back to top
17.6 C
Athens
Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 2037

Δεν αποτελεί κίνδυνο για τις εναέριες διαδρομές το ηφαίστειο στην Ισλανδία

0

Θετικά φαίνεται πως εξελίσσονται τα πράγματα σχετικά με το ηφαίστειο στην Ισλανδία και τα προβλήματα που μπορεί να δημιουργήσει στις εναέριες διαδρομές. Θυμίζουμε ότι το 2010 η ηφαιστειακή τέφρα του ηφαιστείου Eyjafjallajokull είχε οδηγήσει σε αποζημιώσεις πολλές ασφαλιστικές και αεροπορικές εταιρείες από τις ακυρώσεις και αναβολές πτήσεων.

Στην προκειμένη περίπτωση ο πάντως οι αρχές της Ισλανδίας μείωσαν το επίπεδο του συναγερμού για την πολιτική αεροπορία, εκτιμώντας ότι ακόμα και μία μικρή έκρηξη του ηφαιστείου Bardarbunga, δεν αποτελεί απειλή για τις εναέριες διαδρομές.

 

Έστησαν «μπίζνα» 20 εκατ. ευρώ στο ΕΣΥ

0

Και όμως λεφτά υπάρχουν. Την ώρα που σε πολλά νοσοκομεία δεν έχουν χρήματα για να αγοράσουν τα βασικά, ακόμη και φάρμακα, στην κυβέρνηση προωθούν έργο μαμούθ ύψους 20 εκατ. ευρώ για να – άκουσον άκουσον – ψηφιοποιήσουν το αρχείο με τους φακέλους των ασθενών σε μερικά επαρχιακά νοσοκομεία!

Δηλαδή, ενώ τα νοσοκομεία μας δεν έχουν ολοκληρωμένα πληροφοριακά συστήματα, ενώ δεν έχουν ηλεκτρονικό φάκελο ασθενών, ενώ δεν έχουν συστήματα διαχείρισης ιατρικών εικόνων (PACS), το ελληνικό δημόσιο αποφασίζει να ξοδέψει 20 εκατ. για να κάνει το εξής: Μία εταιρεία θα πάρει τους παλιούς φακέλους των ασθενών και θα «σκανάρει» το περιεχόμενο τους, μετατρέποντας τα χαρτιά με τα αποτελέσματα των εξετάσεων σε ψηφιακά αρχεία!

 

Διαβάστε εδώ τη συνέχεια του άρθρου

Διατηρούν τα ομαδικά τους συμβόλαια οι εταιρείες

0

[starbox]

Στη διατήρηση των ομαδικών τους συμβολαίων προσανατολίζονται οι επιχειρήσεις, οι οποίες προσπαθούν παρά τη μειωμένη ρευστότητα στην αγορά να διατηρήσουν τις παροχές προς τους εργαζόμενους τους. Όπως αναφέρει στο iw ο κ.  Νικόλαος Κατσιμπέρης, διαχειριστής της NAK Insurance Brokers, αν και αρχικά η εικόνα της αγοράς έδειχνε πως οι ομαδικές ασφαλίσεις “θα δέχονταν ισχυρό πλήγμα, ωστόσο αποδείχθηκε πως αντεπεξήλθα ν στις προσδοκίες και μάλιστα φαίνεται πως σταδιακά ανακάμπτουν.

Ο κ.  Κατσιμπέρης προσθέτει ότι σχετικά αυξανόμενη ζήτηση παρουσιάζουν τα ομαδικά συνταξιοδοτικά προγράμματα για εταιρείες και μιλά για τη σημασία των ομαδικών συμβολαίων, το πως συνδέονται τα προϊόντα αυτά με την οικονομική κατάσταση των εταιρειών και τη μελλοντική τους ανάπτυξη.

1. Πώς κινήθηκαν οι ομαδικές ασφαλίσεις τον τελευταίο χρόνο;
Τα ομαδικά ασφαλιστήρια αποτελούν μια επιπλέον παροχή της εταιρείας προς όφελος του ανθρώπινου δυναμικού της. Υπ’ αυτήν την έννοια, υπήρχε αρχικά η εκτίμηση ότι οι ομαδικές ασφαλίσεις θα δέχονταν ισχυρό πλήγμα λόγω της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας και της συνολικής καθίζησης που υπέστη η ελληνική αγορά τα τελευταία χρόνια. Εν τούτοις, αποδείχθηκε τελικά ότι αντεπεξήλθαν στις προσδοκίες και μάλιστα, φαίνεται ότι σταδιακά ανακάμπτουν.

2. Τα ομαδικά προγράμματα ασφάλισης αποτελούν ισχυρό αντίβαρο στην κρίση. Πιστεύετε ότι ο κλάδος θα αναπτυχθεί στο μέλλον και υπό ποιες προϋποθέσεις;
Κρίνω σκόπιμο να ορίσουμε πρώτα το οικονομικό υπόβαθρο της ελληνικής αγοράς. Η χώρα μας βρίσκεται ακόμη σε φάση ύφεσης, με μειούμενο ρυθμό βέβαια σε σχέση με το 2013 και το 2012, για έκτη συνεχή χρονιά. Σε αυτό το οικονομικό περιβάλλον, λοιπόν, στην περίπτωση που η Διοίκηση μιας επιχείρησης αποφασίσει να προβεί σε μια σχετικά μεγάλη δαπάνη, όπως είναι αυτή ενός ομαδικού ασφαλιστηρίου, σημαίνει ότι όλα βαίνουν καλώς σε σχέση με την οικονομική ευρωστία της επιχείρησης. Αναντίρρητα, υπάρχουν υγιείς εταιρείες που προέβησαν σε μια τέτοια κίνηση, αλλά θεωρώ ότι είναι πολύ λίγες. Ως εκ τούτου, ας θεωρήσουμε πιο πιθανό ενδεχόμενο τη διατήρηση των υφιστάμενων ομαδικών ασφαλιστηρίων και όχι τόσο την ανάπτυξη νέων συνεργασιών. Να σημειωθεί στο σημείο αυτό, ότι σχετικά αυξανόμενη ζήτηση παρουσιάζουν τα ομαδικά συνταξιοδοτικά προγράμματα για εταιρείες. Τα νέα φορολογικά μέτρα που έχουν ληφθεί το τελευταίο διάστημα δείχνουν πως ευνοούν αυτού του είδους τα ασφαλιστικά προγράμματα.

