back to top
17.2 C
Athens
Παρασκευή 16 Μαΐου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1710

O N. Παυλόπουλος στην Darag

0

Επικεφαλής του Risk Management του ομίλου της  Darag ανέλαβε σύμφωνα με πληροφορίες ο Νίκος Παυλόπουλος, ο οποίος είχε διατελέσει στο παρελθόν πρόεδρος στο Εγγυητικό Κεφάλαιο Ζωής.

 

ΣΥΑΕ: «Πρίγκιπας και φτωχός» επί σκηνής για τα παιδιά των μελών

0

Τη θεατρική παράσταση «Πρίγκιπας και φτωχός» θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τα μέλη του Συλλόγου Υπαλλήλων Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων μαζί με τα παιδιά τους το πρωί της Κυριακής 6 Μαρτίου.

Το κλασικό έργο του Μαρκ Τουέιν ανεβαίνει από τον θίασο της Κέλλυς Σταμουλάκη στο Θέατρο Αβάκιο – Παιδικό Στέκι στο Γκάζι, με πρωταγωνιστές τον Τάσο Χαλκιά, τη Μελίνα Κανά και την Κωνσταντίνα, ενώ τη ζωντανή μουσική της παράστασης την υπογράφει ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας.

Η είσοδος για τα παιδιά και τους συνοδούς τους θα είναι δωρεάν, χάρη στις χορηγίες των ασφαλιστικών εταιρειών AIG Hellas, Ασφάλειαι Μινέττα, Eurolife ERB, Prime Insurance και Ευρωπαϊκή Πίστη, ωστόσο θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Δηλώσεις συμμετοχής και αριθμού ατόμων έως την Τετάρτη 2 Μαρτίου στην ηλεκτρονική διεύθυνση του ΣΥΑΕ syae@oase.gr.

Περισσότερες πληροφορίες στο αρχείο ΣΥΑΕ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ & ΦΤΩΧΟΣ

 

Acecard Trojan: Απειλεί 30+ τραπεζικές και άλλες εφαρμογές Android

0
kaspersy lab, logo, laptop, hands, keyboard, hacker

Ένα από τα πιο επικίνδυνα τραπεζικά Trojans για Android συσκευές που έχουν υπάρξει ποτέ εντόπισε η ομάδα anti-malware έρευνας της Kaspersky Lab. O λόγος για το κακόβουλο λογισμικό Acecard, το οποίο μπορεί να επιτεθεί σε χρήστες περίπου 30 online χρηματοοικονομικών εφαρμογών και υπηρεσιών, παρακάμπτοντας τα μέτρα ασφαλείας του Google Play Store.

Αναλυτικότερα, το τρίτο τρίμηνο του 2015 οι ειδικοί της Kaspersky Lab εντόπισαν στην Αυστραλία μια ασυνήθιστη και ύποπτη αύξηση των τραπεζικών επιθέσεων σε φορητές συσκευές. Πολύ σύντομα αποκαλύφθηκε ότι ο κύριος υπαίτιος αυτής της αύξησης ήταν ένα και μόνο τραπεζικό Trojan: το Acecard.

Η «οικογένεια» του Τrojan προγράμματος Acecard χρησιμοποιεί σχεδόν όλες τις διαθέσιμες λειτουργίες κακόβουλου λογισμικού, από την κλοπή γραπτών και φωνητικών μηνυμάτων μιας τράπεζας μέχρι την επικάλυψη παραθύρων επίσημων εφαρμογών με ψευδή μηνύματα που προσομοιάζουν με επίσημη σελίδα σύνδεσης, σε μια προσπάθεια υποκλοπής προσωπικών πληροφοριών και λεπτομερειών λογαριασμού.

Εφαρμογές που χρήζουν προσοχής και τρόποι πρόληψης

Οι πιο πρόσφατες εκδόσεις της οικογένειας του Acecard μπορούν να επιτεθούν στις εφαρμογές πελατών από περίπου 30 τράπεζες και συστήματα πληρωμών. Αν μάλιστα ληφθεί υπόψη ότι αυτά τα Trojans έχουν τη δυνατότητα να επικαλύπτουν κάθε εφαρμογή κατόπιν εντολής, ο συνολικός αριθμός των χρηματοοικονομικών εφαρμογών που έχουν δεχτεί επίθεση μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερος.

Εκτός από τις τραπεζικές εφαρμογές, το Acecard μπορεί να επικαλύψει και τις παρακάτω εφαρμογές με παράθυρα phishing:

  • υπηρεσίες άμεσης ανταλλαγής μηνυμάτων: WhatsApp, Viber, Instagram, Skype
  • μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης: VKontakte, Odnoklassniki, Facebook, Twitter
  • το Gmail
  • τη mobile εφαρμογή του PayPal
  • τις εφαρμογές Google Play και Google Music.

