιχειρηματικά Βραβεία ΧΡΗΜΑ 2024: Οι εισηγμένες εταιρείες στο ΧΑ που διακρίθηκαν για τις επιδόσεις τους

Οι εισηγμένες επιχειρήσεις που στηρίζουν την ελληνική οικονομία και συμβάλλουν στην ανάπτυξη του χρηματιστηριακού θεσμού βρέθηκαν για 22η συνεχόμενη χρονιά