3. Τι έχουν να προσφέρουν τα προγράμματα αυτά σε εργοδότες και εργαζόμενους;
Ένα ομαδικό ασφαλιστήριο δημιουργεί για την εταιρεία που το διατηρεί loyalty για τα στελέχη, σύγχρονα πακέτα αμοιβών, φόρο-ελαφρύνσεις για τον επιχειρηματία. Από την πλευρά του εργαζομένου αναμφισβήτητα αποτελεί μια ουσιαστική παροχή που επικουρεί τα μέγιστα στο μηνιαίο οικογενειακό προϋπολογισμό, καθώς καλύπτει σχεδόν όλα τα έκτακτα έξοδα που μπορεί να προκύψουν σε μια δεδομένη στιγμή. Με άλλα λόγια, τα ομαδικά ασφαλιστήρια λειτουργούν ως ένα «μαξιλάρι ασφαλείας» για τον εργαζόμενο, και από μέρους των επιχειρήσεων ως ένα κίνητρο ισχυροποίησης και ανάπτυξης σε ένα σύγχρονο ανταγωνιστικό επιχειρηματικό περιβάλλον.

4. Ποιες λύσεις προτείνετε;
Η ΝΑΚ Katsiberis Insurance Brokers Ltd. είναι μία ανεξάρτητη εταιρεία παροχής ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών σε θέματα ασφάλισης και διαχείρισης κινδύνων. Από το 1935 διατηρούμε μία σταθερά επιτυχημένη και δυναμική παρουσία στα ασφαλιστικά δρώμενα, τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδας, έχοντας ταυτίσει το όνομά μας με την αξιοπιστία και την ασφαλιστική πρωτοπορία.
Στόχος μας είναι να αποτελούμε την κορυφαία επιλογή Ασφαλιστικού Συμβούλου για Επιχειρήσεις και Ιδιώτες. Αυτός ο στόχος ορίζει συνειδητά τη στρατηγική των συνεργασιών μας με τους ασφαλιστικούς οργανισμούς, το φάσμα των υπηρεσιών που προσφέρουμε, την επιλογή στελεχών και τη συνεχή επένδυση στην εκπαίδευσή τους.
Μέσα σε 8 δεκαετίες, διαμορφώσαμε ένα πελατολόγιο που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ασφαλίσεις μεγάλων τεχνικών έργων (αξίας άνω των €2 δισ.), ειδικού τύπου ασφαλίσεις (special risks) καθώς και ασφαλίσεις σε κλάδους ειδικών κινδύνων.
Ως μεσίτες ασφαλίσεων τηρούμε πολιτική ίσων αποστάσεων από τις ασφαλιστικές εταιρείες που συνεργαζόμαστε, έτσι ώστε –χωρίς δεσμεύσεις– να παρέχουμε στους πελάτες μας τις καλύψεις που χρειάζονται απ’ όλο το εύρος της ασφαλιστικής αγοράς. Η ανεξαρτησία μας από τις ασφαλιστικές εταιρείες εξασφαλίζει το συμφέρον και την προστασία των πελατών σε κάθε περίπτωση.
Η ΝΑΚ Katsiberis δραστηριοποιείται σε όλους τους ασφαλιστικούς κλάδους με φιλοσοφία σταθερά προσανατολισμένη στη μέριμνα του πελάτη. Αντιμετωπίζουμε εξατομικευμένα την ανάλυση των αναγκών του και προτείνουμε ουσιαστικές λύσεις σε κάθε ασφαλιστική απαίτηση. Ως Ασφαλιστικοί Σύμβουλοι μελετάμε τις καθημερινές ανάγκες του πελάτη, προβλέπουμε τις μελλοντικές και εν τέλει, σχεδιάζουμε το είδος της ασφαλιστικής κάλυψης που θα προασπίζει τα συμφέροντά του και θα θωρακίζει τη μελλοντική του εξέλιξη.

Ουσιαστική λύση στη σύνταξη και την υγεία η ομαδική ασφάλιση

0

[starbox]

Η συνεχιζόμενη ύφεση και η οικονομική κατάσταση που βρίσκεται η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια οδήγησε σε σημαντική μείωση των παροχών υγείας και σύνταξης που προσφέρονται από το κράτος.

