back to top
20.9 C
Athens
Τετάρτη 14 Μαΐου 2025

“Mπλόκο” στις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων λόγω ηλεκτροκίνησης

Αλλάζουν τα δεδομένα για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα στην Ευρώπη, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφουν όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον τους προς την ηλεκτροκίνηση. Αυτό έχει ως συνέπεια το μεγαλύτερο εργοστάσιο κινητήρων ντίζελ στον κόσμο στο Tremery, στην ανατολική Γαλλία, να υποβάλλεται σε ριζική αναθεώρηση, ώστε πολύ σύντομα να κατασκευάζει ηλεκτρικούς κινητήρες.

Η παραγωγή ηλεκτρικών κινητήρων στο Tremery θα διπλασιαστεί σε περίπου 180.000 το 2021, ενώ η παραγωγή έχει προγραμματιστεί να φτάσει τις 900.000 το χρόνο έως το 2025.

- Advertisement -

Είναι δεδομένο ότι η ζήτηση για αυτοκίνητα ντίζελ έχει μειωθεί από την επομένη του σκανδάλου το 2015, ενώ οι αυστηροί νέοι κανονισμοί της ΕΕ επιβάλλουν πρόστιμα σε πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, λόγω της υπέρβασης των ορίων εκπομπών ρύπων. Αν και οι εκπομπές ρύπων των σύγχρονων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων είναι ως ένα βαθμό λιγότερες από τα βενζινοκίνητα, εντούτοις η στροφή των κατασκευαστών είναι εμφανέστατη, βγάζοντας στην παραγωγή πολλές ηλεκτροκίνητες εκδόσεις.

Με την πανδημία να πλήττει όλη την υφήλιο, οι πωλήσεις των αυτοκινήτων έχουν μειωθεί σε μεγάλο βαθμό. Ωστόσο οι αντίστοιχες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων δείχνουν να κρατούν μεγάλο μερίδιο, έχοντας αυξητική τάση, όπως έγινε και στην Ελλάδα όπου τον Δεκέμβριο του 2020 οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεπέρασαν το 10% του συνόλου των πωλήσεων. Άλλωστε για πολλούς αναλυτές το 2021 πρόκειται να είναι καθοριστική χρονιά, όπου θα έχουμε την πρώτη πραγματική μετάβαση από τα συμβατικά αυτοκίνητα στα ηλεκτρικά.

- Advertisement -

Από την άλλη δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε ότι η κατασκευή ενός ηλεκτροκινητήρα απαιτεί λιγότερο χρόνο για να ολοκληρωθεί σε σχέση με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Και ο προβληματισμός είναι τι θα γίνει με το εργατικό δυναμικό των αυτοκινητοβιομηχανιών που πιθανόν θα είναι υπεράριθμο μετά από κάποιο χρονικό διάστημα. Ο προγραμματισμός για τις περισσότερες εταιρείες είναι ότι η μείωση των εργατικού δυναμικού θα έρθει σταδιακά, καθώς οι εργαζόμενοι θα συνταξιοδοτούνται χωρίς να αντικαθίστανται.

Ο ιδιοκτήτης της Tremery, Stellantis, που δημιουργήθηκε στις 16 Ιανουαρίου από την συγχώνευση της PSA και της FCA για να βοηθήσει στην αντιμετώπιση των αλλαγών στη βιομηχανία, δήλωσε ότι δεν θα κλείσει τα εργοστάσια και θα επιδιώξει να προστατεύσει τις θέσεις εργασίας. Ωστόσο, ορισμένοι Ευρωπαίοι αναλυτές επισημαίνουν ότι θα γίνουν μεγάλες περικοπές για να πραγματοποιήσουν οι εταιρείες τις επενδύσεις που απαιτούνται, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες για την ηλεκτροκίνηση. Για παράδειγμα εκτιμάται ότι μόνο στην Γαλλία περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας που συνδέονται με το ντίζελ διατρέχουν κίνδυνο από τις 400.000 που σήμερα απασχολούνται από τη βιομηχανία στο σύνολό της.

Ένα γερμανικό ερευνητικό ινστιτούτο εργασίας, υπολογίζει ότι η άφιξη των ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσε να απειλήσει 100.000 θέσεις εργασίας στη Γερμανία ή καλύτερα περίπου μία στις οκτώ θέσεις εργασίας στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Άξιο λόγου είναι ότι τουλάχιστον 20 μοντέλα αυτοκινήτων δεν θα προσφέρουν πλέον εκδόσεις ντίζελ το 2021, από το Polo της Volkswagen και το Scenic της Renault έως το Micra της Nissan και το Civic της Honda, την ίδια στιγμή που μέσα στο έτος περιμένουμε δεκάδες ακόμη ηλεκτρικές εκδόσεις.

Το ευχάριστο στον τομέα των πωλήσεων είναι ότι διαρκώς αυξάνεται το ενδιαφέρον των καταναλωτών για ηλεκτρικά οχήματα. Τον Σεπτέμβριο, οι καταχωρήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην ΕΕ (ηλεκτρικά, υβριδικά plug-in ή υβριδικά) ξεπέρασαν τις ταξινομήσεις των πετρελαιοκίνητων οχημάτων, σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO. Οι πωλήσεις στην ΕΕ υβριδικών οχημάτων πλήρως ηλεκτρικών και plug-in αυξήθηκαν κατά 122% το πρώτο εννιάμηνο του 2020, σε μια εποχή που οι συνολικές πωλήσεις οχημάτων μειώθηκαν 29%, λόγω της πανδημίας.

