back to top
19.4 C
Athens
Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1948

Οι κορυφαίοι συνεργάτες της MEGA BROKERS στην Κυανή Ακτή

0

Τη Γαλλική Ριβιέρα είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν για τέσσερις ημέρες οι κορυφαίοι Συνεργάτες της MEGA BROKERS SΑ. Υπέροχες πόλεις και γραφικά χωριά με πανέμορφα κτίρια, καταγάλανα νερά και μαρίνες, συνθέτουν έναν από τους πιο γραφικούς και δημοφιλείς καλοκαιρινούς προορισμούς στην Ευρώπη. Η πρώτη ημέρα ξεκίνησε με πανοραμική περιήγηση στη Νίκαια, πρωτεύουσα της Κυανής Ακτής, όπου οι συνεργάτες ξεναγήθηκαν στην παραλιακή Λεωφόρο Promenades des Anglais, τη Ρώσικη εκκλησία, το λιμάνι, το λοφο Cimiez, όπου βρίσκονται ρωμαϊκά ερείπια και τη πλατεία Massena.

 

Ξεχωριστές στιγμές της δεύτερης ημέρας όπου πραγματοποιήθηκε εκδρομή στο Μονακό, το παγκοσμίως γνωστό θέρετρο του Μόντε Κάρλο με τα παλάτια και τους κήπους του και το περίφημο Καζίνο του. Κατά τη διαδρομή επισκέφθηκαν το χωριό Εζ και το εργοστάσιο αρωματοποιίας Fragonard από όπου και θαύμασαν από ψηλά τη θέα της Γαλλικής Ριβιέρας. Επίσης ξεχωριστή ήταν και η επίσκεψη στο Ωκεανογραφικό μουσείο με τα εκθέματα του Κουστώ. Οι εμπειρίες στην Κυανή Ακτή συνεχίστηκαν και τις επόμενες ημέρες με εκδρομή στο Σαιν Τροπέ, αναμφισβήτητα το πιο διάσημο παραθεριστικό κέντρο της Νοτίου Γαλλίας.

 

Ασφαλιστικό προϊόν από τα ΕΛΤΑ:  «Πρόληψη & Φροντίδα»

0

Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία ανακοινώνουν μια νέα υπηρεσία υψηλού κοινωνικού χαρακτήρα. Πρόκειται για το ασφαλιστικό πρόγραμμα «Πρόληψη & Φροντίδα ΕΛΤΑ», ένα πρόγραμμα εξωνοσοκομειακής φροντίδας και πρωτοβάθμιας περίθαλψης, το οποίο παρέχει δωρεάν μια σειρά από σημαντικές ιατρικές υπηρεσίες και διαγνωστικές εξετάσεις ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζει ιατρικές υπηρεσίες σε προνομιακές τιμές.

 

Το πρόγραμμα «Πρόληψη & Φροντίδα ΕΛΤΑ» απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες, σε ασφαλισμένους και ανασφάλιστους σε όλη τη χώρα, καλύπτοντας ανάγκες πρόληψης και φροντίδας με το εξαιρετικά χαμηλό ετήσιο κόστος των 42,00 ή 60,00 ΕΥΡΩ, ανάλογα με την επιλογή του ασφαλιζόμενου.

 

Το πρόγραμμα παρέχεται από σήμερα, μέσω δεκαοχτώ Καταστημάτων ΕΛΤΑ σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πειραιά και Χαλκίδα και σύντομα θα προσφέρεται από όλο το δίκτυο Καταστημάτων των Ελληνικών Ταχυδρομείων.

6o Pharma & Health Conference: Νέα Ημερομηνία Διεξαγωγής

0

Η ETHOS EVENTS, το περιοδικό Pharma & Health Business και το portal virus.com.gr διοργανώνουν το 6ο Pharma & Health Conference που θα διεξαχθεί την Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2015, στο ξενοδοχείο Divani Caravel.
Το συνέδριο διεξάγεται υπό την αιγίδα του Συνδέσμου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδος, Σ.Φ.Ε.Ε.
Σκοπός είναι να τεθούν σε ανοιχτό και δημόσιο διάλογο όλα τα καίρια ζητήματα, που αφορούν τον τομέα της υγείας με στόχο να γίνει ένα κρίσιμο βήμα, ώστε επιτέλους η χώρα να αποκτήσει ένα στρατηγικό σχέδιο για την υγεία των Ελλήνων.

 

Δείτε εδώ την ιστοσελίδα του συνεδρίου
Στρογγυλά Τραπέζια
Βιωσιμότητα συστήματος υγείας: Υπάρχει λύση στο γόρδιο δεσμό;
Φάρμακο: Ποιες πρέπει να είναι οι προτεραιότητες στη χάραξη εθνικής πολιτικής;
Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας: Εφικτός στόχος ή απατηλό όνειρο;
Σύστημα Taxis στην Υγεία: Τι θα προσφέρει;
Πάνω από 400 άτομα αναμένεται να παρακολουθήσουν, μεταξύ των οποίων:
Κυβερνητικά στελέχη, Εκπρόσωποι του Υπουργείου Υγείας, του ΕΟΦ, του ΕΟΠΥΥ, της ΕΣΔΥ, των περιφερειών Υγείας, εκπρόσωποι του Συνδέσμου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδος (Σ.Φ.Ε.Ε.), εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ένωσης Φαρμακοβιομηχανίας (ΠΕΦ), υψηλόβαθμα στελέχη των μεγαλύτερων ελληνικών φαρμακευτικών επιχειρήσεων, εκπρόσωποι ιατρικών και φαρμακευτικών συλλόγων, υψηλόβαθμα στελέχη του επενδυτικού και επιχειρηματικού χώρου, δημοσιογράφοι, opinion leaders κ.ά.

Δηλώστε συμμετοχή
Επικοινωνήστε μαζί μας:
Για πληροφορίες σχετικά με θέματα χορηγιών:
Κωνσταντίνος Ουζούνης
CEO
Τηλ.: 210 998 4864
E-mail: ouzounis.k@ethosmedia.eu
Χρήστος Χαραλαμπάκης
Key Account Manager
Τηλ.: 210 998 4915
E-mail: charalampakis.c@ethosmedia.eu
Για πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα:
Αιμίλιος Νεγκής Διευθυντής Σύνταξης
Pharma & Health Business, VIRUS.com.gr
Τηλ.: 210 998 4950
Για πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα, συνεργαζόμενους φορείς και χορηγούς επικοινωνίας του συνεδρίου:
Σοφία – Αφροδίτη Βουλγαράκη
Communication & P.R. Manager
Τηλ.: 210 998 4901
E-mail: voulgaraki.s@ethosmedia.eu
Για πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία εγγραφής συνέδρων:

Κωνσταντίνος Σαλβαρλής

Conferences Manager

Τηλ.: 210 998 4909

E-mail: salvarlis.k@ethosmedia.eu

ΠΗΓΗ: virus.com.gr

Αλλαγες στη τιμολόγηση των φαρμάκων φέρνει η νέα Υ.Α.

0

Πολλές και «ομιχλώδεις» αλλαγές περιέχει η Υπουργική Απόφαση για την Τιμολόγηση των Φαρμάκων, βασικός σκοπός της οποίας είναι η εφαρμογή των προβλεπομένων από το Μνημόνιο ΙΙΙ, προκειμένου να προλάβει η Αριστοτέλους την αξιολόγηση των πρώτων προαπαιτουμένων.