Οι συνεχείς μειώσεις παροχών δημιούργησαν οικονομικό πρόβλημα σε μεγάλες ομάδες πληθυσμού, καθώς και μείωση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών υγείας. Οι ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες προσφέρουν ουσιαστικές λύσεις στα παραπάνω προβλήματα με τη δημιουργία ομαδικών προγραμμάτων τα οποία καλύπτουν είτε το ανθρώπινο δυναμικό μιας εταιρείας είτε τα μέλη μιας μεγάλης ομάδας πελατών με κοινά χαρακτηριστικά, μέσω ειδικά διαμορφωμένων προγραμμάτων ομαδικής ασφάλισης. Τα προγράμματα αυτά καλύπτουν περιπτώσεις απώλειας ζωής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας περίθαλψης και σύνταξης εξασφαλίζοντας σιγουριά και οικονομική υποστήριξη σε περίπτωση ανάγκης, καθώς και ποιοτικές υπηρεσίες υγείας, τόσο στον ίδιο τον ασφαλισμένο εργαζόμενο, όσο και στην οικογένειά του.

Επιπρόσθετα, είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι τα προγράμματα μπορούν να λειτουργήσουν είτε αυτόνομα, είτε συμπληρωματικά στις παροχές της κοινωνικής ασφάλισης. Βασικός στόχος της εταιρείας είναι η παροχή ολοκληρωμένων ασφαλιστικών λύσεων που ανταποκρίνονται στις ανάγκες κάθε ελληνικού ή πολυεθνικού οργανισμού.

Η παροχή καινοτόμων προϊόντων με ανταγωνιστικό κόστος, η τεχνογνωσία, η συνέπεια και η εξυπηρέτηση υψηλού επιπέδου είναι βασικά χαρακτηριστικά των υπηρεσιών της International Life, και στον τομέα των ομαδικών ασφαλίσεων.

Συγκεκριμένα, τα Ομαδικά Προγράμματα Ζωής & Υγείας της International Life προσφέρουν:

-Συμβουλευτικές υπηρεσίες σχεδιασμού ασφαλιστικών λύσεων για τις ανάγκες κάθε οργανισμού

– Έλεγχο του κόστους με παροχή ειδικών προνομίων, που στοχεύουν στην αύξηση της ικανοποίησης των ασφαλισμένων και της διοίκησης κάθε οργανισμού – Συνεργασία με ευρύ δίκτυο νοσοκομείων και διαγνωστικών κέντρων

– Υποστήριξη υπηρεσιών υγείας μέσω ειδικού τηλεφωνικού κέντρου που λειτουργεί 24 ώρες την ημέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα

– Απευθείας κάλυψη εξόδων στα συμβεβλημένα νοσοκομεία – Αμεσότητα στη διαδικασία αποζημίωσης

– Προσωπική επαφή και διαρκή επικοινωνία με τον πελάτη.

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι η International Life μπορεί και παρέχει υψηλού επιπέδου ασφαλιστικές λύσεις σε πολυεθνικούς οργανισμούς μέσω της αποκλειστικής συνεργασίας της με την Insurope, έναν από τους μεγαλύτερους Διεθνείς Οργανισμούς Διαχείρισης Ομαδικών Ασφαλίσεων.

Η Insurope αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο πάροχο υπηρεσιών παγκοσμίως, με δραστηριότητα σε 84 χώρες, περισσότερες από 660 ενεργές συνεργασίες και εξυπηρέτηση περισσότερων από 4.400 συμβολαίων. Η Insurope συνεργάζεται με μεγάλες ασφαλιστικές εταιρίες διεθνώς για την παροχή προγραμμάτων ομαδικής ασφάλισης και μέσω αυτής εξυπηρετούνται προγράμματα ασφάλισης των θυγατρικών ελληνικών επιχειρήσεων στο εξωτερικό.

Η διάσωση της διαμεσολάβησης

0

– Βουλιάζουν στα χρέη και τις δυσκολίες. Και είναι αρκετοί.

– Κάθε μορφή γραφείου και κάθε περίπτωση της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης βρέθηκε αντιμέτωπη με το νέο σύστημα. Οι εξαιρέσεις ελάχιστες και σπάνιες.

– Φταίνε οι πρακτικές της παλιάς εποχής τους είχαν ρίξει στα βαθιά.

– Οι οφειλές κάθε μεγέθους, οι συνεργασίες ανοικτές και η στρόφιγγα πλέον κλειστή.

– Οι πιο νοικοκύρηδες και οι πιο μικροί σίγουρα βρέθηκαν σε καλύτερη θέση από τους πιο μεγάλους οπότε και δικαιολογημένα «χαμένους» στα πολλά.

– Ο αγώνας πολλών περιπτώσεων –γνωστών, επώνυμων και ανώνυμων- κάπου οδήγησε. Ορισμένοι τα ρύθμισαν, άλλοι βρίσκονται σε καλό δρόμο και δυστυχώς κάποιοι άλλοι βυθίζονται.

– Από τις εταιρείες οι πληροφορίες αναφέρονται ακόμα σε κενά…

– Αυτά θα πρέπει να καλυφθούν, και να στηριχθούν οικονομοτεχνικά. Ο χρόνος κυλάει γρήγορα και οι συνθήκες γίνονται ακόμη πιο δύσκολες.

– Τέλος πάντων, όσοι –κάποιοι- πήδηξαν στο καράβι διασώθηκαν. Ωστόσο το ερώτημα είναι πόσο θα διαρκέσει η διάσωση; Διότι αν δεν αλλάξουν πρακτικές τότε η «μαύρη τρύπα» που ήδη έχουν δημιουργήσει θα μεγαλώνει.

– Συνεπώς δεν αρκεί μόνο η διάσωση αλλά πρέπει να αλλάξουν και οι συμπεριφορές.

