back to top
27.6 C
Athens
Παρασκευή 18 Ιουλίου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1766

Icap: 8 στις 10 επιχειρήσεις με επικεφαλής γυναίκες αύξησαν τα κέρδη τους

0

Διευρύνεται η διείσδυση των γυναικών στις ανώτατες βαθμίδες διοίκησης των εταιρειών με περίπου 8 στις 10  επιχειρήσεις με επικεφαλής γυναίκες να εμφανίζουν αυξημένα κέρδη το 2014. Σύμφωνα με την Icap, σήμερα 5.050 εταιρείες έχουν στο τιμόνι τους γυναίκες (ποσοστό 21% επί συνόλου 24.000 εταιρειών που δημοσίευσαν ισολογισμό), μερίδιο αυξημένο σε σχέση με πέρσι (19,6% του συνόλου).

Ισχυρό χαρακτηριστικό της γυναικείας παρουσίας στο τιμόνι των επιχειρήσεων είναι ότι αυτή εντοπίζεται κυρίως σε εταιρείες μικρότερου μεγέθους. Έτσι, συναντάμε γυναίκες στην κορυφή στο 23% του συνόλου των πολύ μικρών εταιρειών (με κύκλο εργασιών <2 εκατ.), 16% στις μικρές (2 εκατ. – 10 εκατ.), 13% στις μεσαίες (10 εκατ. – 50 εκατ.), ενώ το ποσοστό μειώνεται στο 8% στις μεγάλες (>50 εκατ.).

Αξιοσημείωτο είναι ότι οι εταιρείες με γυναίκες επικεφαλής παρουσιάζουν συνολικά πολύ καλύτερα αποτελέσματα κερδοφορίας το 2014, σε σύγκριση με το σύνολο των επιχειρήσεων. Συγκεκριμένα, το 2014 εμφάνισαν εντυπωσιακή αύξηση (83%) καθαρών κερδών, όταν το σύνολο των εταιρειών παρουσίασε και πάλι ζημίες. Επίσης, πέτυχαν ένα περιθώριο κέρδους EBITDA 9,4%, έναντι αντίστοιχου δείκτη 7,4% του συνόλου των εταιρειών. Οι υψηλές επιδόσεις σε επίπεδο κερδοφορίας επιβεβαιώνονται και σε άλλη έκδοση της Icap, με τις 500 πιο κερδοφόρες εταιρείες του 2014: από τις 500 εταιρείες το 7,2% διοικείται από γυναίκες, οι οποίες μάλιστα πέτυχαν περιθώριο EBITDA 14,2% έναντι 13% του συνόλου.

Όπως έδειξε επιπλέον η έρευνα που πραγματοποιήθηκε στις 705 μεγαλύτερες εταιρείες με γυναίκες επικεφαλής, αυτές είναι υψηλού μορφωτικού επιπέδου, αφού  σχεδόν το 51% κατέχει πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ πάνω από το 1/3 διαθέτει και μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών. Δείχνουν επιμονή, αντοχές και αποτελεσματικότητα, διατηρώντας για πολλά χρόνια τη θέση του επικεφαλής. Είναι χαρακτηριστικό ότι περισσότερο από το 70% του δείγματος της έρευνας βρίσκεται στη θέση του επικεφαλής πάνω από 10 χρόνια. Μάλιστα, σχεδόν 7 στις 10 γυναίκες επικεφαλής συνδέονται και μετοχικά με την εταιρεία τους.

Επιπλέον, οι γυναίκες επικεφαλής εργάζονται σκληρά, δεδομένου ότι το 59% εξ αυτών εργάζονται πάνω από 50 ώρες την εβδομάδα, ενώ παράλληλα έχουν αυξημένες οικογενειακές υποχρεώσεις, αφού σχεδόν το 80% αυτών έχουν παιδιά. Είναι πολύ ικανοποιημένες από όσα έχουν πετύχει (93%), ενώ σχεδόν το σύνολό τους θέτει τη σταδιοδρομία τους πολύ υψηλά στις προτεραιότητές τους. Είναι επίσης φιλόδοξες και με αυτοπεποίθηση, αφού 6 στις 10 γυναίκες στελέχη δήλωσαν ότι σε 5 χρόνια θα έχουν αναπτυχθεί επαγγελματικά ακόμα περισσότερο.

Παρά την αρνητική οικονομική συγκυρία, οι γυναίκες επικεφαλής διατηρούν τους υψηλούς στόχους τους για αύξηση των πωλήσεων της εταιρείας τους το 2015 (σε ποσοστό 51%). Μεγαλύτερη αισιοδοξία διαγράφεται για το έτος 2016, καθώς οι 2 στις 3 (67%) γυναίκες επικεφαλής προβλέπουν επίσης αύξηση των συνολικών τους πωλήσεων.

Όλα τα παραπάνω αποδεικνύουν τις δυνατότητες των γυναικών και συνεπώς τόσο η Πολιτεία όσο και οι επιχειρήσεις οφείλουν να αξιοποιήσουν περισσότερο αυτό το πολύτιμο κεφάλαιο.

 

 

Τι πρέπει να γίνει με την Επιτροπή Διαπραγμάτευσης του ΕΟΠΥΥ

0

Του Αθανάσιου Βοζίκη, επίκουρου καθηγητή οικονομικών της υγείας και πρώην προέδρου της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης

 

 

voziki-264x300Η Επιτροπή Διαπραγμάτευσης, που συστάθηκε το 2013 και στελεχώθηκε τον Μάρτιο του 2014, δυόμισι χρόνια μετά συναντά ακόμα αντιστάσεις στην πλήρη ενεργοποίηση και λειτουργία της. Στόχος της «να διαπραγματεύεται με όλους τους συμβαλλόμενους παρόχους τις αμοιβές τους, τους όρους των συμβάσεων του Οργανισμού, τις τιμές των ιατροτεχνολογικών υλικών και φαρμάκων, καθώς και να εισηγείται στο Δ.Σ. του ΕΟΠΥΥ τη διατήρηση ή την τροποποίηση όλων των ανωτέρω».

Η ετήσια θητεία των μελών της αρχικής συγκρότησής της έχει λήξει από τον Ιούνιο του 2015, χωρίς μέχρι σήμερα να οριστούν νέα μέλη. Μέσα στο σχετικά περιορισμένο διάστημα των 9 περίπου μηνών πραγματικής λειτουργίας της, η Επιτροπή Διαπραγμάτευσης (επιτέλεσε σημαντικό έργο στο πεδίο της διαπραγμάτευσης με τους συμβαλλομένους παρόχους του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., διαπραγματευόμενη δεκαεννέα (-19-) διαφορετικές συμβάσεις, από τις οποίες ολοκλήρωσε, απέστειλε και εισηγήθηκε στο Δ.Σ. του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. έξι (-6-). Για την υλοποίηση των παραπάνω, οι υπο-Επιτροπές της πραγματοποίησαν πάνω από εξήντα (-60-) συνεδριάσεις/συναντήσεις των μελών τους με εκπροσώπους των παρόχων-προμηθευτών υγείας και πάνω από εκατό (-100-) αν συμπεριληφθούν και οι άτυπες συναντήσεις.