Πέραν των μειώσεων, η ΥΑ, που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ (εδώ), φαίνεται να αλλάζει και το σημείο αναφοράς στην τιμολόγηση, που σχετίζεται με την κατηγοριοποίηση των φαρμάκων, ενώ καταργεί και το καθεστώς προστασίας για τα φάρμακα πριν το 2012.
Οι αλλαγές στην τιμολόγηση αναμένεται να συνυπολογιστούν στη Γενική Ανακοστολόγηση που ετοιμάζει ο ΕΟΦ και η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί, με την έκδοση δελτίου, μετά τις εκλογές.
Το Virus επιχείρησε να αναλύσει την πολυσέλιδη Απόφαση, που φέρει την υπογραφή του Υπηρεσιακού Υπουργού Υγείας, Θ. Δημόπουλου και να τη συγκρίνει με το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο (την αντίστοιχη ΥΑ Βορίδη και τις όποιες τροποποιήσεις). Σας παραθέτουμε, λοιπόν τις βασικότερες αλλαγές.
Πατέντα και Data Protection
Το πρώτο «καμπανάκι» χτύπησε από το πρώτο κιόλας άρθρο και συνδέεται με έναν από τους «πονοκεφάλους» που προκάλεσε στη Φαρμακευτική Αγορά το Μνημόνιο ΙΙΙ. Ο λόγος για την αναφορά σε περίοδο προστασίας των δεδομένων (data protection), αντί για περίοδο ισχύος πατέντας (εδώ).
Έτσι, στη νέα ΥΑ, το άρθρο που αποδίδει τους ορισμούς και συγκεκριμένα τον προσδιορισμό του φαρμάκου αναφοράς (on patent) έχει αφαιρεθεί το τμήμα που σχετιζόταν με την πατέντα της δραστικής ουσίας, επιβεβαιώνοντας, όπως φαίνεται, τις ανησυχίες για αλλαγή του status quo και παρά τις όποιες περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις τις προηγούμενης ηγεσίας της Αριστοτέλους.
Όπως μεταφράζεται από την αγορά, λοιπόν, αυτή η αλλαγή σημαίνει πως, μόνο για λόγους τιμολόγησης, σημείο αναφοράς είναι η περίοδος Προστασίας Δεδομένων αντί της περιόδου προστασίας Ισχύος.
Έτσι, η πρόταση: «Ο τρόπος τιμολόγησης διαφέρει όταν ένα φάρμακο αναφοράς χάνει την προστασία του. Συγκεκριμένα, αποκλειστικά και μόνον για λόγους τιμολόγησης, ένα φάρμακο αναφοράς χάνει την προστασία του, μετά την τεκμηρίωση της λήξης της ενεργούς προστασίας της πατέντας της δραστικής ουσίας του, είτε στην Ελλάδα, είτε στις χώρες μέλη της ΕΕ. Σε περίπτωση που δεν υφίστανται αξιόπιστα δεδομένα, σχετικά με τη λήξη της πατέντας της δραστικής ουσίας, ως εναλλακτική λύση χρησιμοποιείται η λήξη της προβλεπόμενης…» συμπτύχθηκε και έγινε «ο τρόπος τιμολόγησης των φαρμάκων αναφοράς διαφέρει μετά την τεκμηριωμένη λήξη της προβλεπόμενης δεκαετούς ή ενδεχομένως ενδεκα-ετούς περιόδου προστασίας που προβλέπεται από τη διάταξη του άρθρου 11 παρ. 1 της υπ’ αριθμ. ΔΥΓ3α/Γ.Π. 32221/2013 κοινής υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ Β’ 1049) και αντίστοιχα της εξαετούς περιόδου προστασίας για όσα έλαβαν άδεια κυκλοφορίας προ της έναρξης ισχύος της υπ’ αριθμ. ΔΥΓ3α/83657/2006 κοινής υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ Β’ 59/24.1.2006)».
Επίσης αφαιρέθηκε η φράση «εφόσον υπάρχουν αξιόπιστα στοιχεία, η περίοδος πατέντας της δραστικής ουσίας υπερισχύει της περιόδου προστασίας εφόσον αυτή λήγει σε μεταγενέστερο χρόνο».
Τιμολόγηση
Σημαντική είναι και η αλλαγή στα κριτήρια επιλογής των τριών χαμηλοτέρων τιμών για όλες τις κατηγορίες τιμολόγησης που απαιτείται. Όπως καθίσταται σαφές, για τον καθορισμό του μέσου όρου των 3 χαμηλότερων θα αναζητούνται τιμές προϊόντων με την ίδια φαρμακοτεχνική μορφή και συσκευασία όταν έως τώρα αναζητούνταν απλώς αντίστοιχα προϊόντα.
Στο άρθρο 6, που αφορά στην τιμολόγηση φαρμάκων αναφοράς υπό προστασία, ορίζεται πως η ανώτατη τιμή παραγωγού (ex factory) είναι «ο μέσος όρος των τριών χαμηλότερων τιμών του ιδίου φαρμάκου, ως προς τη δραστική ουσία, φαρμακοτεχνική μορφή, περιεκτικότητα και συσκευασία (εννεαψήφιος κωδικός ΕΟΦ), στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που δημοσιεύουν αξιόπιστα στοιχεία».
Στα άρθρα 7 και 8 εφαρμόζονται οι μνημονιακές δεσμεύσεις για μειώσεις στις τιμές σε off patent και γενόσημα φάρμακα, αντίστοιχα.
Στα προϊόντα αναφοράς χωρίς προστασία (off patent), μετά τη λήξη της περιόδου προστασίας (που προαναφέραμε) η τιμή μειώνεται στο 50% της τιμής υπό προστασία και στα γενόσημα στο 32,5%.
Σε αυτό το σημείο, εντοπίζεται και ένα από τα «αγκάθια» για τα οποία άσκησε αυστηρή κριτική ο G. Carone. Ο λόγος για την αφαίρεση της πρόβλεψης για περαιτέρω μείωση της τιμής, αν ο μέσος όρος των 3 χαμηλότερων τιμών στην ΕΕ είναι πιο χαμηλός.
Ο εκπρόσωπος των Θεσμών για θέματα Υγείας, επεσήμανε πως μια τέτοια πρόβλεψη θα έπρεπε να υπήρχε στην ΥΑ, καθώς στόχος θα πρέπει να είναι η τιμολόγηση στο χαμηλότερο δυνατό επίπεδο και συμφώνησε με την Αριστοτέλους να ρυθμιστεί νομοθετικά από την επόμενη ηγεσία του Υπ. Υγείας.
Με την Υπουργική Απόφαση καταργείται και η διαφοροποίηση στην τιμολόγηση που ίσχυε για τα φάρμακα που η περίοδος προστασίας της πατέντας της δραστικής ουσίας έληξε πριν την 1/1/2012, με την αφαίρεση όλων των σχετικών παραγράφων.
Αλλά εισάγεται η διευκρίνιση πως οι μειώσεις στις τιμές των off patent αφορούν φάρμακα «με Λ.Τ. άνω των 12 ευρώ καθώς και σε φάρμακα με ΚΗΟ άνω των 0,40 ευρώ ή με Λ.Τ. μεγαλύτερη των 12 ευρώ και μέχρι το επίπεδο αυτό» και αντίστοιχα στα γενόσημα «με Λ.Τ. άνω των 7,8 ευρώ, καθώς και σε φάρμακα με ΚΗΟ άνω των 0,26 ευρώ και μέχρι το επίπεδο αυτό».
Με αυτό το «πλαφόν», που εισάγεται «για λόγους προαγωγής της χρήσης των οικονομικότερων θεραπειών και προάσπισης της Δημόσιας Υγείας και προκειμένου να μην διακυβευθεί η επάρκεια των εν λόγω προϊόντων για τις ανάγκες των ασθενών», επίσης, διαφώνησε ο κ. Carone ζητώντας οι μειώσεις να αφορούν στο σύνολο των σκευασμάτων.
Παράλληλα, σύμφωνα με τη νέα ΥΑ «η δυναμική τιμολόγηση εφαρμόζεται για πρώτη φορά μετά την συμπλήρωση δύο ημερολογιακών ετών από την έναρξη κυκλοφορίας του γενόσημου φαρμάκου και διεξάγεται μια φορά κατ’ έτος, κατά την πρώτη αναθεώρηση τιμών εκάστου έτους».
Ακόμη, η ΥΑ καταργεί το ανώτατο όριο 12% για τις μεγάλες συσκευασίες.
Εκπτώσεις
Στη δεύτερη παράγραφο του 4ου άρθρου, που αφορά στις Εκπτώσεις και τις Πιστώσεις προστέθηκε η πρόταση: «Στις περιπτώσεις απευθείας πώλησης προς τα φαρμακεία, η έκπτωση επί της χονδρικής τιμής συμπεριλαμβάνει και το ποσοστό μικτού κέρδους φαρμακεμπόρων, το οποίο επιστρέφεται στον ΕΟΠΥΥ σύμφωνα με τις διατάξεις της υπ’ αρ. Γ5/οικ.30468 Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ 869/Β’/19-5-2015)».
Διαδικαστικά
Στην παράγραφο 2 του άρθρου 5 για διαδικαστικά και διοικητικά θέματα της τιμολόγησης η λέξη «υποχρεούται» έχει αφαιρεθεί από το σημείο όπου αναφέρεται στην αρμοδιότητα του ΕΟΦ να εκδίδει συμπληρωματικά δελτία τιμών για όλα τα νέα γενόσημα φάρμακα που έχουν υποβάλει αίτημα για τιμή, 30 ημέρες πριν την έναρξη της διαδικασίας έκδοσης του σχετικού δελτίου τιμών και όλα τα νέα φάρμακα αναφοράς που έχουν υποβάλει αίτηση, 90 ημέρες πριν.
Στην 6 παράγραφο του ίδιου άρθρου, μαζί με τα παράγωγα αίματος, «για λόγους προάσπισης της Δημόσιας Υγείας και προκειμένου να μην διακυβευθεί η επάρκεια των εν λόγω προϊόντων για τις ανάγκες των ασθενών» και τα εμβόλια εξαιρούνται της ανατιμολόγησης.