Φοιτητική.. ασφαλιστική συνείδηση

0

[starbox]

Πόσο ασφαλισμένοι είναι οι νέοι φοιτητές απέναντι στους διάφορους κινδύνους της νέας τους ζωής;  Μάλλον από καθόλου έως ελάχιστα. Εδώ φαίνεται και η απουσία ασφαλιστικής συνείδησης, το κενό που υπάρχει στην ελληνική πραγματικότητα και το οποίο θα πρέπει να καλύψει η ασφαλιστική αγορά.

Σπίτι, μετάβαση σε άλλη πόλη η περιοχή, καθημερινότητα διαφορετική, και πολλά ακόμα συνιστούν το νέο περιβάλλον που χιλιάδες άνθρωποι εισέρχονται ως φοιτητές. Όλοι αυτοί θεωρητικά θα έπρεπε να είναι ασφαλισμένοι για πολλά. Και αυτό το γνωρίζει πολύ καλά η ασφαλιστική αγορά και λιγότερα καλά οι γονείς. Και το ποσό της ασφάλισης ίσως να είναι τελικά μηδαμινό μπροστά στα άλλα έξοδα που καθημερινά έχει ένας νέος. Δηλαδή τόσο χαμηλό που αν το κατανοήσουν οι οικογένειες ίσως τελικά να πάρουν την απόφαση να ασφαλιστούν περισσότερο…

Τις σκέψεις αυτές μπορεί να κάνει ο καθένας αν αναλογιστεί τη σημασία της ασφάλισης και τα όσα συχνά συμβαίνουν –ως συνήθη περιστατικά- σε πόλεις με μεγάλο συνωστισμό φοιτητών.

Το θέμα με την ενοικίαση κατοικίας: τόσο ο ιδιοκτήτης όσο και ο ενοικιαστής πρέπει να είναι ασφαλιστικά καλυμμένοι διότι συμβαίνουν πολλά.

Το θέμα της υγείας: παντού και πάντα η ιδιωτική ασφαλιστική κάλυψη χρειάζεται ακόμη και στα πιο μικρά και ανώδυνα περιστατικά.

Συναλλαγές: βιβλία, αγορές, φροντιστήρια, αγορές ειδών και υπηρεσιών. Η ασφαλιστική παρουσία σημαντική.

Μετακινήσεις εκδρομές: Και αυτό συνηθισμένο στην φοιτητική ζωή. Ούτε λόγος για το πόσο αναγκαίο είναι και σε αυτή την περίπτωση να είναι θωρακισμένος ασφαλιστικά ο νέος άνθρωπος.

Δε θα μπορούσαμε να παραβλέψουμε και το σημειολογικό της φοιτητικής ζωής με την επαγγελματική προοπτική και την σύνταξη. Ένας «κουμπαράς», ένα συνταξιοδοτικό, μια επένδυση για το μέλλον. Κάπως έτσι ξεκινούν όλα. Χρειάζεται καλλιέργεια για να αναπτυχθεί η ασφάλιση.

 

Οι «ψηφιακοί τρομοκράτες» και οι επιπτώσεις των διαδικτυακών επιθέσεων

0

[starbox]

Η ασφάλιση του κυβερνοχώρου αποτελεί ένα από τα ζητήματα που απασχολούν τα τελευταία χρόνια τις επιχειρήσεις και κυρίως τους οργανισμούς που χειρίζονται μεγάλες βάσεις δεδομένων και δίκτυα μεγάλης εμβέλειας. Σύμφωνα με τον κ. Μ. Κολέτσο, επικεφαλής στη Διεύθυνση Ασφαλίσεων Λοιπών Γενικών Κλάδων,Senior Risk Underwriter στην Εθνική Ασφαλιστική, η ανάγκη προστασίας των εταιρικών βάσεων δεδομένων, η ανάγκη προστασίας από εκβιασμούς μέσω του διαδικτύου καθώς και από ευθύνες  απορρέουσες από αμέλεια κατά τη διαχείριση προσωπικών δεδομένων ώθησαν τις επιχειρήσεις να εκφράσουν ενδιαφέρον για προγράμματα ασφάλισης των κινδύνων που πηγάζουν από το κυβερνοχώρο. Αν και οι κίνδυνοι από τέτοιου είδους επιθέσεις μπορεί να απειλήσουν επιχειρήσεις κάθε μεγέθους, ωστόσο φαίνεται πως οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις είναι περισσότερο εκτεθειμένες.

Ποιοι είναι οι κυβερνοκίνδυνοι και ποιες επιχειρήσεις αφορούν; Τι επιπτώσεις μπορεί να έχουν στη λειτουργία μία επιχείρησης.

Στο πλαίσιο της διαρκώς αναπτυσσόμενης ψηφιακής οικονομίας οι κίνδυνοι που διατρέχουν πλέον οι επιχειρήσεις και οι οργανισμοί από τη χρήση δικτύων επικοινωνίας μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών είναι μεγάλης έντασης και μπορεί δυνητικά να αποδειχθούν καταστροφικοί για την ίδια τη λειτουργία της επιχείρησης. Ο όρος ¨Κυβερνοκίνδυνοι¨ αναφέρεται σε ένα μεγάλο εύρος κινδύνων σχετιζόμενων με τον κυβερνοχώρο και αφορούν  τη κλοπή/καταστροφή προσωπικών δεδομένων, τη κλοπή/ διάδοση εμπορικών μυστικών και στοιχείων πνευματικής ιδιοκτησίας, ηλεκτρονικές απάτες καθώς και χρήση προγραμμάτων ιών υπολογιστών με σκοπό πάντα είτε την αποκόμιση ιδίου οφέλους ή τη καταστροφή εμπορικών δεδομένων και πληροφοριακών συστημάτων.