Όλα αυτά, όταν σχεδόν σε όλη την Ευρώπη υπάρχει το μεγάλο πρόβλημα έλλειψης σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ παραμένει υψηλό το κόστος πολλών ηλεκτροκίνητων μοντέλων σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα.

Παρόλα αυτά οι κατασκευάστριες εταιρείες βρίσκονται ακόμη στο στάδιο αναπροσαρμογής. Πολλές παραγωγικές μονάδες ηλεκτρικών και υβριδικών εκδόσεων συστεγάζονται μαζί με παραγωγές μονάδες παραδοσιακών οχημάτων. Αυτή η συγκατοίκηση δημιουργεί συχνά προβλήματα, όμως σε αυτή την φάση είναι αναγκαία για την εξοικονόμηση κόστους. Η αυτοματοποίηση της παραγωγής θα έρθει σίγουρα τα επόμενα χρόνια και τότε τα ηλεκτρικά οχήματα θα έχουν τον πρωταρχικό ρόλο στο σύνολο των πωλήσεων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αλλαγές στην οδική ασφάλεια, έρχεται η ψηφιακή άδεια οχήματος

Θα θεσπιστούν τεχνικές επιθεωρήσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα και μέθοδοι για τον εντοπισμό οχημάτων με υψηλές εκπομπές...

Τη σημασία της σωστής ασφαλιστικής κάλυψης αναδεικνύει η νέα μελέτη της Compare the Market AUS για τις κλοπές αυτοκινήτων 

Στην 3η θέση στην Ευρώπη, με 148,25 κλοπές αυτοκινήτων ανά 100.000 κατοίκους, κατατάσσει την Ελλάδα η νέα μελέτη της  Compare the Market

Στ. Μαλαχιάς: Oι ασφαλιστικές μπορούν να προσφέρουν customized προγράμματα για το πραγματικό προφίλ κινδύνου 

«Η εφαρμογή των κανονισμών της ΕΕ για τα δεδομένα των οχημάτων παρέχει στους ασφαλιστές πληθώρα πολύτιμων πληροφοριών, που τους επιτρέπει να αξιολογούν με

Α. Πολίτης, ΔΥΝΑΜΙΣ: Ηλεκτροκίνηση και Νέες Τεχνολογίες το μέλλον στην ασφάλιση αυτοκινήτου

Η ηλεκτροκίνηση και οι νέες τεχνολογίες, όπως είναι η τεχνητή νοημοσύνη (Artificial Intelligence-AI) και η μηχανική μάθηση (Machine Learning-ML) αποτελούν οδηγό για το άμεσο μέλλον

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

ΣΕΜΑ: Διαμαρτυρία για την αλλαγή στον τρόπο καταβολής αποζημίωσης για τα ασφαλιστήρια Legacy χαρτοφυλακίου

Την διαμαρτυρία του εκφράζει ο ΣΕΜΑ για την αλλαγή στον τρόπο καταβολής αποζημίωσης για τα ασφαλιστήρια Legacy χαρτοφυλακίου

Αλ. Βακάλης / PRIMARY LINK SA: Διττό το πλαίσιο καλύψεων δημοσίων επιβατικών μεταφορών

Υπάρχουν ασφαλιστικές στην αγορά, οι οποίες έχουν σχεδιάσει και εντάξει ειδικές καλύψεις για τις περιπτώσεις ηλεκτρικών μέσων μεταφοράς

MEGA-deal στην αγορά

H MEGA Brokers ανακοίνωσε μια νέα εξαγορά με στρατηγική σημασία, ενισχύοντας περαιτέρω τη θέση της στην ελληνική ασφαλιστική διαμεσολάβηση.

Φαρμακοποιοί Αττικής για τα ΦΥΚ: Η παράκαψη των φαρμακείων θέτει σε κίνδυνο τους ασθενείς

Την πλήρη αντίθεσή του δηλώνει ο Φαρμακευτικός Σύλλογος Αττικής στη διάθεση φαρμάκων σοβαρών παθήσεων (ΦΥΚ) από τον ΕΟΠΥΥ

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

ERGO Ασφαλιστική: «AI & Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση: Μια Στρατηγική Συμμαχία για το Παρόν και το Μέλλον»

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) έχει ήδη αλλάξει τα δεδομένα στον ασφαλιστικό κλάδο, μεταμορφώνοντας ριζικά τον τρόπο λειτουργίας τόσο των εταιρειών

Έρχεται εμφύλιος μεταξύ εργαζομένων του ΕΟΔΥ;

Την αντίδραση του Πανελλήνιου Συλλόγου ΕΟΔΥ προκάλεσε η ανακοίνωση του Σωματείου Εργαζομένων ΕΟΔΥ

ΣΕΜΑ: Διαμαρτυρία για την αλλαγή στον τρόπο καταβολής αποζημίωσης για τα ασφαλιστήρια Legacy χαρτοφυλακίου

Την διαμαρτυρία του εκφράζει ο ΣΕΜΑ για την αλλαγή στον τρόπο καταβολής αποζημίωσης για τα ασφαλιστήρια Legacy χαρτοφυλακίου

Αλ. Βακάλης / PRIMARY LINK SA: Διττό το πλαίσιο καλύψεων δημοσίων επιβατικών μεταφορών

Υπάρχουν ασφαλιστικές στην αγορά, οι οποίες έχουν σχεδιάσει και εντάξει ειδικές καλύψεις για τις περιπτώσεις ηλεκτρικών μέσων μεταφοράς

MEGA-deal στην αγορά

H MEGA Brokers ανακοίνωσε μια νέα εξαγορά με στρατηγική σημασία, ενισχύοντας περαιτέρω τη θέση της στην ελληνική ασφαλιστική διαμεσολάβηση.