Συγχρόνως, πραγματοποίησε συναντήσεις και επαφές με την NICE Intl. για την ανταλλαγή τεχνογνωσίας, συμμετείχε και συνέβαλε με παρεμβάσεις και προτάσεις σε δράσεις του Υπουργείου Υγείας, ενώ προσκλήθηκε και παρουσίασε σε διάφορα fora και συνέδρια το έργο της. Τέλος, (σε συνεργασία με τη Δ/νση Πληροφορικής του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.) υλοποίησε το έργο της ανάπτυξης του Πληροφοριακού Συστήματος της Επιτροπής και (εν μέρει) το έργο της ανάπτυξης του ιστοχώρου της Επιτροπής.

Παρ’ όλα αυτά, η Επιτροπή Διαπραγμάτευσης (και ειδικότερα στο σκέλος της διαπραγμάτευσης με τους φορείς φαρμακευτικών και άλλων προϊόντων ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού) δεν στηρίχθηκε κατά τη διάρκεια της θητείας της, ούτε από το Υπουργείο Υγείας, αλλά ούτε από τη Διοίκηση του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. Η απουσία της (υπο)στήριξης πολιτικά, νομοθετικά, οργανωτικά, οικονομικά και ηθικά, στέρησε από τον τομέα της υγείας πολύτιμους οικονομικούς πόρους, αλλά και την πρόσβαση των ασθενών σε αναγκαία φάρμακα. Εκτιμάται ότι μόνο από τη διαπραγμάτευση των τιμών αποζημίωσης νέων φαρμακευτικών σκευασμάτων και ιδιαίτερα από τα Φάρμακα Υψηλού Κόστους θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν σημαντικές εκπτώσεις και να επιτευχθεί αξιόλογη μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης, ενώ παράλληλα θα επιτάχυναν εντυπωσιακά το χρόνο εισόδου-κυκλοφορίας τους στην ελληνική αγορά, επ’ ωφελεία του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., του Συστήματος Υγείας γενικότερα, αλλά κυρίως των ασθενών.

Προκειμένου λοιπόν η Επιτροπή Διαπραγμάτευσης να λειτουργήσει αποτελεσματικά και αποδοτικά, θα πρέπει να πραγματοποιηθούν οι παρακάτω παρεμβάσεις σε διάφορα επίπεδα:
1. Λήψη Πολιτικής Απόφασης για τη μετεξέλιξη της Επιτροπής σε γνωμοδοτικό όργανο με αυξημένες αρμοδιότητες, δηλαδή:
• υποχρέωση του Δ.Σ. του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. για την επικύρωση των εισηγήσεων της Επιτροπής (σε αντίθετη περίπτωση, δυνατότητα αναπομπής της εισήγησης μόνο με συγκεκριμένη και ειδική αιτιολόγηση)
• προϋπόθεση ένταξης φαρμακευτικού σκευάσματος στη (κάθε φορά οριζόμενη) θετική λίστα, αλλά και ορισμού τιμής αποζημίωσης (ασφαλιστική τιμή), να αποτελεί η προηγούμενη προσέλευση για διαπραγμάτευση με την Επιτροπή και η επίτευξη συμφωνίας σχετικά με τον καθορισμό εκπτώσεων (επί τη βάσει όγκου-τιμής κλπ. μορφών συμφωνιών)
• ολοκλήρωση του Κανονισμού Λειτουργίας της Επιτροπής, ο οποίος θα προβλέπει ειδικότερα και αναλυτικά όλα τα θέματα που πρέπει να ρυθμιστούν και ο οποίος να λάβει την αυξημένη νομιμοποίηση με τη μορφή Νόμου (ως Παράρτημα της νέας νομοθετικής ρύθμισης)
• σαφής αναφορά και καθορισμός της θέσης και των αρμοδιοτήτων της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης στην Εθνική Πολιτική για το Φάρμακο και συγχρόνως
• ανάληψη καθοριστικών αρμοδιοτήτων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ (μέσω της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης) στη διαδικασία Αξιολόγησης της Ιατρικής Τεχνολογίας (HTA) στην Ελλάδα (ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. δεν θα πρέπει να υποβαθμίζεται ως απλά το «πορτοφόλι» του Υπουργείου Υγείας, αλλά θα πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλίες και ουσιαστικές παρεμβάσεις, όπως αντίστοιχοι οργανισμοί στην Ευρώπη).
2. Σαφής αναφορά στη νέα νομοθετική ρύθμιση, στην υποχρέωση των Μελών της Επιτροπής, αναφορικά με τους όρους εμπιστευτικότητας τόσο αναφορικά σε σχέση με τους παρόχους όσο και με τους Φορείς-Οργανισμούς παροχής στοιχείων. […]
4. Υποχρέωση των Δ/νσεων και εποπτευόμενων φορέων του Υ.Υ. αλλά και των φορέων άλλων Υπουργείων (π.χ. ΗΔΙΚΑ) στην άμεση παροχή πληροφοριών και στοιχείων. […]
6. Σαφής πρόβλεψη ότι τα Μέλη της Επιτροπής δεν υπέχουν προσωπικώς αστική ευθύνη έναντι οποιουδήποτε για πράξεις ή παραλείψεις τους κατά την άσκηση των προβλεπόμενων από την κείμενη νομοθεσία καθηκόντων και αρμοδιοτήτων τους, εκτός εάν ενήργησαν με δόλο.
7. Σύσταση ομάδας 12-14 ατόμων-εμπειρογνωμόνων υποστήριξης της Επιτροπής (πλήρους απασχόλησης, άμεσα και αποκλειστικά υπαγόμενη στον Πρόεδρο της Επιτροπής) με προτεινόμενη-ενδεικτική κατανομή ως προς την ειδικότητά τους: 4-6 Οικονομολόγοι Υγείας, 2-3 Επιδημιολόγοι-Στατιστικοί Υγείας, 3-4 Φαρμακοποιοί, 1 Πληροφορικός Υγείας (το προσωπικό μπορεί να αναζητηθεί είτε μέσω της απόσπασής τους από άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου, είτε μέσω της ένταξής της σε κοινοτικά προγράμματα, είτε μέσω ανάθεσης αντίστοιχου έργου σε Ακαδημαϊκά Ιδρύματα και Ερευνητικούς Φορείς). Η ομάδα αυτή μπορεί να αποτελέσει και τον πυρήνα της υλοποίησης της Αξιολόγησης της Ιατρικής Τεχνολογίας (HTA) στην Ελλάδα.
8. Να καθοριστεί αυξημένος προϋπολογισμός της Επιτροπής και να διευρυνθούν οι κωδικοί καταχώρησης των σχετικών δαπανών. Ο προϋπολογισμός της Επιτροπής μπορεί να καλύπτεται απευθείας από τον αντίστοιχο του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ή του Υ.Υ.
9. Πλήρης και επαρκής γραμματειακή υποστήριξη της λειτουργίας της Επιτροπής και των υπο-Επιτροπών της, και στέγαση σε κατάλληλο χώρο σε κτιριακές εγκαταστάσεις του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.