Η φύση αυτών των κινδύνων αφορά όλες τις επιχειρήσεις οι οποίες, στο πλαίσιο  του ιδιαίτερα ανταγωνιστικού περιβάλλοντος μέσα στο οποίο λειτουργούν, χρησιμοποιούν τοπικά δίκτυα ή δίκτυα ευρείας εμβέλειας προκειμένου να επιβιώσουν και να αναπτυχθούν. Η καταγραφή βέβαια των γεγονότων μαρτυρά ότι μεγάλες επιχειρήσεις και οργανισμοί είναι περισσότερο ευάλωτοι και εκτεθειμένοι σε επιθέσεις στο κυβερνοχώρο λόγω φυσικά του μεγάλου κέρδους που αναμένει να αποκομίσει ή της μεγάλης ζημιάς που επιθυμεί να προκαλέσει ένας ¨ψηφιακός τρομοκράτης¨, αλλά και των κενών στην ασφάλεια που πιθανόν να υπάρχουν και δεν είναι άμεσα και εύκολα αναγνωρίσιμα σε τέτοιου είδους επιχειρήσεις.

Οι επιπτώσεις τέτοιων κινδύνων περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, δυσφήμηση, θέματα ευθύνης έναντι τρίτων, επιβολή προστίμων από δημόσιες αρχές, απώλεια εργασιών και εσόδων, απώλεια βιομηχανικών μυστικών, αυξημένο κόστος εκτέλεσης εργασιών, απώλεια περιουσίας καθώς και απώλεια εισοδήματος λόγω διακοπής λειτουργίας δικτύων και προβλημάτων κατά τη λειτουργία υπολογιστών.

 Έρευνες που έχουν γίνει στο εξωτερικό δείχνουν ότι το ενδιαφέρον των επιχειρήσεων να μάθουν για την ασφάλιση που αφορά σε διαδικτυακούς κινδύνους αυξάνεται συνεχώς. Είναι αντίστοιχη και η εικόνα στην Ελλάδα;

H ασφάλιση κυβερνοχώρου αποκτά ολοένα μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τους Ασφαλιστές και τις επιχειρήσεις.  Η ανάγκη προστασίας των εταιρικών βάσεων δεδομένων, η ανάγκη προστασίας από εκβιασμούς μέσω του διαδικτύου καθώς και από ευθύνες  απορρέουσες από αμέλεια κατά τη διαχείριση προσωπικών δεδομένων είναι μερικοί από τους λόγους που ώθησαν τις επιχειρήσεις να εκφράσουν ενδιαφέρον για προγράμματα ασφάλισης των κινδύνων που πηγάζουν από το κυβερνοχώρο.

Σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς, οι Ασφαλισμένοι καλύπτονται έναντι κινδύνων του διαδικτύου με:

–          Χρήση Εμπορικών Συμβολαίων γενικής ευθύνης τα οποία περιλαμβάνουν και καλύψεις κινδύνων κυβερνοχώρου.

–          Χρήση  διαφόρων τύπων ασφαλιστηρίων συμβολαίων τα οποία όμως δεν εστιάζουν απόλυτα στους κινδύνους κυβερνοχώρου π.χ. συμβόλαια Ευθύνης Διευθυντών & Στελεχών και Διακοπής Εργασιών.

–          Ανεξάρτητα συμβόλαια ασφάλισης κυβερνοχώρου.

Τα παραδοσιακά ασφαλιστήρια συμβόλαια ενδέχεται ωστόσο να μην είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τους κινδύνους που αντιμετωπίζει ένας οργανισμός στα πλαίσια του ηλεκτρονικού εμπορίου και της παγκόσμιας ψηφιακής οικονομίας. Εταιρείες και μεγάλοι οργανισμοί στην Ευρώπη στρέφονται συνεχώς στις ασφαλιστικές εταιρείες αναζητώντας ένα σύμμαχο στην αντιμετώπιση των κινδύνων, που πηγάζουν από τη χρήση του κυβερνοχώρου, μέσω εξειδικευμένων ασφαλιστικών προγραμμάτων. Μερικές από τις καλύψεις που περιλαμβάνουν τα υπάρχοντα προγράμματα ασφάλισης κυβερνοχώρου είναι οι παρακάτω:

–          Ευθύνη και έξοδα από παραβίαση συστημάτων ασφαλείας

–          Ευθύνη από λάθη και παραλείψεις προγραμματισμού

–          Αποκατάσταση ηλεκτρονικών δεδομένων

–          Απώλειες από διακοπή εργασίας και επιπλέον έξοδα

–          Έξοδα δημοσίων σχέσεων

Ωστόσο η αξιολόγηση αυτού του είδους των κινδύνων δεν είναι εύκολη υπόθεση για τον Ασφαλιστή. Η έλλειψη ιστορικών στοιχείων, η δυσκολία στην ποσοτικοποίηση της πιθανής ζημιάς που ενδέχεται να κληθεί να αποζημιώσει ο Ασφαλιστής, ο ηθικός κίνδυνος, η συνεχής και ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας η οποία καθιστά τα συστήματα ασφαλείας ολοένα και πιο ευάλωτα σε εξωτερικές παραβιάσεις, η φύση των κινδύνων και η μέτρηση μιας καταστροφικής ζημιάς, η ανάγκη για συνεχή επικοινωνία ανάμεσα σε Ασφαλιστή και Ασφαλισμένο είναι μερικές από τις παραμέτρους που πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά τη διαδικασία αξιολόγησης και τιμολόγησης του κινδύνου.