Για να αποφευχθεί η μόλυνση από αυτό το κακόβουλο λογισμικό, η Kaspersky Lab συνιστά τα εξής:

  • μην κατεβάζετε ή/και μην εγκαθιστάτε οποιεσδήποτε εφαρμογές από το Google Play ή εσωτερικές πηγές, αν δεν είναι αξιόπιστες ή δεν μπορούν να θεωρηθούν τέτοιες
  • μην επισκέπτεστε ύποπτες ιστοσελίδες με συγκεκριμένο περιεχόμενο και μην κάνετε κλικ σε ύποπτα links
  • εγκαταστήστε μια αξιόπιστη λύση ασφάλειας για φορητές συσκευές, όπως το Kaspersky Internet Security for Android
  • βεβαιωθείτε ότι οι antivirus βάσεις δεδομένων σας είναι ενημερωμένες και λειτουργούν σωστά.

Η αποκάλυψη του Acecard

Το συγκεκριμένο λογισμικό εντοπίστηκε για πρώτη φορά τον Φεβρουάριο του 2014, αλλά για ένα μεγάλο διάστημα δεν παρουσίαζε σχεδόν καμία κακόβουλη δραστηριότητα. Όλα άλλαξαν το 2015: από τον Μάιο μέχρι τον Δεκέμβριο πάνω από 6.000 χρήστες δέχτηκαν επιθέσεις, στην πλειονότητά τους κάτοικοι Ρωσίας, Αυστραλίας, Γερμανίας, Αυστρίας και Γαλλίας.

Kaspersky Lab_Infographics_Acecard Map
Ο χάρτης των επιθέσεων του Acecard σε μεμονωμένους χρήστες το 2015

Κατά τη διάρκεια της διετούς παρατήρησης, οι ερευνητές της Kaspersky Lab έγιναν μάρτυρες της ενεργής ανάπτυξης του Trojan. Κατέγραψαν περισσότερες από 10 νέες εκδόσεις του κακόβουλου λογισμικού, καθεμιά από τις οποίες είχε πολύ μεγαλύτερη λίστα κακόβουλων λειτουργιών από την προηγούμενη.

Οι φορητές συσκευές συνήθως «μολύνονταν» μετά τη λήψη μιας κακόβουλης εφαρμογής που παρουσιαζόταν ως νόμιμη. Οι εκδόσεις του Acecard τις περισσότερες φορές διανέμονται ως βίντεο Flash Player ή πορνό, αν και ενίοτε χρησιμοποιούν άλλα ονόματα, σε μια προσπάθεια να μιμηθούν δημοφιλές λογισμικό.

Αλλά αυτός δεν είναι ο μόνος τρόπος διανομής. Στις 28 Δεκεμβρίου 2015 οι ειδικοί της Kaspersky Lab εντόπισαν μια έκδοση του Acecard downloader Trojan (Trojan-Downloader.Android OS.Acecard.b) στο επίσημο κατάστημα του Google Play. Για τη διανομή του, το Trojan «κρύβεται» πίσω από ένα παιχνίδι. Όταν το κακόβουλο λογισμικό έχει εγκατασταθεί από το Google Play, ο χρήστης θα δει μόνο ένα εικονίδιο του Adobe Flash Player στην επιφάνεια εργασίας του και καμία πραγματική ένδειξη της εγκατεστημένης εφαρμογής.

Εξετάζοντας προσεκτικά τον κώδικα του κακόβουλου λογισμικού, οι ειδικοί της Kaspersky Lab τείνουν να πιστέψουν ότι το Acecard δημιουργήθηκε από την ίδια ομάδα ψηφιακών εγκληματιών που ήταν υπεύθυνη για το πρώτο TOR Trojan για Android συσκευές (Backdoor.AndroidOS.Torec.a) και το πρώτο mobile encryptor/ransomware (Trojan-Ransom.AndroidOS.Plethor.a).

Η απόδειξη γι’ αυτό βασίζεται στις παρόμοιες γραμμές κώδικα (ονόματα μεθόδων και τάξεων) και στη χρήση των ίδιων C&C (Command and Control) server. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει ότι το Acecard δημιουργήθηκε από μια ισχυρή και έμπειρη ομάδα εγκληματιών, πιθανότατα ρωσόφωνων.