Να τονιστεί ότι, για όλα τα παραπάνω, έχουν διατυπωθεί προφορικά και γραπτά προτάσεις και έχει παραδοθεί συγκεκριμένη και αναλυτική πρόταση νομοθετικών παρεμβάσεων (οι οποίες μετεξελίσσουν την Επιτροπή Διαπραγμάτευσης σε ένα αποτελεσματικό και αποδοτικό εργαλείο άσκησης πολιτικής στο χώρο της Υγείας), κατ’ επανάληψη και σε όλους τους Υπουργούς, οι οποίοι θήτευσαν στο Υπουργείο Υγείας από τη πρώτη θητεία της Επιτροπής μέχρι και σήμερα.

Αν και η προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι μάλλον ελάχιστοι στο υπουργείο και τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. είχαν και έχουν, ακόμα και σήμερα, πλήρη γνώση του εύρους των αρμοδιοτήτων της Επιτροπής, του τεράστιου όγκου πληροφορίας και γνώσης που θα πρέπει να δημιουργήσει και διαχειριστεί, και κατ’ επέκταση της υποστήριξης που θα έπρεπε να της παρασχεθεί. Και όσοι είχαν γνώση, μάλλον δεν ήταν διατεθειμένοι να εκχωρήσουν στην Επιτροπή το μερίδιο της εξουσίας στη λήψη αποφάσεων, το οποίο και ήθελαν να κρατήσουν για τους ίδιους.

 

Πηγή: virus.com.gr

Τι πρέπει να γίνει με την Επιτροπή Διαπραγμάτευσης του ΕΟΠΥΥ

0

Του Αθανάσιου Βοζίκη, επίκουρου καθηγητή οικονομικών της υγείας και πρώην προέδρου της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης

 

 

voziki-264x300Η Επιτροπή Διαπραγμάτευσης, που συστάθηκε το 2013 και στελεχώθηκε τον Μάρτιο του 2014, δυόμισι χρόνια μετά συναντά ακόμα αντιστάσεις στην πλήρη ενεργοποίηση και λειτουργία της. Στόχος της «να διαπραγματεύεται με όλους τους συμβαλλόμενους παρόχους τις αμοιβές τους, τους όρους των συμβάσεων του Οργανισμού, τις τιμές των ιατροτεχνολογικών υλικών και φαρμάκων, καθώς και να εισηγείται στο Δ.Σ. του ΕΟΠΥΥ τη διατήρηση ή την τροποποίηση όλων των ανωτέρω».

Η ετήσια θητεία των μελών της αρχικής συγκρότησής της έχει λήξει από τον Ιούνιο του 2015, χωρίς μέχρι σήμερα να οριστούν νέα μέλη. Μέσα στο σχετικά περιορισμένο διάστημα των 9 περίπου μηνών πραγματικής λειτουργίας της, η Επιτροπή Διαπραγμάτευσης (επιτέλεσε σημαντικό έργο στο πεδίο της διαπραγμάτευσης με τους συμβαλλομένους παρόχους του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., διαπραγματευόμενη δεκαεννέα (-19-) διαφορετικές συμβάσεις, από τις οποίες ολοκλήρωσε, απέστειλε και εισηγήθηκε στο Δ.Σ. του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. έξι (-6-). Για την υλοποίηση των παραπάνω, οι υπο-Επιτροπές της πραγματοποίησαν πάνω από εξήντα (-60-) συνεδριάσεις/συναντήσεις των μελών τους με εκπροσώπους των παρόχων-προμηθευτών υγείας και πάνω από εκατό (-100-) αν συμπεριληφθούν και οι άτυπες συναντήσεις.

Συγχρόνως, πραγματοποίησε συναντήσεις και επαφές με την NICE Intl. για την ανταλλαγή τεχνογνωσίας, συμμετείχε και συνέβαλε με παρεμβάσεις και προτάσεις σε δράσεις του Υπουργείου Υγείας, ενώ προσκλήθηκε και παρουσίασε σε διάφορα fora και συνέδρια το έργο της. Τέλος, (σε συνεργασία με τη Δ/νση Πληροφορικής του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.) υλοποίησε το έργο της ανάπτυξης του Πληροφοριακού Συστήματος της Επιτροπής και (εν μέρει) το έργο της ανάπτυξης του ιστοχώρου της Επιτροπής.

Παρ’ όλα αυτά, η Επιτροπή Διαπραγμάτευσης (και ειδικότερα στο σκέλος της διαπραγμάτευσης με τους φορείς φαρμακευτικών και άλλων προϊόντων ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού) δεν στηρίχθηκε κατά τη διάρκεια της θητείας της, ούτε από το Υπουργείο Υγείας, αλλά ούτε από τη Διοίκηση του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. Η απουσία της (υπο)στήριξης πολιτικά, νομοθετικά, οργανωτικά, οικονομικά και ηθικά, στέρησε από τον τομέα της υγείας πολύτιμους οικονομικούς πόρους, αλλά και την πρόσβαση των ασθενών σε αναγκαία φάρμακα. Εκτιμάται ότι μόνο από τη διαπραγμάτευση των τιμών αποζημίωσης νέων φαρμακευτικών σκευασμάτων και ιδιαίτερα από τα Φάρμακα Υψηλού Κόστους θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν σημαντικές εκπτώσεις και να επιτευχθεί αξιόλογη μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης, ενώ παράλληλα θα επιτάχυναν εντυπωσιακά το χρόνο εισόδου-κυκλοφορίας τους στην ελληνική αγορά, επ’ ωφελεία του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., του Συστήματος Υγείας γενικότερα, αλλά κυρίως των ασθενών.

