back to top
15.1 C
Athens
Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025

Real time παρακολούθηση των πωλήσεων φαρμάκων από τον ΕΟΦ – Προβληματισμός στις εταιρείες

Νέες φωτιές άναψε στις φαρμακευτικές επιχειρήσεις ο ΕΟΦ, ανακοινώνοντας, πριν από λίγη ώρα, την αλλαγή της διαδικασίας υποβολής των στοιχείων των πωλήσεων των φαρμακευτικών προϊόντων εντός δύο ημερών! Προκειμένου να τεθούν οι «φωτιές» υπό έλεγχο και να αποφευχθούν σοβαρά λάθη, η φαρμακοβιομηχανία ετοιμάζεται, σύμφωνα με πληροφορίες του Virus, να ζητήσει παράταση…

Η απόφαση αυτή, που θα επιτρέψει την παρακολούθηση των στοιχείων πωλήσεων των φαρμακευτικών προϊόντων σε πραγματικό χρόνο (real time), καθώς θα πρέπει να υποβάλλονται, μέσω μιας νέας  διαδικτυακής εφαρμογής, το αργότερο εντός 48 ωρών από την έκδοση του σχετικού τιµολογίου – δελτίου αποστολής, χαρακτηρίζεται ως θετική από στελέχη της φαρμακοβιομηχανίας.

- Advertisement -

Άλλωστε, όπως υπογραμμίζεται και στη σχετική εγκύκλιο, που υπογράφει η πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων Κ. Αντωνίου, εκτιμάται ότι θα βελτιώσει την παρακολούθηση της επάρκειας των φαρµάκων στην εγχώρια αγορά.

Ο ΣΦΕΕ, με επείγουσα ενημέρωση σε γενικούς διευθυντές και οικονομικούς διευθυντές των εταιρειών μελών του, ενημέρωσε, σύμφωνα με πληροφορίες, για την ανακοίνωση του ΕΟΦ, υπογραμμίζοντας τις ημερομηνίες των προθεσμιών. Οι πρώτες εκτιμήσεις χαρακτηρίζουν το χρονικό περιθώριο που δίνεται για την προσαρμογή των συστημάτων των φαρμακευτικών επιχειρήσεων όχι απλώς ασφυκτικό αλλά ανέφικτο. Αυτό που προβληματίζει τις εταιρείες είναι η προθεσμία μόλις δύο ημερών που δίνει ο ΕΟΦ στις εταιρείες για να προσαρμόσουν τα λογιστικά συστήματά τους.

- Advertisement -

Ο ΕΟΦ ανήρτησε σήμερα Τρίτη στις 16.10 στην ιστοσελίδα του την εγκύκλιο, με ημερομηνία έναρξης ισχύος της την 1 Απρίλιου, δηλαδή την Παρασκευή.

«Η απόφαση είναι στη θετική κατεύθυνση, γιατί θα έχουμε σε real time εικόνα της εξέλιξης των πωλήσεων και κατ’ επέκταση της επάρκειας», τόνισε στο Virus o πρόεδρος του Συνδέσμου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδος Π. Αποστολίδης. Προσέθεσε, όμως, ότι «είναι ανέφικτη η προσαρμογή των εταιρειών εντός 48ώρου».

Έως τώρα οι εταιρείες κατέθεταν τα εν λόγω στοιχεία σε μηνιαία βάση και αθροιστικά ανά κωδικό. Τώρα, θα καλούνται να τα καταχωρούν ανά τιμολόγιο. Η τεχνική προσαρμογή δεν είναι δύσκολη, αλλά χαρακτηρίζεται χρονοβόρα, προκειμένου να γίνει σωστά, να δοκιμαστούν τα συστήματα και η διάδρασή τους με την εφαρμογή του ΕΟΦ, ώστε να αποφευχθούν προβλήματα που θα εκτροχιάσουν τη διαδικασία ενώ θα είναι σε εξέλιξη.

Επιπλέον, τα στοιχεία των πωλήσεων για το πρώτο τρίμηνο του έτους (Ιανουάριος-Μάρτιος 2016), θα πρέπει να αναφορτωθούν στον server του οργανισµού µε τη χρήση της νέας εφαρµογής µέχρι και τις 10 Απριλίου 2016.

Βέβαια, η αλλαγή κρίνεται απαραίτητη όχι μόνο από τον ΕΟΦ αλλά και από τις ίδιες τις εταιρείες, καθώς θα μπορούν να ανιχνεύονται εγκαίρως οι ελλείψεις φαρμάκων, να ελέγχονται οι παράλληλες εξαγωγές και να εντοπίζονται τα σημεία της αλυσίδας του φαρμάκου που δυσχεραίνουν την επαρκή τροφοδοσία της αγοράς.

Για να ξεκινήσει, λοιπόν, η εφαρμογή της real time παρακολούθησης χωρίς παρατράγουδα, η φαρμακοβιομηχανία πρόκειται να ζητήσει, σύμφωνα με πληροφορίες του Virus, μετάθεση της έναρξης ισχύος σε εύλογο χρονικό διάστημα, το οποίο εκτιμάται πως δεν μπορεί να είναι λιγότερο του ενός μηνός.

