back to top
17.9 C
Athens
Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2025

Πώς η αυτοκινητοβιομηχανία αποχαιρετά το 2025 – Οι κίνδυνοι και οι ευκαιρίες για νέους παίκτες

Της Έλενας Ερμείδου

 

- Advertisement -

Το 2025, που φεύγει σε λιγότερο από έναν μήνα, φαίνεται να είναι μια επώδυνη μεταβατική περίοδος για την αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς οι παγκόσμιοι κανόνες (εμπόριο, κανονισμοί, δημοσιονομικά, τεχνολογικοί παράγοντες, διεθνής ανταγωνισμός) αλλάζουν και οι εταιρείες πρέπει να προσαρμοστούν εν μέσω συμπίεσης κερδοφορίας, περιορισμένων ταμειακών αποθεμάτων και αλλαγών στο κανονιστικό πλαίσιο της αγοράς.

Τι μας λέει η Allianz Trade για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας και τους κινδύνους

- Advertisement -

Μετά από μια ισχυρή ανάκαμψη το 2022 (+11%), οι παγκόσμιες πωλήσεις νέων οχημάτων επιβραδύνθηκαν σημαντικά το 2024 (+3%), λόγω πτώσης της προσφοράς στην Ιαπωνία (-7%) και της ήπιας ανάπτυξης στις ΗΠΑ (+2%) και στην Ευρώπη (+1%). Ωστόσο, η ισχυρή δυναμική στην Κίνα (+7%) αλλά και σε ορισμένες αναδυόμενες περιοχές, ιδίως στην Ανατολική Ευρώπη και στη Λατινική Αμερική, μείωσε τις επιπτώσεις στις πωλήσεις.

Αυτό καταδεικνύει την ετερογενή εικόνα σε ολόκληρο τον κόσμο, καθώς ο κλάδος αντιμετωπίζει πολλαπλές προκλήσεις εν μέσω ενός μεταβαλλόμενου εμπορικού, τεχνολογικού και νομικού πλαισίου.

Αναδιατάξεις σε κατασκευαστές και συναρμολογητές

Η εισαγωγή ενός νέου δασμού 25% στις εισαγωγές αυτοκινήτων και 50% στις εισαγωγές χάλυβα από τις ΗΠΑ αναδιατάσσει τον κλάδο και ανεβάζει το κόστος, αυξάνοντας τους κινδύνους για τους κατασκευαστές που συναρμολογούν οχήματα και τους προμηθευτές που παράγουν ανταλλακτικά εκτός ΗΠΑ. Η χρονική διάρκεια των δασμών θα είναι καθοριστική προς την κατεύθυνση των πωλήσεων αλλά και των βιομηχανικών επενδύσεων στο εγγύς και μεσοπρόθεσμο μέλλον.

Μια ισχυρή και διαρκής αύξηση των δασμών στις ΗΠΑ θα μπορούσε αναπόφευκτα να αναγκάσει τους κατασκευαστές και τους προμηθευτές να διερευνήσουν στρατηγικές μετεγκατάστασης σε συνδυασμό με νέες πολιτικές τιμολόγησης, για να μετριάσουν την αύξηση του κόστους λειτουργίας τους και την επιδείνωση των περιθωρίων κέρδους.

Ελλείψει μιας σαφέστερης εικόνας, οι εταιρείες ενδέχεται να τηρήσουν στάση αναμονής και να αποδεχτούν να απορροφήσουν προσωρινά υψηλότερο κόστος.

Οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί ενισχύουν τον κίνδυνο

Στην Ευρώπη, πέρα ​​από την αναταραχή που ξέσπασε με τους δασμούς, η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να διαχειριστεί πρόσθετες προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένων των αυστηρών των κανονισμών για τον άνθρακα, που αναγκάζουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επιταχύνουν τον ρυθμό της ηλεκτροκίνησης ενόψει της απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035, των ασθενέστερων κινήτρων για αγορές νέων ενεργειακών οχημάτων και του αυξανόμενου ανταγωνισμού από τις κινεζικές μάρκες.

Εν τω μεταξύ, το άκαμπτο κανονιστικό πλαίσιο στην περιοχή (σχετικά με τις εκπομπές άνθρακα και τη συλλογή δεδομένων), που στοχεύει στην προώθηση της προστασίας των πελατών και του περιβάλλοντος, αποτελεί ένα ακόμη ένα εμπόδιο που πρέπει να ξεπεραστεί, τόσο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες όσο και για τους προμηθευτές.