Kaspersky Lab_Infographics_Acecard Timeline
Η λειτουργική εξέλιξη του Acecard

«Αυτή η ομάδα κυβερνοεγκληματιών χρησιμοποιεί σχεδόν κάθε διαθέσιμη μέθοδο για να διαδώσει το τραπεζικό Trojan Acecard. Μπορεί να διανεμηθεί με το πρόσχημα ενός άλλου προγράμματος, μέσω επίσημων app stores ή μέσω άλλων Trojans. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό αυτού του κακόβουλου λογισμικού είναι ότι μπορεί να επικαλύπτει περισσότερα από 30 τραπεζικά συστήματα και συστήματα πληρωμών, καθώς και μέσα κοινωνικής δικτύωσης, άμεσης ανταλλαγής μηνυμάτων και άλλες εφαρμογές. Ο συνδυασμός των δυνατοτήτων του Acecard και των μεθόδων διάδοσης καθιστούν αυτό το κακόβουλο πρόγραμμα μια από τις μεγαλύτερες απειλές για τους χρήστες σήμερα», προειδοποιεί ο Roman Unuchek, Senior Malware Analyst της Kaspersky Lab στις ΗΠΑ.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Acecard Trojan είναι διαθέσιμες σε ειδικό blogpost στον ιστότοπο Securelist.com.

Acecard Trojan: Απειλεί 30+ τραπεζικές και άλλες εφαρμογές Android

0
kaspersy lab, logo, laptop, hands, keyboard, hacker

Ένα από τα πιο επικίνδυνα τραπεζικά Trojans για Android συσκευές που έχουν υπάρξει ποτέ εντόπισε η ομάδα anti-malware έρευνας της Kaspersky Lab. O λόγος για το κακόβουλο λογισμικό Acecard, το οποίο μπορεί να επιτεθεί σε χρήστες περίπου 30 online χρηματοοικονομικών εφαρμογών και υπηρεσιών, παρακάμπτοντας τα μέτρα ασφαλείας του Google Play Store.

Αναλυτικότερα, το τρίτο τρίμηνο του 2015 οι ειδικοί της Kaspersky Lab εντόπισαν στην Αυστραλία μια ασυνήθιστη και ύποπτη αύξηση των τραπεζικών επιθέσεων σε φορητές συσκευές. Πολύ σύντομα αποκαλύφθηκε ότι ο κύριος υπαίτιος αυτής της αύξησης ήταν ένα και μόνο τραπεζικό Trojan: το Acecard.

Η «οικογένεια» του Τrojan προγράμματος Acecard χρησιμοποιεί σχεδόν όλες τις διαθέσιμες λειτουργίες κακόβουλου λογισμικού, από την κλοπή γραπτών και φωνητικών μηνυμάτων μιας τράπεζας μέχρι την επικάλυψη παραθύρων επίσημων εφαρμογών με ψευδή μηνύματα που προσομοιάζουν με επίσημη σελίδα σύνδεσης, σε μια προσπάθεια υποκλοπής προσωπικών πληροφοριών και λεπτομερειών λογαριασμού.

Εφαρμογές που χρήζουν προσοχής και τρόποι πρόληψης

Οι πιο πρόσφατες εκδόσεις της οικογένειας του Acecard μπορούν να επιτεθούν στις εφαρμογές πελατών από περίπου 30 τράπεζες και συστήματα πληρωμών. Αν μάλιστα ληφθεί υπόψη ότι αυτά τα Trojans έχουν τη δυνατότητα να επικαλύπτουν κάθε εφαρμογή κατόπιν εντολής, ο συνολικός αριθμός των χρηματοοικονομικών εφαρμογών που έχουν δεχτεί επίθεση μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερος.

Εκτός από τις τραπεζικές εφαρμογές, το Acecard μπορεί να επικαλύψει και τις παρακάτω εφαρμογές με παράθυρα phishing:

  • υπηρεσίες άμεσης ανταλλαγής μηνυμάτων: WhatsApp, Viber, Instagram, Skype
  • μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης: VKontakte, Odnoklassniki, Facebook, Twitter
  • το Gmail
  • τη mobile εφαρμογή του PayPal
  • τις εφαρμογές Google Play και Google Music.

Για να αποφευχθεί η μόλυνση από αυτό το κακόβουλο λογισμικό, η Kaspersky Lab συνιστά τα εξής:

  • μην κατεβάζετε ή/και μην εγκαθιστάτε οποιεσδήποτε εφαρμογές από το Google Play ή εσωτερικές πηγές, αν δεν είναι αξιόπιστες ή δεν μπορούν να θεωρηθούν τέτοιες
  • μην επισκέπτεστε ύποπτες ιστοσελίδες με συγκεκριμένο περιεχόμενο και μην κάνετε κλικ σε ύποπτα links
  • εγκαταστήστε μια αξιόπιστη λύση ασφάλειας για φορητές συσκευές, όπως το Kaspersky Internet Security for Android
  • βεβαιωθείτε ότι οι antivirus βάσεις δεδομένων σας είναι ενημερωμένες και λειτουργούν σωστά.

Η αποκάλυψη του Acecard

Το συγκεκριμένο λογισμικό εντοπίστηκε για πρώτη φορά τον Φεβρουάριο του 2014, αλλά για ένα μεγάλο διάστημα δεν παρουσίαζε σχεδόν καμία κακόβουλη δραστηριότητα. Όλα άλλαξαν το 2015: από τον Μάιο μέχρι τον Δεκέμβριο πάνω από 6.000 χρήστες δέχτηκαν επιθέσεις, στην πλειονότητά τους κάτοικοι Ρωσίας, Αυστραλίας, Γερμανίας, Αυστρίας και Γαλλίας.