ΠΗΓΗ: virus.com.gr

ΠΣΑΣ: Βράβευση κορυφαίων ασφαλιστικών συμβούλων

0

Την Τετάρτη στις 16 Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιηθεί η βραδιά βράβευσης των κορυφαίων ασφαλιστικών συμβούλων από τον ΠΣΑΣ.

 

Η Εκδήλωση θα λάβει χώρα στο Μουσείο Οίνου στις 20:30 και γίνεται στο πλαίσιο της καθιερωμένης ετήσιας εκδήλωσης, για την Βράβευση των κορυφαίων Ασφαλιστικών Συμβούλων της Χώρας, για το έτος 2014.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

20.00 – 20.30  ΕΓΓΡΑΦΕΣ – ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ

20.30 – 21.00 ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ-ΟΜΙΛΙΕΣ

21.00 – 21.30 ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΚΟΡΥΦΑΙΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ

21.30 – 21.45 ΟΜΙΛΙΑ ΠΡΟΕΔΡΟΥ

21.45 – 22.30 ΕΠΙΣΗΜΟ ΔΕΙΠΝΟ

22.30 – …. ΜΟΥΣΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

 

Μετά την ολοκλήρωση των σύντομων ομιλιών  και βραβεύσεων θα ακολουθήσει δείπνο και μουσικό πρόγραμμα στον μαγευτικό  χώρο του μουσειου οίνου δίπλα στην πισίνα.

Δείτε εδώ το χάρτη για το Μουσείο Οίνου

 

Η κρίση και οι «ήρωες» πωλητές

0

[starbox]

 

Το ανώτατο πλήρωμα συνεχίζει να δουλεύει στο «σκάφος» της ασφαλιστικής αγοράς.   Κάτω φαίνεται ότι πληρώνουν την καταιγίδα.  Κάπως έτσι θα πρέπει να είναι η κατάσταση και στην ασφαλιστική αγορά μέσα στο πλέον αντίξοο περιβάλλον των τελευταίων ετών. Μπορεί οι διευθύνοντες σύμβουλοι να βγάζουν φιλόδοξα business plan αλλά το μεσαίο και κατώτερο δυναμικό πωλήσεων αδυνατεί να ανταπεξέλθει όχι λόγω ακαταλληλότητας αλλά λόγω αντιξοότητας. Πως θα μπορέσεις να πουλήσεις προιόντα σε κάποιους που το εισοδημά τους και βυθίζεται και φορολογείται αγρίως; Πόσα κεφάλαια μπορεί να απελευθερωθούν προς την ιδιωτική ασφάλιση όταν κάποιος δεν εισπράττει και έχει να πληρώσει λογαριασμούς σπιτιού, φόρους εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ, ΦΠΑ κά μέχρι το τέλος του μήνα;

Για να καταφέρουν να ανταπεξέλθουν θα χρειαστεί να τονιστεί ότι πλέον η ιδιωτική ασφάλιση είναι ανάγκη ανελαστική. Δεν είναι πολυτέλεια.  Η κοινωνική ασφάλιση (υγεία) είναι ανύπαρκτη,  οι κρατικές αποζημιώσεις το ίδιο , οι συντάξεις εξαφανίζονται.  Εάν θέλει κάποιος να διατηρήσει σε ποσοστό τουλάχιστον 70% το σημερινό επίπεδο ζωής του και τα υπόλοιπα 15-20 χρόνια είναι ΑΝΑΓΚΑΣΜΕΝΟΣ να στραφεί προς την ιδιωτική ασφάλιση.

Εάν δεχθούμε ότι για ένα μέτριο  νοσοκομειακό συμβόλαιο συμπληρωματικό σε μία κοινωνική περίθαλψη χρειάζονται 600 ευρώ ετησίως και για μία ιδιωτική σύνταξη , επίσης συμπληρωματική στην κρατική σύνταξη , άλλα 1000 ευρώ ετησίως, τότε απαιτείται μία ημερήσια αποταμίευση της τάξης των 4,5 ευρώ.   Με ένα προγραμματισμό , η αποταμίευση αυτή είναι εφικτή για ένα φθίνων μέσο εισόδημα.  Ίσως εκεί κρύβεται το μυστικό των πωλήσεων, στην εμφάνιση της ανάγκης και του αδιεξόδου και στον προγραμματισμό.

Οι πωλητές είναι ‘ήρωες’ στην σημερινή συγκυρία.  Εάν διαθέτουν τη λογική , το πείσμα και την αφοσίωση σε συνδυασμό με καλά προιόντα, τότε μπορούν να κάνουν θαύματα. Απλώς χρειάζονται ενίσχυση οικονομική και καθοδήγηση επαγγελματική.  Αυτό είναι στο χέρι των εταιρειών.