Προκειμένου λοιπόν η Επιτροπή Διαπραγμάτευσης να λειτουργήσει αποτελεσματικά και αποδοτικά, θα πρέπει να πραγματοποιηθούν οι παρακάτω παρεμβάσεις σε διάφορα επίπεδα:
1. Λήψη Πολιτικής Απόφασης για τη μετεξέλιξη της Επιτροπής σε γνωμοδοτικό όργανο με αυξημένες αρμοδιότητες, δηλαδή:
• υποχρέωση του Δ.Σ. του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. για την επικύρωση των εισηγήσεων της Επιτροπής (σε αντίθετη περίπτωση, δυνατότητα αναπομπής της εισήγησης μόνο με συγκεκριμένη και ειδική αιτιολόγηση)
• προϋπόθεση ένταξης φαρμακευτικού σκευάσματος στη (κάθε φορά οριζόμενη) θετική λίστα, αλλά και ορισμού τιμής αποζημίωσης (ασφαλιστική τιμή), να αποτελεί η προηγούμενη προσέλευση για διαπραγμάτευση με την Επιτροπή και η επίτευξη συμφωνίας σχετικά με τον καθορισμό εκπτώσεων (επί τη βάσει όγκου-τιμής κλπ. μορφών συμφωνιών)
• ολοκλήρωση του Κανονισμού Λειτουργίας της Επιτροπής, ο οποίος θα προβλέπει ειδικότερα και αναλυτικά όλα τα θέματα που πρέπει να ρυθμιστούν και ο οποίος να λάβει την αυξημένη νομιμοποίηση με τη μορφή Νόμου (ως Παράρτημα της νέας νομοθετικής ρύθμισης)
• σαφής αναφορά και καθορισμός της θέσης και των αρμοδιοτήτων της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης στην Εθνική Πολιτική για το Φάρμακο και συγχρόνως
• ανάληψη καθοριστικών αρμοδιοτήτων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ (μέσω της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης) στη διαδικασία Αξιολόγησης της Ιατρικής Τεχνολογίας (HTA) στην Ελλάδα (ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. δεν θα πρέπει να υποβαθμίζεται ως απλά το «πορτοφόλι» του Υπουργείου Υγείας, αλλά θα πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλίες και ουσιαστικές παρεμβάσεις, όπως αντίστοιχοι οργανισμοί στην Ευρώπη).
2. Σαφής αναφορά στη νέα νομοθετική ρύθμιση, στην υποχρέωση των Μελών της Επιτροπής, αναφορικά με τους όρους εμπιστευτικότητας τόσο αναφορικά σε σχέση με τους παρόχους όσο και με τους Φορείς-Οργανισμούς παροχής στοιχείων. […]
4. Υποχρέωση των Δ/νσεων και εποπτευόμενων φορέων του Υ.Υ. αλλά και των φορέων άλλων Υπουργείων (π.χ. ΗΔΙΚΑ) στην άμεση παροχή πληροφοριών και στοιχείων. […]
6. Σαφής πρόβλεψη ότι τα Μέλη της Επιτροπής δεν υπέχουν προσωπικώς αστική ευθύνη έναντι οποιουδήποτε για πράξεις ή παραλείψεις τους κατά την άσκηση των προβλεπόμενων από την κείμενη νομοθεσία καθηκόντων και αρμοδιοτήτων τους, εκτός εάν ενήργησαν με δόλο.
7. Σύσταση ομάδας 12-14 ατόμων-εμπειρογνωμόνων υποστήριξης της Επιτροπής (πλήρους απασχόλησης, άμεσα και αποκλειστικά υπαγόμενη στον Πρόεδρο της Επιτροπής) με προτεινόμενη-ενδεικτική κατανομή ως προς την ειδικότητά τους: 4-6 Οικονομολόγοι Υγείας, 2-3 Επιδημιολόγοι-Στατιστικοί Υγείας, 3-4 Φαρμακοποιοί, 1 Πληροφορικός Υγείας (το προσωπικό μπορεί να αναζητηθεί είτε μέσω της απόσπασής τους από άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου, είτε μέσω της ένταξής της σε κοινοτικά προγράμματα, είτε μέσω ανάθεσης αντίστοιχου έργου σε Ακαδημαϊκά Ιδρύματα και Ερευνητικούς Φορείς). Η ομάδα αυτή μπορεί να αποτελέσει και τον πυρήνα της υλοποίησης της Αξιολόγησης της Ιατρικής Τεχνολογίας (HTA) στην Ελλάδα.
8. Να καθοριστεί αυξημένος προϋπολογισμός της Επιτροπής και να διευρυνθούν οι κωδικοί καταχώρησης των σχετικών δαπανών. Ο προϋπολογισμός της Επιτροπής μπορεί να καλύπτεται απευθείας από τον αντίστοιχο του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ή του Υ.Υ.
9. Πλήρης και επαρκής γραμματειακή υποστήριξη της λειτουργίας της Επιτροπής και των υπο-Επιτροπών της, και στέγαση σε κατάλληλο χώρο σε κτιριακές εγκαταστάσεις του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.

Να τονιστεί ότι, για όλα τα παραπάνω, έχουν διατυπωθεί προφορικά και γραπτά προτάσεις και έχει παραδοθεί συγκεκριμένη και αναλυτική πρόταση νομοθετικών παρεμβάσεων (οι οποίες μετεξελίσσουν την Επιτροπή Διαπραγμάτευσης σε ένα αποτελεσματικό και αποδοτικό εργαλείο άσκησης πολιτικής στο χώρο της Υγείας), κατ’ επανάληψη και σε όλους τους Υπουργούς, οι οποίοι θήτευσαν στο Υπουργείο Υγείας από τη πρώτη θητεία της Επιτροπής μέχρι και σήμερα.

Αν και η προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι μάλλον ελάχιστοι στο υπουργείο και τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. είχαν και έχουν, ακόμα και σήμερα, πλήρη γνώση του εύρους των αρμοδιοτήτων της Επιτροπής, του τεράστιου όγκου πληροφορίας και γνώσης που θα πρέπει να δημιουργήσει και διαχειριστεί, και κατ’ επέκταση της υποστήριξης που θα έπρεπε να της παρασχεθεί. Και όσοι είχαν γνώση, μάλλον δεν ήταν διατεθειμένοι να εκχωρήσουν στην Επιτροπή το μερίδιο της εξουσίας στη λήψη αποφάσεων, το οποίο και ήθελαν να κρατήσουν για τους ίδιους.

 

Πηγή: virus.com.gr

Απλήρωτοι οι κλινικάρχες – Υπό απειλή 66 κλίνες ΜΕΘ

0

Καθημερινά αυξάνεται ο κίνδυνος απώλειας επιπλέον ανθρώπινων ζωών με τη γρίπη να καλπάζει και τις δημόσιες κλίνες ΜΕΘ να παραμένουν παροπλισμένες, χωρίς προσωπικό. Την ίδια ώρα, από μια «λεπτή κλωστή» κρέμεται η τύχη των κλινών που έχει παραχωρήσει ο ιδιωτικός τομέας…

Μόνο τη Δευτέρα που μας πέρασε στη «λίστα αναμονής» του ΕΚΑΒ Αθήνας υπήρχαν 75 βαρέως πάσχοντες διασωληνωμένοι ασθενείς εκτός ΜΕΘ, εκ των οποίων 32 λόγω βαριάς λοίμωξης του αναπνευστικού. Την επομένη, ο αντίστοιχος αριθμός ήταν 73, εκ των οποίων διακινήθηκαν οι 7 με την υπερπροσπάθεια των ίδιων των γιατρών, ενώ οι υπόλοιποι 66 μέχρι και την Τετάρτη παρέμεναν σε αναμονή.