Kaspersky Lab_Infographics_Acecard Map
Ο χάρτης των επιθέσεων του Acecard σε μεμονωμένους χρήστες το 2015

Κατά τη διάρκεια της διετούς παρατήρησης, οι ερευνητές της Kaspersky Lab έγιναν μάρτυρες της ενεργής ανάπτυξης του Trojan. Κατέγραψαν περισσότερες από 10 νέες εκδόσεις του κακόβουλου λογισμικού, καθεμιά από τις οποίες είχε πολύ μεγαλύτερη λίστα κακόβουλων λειτουργιών από την προηγούμενη.

Οι φορητές συσκευές συνήθως «μολύνονταν» μετά τη λήψη μιας κακόβουλης εφαρμογής που παρουσιαζόταν ως νόμιμη. Οι εκδόσεις του Acecard τις περισσότερες φορές διανέμονται ως βίντεο Flash Player ή πορνό, αν και ενίοτε χρησιμοποιούν άλλα ονόματα, σε μια προσπάθεια να μιμηθούν δημοφιλές λογισμικό.

Αλλά αυτός δεν είναι ο μόνος τρόπος διανομής. Στις 28 Δεκεμβρίου 2015 οι ειδικοί της Kaspersky Lab εντόπισαν μια έκδοση του Acecard downloader Trojan (Trojan-Downloader.Android OS.Acecard.b) στο επίσημο κατάστημα του Google Play. Για τη διανομή του, το Trojan «κρύβεται» πίσω από ένα παιχνίδι. Όταν το κακόβουλο λογισμικό έχει εγκατασταθεί από το Google Play, ο χρήστης θα δει μόνο ένα εικονίδιο του Adobe Flash Player στην επιφάνεια εργασίας του και καμία πραγματική ένδειξη της εγκατεστημένης εφαρμογής.

Εξετάζοντας προσεκτικά τον κώδικα του κακόβουλου λογισμικού, οι ειδικοί της Kaspersky Lab τείνουν να πιστέψουν ότι το Acecard δημιουργήθηκε από την ίδια ομάδα ψηφιακών εγκληματιών που ήταν υπεύθυνη για το πρώτο TOR Trojan για Android συσκευές (Backdoor.AndroidOS.Torec.a) και το πρώτο mobile encryptor/ransomware (Trojan-Ransom.AndroidOS.Plethor.a).

Η απόδειξη γι’ αυτό βασίζεται στις παρόμοιες γραμμές κώδικα (ονόματα μεθόδων και τάξεων) και στη χρήση των ίδιων C&C (Command and Control) server. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει ότι το Acecard δημιουργήθηκε από μια ισχυρή και έμπειρη ομάδα εγκληματιών, πιθανότατα ρωσόφωνων.

Kaspersky Lab_Infographics_Acecard Timeline
Η λειτουργική εξέλιξη του Acecard

«Αυτή η ομάδα κυβερνοεγκληματιών χρησιμοποιεί σχεδόν κάθε διαθέσιμη μέθοδο για να διαδώσει το τραπεζικό Trojan Acecard. Μπορεί να διανεμηθεί με το πρόσχημα ενός άλλου προγράμματος, μέσω επίσημων app stores ή μέσω άλλων Trojans. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό αυτού του κακόβουλου λογισμικού είναι ότι μπορεί να επικαλύπτει περισσότερα από 30 τραπεζικά συστήματα και συστήματα πληρωμών, καθώς και μέσα κοινωνικής δικτύωσης, άμεσης ανταλλαγής μηνυμάτων και άλλες εφαρμογές. Ο συνδυασμός των δυνατοτήτων του Acecard και των μεθόδων διάδοσης καθιστούν αυτό το κακόβουλο πρόγραμμα μια από τις μεγαλύτερες απειλές για τους χρήστες σήμερα», προειδοποιεί ο Roman Unuchek, Senior Malware Analyst της Kaspersky Lab στις ΗΠΑ.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Acecard Trojan είναι διαθέσιμες σε ειδικό blogpost στον ιστότοπο Securelist.com.

Friss-Τ. Brinkmann: Η ασφαλιστική απάτη στην Ελλάδα ξεπερνά τα 70 εκατ. ευρώ

0

 

[starbox]

Δεκάδες εκατομμύρια ευρώ χάνει κάθε χρόνο η ελληνική ασφαλιστική αγορά από περιστατικά δόλιων αξιώσεων, στημένων ατυχημάτων και δηλώσεων ψευδών στοιχείων ασφαλισμένων. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κυρίου Thomas Brinkmann, country manager της Friss στην Ελλάδα και την Κύπρο, η ασφαλιστική απάτη στην Ελλάδα ξεπερνά τα 70 εκατ. ευρώ σε όλους τους κλάδους, ενώ από τα ανασφάλιστα οχήματα η ζημία που υφίσταται η αγορά υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 25 εκατ. ευρώ.