Δραματική η αύξηση στις αυτοκτονίες την τελευταία 5ετία σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ

0

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, συγκριτικά με το 2010 (377), το 2013 οι αυτοκτονίες αυξήθηκαν κατά 41,4% (533), ενώ το διάστημα 2012-2013 προκύπτει εκ νέου αύξηση των αυτοκτονιών της τάξης του 5% (508). Αν και σοκαριστικά τα στοιχεία, αναφέρονται μόνο στις επίσημα καταγεγραμμένες αυτοκτονίες.
“Στην πραγματικότητα οι αυτοκτονίες είναι πολύ περισσότερες αυτών που καταγράφονται, ενώ δεν υπάρχουν καθόλου στοιχεία για τις μη θανατηφόρες απόπειρες, οι οποίες εκτιμάται ότι είναι 15 – 20 φορές περισσότερες των καταγεγραμμένων αυτοκτονιών. Οι 533 αυτοκτονίες που επίσημα καταγράφηκαν για το έτος 2013 συνεπάγονται, τουλάχιστον, 8.000 απόπειρες αυτοκτονίας” λέει στο Virus ο Άρης Βιόλατζης, ψυχολόγος στο Κέντρο Ημέρας για την Πρόληψη της Αυτοκτονίας “Κλίμακα”.
Ο ΠΟΥ αναφέρει ότι ακόμα και σε χώρες με ιδιαίτερα αξιόπιστα συστήματα καταγραφής θανάτων, η αυτοκτονία συχνά μπορεί να καταγραφεί λανθασμένα ως ατύχημα, ή να αποδοθεί σε άλλο αίτιο θανάτου, διότι η καταγραφή μιας αυτοκτονίας είναι μία σύνθετη διαδικασία στην οποία εμπλέκονται πολλές διαφορετικές υπηρεσίες. Στην Ελλάδα η υποκαταγραφή των αυτοκτονιών θεωρείται δεδομένη και αποδίδεται είτε στη δυσκολία να εξακριβωθεί ότι όντως υπήρχε αυτοκτονική πρόθεση (όπως στην περίπτωση ενός ατυχήματος) είτε σε κοινωνικούς, θρησκευτικούς και άλλους λόγους.
Οι ειδικοί εξηγούν ότι η αυτοκτονία είναι ένα πολυπαραγοντικό φαινόμενο, το οποίο προφανώς απεικονίζει τις συνθήκες και το πλαίσιο στο οποίο ζει ο πληθυσμός.
“Οπωσδήποτε η οικονομική κρίση έχει επιφέρει αύξηση της αυτοκτονικότητας σε παγκόσμιο επίπεδο. Από εκεί και ύστερα, η ανεργία είναι ένας πάρα πολύ σημαντικός παράγοντας, πιο ισχυρός μάλιστα από τη μείωση του εισοδήματος” σημειώνει ο κ. Βιόλατζης, προσθέτοντας πως το 67% των αυτοκτονιών αφορούσαν ανθρώπους που ανήκαν στον οικονομικά ανενεργό πληθυσμό (άνεργοι).
Ωστόσο, οι αυτοκτονίες δεν είναι μόνο αποτέλεσμα της κοινωνικοοικονομικής κρίσης που πλήττει τον ελληνικό πληθυσμό. Δεν είναι μόνο αποτέλεσμα μίας ψυχικής ασθένειας που δεν ρυθμίστηκε επιτυχώς. Δεν είναι μόνο αποτέλεσμα ιατρικής αμέλειας ή ανεπάρκειας των νοσοκομειακών δομών. Είναι, επίσης, αποτέλεσμα του εφησυχασμού, της ενοχής και του φόβου να αναγνωρίσουμε τι συμβαίνει δίπλα μας. Να αναγνωρίσουμε όλα εκείνα τα προειδοποιητικά σημάδια που «εκπέμπει» ένας άνθρωπος που σκέφτεται να αυτοκτονήσει. Είναι χαρακτηριστικό ότι η μεγάλη πλειοψηφία των αυτοχείρων ήταν άτομα που ζούσαν μοναχικά, εκτός οικογενειακού πλαισίου.
“Αν και η χώρα μας έχει χαμηλό δείκτη αυτοκτονικότητας σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, πρόκειται για ένα πρόβλημα δημόσιας υγείας το οποίο πάντοτε υπήρχε, ποτέ δεν κάναμε κάτι γι’ αυτό και τώρα έχει εκδηλωθεί σε μεγάλο βαθμό” λέει ο κ. Βιόλατζης, τονίζοντας την ανάγκη σχεδιασμού και υλοποίησης ενός Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την Πρόληψη της Αυτοκτονίας.
Η ΚΛΙΜΑΚΑ έχει αναπτύξει ένα διευρυμένο δίκτυο πληροφόρησης (έντυπος και ηλεκτρονικός Τύπος, ΜΜΕ, συγγενείς αυτοχείρων, δίκτυο εθελοντών, κλήσεις στο 1018, γραφεία κηδειών, ιατροδικαστικές υπηρεσίες, καταστήματα κράτησης κ.λπ.), γεγονός το οποίο επιτρέπει στο επιστημονικό προσωπικό της να έχει μία σφαιρική άποψη για την έκταση του προβλήματος. Με βάσει την εμπειρία της, η ΚΛΙΜΑΚΑ έχει σχεδιάσει και προτείνει ένα Εθνικό Σχέδιο Δράσης με τους εξής άξονες:
• Στοχευμένες παρεμβάσεις σε ειδικές επαγγελματικές ομάδες.
• Η διασφάλιση της αναγνώρισης των αυτοκαταστροφικών ατόμων.
• Η παροχή εξειδικευμένης φροντίδας στα άτομα σε κίνδυνο αυτοκτονίας.
• Αποτύπωση του οικονομικού Κόστους της Αυτοκτονίας.
• Αναγνώριση των συνεπειών της αυτοκτονίας που υφίστανται οι επιζώντες και ενεργοποίηση του ρόλου τους
Καταγραφή Αυτοκτονιών.
• Ο ουσιαστικός συντονισμός των υπαρχόντων παρόχων υπηρεσιών υγείας αλλά και των άλλων εμπλεκομένων στο ζήτημα επαγγελματικών ομάδων και κοινωνικών μερών.
• Ανάσχεση του αντίκτυπου της οικονομικής ύφεσης στην αυτοκτονία.
Σχετικά με το Κέντρο για την Πρόληψη της Αυτοκτονίας
• Το 2014 η Γραμμή Παρέμβασης για την Αυτοκτονία δέχθηκε συνολικά 11.206 κλήσεις, 6.577 με αίτημα και 2.144 με σαφές αίτημα άμεσης παρέμβασης (εντάσσονται στην κατηγοριοποίηση της αυτοκαταστροφικής-αυτοκτονικής συμπεριφοράς).
• Το 2014 πραγματοποιήθηκαν περισσότερα από 3.300 ατομικές και ομαδικές θεραπευτικές στο πλαίσιο του Κέντρου για την Πρόληψη της Αυτοκτονίας.
• Μέχρι τις 31/8/2015 έχουν πραγματοποιηθεί 2.730 ατομικές και ομαδικές θεραπευτικές στο πλαίσιο του Κέντρου για την Πρόληψη της Αυτοκτονίας.
• Το 2014 λήφθηκαν 266 μηνύματα στην ηλεκτρονική διεύθυνση help@suicide-help.gr.
• Tο Κέντρο για την Πρόληψη της Αυτοκτονίας έχει αναπτύξει συνεργασία με το facebook, το twitter και το tumblr, προκειμένου οι χρήστες να ενημερώνονται για τα στοιχεία επικοινωνίας του Κέντρου και να παραπέμπονται απευθείας στην 24ωρη Γραμμή 1018.