Είναι επαρκή –από άποψη καλύψεων- τα προγράμματα ασφάλισης έναντι των κινδύνων του διαδικτύου που υπάρχουν στην Ελλάδα;

Στην Ελληνική Αγορά κατά καιρούς εκφράζεται έντονη ζήτηση για την ασφάλιση των κινδύνων του κυβερνοχώρου και ειδικά από μεγάλες εταιρείες και οργανισμούς. Αν και  η ασφαλιστική αγορά δεν έχει ακόμα να παρουσιάσει ώριμα και επαρκή στοιχεία αναφορικά με τέτοιου τύπου ασφάλιση, προτείνονται λύσεις μέσα από δομημένα ασφαλιστήρια συμβόλαια τα οποία υποστηρίζονται αντασφαλιστικά από αγορές με εμπειρία στη διαχείριση τέτοιων κινδύνων.

Ποιες λύσεις-προγράμματα προτείνει η εταιρεία σας;

Στα πλαίσια αυτά λειτουργεί και η Εθνική Ασφαλιστική η οποία αν και δεν έχει προχωρήσει στο σχεδιασμό ενός αυτοτελούς και ανεξάρτητου προγράμματος ασφάλισης έναντι των κινδύνων του κυβερνοχώρου, είναι σε θέση να προσεγγίσει τον κίνδυνο κατά περίπτωση και να προσφέρει τις απαραίτητες λύσεις στον Ασφαλισμένο.

Καταλήγοντας,  η ασφάλιση κυβερνοχώρου αρχίζει πλέον να φαίνεται ελκυστική λύση για μια εταιρεία που καλείται να αντιμετωπίσει ουσιαστικά τους έντονα αυξανόμενους κινδύνους που πηγάζουν από τη χρήση του κυβερνοχώρου. Υπάρχουν ωστόσο μεγάλα περιθώρια βελτίωσης έτσι ώστε να δομηθεί  ένα  ασφαλιστικό προϊόν το οποίο να είναι αμοιβαία επωφελές τόσο για τον Ασφαλισμένο όσο και για τον Ασφαλιστή.

 

Το 85% των στελεχών ανησυχεί για τους διαδικτυακούς κινδύνους

0

[starbox]

Τη σύνθετη φύση των διαδικτυακών κινδύνων και τα προβλήματα που μπορεί να δημιουργήσουν στις επιχειρήσεις αναλύει ο Κώστας Βούλγαρης, Financial Lines Head, Greece, Cyprus & Malta στην AIG.  Τα τελευταία χρόνια λόγω της αύξησης των επιθέσεων διεθνώς πολλές επιχειρήσεις στρέφονται προς την ασφαλιστική αγορά και την προστασία που μπορεί να τους προσφέρει μέσω των προγραμμάτων της. Όπως αναφέρει έρευνα που διεξήχθη την περασμένη χρονιά σε ΗΠΑ και Καναδά για λογαριασμό της AIG, έδειξε ότι πάνω από το 85% των στελεχών των επιχειρήσεων ανησυχεί ε για τις ηλεκτρονικές και διαδικτυακές απειλές στην επιχείρησή τους

 

  • Ποιοι είναι οι κυβερνοκίνδυνοι και ποιες επιχειρήσεις αφορούν; Τι επιπτώσεις μπορεί να έχουν στη λειτουργία μία επιχείρησης;

Ο όρος Cyber Risks ή αλλιώς «Κυβερνοκίνδυνοι» περιλαμβάνει μια πολύ ευρεία αλλά και σοβαρή σειρά κινδύνων, η οποία μέχρι πριν από μερικές δεκαετίες δεν υπήρχε καν. Αν θέλαμε να συνοψίσουμε το ακριβώς είναι, θα λέγαμε πως πρόκειται για απειλές στα δεδομένα και τα συστήματα μιας εταιρίας. Έτσι στην κατηγορία αυτή θα δούμε τη διαρροή και την απώλεια δεδομένων, από εσωτερικές ή εξωτερικές επιθέσεις, ή αμέλεια στη χρήση. Η επιχείρηση ενδέχεται επίσης να αντιμετωπίσει σημαντικά προβλήματα εξαιτίας δυσλειτουργίας των ηλεκτρονικών της συστημάτων, αλλά και αλλοίωση ή και διακοπή της παρουσίας της στο διαδίκτυο, ως συνέπεια κακόβουλης επίθεσης ή απλά ανθρώπινου λάθους.

 

Ανεξάρτητα όμως από την προέλευση των κινδύνων, αυτό που πρέπει να κρατήσουμε κατά νου είναι η σύνθετη φύση τους καθώς και οι επιπτώσεις που μπορεί να έχουν σε μια επιχείρηση. Κατά πρώτον έχουμε να αντιμετωπίσουμε την απώλεια δεδομένων που μπορεί να συνεπάγεται και κλοπή προσωπικών στοιχείων των πελατών μια εταιρίας. Αυτό αυτομάτως σημαίνει οικονομικές επιπτώσεις για αποζημιώσεις, νομικά έξοδα αλλά και απώλεια κερδών. Κατά δεύτερον μιλάμε για προβλήματα στο τμήμα ΙΤ που καλείται να επιλύσει τα προβλήματα αυτά και να αποκαταστήσει τη ζημιά το συντομότερο δυνατό και φυσικά μια μεγάλη κρίση εταιρικής φήμης αλλά και απέναντι στη διοίκηση επιχείρησης.