Η έντονη επιδείνωση της κερδοφορίας μεταξύ των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών και προμηθευτών (περιθώριο περίπου 5% ή χαμηλότερο) είναι ένα σήμερα προειδοποίησης για αναθεωρήσεις πρακτικών και λειτουργιών.

Προστίθεται και ο κλάδος πληροφορικής και λογισμικού

Η εμφάνιση νέων ανταγωνιστών από τον κλάδο της πληροφορικής και του λογισμικού είναι μια άλλη τάση που πρέπει να παρακολουθείται, καθώς τα νέα οχήματα είναι όλο και περισσότερο συνδεδεμένα και βασίζονται σε λογισμικό. Αυτό σημαίνει ότι οι νέοι παίκτες συνδυάζουν το πλεονέκτημα της τεχνολογίας και της ρευστότητας στην αγορά.

Στο πλαίσιο αυτό, έχουν την ευκαιρία να επενδύσουν περισσότερο και να απορροφήσουν καλύτερα τους κραδασμούς σε ένα αδύναμο μακροοικονομικό περιβάλλον, σε σύγκριση με τους καθιερωμένους παίκτες.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Swiss Re: Αυτό που θα κάνει τη διαφορά στις ασφαλιστικές

Σημαντικός παράγοντας αλλαγών η γήρανση του πληθυσμού - Οι επενδύσεις σε ΤΝ συνεχίζονται, χωρίς ακόμη απτά αποτελέσματα

Allianz SΕ: Δωρίζει 200.000 σε πληγέντες από φυσικές καταστροφές

Το 50% θα κατευθυνθεί στον Ερυθρό Σταυρό προς ανακούφιση των πληγέντων και το υπόλοιπο 50% σε ενέργειες πρόληψης

Allianz Partners: Αντικαθιστά το 8% των εργαζομένων της με μηχανήματα AI

Η απόφαση οφείλεται στην αυξανόμενη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και των αυτοματοποιημένων συστημάτων υποστήριξης πελατών

Εγγυήσεις, πυρκαγιές και αστικές προδιαγράφουν το μέλλον

Τη νέα τάση της ασφαλιστικής αγοράς υποδεικνύουν τα στατιστικά της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Health4Crew: Μια ελληνική startup για την υγεία των ναυτικών

Το μοντέλο της νεοφυούς επιχείρησης στηρίζεται σε τρεις βασικούς άξονες: πρόληψη, άμεση υποστήριξη και συνεχή παρακολούθηση

Το επιτυχημένο επιχειρηματικό μοντέλο της Atlantic Insurance Co. Public Ltd

Ο Οικονομικός Διευθυντής της κυπριακής ασφαλιστικής Λουκής Ιωάννου παρουσίασε τις δραστηριότητες και προοπτικές της στο Roadshow του ΧΑΚ

Νεότερη ενημέρωση και συμβουλές για τα έντονα καιρικά φαινόμενα έως 6/12

Τι αναφέρει η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας στην τελευταία της ανακοίνωση ενόψει ισχυρών βροχών και καταιγίδων

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

100 Χρόνια Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος – Ένας αιώνας προσφοράς στην ελληνική κοινωνία

Οι εορτασμοί για τα 100 χρόνια του ΠΙΣ θα κορυφωθούν στις 13 Δεκεμβρίου

Eurohold: Σημαντική αύξηση εσόδων και κερδοφορίας στο εννεάμηνο του 2025

Αύξηση εσόδων 12% και EBITDA 23,1% για τη μητρική της Euroins

Health4Crew: Μια ελληνική startup για την υγεία των ναυτικών

Το μοντέλο της νεοφυούς επιχείρησης στηρίζεται σε τρεις βασικούς άξονες: πρόληψη, άμεση υποστήριξη και συνεχή παρακολούθηση

Η Humanity Greece χαρτογραφεί για πρώτη φορά τον εθελοντισμό στην Ελλάδα – Βίντεο

Και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντισμού φωταγωγεί εμβληματικά σημεία της χώρας

Το επιτυχημένο επιχειρηματικό μοντέλο της Atlantic Insurance Co. Public Ltd

Ο Οικονομικός Διευθυντής της κυπριακής ασφαλιστικής Λουκής Ιωάννου παρουσίασε τις δραστηριότητες και προοπτικές της στο Roadshow του ΧΑΚ