Αν και οι περισσότερες εταιρείες εστιάζονται ακόμη σε παραδοσιακές μεθόδους όσον αφορά την πολιτική αντιμετώπισης και διερεύνησης τέτοιων φαινομένων, ωστόσο σταδιακά προχωρούν στην υιοθέτηση εργαλείων από εξειδικευμένες εταιρείες στον τομέα της τεχνολογίας. Ο κύριος Brinkmann επίσης αναφέρει:

 

  • Η αντιμετώπιση της απάτης βελτιώνει την ποιότητα των υπηρεσιών των ασφαλιστικών εταιρειών, καθώς επιτρέπει την πιο άμεση διεκπεραίωση των ειλικρινών αποζημιώσεων.
  • Η Friss δραστηριοποιείται σε δύο επίπεδα: Στην εκτίμηση της κάθε περίπτωσης κατά την ανάληψη του κινδύνου και στη διερεύνηση της απάτης.
  • Η ψηφιοποίηση δημιουργεί περισσότερες ευκαιρίες για τους επίδοξους απατεώνες και νέους κινδύνους για τις εταιρείες.
  • Για την ασφαλιστική απάτη υφίσταται η λανθασμένη αντίληψη πως είναι παρανομία χωρίς θύματα. Αυτό όμως δεν ισχύει, καθώς τις ψευδείς αξιώσεις, στην ουσία, τις επιβαρύνονται οι ασφαλιστικές και οι ειλικρινείς ασφαλισμένοι.

 

Ποια είναι η εικόνα που έχετε για τις ασφαλιστικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα; Χρησιμοποιούν συστήματα που είναι αποτελεσματικά για την καταπολέμηση της απάτης;

 

Στην Ελλάδα η πλειοψηφία των εταιρειών δεν «χρησιμοποιούν» αποτελεσματικά εργαλεία για την αντιμετώπιση της ασφαλιστικής απάτης και βασίζονται στην εμπειρία που έχουν οι διακανονιστές ζημιών. Αν και γενικά βλέπουμε πως σε αυτόν τον τομέα δεν υπάρχει σωστή οργάνωση και αξιοποίηση σύγχρονων συστημάτων τεχνολογίας στον βαθμό που θα έπρεπε, ωστόσο το τελευταίο διάστημα καταγράφεται αυξημένη ζήτηση από τις εταιρείες, λόγω της οικονομικής κρίσης και της μείωσης του μέσου όρου ασφαλίστρων. Οι εταιρείες σε σχέση με το παρελθόν φαίνεται πως επιχειρούν να ελέγξουν σε μεγαλύτερο βαθμό τις πιθανές περιπτώσεις απάτης.

Στη Friss έχουμε αναπτύξει λύσεις που βοηθούν τις εταιρείες να έχουν ολοκληρωμένη εικόνα για το ατύχημα που έχει δηλωθεί, τους αιτούντες αποζημίωση και τους ασφαλισμένους. Με αυτόν τον τρόπο οι εταιρείες γνωρίζουν μέσα από τον συνδυασμό δεδομένων από διαφορετικές πηγές τις περιπτώσεις τις οποίες πρέπει να διερευνήσουν.

Θέλω να τονίσω ότι τα συστήματα anti-fraud δεν μπορούν να υποκαταστήσουν τον άνθρωπο, μπορούν όμως να τον προσανατολίσουν στα στοιχεία που πρέπει να ελέγξει. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως όταν γνωρίζουμε ποιες είναι οι πιθανές ζημιές απάτης, ξέρουμε και ποιες είναι οι «ειλικρινείς» αξιώσεις, που αποτελούν και το 90-95% των αξιώσεων των εταιρειών. Όταν λοιπόν υπάρχει αυτή η πληροφόρηση, οι εταιρείες μπορούν να βελτιώσουν και την ποιότητα των υπηρεσιών προς τον πελάτη, διεκπεραιώνοντας πιο άμεσα και πιο γρήγορα τις αποζημιώσεις.

 

Στην Ευρώπη υπολογίζεται ότι το 10% περίπου των αποζημιώσεων αφορούν ψευδείς αξιώσεις. Υπάρχουν για την Ελλάδα και την Κύπρο αντίστοιχα στοιχεία;

 

Δεν υπάρχουν ακριβή στοιχεία για το μέγεθος της ασφαλιστικής απάτης στην Ελλάδα και την Κύπρο. Μπορούμε όμως να κάνουμε μια εκτίμηση: στον κλάδο αυτοκινήτου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης, το 2012 και το 2013 πληρώθηκαν 637 και 582 εκατ. ευρώ σε αποζημιώσεις, αντίστοιχα. Και το 2014 αναμένεται οι αποζημιώσεις να κινηθούν στα ίδια επίπεδα. Έχοντας αποζημιώσεις ύψους περίπου 600 εκατ. ευρώ και με βάση τον δείκτη της Ευρώπης, η απάτη στην Ελλάδα κυμαίνεται στα 50-60 εκατ. ευρώ.