ΠΗΓΗ: virus.com.gr

Debate για την Υγεία από τον Ιατρικό Σύλλογο Αθηνών

0

Στο «επίσημο» debate των πολιτικών αρχηγών η Υγεία δεν κατέλαβε παρά απειροελάχιστο χρόνο. Περιορίστηκε στην αναφορά του επικεφαλής της ΛΑΕ, Π. Λαφαζάνη, ο οποίος υπογράμμισε την ανάγκη αναβάθμισης του υγειονομικού συστήματος, με προτεραιότητα στις προσλήψεις προσωπικού και στην αγορά νέων σύγχρονων μηχανημάτων, αλλά και σε μόλις μια ερώτηση προς την Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, Φώφη Γεννηματά.
Η κ. Γενημάτα, απαντώντας σε ερώτηση για την εφαρμογή της εργαλειοθήκης, τα γενόσημα και τα φαρμακεία, αναφέρθηκε στη μείωση της δαπάνης, προτάσσοντας την ανάγκη για περαιτέρω ενίσχυση της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, αλλά και του ανθρώπινου δυναμικού και του εξοπλισμού. εξοπλισμό που έχει εγκαταλειφθεί υπέρ των ιδιωτικών μονάδων υγείας. «Βεβαίως πρέπει να στηριχθεί η ελληνική φαρμακοβιομηχανία», ανέφερε πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και συμπλήρωσε πως στο θέμα των Φαρμακείων «η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ πέταξε λευκή πετσέτα. Έχει δεχθεί δύσκολους όρους. Θα επιχειρήσουμε να τους αλλάξουμε. Αλλά είναι δύσκολα. Η διαπραγμάτευση απαιτεί αξιοπιστία».
Debate ΙΣΑ
Το κενό που άφησε το χθεσινό debate αποφάσισε να καλύψει σήμερα ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών (ΙΣΑ), που πραγματοποίησε debate για το χώρο της Υγείας, με εκπροσώπους από το ΣΥΡΙΖΑ, τη ΝΔ, τη ΛΑΕ, το ΚΚΕ και το ΠΑΣΟΚ.
Τις ερωτήσεις και το συντονισμό της συζήτησης ανέλαβε ο πρόεδρος του ΙΣΑ Γ. Πατούλης, ο οποίος επεσήμανε ότι «η υγεία έχει υποστεί ό,τι και η χώρα. Έλεγχο στο τίποτα και μεγάλη δόση λαϊκισμού», σημείωσε, αναδεικνύοντας τα σημεία «αγκάθια». «Ανασφάλιστοι, φάρμακο με περιορισμένη χρηματοδότηση, νησιωτική χώρα σε ερήμωση», ανέφερε και προσέθεσε ότι χρειάζεται κάρτα υγείας για όλους τους πολίτες της ΕΕ, καθώς και σεβασμός στον υγειονομικό χώρο, έλεγχος και εξορθολογισμός.
Ενημέρωσε, δε, πως 7 γιατροί του ΙΣΑ θα στελεχώσουν εθελοντικά, σε συνεννόηση με το Υπουργείο, την Πρωθυπουργό και την τοπική αρχή, το ΠΕΔΥ της Μυτιλήνης.
Το Virus παρακολούθησε το Debate και σας παραθέτει επιγραμματικά τα σημαντικότερα σημεία των απαντήσεων των εκπροσώπων των κομμάτων.
Ερωτήσεις:
1. Ποιες είναι οι επιπτώσεις του Μνημονίου ΙΙΙ στην Υγεία;
2. Πως θα εξασφαλιστεί χρηματοδότηση για το Σύστημα Υγείας, αλλά και τον ΕΟΠΥΥ ώστε να είναι συνεπής στις πληρωμές;
3. Ποιος είναι ο σχεδιασμός σας για την ΠΦΥ και ποια είναι η γνώμη σας για τη σχέση δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας;
4. Ποια η θέση σας για τη συνταγογράφηση με δραστική ουσία χωρίς εμπορική ονομασία;
5. Ποια είναι η θέση σας για τη στελέχωση νοσοκομείων και ΚΥ;
6. Ποια είναι η τοποθέτηση σας για τη μετανάστευση των ιατρών;
7. Ποια είναι η θέση σας για την κάλυψη των ανασφάλιστων;
Απαντήσεις:
Παπαδόπουλος Σάκης, ΣΥΡΙΖΑ
1. Οι επιπτώσεις του Μνημονίου ΙΙΙ δεν μοιάζουν με τις προηγούμενες.
Υπάρχει δέσμευση της βουλής να συνεχίσουμε τις μεταρρυθμίσεις και συγκεκριμένα τη διαχείριση των τιμών φαρμάκων, τη χρήση πρωτοκόλλων, την ανάπτυξη ηλεκτρονικών παραπεμπτικών, ενώ θα επιδιώξουμε οι αναθέσεις στους ιδιώτες να γίνεται με αποδοτικό τρόπο.
Για το ΣΥΡΙΖΑ βασικός στόχος είναι η πρόσβαση των πολιτών στο δημόσιο σύστημα υγείας, η δομήσουμε της ΠΦΥ και η ολοκλήρωση του χάρτη Υγείας
2. Η χρηματοδότηση του Συστήματος Υγείας είναι στις προτεραιότητες του κυβερνητικού έργου. Η άντληση εσόδων είναι βασικός παράγοντας για να ανταποκριθούμε στις δαπάνες, ενώ πληρωμές πρέπει να γίνονται με ορθολογικό τρόπο
3. Σχεδιάσαμε έναν συνολικό αναπροσανατολισμό του Συστήματος Υγείας με κατεύθυνση προς την ΠΦΥ και την πρόληψη. Μάλιστα, είναι ήδη έτοιμο προς δημοσίευση σχέδιο νόμου, που λαμβάνει υπόψη όλο τον προβληματισμό που έχει εκφραστεί έως τώρα, από τη συζήτηση με όλους τους κοινωνικούς εταίρους, για όλα τα βασικά στοιχεία δόμησης ενός αποτελεσματικού Συστήματος ΠΦΥ. Συγκεκριμένα, η ΠΦΥ που σκέφτεται την πρόληψη πρέπει να δομείται με μονάδες υγείας στις γειτονιές που θα εφημερεύουν, έχοντας στο επίκεντρο τη διεπιστημονική ομάδα και τον οικογενειακός γιατρός. Είμαστε αντίθετοι με τη βίαιη κατάργηση των μονάδων του ΙΚΑ και τη μετεξέλιξη τους σε ΕΟΠΥΥ. Ορισμένες από αυτές πρέπει να επαναθεμελιωθούν..
4. Η συνταγογράφηση πρέπει να γίνεται με τήρηση της ιατρικής δεοντολογίας και δεν θα πρέπει να λαμβάνονται αποφάσεις για αυτή με το ερώτημα αν θα υπακούν στους νόμους των δανειστών ή τους δικού μας.
Μάλιστα, έχουν άδικο αν πιστεύουν ότι θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση πόρων. Η συνταγογράφηση θα πρέπει να γίνεται ηλεκτρονικά, βάσει πρωτοκόλλων, με διαφανείς διαδικασίες. Η υλοποίηση των καθηκόντων μας στο φάρμακο αφορούν σε ένα δημόσιο αγαθό και όχι σε καταναλωτικό προϊόν.
Είμαστε υπέρ της ενίσχυση της εθνικής φαρμακοβιομηχανίας, την οργάνωση εθνικής φαρμακοποθήκης, την αναβάθμιση του ΙΦΕΤ και την ενίσχυση του ΕΟΦ, προσιτό φάρμακο για τους πολίτες.
5. Η στήριξη του Δημόσιου Συστήματος είναι βασικό καθήκον. Αναφορά στο σχέδιο νόμο για την ανθρωπιστική κρίση . Τουλαχιστον να υπάρξει βασική κάλυψη, δεν νεοείται νησί χωρίς αγροτικό ιατρό, γιατρό που να εκπροσωπεί ΣΥ, υπάρχουν ειδικότητες που είναι αναγκαίες σε κάθε νησί (γενικός, παιδίατρος κλπ). Σύστημα εφημέρευσης πρέπει να καλύπτει το σύνολο των επειγόντων αναγκών. Ολοκληρωμένο ποιοτικό καθολικό σύστημα – πρέπει να υλοποιηθεί και θα το κάνουμε