 

Εδώ πρέπει να τονίσουμε επίσης ότι υπάρχει μια λανθασμένη αντίληψη σχετικά με τη φύση των εταιριών οι οποίες ενδέχεται να πέσουν θύματα μιας τέτοιας επίθεσης. Μπορεί ο κόσμος να φέρνει στο νου του π.χ. τις τράπεζες ως τα πιο πιθανά θύματα, αλλά η αλήθεια είναι πως κάθε επιχείρηση, από μια μικρομεσαία μέχρι έναν μεγάλο χρηματοοικονομικό οργανισμό με παγκόσμια παρουσία, ενδέχεται να βρεθούν αντιμέτωποι με τέτοιου είδους κινδύνους.

 

 

  • Έρευνες που έχουν γίνει στο εξωτερικό δείχνουν ότι το ενδιαφέρον των επιχειρήσεων να μάθουν για την ασφάλιση που αφορά σε διαδικτυακούς κινδύνους αυξάνεται συνεχώς. Είναι αντίστοιχη και η εικόνα στην Ελλάδα;

 

Πράγματι η ανησυχία για τις συνέπειες των ηλεκτρονικών και διαδικτυακών κινδύνων αυξάνεται ολοένα και περισσότερο. Μάλιστα, έρευνα που διεξήχθη την περασμένη χρονιά σε ΗΠΑ και Καναδά για λογαριασμό της AIG, έδειξε ότι πάνω από το 85% των στελεχών των επιχειρήσεων ανησυχεί είτε μεγάλο είτε σε μέτριο βαθμό για τις ηλεκτρονικές και διαδικτυακές απειλές στην επιχείρησή τους. Το ποσοστό μάλιστα ήταν μεγαλύτερο από άλλες κατηγορίες κινδύνων, όπως η απώλεια εσόδων ή οι ζημιές στην περιουσία της εταιρίας.

Παρόλο που αντίστοιχη έρευνα δεν έχει διεξαχθεί στην Ελλάδα, μπορούμε με σιγουριά να πούμε πως πλέον οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα σοβαρά τη συγκεκριμένη κατηγορία απειλών. Δεν μπορούμε φυσικά να συγκρίνουμε την Ελλάδα με περισσότερο ώριμες αγορές όπως αυτή των ΗΠΑ, αλλά σίγουρα το ζήτημα έχει ανέβει υψηλά στην ατζέντα των επιχειρήσεων, αφενός γιατί αντιλαμβάνονται τις επιπτώσεις τους, αφετέρου γιατί η Ελλάδα είναι ήδη στον χάρτη των χωρών που δέχονται επιθέσεις. Αξίζει μάλιστα να σημειώσουμε πρόσφατη έρευνα γνωστής εταιρίας λογισμικού ασφαλείας που δημοσιεύτηκε στις αρχές Ιουλίου: σύμφωνα με αυτήν η Ελλάδα είναι μέσα στις δέκα χώρες με ενεργές επιθέσεις σε εταιρίες του ενεργειακού τομέα.

 

  • Είναι επαρκή –από άποψη καλύψεων- τα προγράμματα ασφάλισης έναντι των κινδύνων του διαδικτύου που υπάρχουν στην Ελλάδα;

Καθώς η φύση των κινδύνων αυτών είναι τόσο σύνθετη, δεν θα έκρινα ως επαρκές ένα πρόγραμμα μόνο με βάση τις καλύψεις.

Σίγουρα οι καλύψεις είναι σημαντικές αλλά στη συγκεκριμένη κατηγορία απειλών η ασφαλιστική εταιρία οφείλει να είναι σύμβουλος του πελάτη: να του δείξει πώς πρέπει να προφυλαχθεί επαρκώς για να αποφύγει τις επιπτώσεις μιας ζημιάς, αλλά και στην περίπτωση που υπάρξει κάποιο συμβάν να παρέχει επιπλέον υπηρεσίες από πραγματογνώμονες και ειδικούς συμβούλους που θα βοηθήσουν τον ασφαλισμένο να το αντιμετωπίσει άμεσα και με επιτυχία.

 

Επιπλέον η ασφαλιστική θα πρέπει να προσφέρει και υψηλά όρια: μια τέτοιο περιστατικό ενδέχεται να έχει ως αποτέλεσμα υπέρογκα έξοδα σε αποζημιώσεις, νομικά έξοδα, αλλά και απώλεια κερδών. Τέλος, είναι σημαντικό να επιλεγεί μια εταιρία με μεγάλη τεχνογνωσία στον τομέα αυτόν, ώστε να μπορεί να υποστηρίξει τον ασφαλισμένο σε κάθε του αίτημα και να χρησιμοποιεί την εμπειρία της για να προβλέψει τις ανερχόμενες μελλοντικές απειλές. Με βάση τα παραπάνω, πράγματι, μπορούμε να πούμε πως υπάρχουν εταιρίες που καλύπτουν επαρκώς τις ανάγκες των ασφαλισμένων στον τομέα αυτόν.

 

 

  • Ποιες λύσεις-προγράμματα προτείνει η εταιρεία σας;

Eιδικά για τους ηλεκτρονικούς και διαδικτυακούς κινδύνους, η AIG έχει δημιουργήσει το εξειδικευμένο πρόγραμμα CyberEdgeπου περιλαμβάνει τόσο τις περισσότερο «τυπικές» ασφαλιστικές καλύψεις, όσο και συμβουλευτικές υπηρεσίες από εμπειρογνώμονες για την προφύλαξη και αντιμετώπιση μιας κρίσης.

