back to top
12.8 C
Athens
Τετάρτη 24 Δεκεμβρίου 2025

Πώς η αυτοκινητοβιομηχανία αποχαιρετά το 2025 – Οι κίνδυνοι και οι ευκαιρίες για νέους παίκτες

Της Έλενας Ερμείδου

 

- Advertisement -

Το 2025, που φεύγει σε λιγότερο από έναν μήνα, φαίνεται να είναι μια επώδυνη μεταβατική περίοδος για την αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς οι παγκόσμιοι κανόνες (εμπόριο, κανονισμοί, δημοσιονομικά, τεχνολογικοί παράγοντες, διεθνής ανταγωνισμός) αλλάζουν και οι εταιρείες πρέπει να προσαρμοστούν εν μέσω συμπίεσης κερδοφορίας, περιορισμένων ταμειακών αποθεμάτων και αλλαγών στο κανονιστικό πλαίσιο της αγοράς.

Τι μας λέει η Allianz Trade για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας και τους κινδύνους

- Advertisement -

Μετά από μια ισχυρή ανάκαμψη το 2022 (+11%), οι παγκόσμιες πωλήσεις νέων οχημάτων επιβραδύνθηκαν σημαντικά το 2024 (+3%), λόγω πτώσης της προσφοράς στην Ιαπωνία (-7%) και της ήπιας ανάπτυξης στις ΗΠΑ (+2%) και στην Ευρώπη (+1%). Ωστόσο, η ισχυρή δυναμική στην Κίνα (+7%) αλλά και σε ορισμένες αναδυόμενες περιοχές, ιδίως στην Ανατολική Ευρώπη και στη Λατινική Αμερική, μείωσε τις επιπτώσεις στις πωλήσεις.

Αυτό καταδεικνύει την ετερογενή εικόνα σε ολόκληρο τον κόσμο, καθώς ο κλάδος αντιμετωπίζει πολλαπλές προκλήσεις εν μέσω ενός μεταβαλλόμενου εμπορικού, τεχνολογικού και νομικού πλαισίου.

Αναδιατάξεις σε κατασκευαστές και συναρμολογητές

Η εισαγωγή ενός νέου δασμού 25% στις εισαγωγές αυτοκινήτων και 50% στις εισαγωγές χάλυβα από τις ΗΠΑ αναδιατάσσει τον κλάδο και ανεβάζει το κόστος, αυξάνοντας τους κινδύνους για τους κατασκευαστές που συναρμολογούν οχήματα και τους προμηθευτές που παράγουν ανταλλακτικά εκτός ΗΠΑ. Η χρονική διάρκεια των δασμών θα είναι καθοριστική προς την κατεύθυνση των πωλήσεων αλλά και των βιομηχανικών επενδύσεων στο εγγύς και μεσοπρόθεσμο μέλλον.

Μια ισχυρή και διαρκής αύξηση των δασμών στις ΗΠΑ θα μπορούσε αναπόφευκτα να αναγκάσει τους κατασκευαστές και τους προμηθευτές να διερευνήσουν στρατηγικές μετεγκατάστασης σε συνδυασμό με νέες πολιτικές τιμολόγησης, για να μετριάσουν την αύξηση του κόστους λειτουργίας τους και την επιδείνωση των περιθωρίων κέρδους.

Ελλείψει μιας σαφέστερης εικόνας, οι εταιρείες ενδέχεται να τηρήσουν στάση αναμονής και να αποδεχτούν να απορροφήσουν προσωρινά υψηλότερο κόστος.

Οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί ενισχύουν τον κίνδυνο

Στην Ευρώπη, πέρα ​​από την αναταραχή που ξέσπασε με τους δασμούς, η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να διαχειριστεί πρόσθετες προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένων των αυστηρών των κανονισμών για τον άνθρακα, που αναγκάζουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επιταχύνουν τον ρυθμό της ηλεκτροκίνησης ενόψει της απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035, των ασθενέστερων κινήτρων για αγορές νέων ενεργειακών οχημάτων και του αυξανόμενου ανταγωνισμού από τις κινεζικές μάρκες.

Εν τω μεταξύ, το άκαμπτο κανονιστικό πλαίσιο στην περιοχή (σχετικά με τις εκπομπές άνθρακα και τη συλλογή δεδομένων), που στοχεύει στην προώθηση της προστασίας των πελατών και του περιβάλλοντος, αποτελεί ένα ακόμη ένα εμπόδιο που πρέπει να ξεπεραστεί, τόσο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες όσο και για τους προμηθευτές.

Η έντονη επιδείνωση της κερδοφορίας μεταξύ των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών και προμηθευτών (περιθώριο περίπου 5% ή χαμηλότερο) είναι ένα σήμερα προειδοποίησης για αναθεωρήσεις πρακτικών και λειτουργιών.