6&7. Οι νέοι γιατροί είναι σε πραγματική απόγνωση. Ο σχεδιασμός που γίνεται αναγκάζει τους γιατρούς να φεύγουν εκτός Ελλάδας, από Ντουμπάι έως Αυστραλία, ενώ υπάρχουν κρούσεις και από Τουρκία. Ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια η απόγνωση φαίνεται: καμία προκήρυξη για θέση γιατρού πουθενά. Μόνο η φυγή στο εξωτερικό είναι η λύση. Λείπουν ειδικότητες, αφού δεν κάνουν καν τα χαρτιά τους για εδώ, αλλά απευθείας για έξω.
Βασίλης Κοντοζαμάνης, ΝΔ
1. Περάσαμε από την πολιτική της κατσαρίδας σε άλλη σφαίρα. Μιλάμε για πρωτόκολλα, σύστημα προμηθειών και γενικότερα να αναβάθμιση του συστήματος, το οποίο άντεξε κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης ΝΔ, γιατί υπήρχε σταθερότητα στις πληρωμές. Παραδώσαμε ένα σύστημα επαρκώς χρηματοδοτημένο με λιγότερες ληξιπρόθεσμες οφειλές, με εγκεκριμένες προσλήψεις, περίπου 1900. Τώρα, η χρηματοδότηση των νοσοκομείων και ινδυνεύουμε να χάσουμε κονδύλια ΕΣΠΑ. Όποια δημοσιονομική προσαρμογή έπρεπε να γίνει δεν προχώρησε.
2. Πρέπει να δούμε πως θα χρηματοδοτηθεί ο ΕΟΠΥΥ και πως θα διασφαλιστεί η πρόσβαση των πολιτών στις υπηρεσίες υγείας. Υπήρξε διαταραχή της χρηματοδότησης του ΕΟΠΥΥ, είναι τουλάχιστον 750 εκατ. ευρώ που δεν έχουν αποδώσει τα ταμεία στον ΕΟΠΥΥ. Εκτιμάται ότι οφειλές προς τους παρόχους το τελευταίο 6μηνο θα ανέλθουν στα 600 εκατ. ευρώ. Το clawback προβλέπεται να φθάσει τα 300 εκατ. έως το τέλος του χρόνου! Χρειάζεται εξορθολογισμός
3. Ακούγοντας τον εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ ήταν σαν να διάβαζα την εισηγητική έκθεση του νόμου μας για την ΠΦΥ. Είναι απαραίτητη η ΠΦΥ για την ελάφρυνση των νοσοκομείων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Ευαγγελισμό όπου στις 1300-1400 διακομιδές ανά εφημερία 300 είναι πραγματικά επείγοντα περιστατικά. Ουσιαστικά έχουμε επιβάρυνση της β΄θμιας δομής. Η υλοποίηση του συστήματος του οικογενειακού γιατρού θα είναι θεμέλιο λίθος. Χρειάζονται συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα, γιατί οι διαθέσιμοι οικονομικοί πόροι είναι ελάχιστοι.
4. Δεν θα σταθώ στο αν είναι σωστό ή λάθος. Υπάρχουν εξαιρέσεις βάσει πρωτοκόλλων. Το κράτος όποτε πήγε να κάνει τον επιχειρηματία (αναφέρεται στη φαρμακαποθήκη και τη βιομηχανία) έχει αποτύχει. Σε κάθε περίπτωση Θα πρέπει να διασφαλιστεί η πρόσβαση στα καινοτόμα φάρμακα. Το 2014 εκδώσαμε δύο δελτία τιμών φαρμάκων, με όφελος 370 εκατ. ευρώ. Μετά το Γενάρη δεν εκδόθηκε νέο. Πρέπει να υπάρξει πλήρης εφαρμογή των θεραπευτικών πρωτοκόλλων. Βέβαια, η δράση του φαρμάκου δεν τελειώνει τη στιγμή που περνάει από τον πάγκο του φαρμακείου
5. Το ΕΣΥ έχει γεράσει και είναι στα όρια – έχει περάσει την πόρτα- της συνταξιοδότησης και αυτό είναι το σοβαρότερο πρόβλημά. Υπάρχει ένα τεράστιο κύμα φυγής προσωπικού που συνταξιοδοτείται. Πρέπει να δούμε τις ανάγκες της εποχής, πριν προχωρήσουμε στη στελέχωση, σε συνεργασία με τους εταίρους μας. Θα πρέπει να δημιουργήσουμε μια «Frontex» υγείας. Παράλληλα, η χώρα πάσχει στον τομέα της μετανοσοκομειακής περίθαλψης και αποκατάστασης. Πρέπει να δοθεί εκεί έμφαση. Αντί να υλοποιούμε προσλήψεις στις ΜΕΘ κάνουμε προσλήψεις στην ΕΡΤ. Συνεπώς, πρέπει να λειτουργήσουν ΤΕΠ σε όλα τα νοσοκομεία. Χρειάζεται επανασχεδιασμός του συστήματος έκτακτης φροντίδας, μαζί με το ΕΚΑΒ.
6&7. Οι ανασφάλιστοι ήταν καλυμμένοι επί διακυβερνήσεως μας, καθώς επρόκειτο για μνημονιακή υποχρέωση. Είχαν πρόσβαση στη νοσοκομειακή και φαρμακευτική περίθαλψη. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ανακοίνωσε βιβλιάριο ανασφαλίστου και έως τώρα τίποτα. Είχαμε προκηρύξει προσλήψεις επικουρικών με προβλέψεις για τις πιστώσεις, που χάθηκαν.
Απαιτείται επανασχεδιασμός για τις ειδικότητες, βάσει των αναγκών. Υπάρχουν ειδικότητες με μηδενική ζήτηση. Χρειάζονται όλες οι ιατρικές σχολές; Έχουμε τόσες αγγειοχειρουργικές κλινικές – περισσότερες από το Λονδίνο, την ώρα που η ναυαρχίδα του ΕΣΥ ο Ευαγγελισμός δεν διαθέτει. Πρέπει να λυθεί πρόβλημα της μετανάστευσης γιατρών και να δούμε τι γίνεται στη νησιωτική Ελλάδα και την επαρχεία γιατί ότι προκηρύξεις έχουν υπάρξει δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον.
Ηλίας Σιώρας ΚΚΕ
1. Θα περάσει σαν λαίλαπα το 3ο μνημόνιο όπως και τα άλλα δύο
Έχουμε μείωση προσδόκιμου και αύξηση της βρεφικής θνησιμότητας
Στο ΚΚΕ θα κάνουμε σε κάθε μνημόνιο ότι κάναμε έως τώρα. Είναι χυδαία υποκρισία να λέμε ότι δεν είναι εμπόρευμα η Υγεία αλλά κοινωνικό αγαθό. Εμπόρευμα την έχουν καταστήσει οι πολυεθνικές και τα μονοπώλια. Θα συσπειρώσουμε δυνάμεις κοινωνικές. Θα έρθουν μέτρα οδοστρωτήρας στα οποία οι κοινωνικές δυνάμεις θα πρέπει να αντιπαρατεθούν. Πρώτος στόχος είναι η κατάργηση της επιχειρηματικής δράσης στην υγείας
2. Στη χώρα μας πλούτο παράγουν άμεσα οι εργαζόμενοι και έμμεσα οι γιατροί και υγειονομικοί γενικότερα, καθώς βοηθούν τους εργαζόμενους να είναι υγιείς για να κάνουν τη δουλειά τους.
Πρέπει ο πλούτος που παράγεται να επιστρέψει στους πολίτες, στην Υγεία – την παιδεία κλπ και όχι να γίνεται ιδιοκτησία του κάθε πλουτοκράτη. Είναι δυνατόν να προβλέπεται μόνο 1,4 δις. για το ΣΥ ετησίως;
3. Η ΠΦΥ πρέπει να ενταγμένη σε ένα αποκλειστικά δημόσιο Σύστημα Υγείας, χωρίς επιχειρηματική δράση. Το κράτος αναλαμβάνει δηλαδή πλήρως την περίθαλψη. Έως τώρα όλες οι κυβερνήσεις στο όνομα της σταδιακής συρρίκνωσης ενισχύουν τις ΣΔΙΤ και τα συμφέροντα. Η λύση στα προβλήματα είναι, μεταξύ άλλων, η πλήρης και αποκλειστική εργασία για τους γιατρούς.
4. Για να είναι κοινωνικό αγαθό το φάρμακο δεν πρέπει να υπάρχει το στοιχείο του κέρδους. Χρειάζεται κοινωνικοποιημένη παραγωγή στο Φάρμακο. Σε όλη την αλυσίδα: Έρευνα-Παραγωγή-Εισαγωγή-Διάθεση . Αλλά εθνική φαρμακοβιομηχανία εντός της ΕΕ είναι όροι ασύμβατοι.