Πρόσφατα, ξεκίνησαν οι διαδικασίες για την πρόσληψη προσωπικού μέσω ΚΕΕΛΠΝΟ το οποίο προορίζεται για τη στελέχωση ορισμένων από τις κλειστές κλίνες στα δημόσια νοσοκομεία. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, όμως, το προσωπικό δεν αναμένεται να φτάσει στον προορισμό του πριν από τον Απρίλη, γιατί τόσος χρόνος απαιτείται για να ολοκληρωθούν οι σχετικές διαδικασίες. Το κύμα γρίπης στη χώρα μας, όμως, ήδη είναι σε ανοδική φάση κι από τον Μάρτιο θα αρχίσει να φθίνει. Με λίγα λόγια, την άνοιξη η γρίπη θα αποτελεί παρελθόν. Αυτό σημαίνει ότι οποιοδήποτε κρεβάτι ΜΕΘ είναι διαθέσιμο σήμερα θα πρέπει να κρατηθεί ανοιχτό «με νύχια και δόντια» για τις ανάγκες των ασθενών που παρουσιάζουν επιπλοκές και χρήζουν εντατικής νοσηλείας.

Ο κίνδυνος όμως να χαθούν 66 κλίνες ΜΕΘ σε ιδιωτικές κλινικές, οι οποίες και έχουν παραχωρηθεί στον ΕΟΠΥΥ γι’ αυτόν τον σκοπό, είναι άμεσος. Μετά την προειδοποίηση του Συνδέσμου Ελληνικών Κλινικών (δείτε εδώ) και η Πανελλήνια Ένωση Ιδιωτικών Κλινικών (ΠΕΙΚ) «ανάβει το πορτοκαλί», εξαιτίας των χρεών του ΕΟΠΥΥ. Το θέμα απασχόλησε την πρόσφατη ΓΣ του κλάδου, στην οποία εκφράστηκε έντονος προβληματισμός για τη δυνατότητα συνέχισης της λειτουργίας τους, εξαιτίας της αιφνιδιαστικής απόφασης συμψηφισμού των νοσηλίων Μαΐου, Ιουνίου και Οκτωβρίου 2015 με το claw back και το rebate για το α΄ εξάμηνο του 2015.

sarafianos-300x200Ο πρόεδρος της ΠΕΙΚ Γρηγόρης Σαραφιανός λέει σχετικά στο Virus:  «Αν πάμε με απλά μαθηματικά, θα μείνει ένας Δεκέμβριος για το claw Back και το rebate του β΄ εξαμήνου, που χρειάζεται 3-3,5 μήνες. Άρα, θα κρατήσουν άλλους 2 με 2,5 μήνες από το α΄ εξάμηνο του 2016. Εάν βάλουμε ότι θα υπάρξει Claw Back και Rebate α΄ εξαμήνου, θα χαθούν άλλοι 3 μήνες. Αυτό σημαίνει ότι θα πληρωθούμε μόνο για 1 μήνα από τους 6. Αδιέξοδο!».

Με αυτά τα δεδομένα, οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών κλινικών υποστηρίζουν ότι τις επόμενες ημέρες θα υπάρξει πραγματική αδυναμία διατήρησης των κρεβατιών ΜΕΘ που έχουν διαθέσει στον ΕΟΠΥΥ, καθώς το κόστος τους είναι υψηλότατο και άμεσα πληρωτέο στους προμηθευτές. Είναι χαρακτηριστικό ότι ένα κρεβάτι εντατικής νοσηλείας σε δημόσιο νοσοκομείο κοστίζει 2.100 ευρώ ημερησίως. Την ίδια στιγμή, οι κλινικάρχες αποζημιώνονται από τον ΕΟΠΥΥ με 124 ευρώ ημερησίως για κάθε κλίνη ΜΕΘ που διαθέτουν.

«Έχω δύο κρεβάτια άδεια σήμερα. Δεν τα δίνω όμως γιατί δεν έχω λεφτά για να τα καλύψω» σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Σαραφιανός. «Έχουμε παραχωρήσει τις κλίνες προσωρινά, καθώς υπήρξε μια υπόσχεση ότι θα γίνει ανακοστολόγηση. Δεν θέλουμε να μας δώσουν τα 2.100 που είναι το νοσήλιο στο δημόσιο νοσοκομείο, θέλουμε όμως το 50%» τονίζει περαιτέρω.

Αυτό που ζητούν οι κλινικάρχες είναι άμεσα να υπάρξει μια υπουργική απόφαση με την οποία να ρυθμίζεται το θέμα, καθώς και να εξομαλυνθεί η ρευστότητα στον κλάδο με τακτές ανά μήνα πληρωμές. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ιδιωτικός τομέας έχει 370 κλίνες ΜΕΘ και 300 κλίνες Εντατικής Θεραπείας Νεογνών. Από αυτές, η ΠΕΙΚ διαθέτει για τους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ 44 και άλλες 22 διαθέτει ο ΣΕΚ.

Πηγή: virus.com.gr

Ταξιδιωτικές οδηγίες για τον ιό Ζίκα

0

Συναγερμός έχει χτυπήσει σε όλη την υφήλιο για τον ιό Ζίκα, ο οποίος με δείγμα μολυσμένου κουνουπιού. Ο ιός βρίσκεται σε εξέλιξη από το 2014 στην τροπική ζώνη της Αφρικής, της Νοτιοανατολικής Ασίας και των νησιών του Ειρηνικού Ωκεανού, ενώ προσφάτως εμφανίστηκε και στην Κεντρική και Νότιο Αμερική.

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν πρωτίστως την ασφάλεια των πολιτών-ταξιδιωτών και τις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), σχετικά με την επιδημία από τον ιό, το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ) εξέδωσε ταξιδιωτική οδηγία προφύλαξης για κάθε ενδιαφερόμενο.