Θεωρώ όμως ότι αυτό το νούμερο είναι πολύ χαμηλό σε σχέση με το πραγματικό. Και θα σας εξηγήσω γιατί το λέω αυτό: Στην Ελλάδα έχουμε περίπου 1 εκατομμύριο ανασφάλιστα οχήματα. Ένα φαινόμενο που δεν υπάρχει στην υπόλοιπη Ευρώπη σε τέτοιο μέγεθος. Με μια συχνότητα 6-7% στις ζημιές, έπρεπε να έχουμε 60.000-70.000 ζημιές μόνο από τον στόλο των ανασφάλιστων οχημάτων. Βλέποντας ωστόσο τα στοιχεία του Επικουρικού Κεφαλαίου, φαίνεται ότι το 2013 είχαμε 3.300 ζημιές. Εντοπίζεται επομένως μια μεγάλη διαφορά, που μπορεί να εξηγηθεί με τους εξής τρόπους:

 

Α) Μήπως κάποιοι από τους ιδιοκτήτες των ανασφάλιστων οχημάτων να μην το μετακινούν πολύ ή να προσέχουν περισσότερο, και η συχνότητα των ζημιών να είναι χαμηλότερη;

Β) Μια άλλη εξήγηση είναι πως όταν συμβεί η ζημιά, καλύπτει ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου το κόστος.

Γ) Μια τρίτη εξήγηση είναι ότι αναζητά ασφαλιστική κάλυψη μετά το ατύχημα, διαπράττει δηλαδή ασφαλιστική απάτη. Αν υποθέσουμε ότι σε αυτήν την κατηγορία εντάσσεται το 10% των ζημιών από ανασφάλιστα, τότε μιλάμε για 6.000-7.000 ζημιές που καλύπτονται με αυτόν τον τρόπο. Αν δούμε τώρα τον μέσο όρο στις αποζημιώσεις του ΕΚ για τα ανασφάλιστα, που είναι 4.200 ευρώ, εκτιμάται ότι οι περιπτώσεις αυτές υπερβαίνουν σε κόστος τα 25 εκατομμύρια.

 

Είπαμε στην αρχή ότι με βάση τον δείκτη της Ευρώπης (που δεν περιλαμβάνει τόσο μεγάλο αριθμό ανασφάλιστων οχημάτων), η απάτη στο αυτοκίνητο είναι γύρω στα 50 εκατ. Αντιλαμβάνεστε ότι αν μόνο από τα ανασφάλιστα η απάτη είναι τόσο μεγάλη, τότε ή οι υπόλοιποι πελάτες είναι σύννομοι ή είναι πολύ μεγαλύτερο το νούμερο. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι το ποσό της απάτης στην Ελλάδα είναι κοντά στα 70 εκατομμύρια.

 

Με την εξέλιξη της τεχνολογίας πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν ψηφιακά δεδομένα, όπως φωτογραφικό υλικό, που αφορούν αξιώσεις αποζημιώσεων. Γενικά, η ψηφιοποίηση στοιχείων ενέχει κινδύνους για τις ασφαλιστικές;

 

Σίγουρα η ψηφιοποίηση δημιουργεί περισσότερες ευκαιρίες για τους επίδοξους απατεώνες και νέους κινδύνους για τις εταιρείες. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι οι εταιρείες δεν πρέπει να επενδύουν στην τεχνολογία, αλλά ότι πρέπει να θωρακίσουν τη λειτουργία τους με κατάλληλα συστήματα αξιολόγησης της ψηφιακής πληροφορίας.

Η εμπειρία μάς δείχνει ότι το φωτογραφικό υλικό μπορεί να αλλοιωθεί, γι’ αυτό και η Friss έχει αναπτύξει μια λύση που αναγνωρίζει αυτόματα αν η φωτογραφία είναι πρωτότυπη ή έχει υποστεί αλλαγές. Την τεχνολογία θεωρούμε ότι θα την αξιοποιήσουν οι εταιρείες, περνώντας πλέον στην ψηφιακή εποχή. Υπάρχουν ήδη, λόγου χάριν, χώρες που το φωτογραφικό υλικό από ένα ατύχημα αποστέλλεται αυτόματα μέσω κινητής συσκευής από τον ασφαλισμένο στην εταιρεία.