5. Η επείγουσα ιατρική θα έπρεπε να ενταχθεί στη συζήτηση, όχι μόνο στα ΤΕΠ αλλά και στα εξωνοσομειακά (ΕΚΑΒ). 25 χιλιάδες ήταν τα κενά στα νοσοκομεία τη δεκαετία του 2000 αλλά από το 2009 που ήμαστασν 110 χιλιάδες πλέον εργαζόμαστε 75-78 χιλιάδες. Μόνο τα δύο τελευταία χρόνια έφυγαν από το σύστημα υγείας 6 χιλιάδες άτομα. Επιπλέον, οι εξαγγελθείσες προσλήψεις αφορούν τελικά το 2016. Αυτό που χρειάζεται το ΕΣΥ είναι μόνιμο και εκπαιδευμένο προσωπικό.
6. Στο επίκεντρο και αυτού του προβλήματος είναι ότι το Σύστημα Υγείας είναι εμπορευματοποιημένο. 6,5 χιλιάδες είναι τα κενά σε όλη την Ελλάδα, συν τις απουσίες στα ΠΕΔΥ ο αριθμός αγγίζει τις 10 χιλιάδες, άρα πως λέμε ότι νοιαζόμαστε για τους νέους γιατρούς όταν δεν γίνονται διορισμοί.
7. Υπολογίσαμε στον Ευαγγελισμό ότι το μέσο κόστος νοσηλείας για τους ενήλικες ανέρχεται στα 2.200 ευρώ, 480-500 βάσει στα ΚΕΝ, στα παιδιά.
Μόνο το Μάρτιο 45 χιλιάδες ανασφάλιστοι πέρασαν τις πύλες του Ευαγγελισμού. Αυτά ποιος θα τα πληρώσει;
Μπέρτσιος Μιχάλης, ΛΑΕ
1. Το χρέος είναι μη βιώσιμο και για εμάς για να υπάρξει όποια προοπτική για την υγεία πρέπει να διαγραφεί το χρέος. Αλλά, η αποδόμηση της Υγείας, ξεκίνησε πριν το μνημόνιο.
2. Η μόνη λύση είναι το δημόσιο σύστημα υγείας. Καλύτερο είναι ένα δημόσιο σύστημα υγείας, από ένα ανύπαρκτο ή ένα ιδιωτικό.
3. Η ΠΦΥ είναι η βάση του συστήματος υγείας. Πρέπει να σχεδιαστεί, κάτι που δεν έχει γίνει, ενώ δόθηκαν περί των 6 εκατ. ευρώ για ένα Χάρτη που δεν υλοποιήθηκε. Η ανάπτυξη της ΠΦΥ θα αποσυμφορήσει τα νοσοκομεία, αρκεί να υπάρξει λειτουργική διασύνδεση μεταξύ ΠΦΥ – Νοσοκομείων. Σε ό,τι αφορά τη ΣΔΙΤ, αυτό που χρειάζεται είναι πλήρης και αποκλειστική απασχόληση εντός του Συστήματος Υγείας, έως τότε και σε μια μικρή μεταβατική περίοδος μπορεί να επιλεγεί η προώθηση σύμβασης με ιδιώτες – μικρούς γιατρούς
4. Το φάρμακο είναι δημόσιο αγαθό. Η τρόικα είναι υπέρ της δραστικής ουσίας, αλλά της φθηνής! Εμείς είμαστε υπέρ ενός ποιοτικά καλού γενόσημου, βιοισοδύναμου. Λέμε ναι στα θεραπευτικά πρωτόκολλα, γιατί εξαιρέσεις (πχ αλλεργίες στο έκδοχο) υπάρχουν. Ναι στη δημόσια φαρμακοβιομηχανία και φαρμακαποθήκη.
5. Πρέπει να δούμε κάτι άλλο: Πρέπει να ελέγχουμε που πάνε τα χρήματα. Χρειάζεται δηλαδή οργάνωση και καταπολέμηση της διαφθοράς.
Τα λεφτά των ΕΣΠΑ πάνε στις ΜΚΟ αντί στις δημόσιες υπηρεσίες. Τα εξωτερικά συνεργεία κοστίζουν περισσότερο από την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, όπως και η σύμβαση με εξωτερικό γιατρό. Πως είναι δυνατόν να λειτουργούν τα νοσοκομεία χωρίς καθηκοντολόγιο; Ακόμη, οι δομές κοινωνικές αλληλεγγύης και της ΤΑ πρέπει να ενταχθούν σε ένα ενιαίο σύστημα.
6. Ποσοστά αυτοκτονιών, διαζυγίων, burn out είναι διπλάσια στους νέους Έλληνες γιατρούς συγκριτικά με το γενικό πληθυσμό. Αυτό γιατί προσλαμβάναμε τον ειδικευόμενο ως «άνθρωπο για όλες τις δουλειές» χωρίς να του δίνουμε τη σωστή εκπαίδευση. Ναι στους διορισμούς αλλά να δούμε τι θα γίνει με την εκπαίδευση
7. Η υγεία είναι κοινωνικό αγαθό, χρειάζεται αύξηση του προϋπολογισμού. Η κατάργηση του μνημονίου είναι η προϋπόθεση για να προσφερθεί δίκαια, η υγεία σε όλους
Βασίλης Λαοπόδης, ΠΑΣΟΚ
1. Πρέπει να δούμε πως θα διασώσουμε το κράτος πρόνοιας, να αντιμετωπίσουμε τις εισοδηματικές ανισότητες των κατοίκων. Χρειαζόμαστε να αντιμετωπίσουμε τους αποκλεισμούς των προσλήψεων και της μείωσης των δαπανών. Πρέπει να χρηματοδοτήσουμε το σύστημα. Να πάμε σε μια καθολικότητα του συστήματος ως προς τους πόρους και να διασφαλίσουμε την αναλογικότητα και ανταποδικότητα των πληρωμών.
2. Πρέπει να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση του Συστήματος Υγείας. Πρέπει να διασφαλίσουμε τη διατήρηση της τριμερούς: ασφαλισμένοι/ εργαζόμενοι-εργοδότες-κράτους. Το δικό μας σύστημα βασίζεται στην αλληλεγγύη γενεών- η νεότερη καλύπτει την παλαιότερη. Δεν είναι ανταποδοτικό.
3. 75 χιλιάδες είναι οι γιατροί στην Ελλάδα. Από τη μια δεν μπορείς να τους αρνηθείς τη δουλειά αλλά δεν μπορείς και να τους πληρώνεις με 400 ευρώ, που θα αντιστοιχούν στο μισθό της πλήρους και αποκλειστικής αν ενταχθούν όλοι. Χρειάζεται οργάνωση της ΠΦΥ. Όποιος θέλει θα ενταχθεί στο συγκεκριμένο σύστημα, με συγκεκριμένο τρόπο και συγκεκριμένη αμοιβή. Η στελέχωση ΚΥ, πολυϊατρείων και Α’βάθμιων μονάδων, θα πρέπει να γίνει με ορθολογικό τρόπο, που θα στηρίζεται στο Χάρτη Υγείας.
4. Πρέπει να γίνει έρευνα και παραγωγή του προτύπου, που στην Ελλάδα δεν γίνεται. Είναι ενδεικτικό ότι, 100 εκατ. ευρώ αντιστοιχούν στην έρευνα για την παραγωγή ενός αντιβιοτικού. Για λόγους συμφέροντος πρέπει να υποστηρίξουμε γενόσημα και ονομαστική καταγραφή του γενοσήμου (συνταγογράφηση βάσει εμπορικής ονομασίας). Πρέπει να εφαρμόσουμε τα pathways και όχι τα πρωτόκολλα. Οι κλινικές μελέτες φέρνουν πόρους , για αυτό και θα πρέπει να ενσωματώσουμε τη κλινική έρευνα στα νοσοκομεία.
5&6. Την φυγή των γιατρών την είχαμε προβλέψει, χρόνια πριν. Το πρόβλημα είναι ότι με την υποστελέχωση χάνεται η απώλεια της συσσωρευμένης εμπειρίας. Πρέπει να πάμε σε συγκροτημένη στελέχωση με κατανομή και εξορθολογισμό των υπηρεσιών, που έχουν την ανάγκη να εξυγχρονίσουν υπηρεσίες. Για παράδειγμα, δεν χρειαζόμαστε 20 νευροχειρουργικές κλινικές, αφού διαχειρίζονται από 5 περιστατικά η κάθε μία, και άρα ούτε γνώση συσσωρεύουν. Έχουμε 360 κλινικές όταν οι 1200 επεμβάσεις που γίνονται στη χώρα αντιστοιχούν σε 12. Απαιτούνται επενδύσεις στην εκπαίδευση, στα κέντρα, στην τεχνολογία και τη γνώση. Χρειαζόμαστε συνολικά περίπου 40 χιλιάδες γιατρούς.
7. οι ανασφάλιστοι ήταν εγγενές πρόβλημα που διογκώθηκε. Το κράτος οφείλει να βρει πόρους και για αυτούς που δεν έχουν λεφτά . Θα μπορούσαν, για παράδειγμα, να αντλήσουν από τους πολίτες άλλων χωρών που εισάγονται στα νοσοκομεία ή από φόρους ειδικής κατεύθυνσης (καπνός κλπ).