 

Σε ό,τι αφορά το καθαρά ασφαλιστικό σκέλος, το CyberEdge καλύπτει τις απαιτήσεις τρίτων που μπορεί να προκύψουν μετά από διαρροή ή αλλοίωση δεδομένων λόγω κακόβουλων επιθέσεων, αδυναμία πρόσβασης στα συστήματα του ασφαλισμένου, αποκάλυψη δεδομένων λόγω παραβίασης, ή απώλεια δεδομένων από φορητές συσκευές. Καλύπτονται επίσης τα έξοδα αποκατάστασης, εκ νέου περισυλλογής ή αναδημιουργίας των δεδομένων, ενώ προαιρετικά μπορούν να συμπεριληφθούν και οι χρηματικές απώλειες που θα προκύψουν όταν διακοπεί η λειτουργία των συστημάτων μιας επιχείρησης, ή εάν υπάρξει εκβιασμός μετά από διαρροή δεδομένων.

 

Προχωρώντας ένα βήμα πέρα από τα τυπικά ασφαλιστήρια, το CyberEdge μέσα από ένα μηχανισμό που έχει στηθεί στην Ελλάδα, για τις ελληνικές επιχειρήσεις, καλύπτει την διεκπεραίωση της απαραίτητης σχετικής έρευνας από εξειδικευμένους συμβούλους πληροφορικής οι οποίοι θα αναλάβουν να ενημερώσουν την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων σχετικά με τις συνθήκες του συμβάντος, καθώς και για τα τεχνικά μέτρα που θα λάβει η επιχείρηση προκειμένου να αποφευχθεί αντίστοιχο περιστατικό στο μέλλον.  Επιπροσθέτως, περιλαμβάνει το κόστος των υπηρεσιών που θα είναι απαραίτητες σε αντίστοιχα περιστατικά, όπως αυτές των νομικών συμβούλων, των πραγματογνωμόνων που θα κληθούν να διερευνήσουν τις συνθήκες και το μέγεθος της διαρροής των δεδομένων – και να τη σταματήσουν αν συνεχίζεται – καθώς και των συμβούλων επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων που θα καταρτίσουν ένα  ενδελεχές πλάνο επικοινωνίας και διαχείρισης κρίσης προς εσωτερικά και εξωτερικά κοινά.

 

Τα 15 συμπτώματα που «δείχνουν»… κατάθλιψη, μετά τις διακοπές

0

Επιστρέψατε στις καθημερινές συνήθειες της πόλης και χρειάζεστε χρόνο να ανασυγκροτηθείτε, δεν μπορείτε να βρείτε τους παλιούς σας ρυθμούς και ότι και αν κάνετε φαντάζει μάταιο και δίχως σκοπό; Τότε ίσως βρίσκεστε κοντά στο Σύνδρομο Κατάθλιψης μετά τις Διακοπές ή συντομογραφικά PVDS (Post-Vacations Depression Syndrome).

Πρόκειται για μια ιδιαίτερη μορφή στρες σύμφωνα που εκδηλώνεται ύστερα από ξεκούραστες περιόδους της ζωής μας, συνήθως ύστερα από μικρές ή μεγάλες «αποδράσεις» και μπορεί να φτάσει μέχρι τα όρια της κατάθλιψης.

Το σύνδρομο μπορεί να εκδηλωθεί με διάφορους τρόπους και συνήθως τις πρώτες μέρες της επιστροφής στη δουλειά. Το άτομο αισθάνεται μια γενικευμένη αδυναμία και αδιαθεσία που συνοδεύεται από ένα αίσθημα κενού. Εξάλλου, μπορεί να υποφέρει από αϋπνία καθώς επίσης να νοιώθει υπνηλία στη διάρκεια της ημέρας. Παρατηρείται επίσης αδυναμία συγκέντρωσης, απάθεια και ανία ως προς την εργασία, αδυναμία λήψης αποφάσεων καθώς και επιθετικότητα, συμπτωματολογία δηλαδή που βρίσκουμε στις συναισθηματικές διαταραχές.

Διαβάστε εδώ τη συνέχεια του άρθρου

Σε ετοιμότητα παραμένουν οι ελληνικές αρχές για τον Ebola

0

Η ενίσχυση του συντονισμού και η εκτίμηση του βαθμού ετοιμότητας των ελληνικών υγειονομικών αρχών συζητήθηκαν σε νέα ευρεία σύσκεψη των αρμόδιων φορέων.

Μετά από τις τηλεδιασκέψεις μεταξύ των Ευρωπαϊκών αρχών, των κρατών μελών και του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), ήρθε η σειρά των ελληνικών αρχών να αξιολογήσουν το βαθμό ετοιμότητας της χώρας για την αντιμετώπιση πιθανού κρούσματος Ebola.

Σε ευρεία σύσκεψη η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Υγείας και εκπρόσωποι του ΚΕΕΛΠΝΟ, του ΕΚΕΠΥ και του Εθνικού Κέντρου Αναφοράς Αρμποϊών και αιμορραγικών πυρετών του ΑΠΘ, διαπιστώθηκε ότι μέχρι τώρα έχει διασφαλιστεί ένα πολύ καλό επίπεδο ετοιμότητας και συντονισμού με βάση τις Διεθνείς και Ευρωπαϊκές οδηγίες, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην ολοκλήρωση και τη συστηματική επικαιροποίηση αυτών των οδηγιών.

 

Δείτε εδώ τη συνέχεια του άρθρου