 

Τι δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία για τους ασφαλιστικούς απατεώνες;

 

Καταρχάς, η ασφαλιστική απάτη δεν αφορά μόνο το κομμάτι της αποζημίωσης, αλλά και άλλες διαδικασίες, όπως το underwriting. Υπάρχουν περιπτώσεις που πελάτες προσπαθούν να επιτύχουν να έχουν χαμηλότερα ασφάλιστρα δηλώνοντας ψευδή στοιχεία (διεύθυνση, διαφορετική αξία ασφαλισμένων στοιχείων κ.λπ.), και αυτό επίσης είναι ένα είδος απάτης. Επιπροσθέτως, η απάτη εμφανίζεται και σε άλλους κλάδους πέρα από τον κλάδο αυτοκινήτου.

Γενικά, μπορούμε να τυποποιήσουμε την απάτη αυτή σε δύο κατηγορίες ανάλογα με το περιστατικό –αν έχει ή δεν έχει συμβεί– και τη συχνότητα (υψηλή ή χαμηλή). Συνήθως, συναντούμε υποθέσεις στις οποίες μετά από ένα συμβάν οι αξιώσεις είναι μεγαλύτερες σε σχέση με την πραγματική ζημιά. Πέρα από τα προαναφερθέντα, υπάρχουν και τα φαινόμενα του οργανωμένου κυκλώματος, που «στήνει» ζημιές. Σαφώς, τέτοιες περιπτώσεις είναι περιορισμένες σε αριθμό, αλλά εκεί η ζημία μπορεί να είναι μεγαλύτερη.

Θέλω να τονίσω ότι για την ασφαλιστική απάτη υφίσταται η λανθασμένη αντίληψη πως είναι παρανομία χωρίς θύματα. Αυτό όμως δεν ισχύει, καθώς τις ψευδείς αξιώσεις, στην ουσία, επιβαρύνονται οι ασφαλιστικές και οι ειλικρινείς ασφαλισμένοι. Έρευνα στη Φινλανδία έδειξε πως το 27% των ερωτηθέντων ήξεραν κάποιον που είχε διαπράξει απάτη. Επίσης, σε έρευνα της Accenture το 17% των ανθρώπων που είχαν καταθέσει αιτήματα αποζημίωσης ζητούσαν παραπάνω από αυτό που δικαιούνταν, καθώς θεωρούσαν ότι τα ασφάλιστρα είναι υψηλά ή ότι οι υπηρεσίες που λάμβαναν δεν ήταν ικανοποιητικές.

 

Από την πλευρά σας, πώς μπορείτε να βοηθήσετε τις εταιρείες;

 

Η ασφαλιστική αγορά στην Ελλάδα χρησιμοποιεί ακόμη «παραδοσιακούς» τρόπους για να εντοπίσει την απάτη. Βασιζόμενοι στην εμπειρία που απορρέει από την ευρωπαϊκή αγορά, περίπου 1-1,5% από τις δηλωθείσες ζημιές αντιστοιχεί τελικά σε απάτη. Στην Ελλάδα, το ποσοστό αυτό είναι 0,25-0,35% για τις περισσότερες εταιρείες. Η Friss, με την τεχνογνωσία και την εξειδίκευση που διαθέτει, μπορεί να βοηθήσει τις εταιρείες να καλύψουν το κενό που υπάρχει στην αντιμετώπιση του φαινομένου.

Έχουμε μια έτοιμη λύση, ωστόσο μπορούν να γίνουν προσαρμογές στα προγράμματά μας, προκειμένου να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των εταιρειών. Για αυτό και τα project υλοποιούνται πολύ γρήγορα, μέσα σε 3-4 μήνες. Η πλατφόρμα που έχουμε δημιουργήσει είναι χρηστική και ενημερώνει για την πιθανότητα απάτης συνδυάζοντας βάσεις δεδομένων από διαφορετικές πηγές. Εν συνεχεία, πρέπει να υπάρχει και σωστή οργάνωση για τη διαχείριση των ύποπτων υποθέσεων. Δεν θέλουμε να πουλήσουμε μόνο ένα σύστημα, αλλά να προτείνουμε λύσεις. Γι’ αυτό και μετά την εγκατάσταση των συστημάτων βρισκόμαστε δίπλα στους πελάτες μας, για να τους βοηθήσουμε να βελτιώνουν συνεχώς τις διαδικασίες που ακολουθούν.

Εστιάζουμε 100% στην ασφαλιστική αγορά και αυτό μας επιτρέπει να έχουμε μεγάλη εμπειρία. Η Friss, αξιοποιώντας την τεχνολογία και τη γνώση για τη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς, αποτελεί, πανευρωπαϊκά, κορυφαία εταιρεία στον τομέα του software για το underwriting και την καταπολέμηση της απάτης.