ΠΗΓΗ: virus.com.gr

Επιλεκτικές πληρωμές ενόψει εκλογών βλέπει ο ΣΕΚ

0

Την ανάγκη ισότιμης μεταχείρισης όλων των κλάδων που παρέχουν υπηρεσίες υγείας στον ΕΟΠΥΥ, επισημαίνει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Κλινικών (ΣΕΚ), ο οποίος εκτιμά ότι υπάρχει το ενδεχόμενο κάποιοι κλάδοι να πληρωθούν για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του Οργανισμού και άλλοι όχι, όπως συνέβη και στο παρελθόν.
«Η άδικη και άνιση κατανομή του προϋπολογισμού και διαδικασία εξόφλησης των παρόχων δημιουργεί στρεβλώσεις που έχουν άμεσο αντίκτυπο στη λειτουργία της Υγείας» αναφέρει η επιστολή που απέστειλε στον ΕΟΠΥΥ, στην οποία επισημαίνονται οι χιλιάδες θέσεις εργασίας που συντηρεί ο κλάδος, ο οποίος με νέες υποδομές, νέα ιατρικά πρωτόκολλα, νέες τεχνολογίες και κρίσιμο επιστημονικό προσωπικό καλύπτει το 39% των υπηρεσιών υγείας στη χώρα.
«Πώς γίνεται να επιλέγεις να πληρώσεις τη μία κλινική και όχι την άλλη;» αναφέρει στο Virus ο Πρόεδρος του ΣΕΚ Βασίλης Μπαρδής, σημειώνοντας ότι το πρόσφατο παρελθόν διδάσκει ότι τίποτα δεν μπορεί να θεωρείται αυτονόητο. «Ζητάμε να υπάρχει διαφάνεια στις πληρωμές και να ξέρουν όλοι ποιος πληρώνεται και πότε» συμπληρώνει, υπογραμμίζοντας ότι ο ΣΕΚ βρίσκεται σε ετοιμότητα να πράξει τα νόμιμα σε περίπτωση που αντιληφθεί οποιαδήποτε απόπειρα επιλεκτικών πληρωμών.
Ο ιδιωτικός τομέας υγείας απασχολεί άμεσα περισσότερους από 25.000 εργαζόμενους, ενώ συντηρεί περισσότερες από 30.000 θέσεις εργασίας μέσω έμμεσων συνεργασιών.

ΠΗΓΗ: virus.com.gr

Αξιολόγηση CR INDEX 2015

0

Το Ινστιτούτο Εταιρικής Ευθύνης (Corporate Responsibility Institute) ανακοινώνει την έναρξη των δηλώσεων συμμετοχής για την αξιολόγηση CR Index 2015. Η προθεσμία για την υποβολή συμμετοχής είναι μέχρι Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2015.
Στη διαδικασία αξιολόγησης του CR Index, που διενεργείται φέτος για όγδοη συνεχόμενη χρονιά στην Ελλάδα, σε συνεργασία με το BITC (Business in the Community), ανεξάρτητοι εμπειρογνώμονες επιθεωρούν με βάση τα διεθνή πρότυπα και κριτήρια του BITC τις επιδόσεις και τη συμβολή των επιχειρήσεων στους τέσσερις βασικούς πυλώνες: την κοινωνία, το περιβάλλον, τους εργαζόμενους και την αγορά.

Υπάρχουν τέσσερα επίπεδα διάκρισης των επιδόσεων ενός οργανισμού: Platinum, Gold, Silver και Bronze. Παράλληλα, δίνεται ένα βραβείο ανά επίπεδο διάκρισης (Best Progress Award) για να τιμήσει την εταιρεία με τη μεγαλύτερη πρόοδο σε σχέση με την περσινή της αξιολόγηση, καθώς και ένας Eιδικός Έπαινος ανά πυλώνα αξιολόγησης του CR Index στην εταιρεία με την καλύτερη επίδοση στο συγκεκριμένο πεδίο. Για πρώτη φορά το 2013, το Ινστιτούτο συμπεριέλαβε και το Best New Entry Award, το οποίο επιβραβεύει την εταιρεία με την καλύτερη επίδοση που συμμετέχει για πρώτη φορά στο θεσμό.
Κατά την αξιολόγηση CR INDEX 2014, νέες εταιρείες προστέθηκαν στην «οικογένεια» του CR INDEX, ενώ οι διαχρονικά συμμετέχοντες κατάφεραν να κρατήσουν ή να βελτιώσουν – κάποιοι σημαντικά – τις επιδόσεις τους, παρά την αυξημένη δυσκολία των αναθεωρημένων κριτηρίων αξιολόγησης του BITC.

Για πρώτη φορά το 2012, ακολουθώντας τη μεθοδολογία του BITC, που βελτιώνεται διαρκώς για να παρακολουθεί τις τάσεις στο χώρο της Εταιρικής Υπευθυνότητας, ο Εθνικός Δείκτης συμπεριέλαβε το ανώτερο επίπεδο διάκρισης DIAMOND, η οποία απευθύνεται σε εταιρείες που βρίσκονται ήδη στα επίπεδα Platinum και Gold. Οι ερωτήσεις για το επίπεδο αυτό είναι προαιρετικές και ανεξάρτητες της υπόλοιπης αξιολόγησης.
O κύκλος της φετινής αξιολόγησης αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2016 με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων και την Τελετή Βράβευσης των εταιρειών που θα διακριθούν.