Χάρτης κατανομής του ιού ZikaΟι ειδικοί συνιστούν στους ταξιδιώτες που επισκέπτονται περιοχές με τρέχουσα τοπική μετάδοση της λοίμωξης (βλ. τον χάρτη*) να λαμβάνουν συνεχή μέτρα αποφυγής των δειγμάτων από κουνούπια, καθώς το κουνούπι που μεταδίδει τη νόσο τσιμπά κατά τη διάρκεια ημέρας και νύχτας, σε εξωτερικούς και σε εσωτερικούς χώρους, καθώς και στις αστικές περιοχές. Ιδιαιτέρως σε ό,τι αφορά νήπια, ηλικιωμένους, εγκύους και άτομα με σοβαρές χρόνιες νόσους ή ανοσοκαταστολή, συνιστάται συνεκτίμηση του κινδύνου νόσησης και των συνιστώμενων μέτρων προφύλαξης, πριν από το ταξίδι σε ενδημικές περιοχές. Ιδιαίτερα στις εγκύους συνιστάται αυξημένη προστασία κατά των δειγμάτων από κουνούπια στις ενδημικές περιοχές.

Ο ταξιδιώτης συνιστάται:

  1. Να φορά φαρδιά ελαφρά ρούχα με μακριά μανίκια, μακριά παντελόνια, ψηλές κάλτσες, και, επιπλέον, σε εξωτερικούς χώρους, κλειστά παπούτσια και καπέλο.
  2. Να χρησιμοποιεί στο ακάλυπτο δέρμα εντομοαπωθητικά, όπως DEET (N-diethyl-m-toluamide) σε συγκέντρωση 30-50%. Για τον ψεκασμό των ρούχων του (όχι απευθείας στο δέρμα) να χρησιμοποιεί εντομοκτόνα σκευάσματα, όπως περμεθρίνη, τετραμεθρίνη, αλλεθρίνη κ.ά.
  3. Να χρησιμοποιεί εντομοκτόνα σκευάσματα (σπρέι, φιδάκια, ταμπλέτες) στους χώρους που πρόκειται να καταλύσει.
  4. Να χρησιμοποιεί κουνουπιέρα κατά τις ώρες του ύπνου. Συστήνεται η κουνουπιέρα να ψεκάζεται με εντομοκτόνο.

Μετά την επιστροφή από περιοχή με κρούσματα από ιό, ο ταξιδιώτης συνιστάται να παρακολουθεί την υγεία του για 12 ημέρες. Αν κατά τη διάρκεια αυτών των ημερών παρουσιαστεί πυρετός, πονοκέφαλος, ερυθρότητα στα μάτια, εξάνθημα, μυαλγίες και αρθραλγίες, συνιστάται ο ταξιδιώτης να αναζητήσει ιατρική βοήθεια και να ενημερώσει τον ιατρό για το ταξιδιωτικό του ιστορικό.

Λίγα λόγια σχετικά με τον ιό

Ο ιός Ζίκα μοιάζει με τον ιό που προκαλεί το δάγκειο πυρετό, και μεταδίδεται, όπως και ο δάγκειος πυρετός, με δείγμα μολυσμένου κουνουπιού. Τα συμπτώματα της νόσου περιλαμβάνουν πυρετό, πονοκέφαλο, ερυθρότητα στα μάτια, εξάνθημα, μυαλγίες και αρθραλγίες. Ο χρόνος επώασης της νόσου κυμαίνεται από 2 ως 7 ημέρες. Η νόσος είναι συνήθως ήπια και διαρκεί 4-7 ημέρες.

Η συσχέτιση του ιού Ζίκα με την εμφάνιση περιστατικών μικροκεφαλίας στη Βραζιλία και περιπτώσεων Guillain Barré στη Γαλλική Πολυνησία, βρίσκεται υπό διερεύνηση. Δεν υπάρχει εμβόλιο ή φαρμακευτική αγωγή για την προφύλαξη από τη νόσο.

* Κατανομή του ιού Ζίκα, Δεκέμβριος 2015. Με συμπαγή μοβ χρωματισμό σημειώνονται οι περιοχές με τοπική μετάδοση της λοίμωξης, ενώ με στικτό μοβ χρωματισμό σημειώνονται οι περιοχές, για τις οποίες υπάρχουν μόνο ορολογικά δεδομένα παρουσίας του ιού (πηγή χάρτη: CDC)

Πηγή: virus.com.gr

Ταξιδιωτικές οδηγίες για τον ιό Ζίκα

0

Συναγερμός έχει χτυπήσει σε όλη την υφήλιο για τον ιό Ζίκα, ο οποίος με δείγμα μολυσμένου κουνουπιού. Ο ιός βρίσκεται σε εξέλιξη από το 2014 στην τροπική ζώνη της Αφρικής, της Νοτιοανατολικής Ασίας και των νησιών του Ειρηνικού Ωκεανού, ενώ προσφάτως εμφανίστηκε και στην Κεντρική και Νότιο Αμερική.

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν πρωτίστως την ασφάλεια των πολιτών-ταξιδιωτών και τις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), σχετικά με την επιδημία από τον ιό, το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ) εξέδωσε ταξιδιωτική οδηγία προφύλαξης για κάθε ενδιαφερόμενο.

Χάρτης κατανομής του ιού ZikaΟι ειδικοί συνιστούν στους ταξιδιώτες που επισκέπτονται περιοχές με τρέχουσα τοπική μετάδοση της λοίμωξης (βλ. τον χάρτη*) να λαμβάνουν συνεχή μέτρα αποφυγής των δειγμάτων από κουνούπια, καθώς το κουνούπι που μεταδίδει τη νόσο τσιμπά κατά τη διάρκεια ημέρας και νύχτας, σε εξωτερικούς και σε εσωτερικούς χώρους, καθώς και στις αστικές περιοχές. Ιδιαιτέρως σε ό,τι αφορά νήπια, ηλικιωμένους, εγκύους και άτομα με σοβαρές χρόνιες νόσους ή ανοσοκαταστολή, συνιστάται συνεκτίμηση του κινδύνου νόσησης και των συνιστώμενων μέτρων προφύλαξης, πριν από το ταξίδι σε ενδημικές περιοχές. Ιδιαίτερα στις εγκύους συνιστάται αυξημένη προστασία κατά των δειγμάτων από κουνούπια στις ενδημικές περιοχές.

Ο ταξιδιώτης συνιστάται:

  1. Να φορά φαρδιά ελαφρά ρούχα με μακριά μανίκια, μακριά παντελόνια, ψηλές κάλτσες, και, επιπλέον, σε εξωτερικούς χώρους, κλειστά παπούτσια και καπέλο.
  2. Να χρησιμοποιεί στο ακάλυπτο δέρμα εντομοαπωθητικά, όπως DEET (N-diethyl-m-toluamide) σε συγκέντρωση 30-50%. Για τον ψεκασμό των ρούχων του (όχι απευθείας στο δέρμα) να χρησιμοποιεί εντομοκτόνα σκευάσματα, όπως περμεθρίνη, τετραμεθρίνη, αλλεθρίνη κ.ά.
  3. Να χρησιμοποιεί εντομοκτόνα σκευάσματα (σπρέι, φιδάκια, ταμπλέτες) στους χώρους που πρόκειται να καταλύσει.
  4. Να χρησιμοποιεί κουνουπιέρα κατά τις ώρες του ύπνου. Συστήνεται η κουνουπιέρα να ψεκάζεται με εντομοκτόνο.