Νεα Εγκυκλιος Πωλήσεων

Πηγή: virus.com.gr

Σχετικές δημοσιεύσεις

Όλα όσα έγιναν στο 14th Clinical Research Conference, με θέμα «Κλινικές μελέτες: Τα μετέωρα βήματα και οι προκλήσεις»

Το #crco25 πραγματοποιήθηκε από την ethosEVENTS, σε συνεργασία με το περιοδικό Pharma & Health Business και το portal virus.com.gr

Affidea neuraCare: Η πρώτη F-18 FDOPA PET/CT στην Ελλάδα ανοίγει νέα εποχή στη νευροαπεικόνιση

Πολύτιμο εργαλείο στη διερεύνηση Παρκινσονικών συνδρόμων, με επίπεδα ακρίβειας και αξιοπιστίας που έως σήμερα δεν ήταν διαθέσιμα στη χώρα μας

Εικονικές συνταγές: Εξάρθρωση κυκλώματος με στοιχεία ΕΟΠΥΥ

Οι ελεγκτές του ΕΟΠΥΥ αξιοποίησαν δείκτες συνταγογράφησης και το σύστημα red flag – Συλλήψεις και κατηγορίες

Κλινικές μελέτες στην Ελλάδα: Το 14th Clinical Research Conference ανέδειξε προκλήσεις και προοπτικές

Η νέα ΚΥΑ και το Εθνικό Μητρώο στα θέματα του συνεδρίου που διοργάνωσε η ethosEVENTS σε συνεργασία με το Pharma & Health Business και το virus.com.gr 

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Στο επίκεντρο η Επαγγελματική Ασφάλιση – Παρεμβάσεις και μηνύματα από την εκπομπή UpΑσφάλιση

Στοχευμένη νομοθετική παρέμβαση ετοιμάζεται για την Επαγγελματική Ασφάλιση – Δείτε το βίντεο της εκπομπής

Όλα όσα έγιναν στο 14th Clinical Research Conference, με θέμα «Κλινικές μελέτες: Τα μετέωρα βήματα και οι προκλήσεις»

Το #crco25 πραγματοποιήθηκε από την ethosEVENTS, σε συνεργασία με το περιοδικό Pharma & Health Business και το portal virus.com.gr

Νέες γέφυρες με την ελληνική ιατρική κοινότητα της Νέας Υόρκης – Δυναμική παρουσία του Hellenic Healthcare Group στο Rebrain Greece 2025

Στελέχη του Ομίλου χαρακτήρισαν τη συμμετοχή στο Rebrain Greece ως «καθοριστικό βήμα για την ενίσχυση της σχέσης με την ελληνική ιατρική διασπορά»

Υπερψηφίστηκε η νέα δέσμη μέτρων ανακούφισης πληγέντων σε Μάτι και Μάνδρα

Το πακέτο στήριξης προβλέπει ειδική σύνταξη 1.700€, διαγραφή οφειλών και πλήρη υγειονομική κάλυψη για τους πληγέντες

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Τοπική Αυτοδιοίκηση: Στρατηγική, πόροι και διακυβέρνηση για αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης

Ο Δήμαρχος Θεσσ/κης Στ. Αγγελούδης και οι Περιφερειάρχες Πελ/σου Δ. Πτωχός και Δ. Μακεδονίας Γ. Αμανατίδης στο Συνέδριο «Redefining the Future Horizons»

Η Syndea Insurance υπενθυμίζει: «Στις γιορτές, προσοχή στους δρόμους και… κόκκινο μόνο στη χαρά!»

Σε μια περίοδο όπου τα τροχαία ατυχήματα παρουσιάζουν παραδοσιακά αύξηση, η εταιρεία επενδύει σε μήνυμα πρόληψης και υπευθυνότητας

Τα Coffee Business Awards 2025 έρχονται στις 17 Δεκεμβρίου

Η κορυφαία διοργάνωση για τον κλάδο της καφεστίασης επιστρέφει για 7η χρονιά, με ανανεωμένο concept - Βίντεο και πληροφορίες συμμετοχής

ΕΕΑ-Σωματεία: Συστράτευση και ενέργειες για την παραβίαση των εμπορικών δικαιωμάτων των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών

Μεταξύ άλλων επισημαίνεται ότι οι μονομερείς επιβαρυντικές αποφάσεις δημιουργούν πρόβλημα απροσδιόριστων διαστάσεων ως προς την εξέλιξή του

Διευθυντής Marketing-Εταιρικής Επικοινωνίας και Head of Product Management στην Τειρεσίας αναλαμβάνει ο Γιάννης Σηφάκης

Ο κ. Σηφάκης έχει εργαστεί σε διοικητικές θέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σε εταιρείες όπως η ING και η Εθνική Ασφαλιστική