Προστίθεται και ο κλάδος πληροφορικής και λογισμικού

Η εμφάνιση νέων ανταγωνιστών από τον κλάδο της πληροφορικής και του λογισμικού είναι μια άλλη τάση που πρέπει να παρακολουθείται, καθώς τα νέα οχήματα είναι όλο και περισσότερο συνδεδεμένα και βασίζονται σε λογισμικό. Αυτό σημαίνει ότι οι νέοι παίκτες συνδυάζουν το πλεονέκτημα της τεχνολογίας και της ρευστότητας στην αγορά.

Στο πλαίσιο αυτό, έχουν την ευκαιρία να επενδύσουν περισσότερο και να απορροφήσουν καλύτερα τους κραδασμούς σε ένα αδύναμο μακροοικονομικό περιβάλλον, σε σύγκριση με τους καθιερωμένους παίκτες.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Η έγκριση που πήρε η Atradius για το 2026

Το Συνδικάτο των Lloyd's 1864 ξεκινά την αναδοχή κινδύνων από την 1η Ιανουαρίου 2026

Δίκτυα πωλήσεων και αυτοματοποίηση: Τιμολόγηση, διαχείριση ζημιών, απάτες

Πώς διαμορφώνει η τεχνητή νοημοσύνη τη νέα εποχή του ασφαλιστικού κλάδου

Νέο Συνδικάτο από τα Lloyd’s – Πότε και πώς θα λειτουργήσει

Στο Συνδικάτο 2479 θα μετέχει η AIG, η οποία θα συνεργάζεται με την Amwins και funds υπό τη διαχείριση της Blackstone

Γιατί είναι ευχαριστημένες οι ασφαλιστικές περιουσίας – Τι άλλαξε

Μπορεί η παραγωγή ασφαλίστρων στον κλάδο να αυξήθηκε μόνο 3% το 2024, το άκρως αντίθετο συνέβη ωστόσο με τις αποζημιώσεις

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Ευχές της ΕΑΕΕ για το 2026 με έμφαση στην Υγεία, στην Ασφάλεια και στην Ευημερία

Το μήνυμα της ΕΑΕΕ αναδεικνύει τον κομβικό ρόλο της ιδιωτικής ασφάλισης στη σύγχρονη κοινωνία, ιδιαίτερα σε μια περίοδο αυξημένων προκλήσεων

Νέο επεισόδιο του «Και Αν Συμβεί… στο Δρόμο;» – Η ιστορία του Θάνου Βουλή

Στο επεισόδιο θίγονται ζητήματα όπως η εμπειρία του τροχαίου και της αναπηρίας, αλλά και η στάση της πολιτείας και των ασφαλιστικών εταιρειών

«Στον δρόμο τα δικά σου λάθη δεν τα πληρώνεις μόνο εσύ»: Η ευθύνη πίσω από το τιμόνι αφορά όλους!

Ένα ιδιαίτερα δυνατό κοινωνικό μήνυμα για την οδική ασφάλεια μεταφέρει η νέα καμπάνια της Ελληνικής Κυβέρνησης – Δείτε το βίντεο

Εκδήλωση του EDPB για την ανωνυμοποίηση και την ψευδωνυμοποίηση

Το workshop ακολούθησε την αποσαφήνιση από το ΔΕΕ του πεδίου εφαρμογής της έννοιας των προσωπικών δεδομένων στην υπόθεση EDPS κατά SRB

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Αύξηση 8,1% στα συμβόλαια τεχνικών ασφαλίσεων το 2024

Η αύξηση προέρχεται κυρίως από την αύξηση του πλήθους των συμβολαίων με καλύψεις CAR, EAR

Ευχές της ΕΑΕΕ για το 2026 με έμφαση στην Υγεία, στην Ασφάλεια και στην Ευημερία

Το μήνυμα της ΕΑΕΕ αναδεικνύει τον κομβικό ρόλο της ιδιωτικής ασφάλισης στη σύγχρονη κοινωνία, ιδιαίτερα σε μια περίοδο αυξημένων προκλήσεων

Νέο επεισόδιο του «Και Αν Συμβεί… στο Δρόμο;» – Η ιστορία του Θάνου Βουλή

Στο επεισόδιο θίγονται ζητήματα όπως η εμπειρία του τροχαίου και της αναπηρίας, αλλά και η στάση της πολιτείας και των ασφαλιστικών εταιρειών

«Στον δρόμο τα δικά σου λάθη δεν τα πληρώνεις μόνο εσύ»: Η ευθύνη πίσω από το τιμόνι αφορά όλους!

Ένα ιδιαίτερα δυνατό κοινωνικό μήνυμα για την οδική ασφάλεια μεταφέρει η νέα καμπάνια της Ελληνικής Κυβέρνησης – Δείτε το βίντεο

Εκδήλωση του EDPB για την ανωνυμοποίηση και την ψευδωνυμοποίηση

Το workshop ακολούθησε την αποσαφήνιση από το ΔΕΕ του πεδίου εφαρμογής της έννοιας των προσωπικών δεδομένων στην υπόθεση EDPS κατά SRB