Μετά την επιστροφή από περιοχή με κρούσματα από ιό, ο ταξιδιώτης συνιστάται να παρακολουθεί την υγεία του για 12 ημέρες. Αν κατά τη διάρκεια αυτών των ημερών παρουσιαστεί πυρετός, πονοκέφαλος, ερυθρότητα στα μάτια, εξάνθημα, μυαλγίες και αρθραλγίες, συνιστάται ο ταξιδιώτης να αναζητήσει ιατρική βοήθεια και να ενημερώσει τον ιατρό για το ταξιδιωτικό του ιστορικό.

Λίγα λόγια σχετικά με τον ιό

Ο ιός Ζίκα μοιάζει με τον ιό που προκαλεί το δάγκειο πυρετό, και μεταδίδεται, όπως και ο δάγκειος πυρετός, με δείγμα μολυσμένου κουνουπιού. Τα συμπτώματα της νόσου περιλαμβάνουν πυρετό, πονοκέφαλο, ερυθρότητα στα μάτια, εξάνθημα, μυαλγίες και αρθραλγίες. Ο χρόνος επώασης της νόσου κυμαίνεται από 2 ως 7 ημέρες. Η νόσος είναι συνήθως ήπια και διαρκεί 4-7 ημέρες.

Η συσχέτιση του ιού Ζίκα με την εμφάνιση περιστατικών μικροκεφαλίας στη Βραζιλία και περιπτώσεων Guillain Barré στη Γαλλική Πολυνησία, βρίσκεται υπό διερεύνηση. Δεν υπάρχει εμβόλιο ή φαρμακευτική αγωγή για την προφύλαξη από τη νόσο.

* Κατανομή του ιού Ζίκα, Δεκέμβριος 2015. Με συμπαγή μοβ χρωματισμό σημειώνονται οι περιοχές με τοπική μετάδοση της λοίμωξης, ενώ με στικτό μοβ χρωματισμό σημειώνονται οι περιοχές, για τις οποίες υπάρχουν μόνο ορολογικά δεδομένα παρουσίας του ιού (πηγή χάρτη: CDC)

Πηγή: virus.com.gr

ΕΡΤ: Διαγωνισμός για την ασφάλιση 50 οχημάτων

0

Πρόκληση εκδήλωση ενδιαφέροντος απευθύνει η Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση ΑΕ για την ετήσια ασφάλιση (από 14/01/2016 εως 14/01/2017) 50 υπηρεσιακών οχημάτων εξωτερικών μεταδόσεων. Η κάθε προσφορά θα αφορά αστική ευθύνη, υλικές ζημιές και σωματικές βλάβες, προϋπολογισθείσας δαπάνης 24.000 ευρώ μεικτών ασφαλίστρων.

Δεκτές στο διαγωνισμό γίνονται ασφαλιστικές εταιρείες, ενώσεις ή κοινοπραξίες τους, ενώ οι προσφορές πρέπει να κατατεθούν απευθείας από αυτές και όχι μέσω διαμεσολαβούντων (πράκτορες, ασφαλειομεσίτες και εν γένει μεσάζοντες). Κριτήριο κατακύρωσης θα είναι η χαμηλότερη τιμή.

Ο διαγωνισμός θα διενεργηθεί στις 11/2/2016, ημέρα Πέμπτη και ώρα 11.00, στα γραφεία της ΕΡΤ ΑΕ στην Αγία Παρασκευή (Κτίριο Γ, γραφείο 8, 1ος όροφος).

Αναλυτικές πληροφορίες στο αρχείο ERT_Car_Insurance_Competition_11-2-2016

 

ΕΡΤ: Διαγωνισμός για την ασφάλιση 50 οχημάτων

0

Πρόκληση εκδήλωση ενδιαφέροντος απευθύνει η Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση ΑΕ για την ετήσια ασφάλιση (από 14/01/2016 εως 14/01/2017) 50 υπηρεσιακών οχημάτων εξωτερικών μεταδόσεων. Η κάθε προσφορά θα αφορά αστική ευθύνη, υλικές ζημιές και σωματικές βλάβες, προϋπολογισθείσας δαπάνης 24.000 ευρώ μεικτών ασφαλίστρων.

Δεκτές στο διαγωνισμό γίνονται ασφαλιστικές εταιρείες, ενώσεις ή κοινοπραξίες τους, ενώ οι προσφορές πρέπει να κατατεθούν απευθείας από αυτές και όχι μέσω διαμεσολαβούντων (πράκτορες, ασφαλειομεσίτες και εν γένει μεσάζοντες). Κριτήριο κατακύρωσης θα είναι η χαμηλότερη τιμή.

Ο διαγωνισμός θα διενεργηθεί στις 11/2/2016, ημέρα Πέμπτη και ώρα 11.00, στα γραφεία της ΕΡΤ ΑΕ στην Αγία Παρασκευή (Κτίριο Γ, γραφείο 8, 1ος όροφος).

Αναλυτικές πληροφορίες στο αρχείο ERT_Car_Insurance_Competition_11-2-2016

 

ΑΧΑ: Στοχευμένη τιμολόγηση στον κλάδο οχημάτων και επιβράβευση των ασφαλισμένων

0

Σε σημαντικές αναπροσαρμογές του τιμολογίου της στον κλάδο αυτοκινήτου προχώρησε από την 1η Φεβρουαρίου 2016 η ΑΧΑ Ασφαλιστική, συνεχίζοντας να επιβραβεύει στοχευμένα τους ασφαλισμένους της, μετά την παροχή σημαντικών εκπτώσεων σε πιστούς πελάτες της ή σε πελάτες που διανύουν λίγα χιλιόμετρα ετησίως.

Αυτή τη φορά, λοιπόν, η ΑΧΑ προχωρά σε μείωση ασφαλίστρων για οδηγούς ιδιωτικών οχημάτων που δεν έχουν ιστορικό ζημιών τα τελευταία 3 χρόνια, για οδηγούς που ανήκουν στην ηλικιακή κλίμακα μεταξύ 40 και 69 ετών, αλλά και για οδηγούς που είναι κάτοικοι ΒΑ Αιγαίου (Λέσβος, Χίος, Σάμος), Μακεδονίας και Θράκης (Γρεβενά, Καστοριά, Πέλλα, Κιλκίς, Έβρος, Ροδόπη), Ηπείρου (Θεσπρωτία, Άρτα, Πρέβεζα), Πελοποννήσου (Αρκαδία, Ηλεία), Θεσσαλίας (Τρίκαλα, Καρδίτσα). Το νέο μειωμένο τιμολόγιο ισχύει για τα αντίστοιχα οχήματα που είναι ασφαλισμένα με το πρόγραμμα AXA Flexi.

Παράλληλα, η εταιρεία διασφαλίζει υψηλό επίπεδο υπηρεσιών δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην υποστήριξη που παρέχει σε περίπτωση ατυχήματος, στην ευέλικτη, άμεση και προστατευμένη ψηφιακή διαχείριση συμβολαίων από τους πελάτες της, καθώς και στην ευελιξία πληρωμής ασφαλίστρων (μηνιαίες άτοκες δόσεις μέσω πιστωτικών καρτών, web banking, πάγιες εντολές), δεδομένων μάλιστα των σημερινών οικονομικών δυσχερειών.

Η ΑΧΑ, η μεγαλύτερη ασφαλιστική επωνυμία παγκοσμίως, διεκδικεί δυναμικά την προτίμηση των ασφαλισμένων της μαζί με τους συνεργάτες της, διαχρονικούς πρεσβευτές της πελατοκεντρικής στρατηγικής της.

Ο ιός Ζίκα «χτυπάει» την ιδιωτική ασφάλιση

0

 

 

της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

“Μποναμάς” για τους ασφαλιστικούς ομίλους και ιδίως σε αυτούς που εξειδικεύονται στην πώληση ταξιδιωτικών ασφαλίσεων μπορεί να αποδειχθεί ο πολυσυζητημένος ιός Ζίκα, εν μέσω ενδείξεων για κατακόρυφη αύξηση των πωλήσεων ταξιδιωτικής ασφάλισης για προορισμούς της Λατινικής Αμερικής. Πολλοί ταξιδιώτες εξετάζουν πλέον το ενδεχόμενο να ακυρώσουν τα ταξίδια τους στην περιοχή καθώς ο ιός εξαπλώνεται ραγδαία (και χαρακτηρίστηκε πλέον και επισήμως απειλή για την δημόσια υγεία από την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας) και θέλουν να είναι καλυμμένοι για παν ενδεχόμενο.

Ένας από τους κορυφαίους παρόχους ταξιδιωτικής ασφάλισης στις ΗΠΑ, η RoamRight (μέλος του ομίλου Arch Capital Group) ανέφερε ότι τον Ιανουάριο οι πωλήσεις του συμβολαίου “ακύρωση ταξιδιού για οποιοδήποτε λόγο” αυξήθηκαν κατά 81% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2014, αποδίδοντας την εξέλιξη αυτή στον ιό Ζίκα. “Βλέπουμε αυτού του είδους την ανάπτυξη όταν εκδηλώνεται μια τρομοκρατική επίθεση ή κάποιο άλλο γεγονός που οδηγεί τους ανθρώπους στην απόφαση να διασφαλίσουν τα ταξιδιωτικά τους κόστη”, ανέφερε η επικεφαλής της RoamRight, Linda Fallon.  To σχετικό προϊόν της RoamRight δίνει πίσω στους δικαιούχους το 75% των κανονικά μη επιστρέψιμων εξόδων ταξιδιού, από τους αεροπορικούς ναύλους και τα ξενοδοχεία έως τις προπληρωμένες εκδρομές και επισκέψεις.

Σύμφωνα με την κ. Fallon, πολλοί ταξιδιώτες στρέφονται στην λύση της ταξιδιωτικής ασφάλισης αντί να ακυρώνουν κατευθείαν το ταξίδι τους, διότι δεν είναι βέβαιοι πώς θα τους επηρεάσει ο ιός ή ποιες θα είναι οι συνθήκες στη εκάστοτε χώρα προορισμού τους στον χρόνο του ταξιδιού τους.

Munich Re

Στη σκιά του ιού Ζίκα, οι ασφαλιστικοί και αντασφαλιστικοί όμιλοι ενισχύουν τη γκάμα των προϊόντων τους που αφορά στην κάλυψη του κόστους από επιδημίες. Στο πλαίσιο αυτό, ο γερμανικός αντασφαλιστικός κολοσσός  Munich Re ανακοίνωσε την σύναψη συμφωνίας μακροπρόθεσμης συνεργασίας με την Metabiota, εταιρεία υψηλής τεχνολογίας με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, που πρωτοπορεί στην συλλογή δεδομένων σε πραγματικό χρόνο και στην ανάπτυξη μοντέλων ρίσκου για επιδημικές ασθένειες.

Οπως υπογραμμίζει η Munich Re, το θέμα των επιδημιών ήταν πάντα παρόν στις ασφάλειες ζωής, αλλά οι σχετικοί κίνδυνοι δεν καλύπτονται από τα περισσότερα προϊόντα γενικών ασφαλειών. Τώρα, στηριγμένη στα στοιχεία και την ανάλυση που θα παρέχει η Metabiota, η Munich Re σκοπεύει να αναπτύξει μοντέλα και ασφαλιστικές λύσεις στον κλάδο γενικών ασφαλειών, με στόχο τον περιορισμό των οικονομικών ζημιών που προκαλούν οι επιδημίες. Οι λύσεις αυτές θα συμβάλλουν στην ανάκαμψη των οικονομιών και επιχειρήσεων των περιοχών που πλήττονται από επιδημίες.

Πραγματικά, επιδημίες όπως αυτές που προκλήθηκαν από τους ιούς Εμπολα, SARS και MERS (με τον ιό Ζίκα να ετοιμάζεται να προστεθεί στην σχετική λίστα.)  δεν απειλούν μόνο την υγεία και την ζωή χιλιάδων ατόμων, αλλά και τις εθνικές οικονομίες και τους εταιρικούς ισολογισμούς. Για παράδειγμα, ο κλάδος ξενοδοχείων και λιανικών πωλήσεων της Νότιας Κορέας υπέστη καίριο πλήγμα από την επιδημία του MERS το 2015 που οδήγησε στη μείωση κατά 40% των ξένων επισκεπτών στη χώρα.

Η Munich Re αναπτύσσει νέες καλύψεις στον κλάδο γενικών ασφαλειών για κλάδους όπως τον ξενοδοχειακό και τον ταξιδιωτικό που θα μπορούσαν να πληγούν καίρια από μια επιδημία, σε μια εξέλιξη που σηματοδοτεί ακόμα ένα βήμα στην προσπάθεια του γερμανικού ομίλου να διευρύνει τα όρια της “ασφαλισιμότητας” (insurability). Μια παγκόσμια πανδημία, πάντως παραμένει μείζονα πρόκληση για τον ασφαλιστικό κλάδο εξαιτίας της ακραίας συσσώρευσης κινδύνων.