 

Μπορείτε να αναφερθείτε στις μεθόδους που χρησιμοποιείτε;

 

Υπάρχουν τέσσερα βασικά εργαλεία:

  • Business rules, δηλαδή οι κανόνες που ορίζουμε μαζί με τους πελάτες μας.
  • Predictor modeling, μέσω του οποίου καταλαβαίνουμε τα προφίλ των απατεώνων.
  • Λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούν στις δηλώσεις οι ασφαλισμένοι και είναι ενδείξεις απάτης.
  • Τις σχέσεις που έχουν οι εμπλεκόμενοι.

 

Οι προαναφερόμενες μέθοδοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν για εκτίμηση κατά την ανάληψη του κινδύνου, καθώς και στη διερεύνηση της απάτης κατά τη διαδικασία της αποζημίωσης.

 

 

 

Thomas Brinkmann

 

Ο κύριος Thomas Brinkmann έχει PhD στο banking, “Service politics in banks to increase customer satisfaction and loyalty”, από το πανεπιστήμιο Erlangen-Nuremberg. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο πανεπιστήμιο Erlangen-Nuremberg και στο πανεπιστήμιο Leeds (Μεγάλη Βρετανία).

Έχει διατελέσει γενικός διευθυντής στον κλάδο Property & Casualty στην Interamerican, καθώς και αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής στην Interasco. Από τον Φεβρουάριο του 2015, έχει αναλάβει καθήκοντα country manager της Friss στην Ελλάδα και την Κύπρο.

 

Πηγή: Insurance & Reinsurance Outlook

Ευκαιρίες και σκόπελοι για την ιδιωτική ασφάλιση

0

 

[starbox]

 

Τα κακώς κείμενα των ασφαλιστικών εταιρειών – εντός και εκτός λογιστικών καταστάσεων- θα φανερώσουν τα Solvency II.  Πράγμα που είναι καλό γι’ αυτούς, αρκεί να θέλουν βέβαια να τα δουν και να τα διορθώσουν. Θα φανερωθούν και  πολλά πράγματα που τα γνωρίζουν αλλά τα αποσιωπούν.   Όπως  ότι εταιρείες δουλεύουν με χαμηλά για την ασφαλιστική βιομηχανία περιθώρια κέρδους,  έχουν αυξημένα διοικητικά έξοδα, αδυνατούν να προσθέσουν  νέα συμβόλαια και κυρίως ότι έχουν μία από τις  χειρότερες  εικόνες  βάσει  δημοσκοπήσεων ανάμεσα στους θεσμούς.  Οι ασφαλιστικές αδυνατούν να ξεφύγουν από την εσωστρέφεια που για χρόνια τους μαστίζει. Οι εταιρείες  μοιάζουν με μεγάλες οικογένειες οι οποίες  δεν μπορούν να επικοινωνήσουν και να κάνουν σχέσεις  με το ευρύτερο περιβάλλον τους.

Αν  η ασφάλιση αυτοκινήτου δεν ήταν υποχρεωτική  αμφιβάλλει κανένας ότι η παραγωγή τους θα ήταν ελάχιστη;    Yπάρχει μεγαλύτερη απόδειξη για την εικόνα του ασφαλιστικού συστήματος από το γεγονός ότι οι νέοι πτυχιούχοι των οικονομικών σχολών κάθε βαθμίδας (πτυχίο , μεταπτυχιακό, διδακτορικό)  ουδόλως ενδιαφέρονται για να συμμετάσχουν στο Ασφαλιστικό Σύστημα; Ούτε καν να διεκδικήσουν θέσεις στην διοικητική ιεραρχία.

Εμείς οι επαγγελματίες δημοσιογράφοι  που δουλεύουμε εντός και εκτός του κλαδικού τύπου θέλουμε να μας αναγνωρίσετε το δικαίωμα και την καλή προαίρεση της κριτικής.  Οι  περισσότεροι γνωρίζουμε και άλλους κλάδους και τα προβλήματά τους (τράπεζες , χρηματιστήριο, τουρισμό,   βιομηχανία κά) .  Βλέπουμε ότι η ασφαλιστική αγορά  έχει εντελώς διαφορετική εικόνα απ’ τους υπόλοιπους κλάδους. Έχει καλά και φιλότιμα στελέχη τα οποία προδίδονται από τις αδυναμίες του συστήματος.   Οι επαφές των τελευταίων ετών της ΕΑΕΕ με τις τράπεζες , τον ΣΕΒ και βεβαίως η εξαιρετική στήριξη που παρέχει η Τράπεζα της Ελλάδας στον κλάδο αποτελούν τα καλύτερα εχέγγυα για τις μελλοντικές εξελίξεις.  Αρκεί να θελήσουν οι ίδιες οι εταιρείες και οι συνεργάτες  τους να διορθωθούν.

Τριμερής συμφωνία Ένωσης Financial Planners, KPMG και ΕΙΑΣ

0

Eξήντα ένα πιστοποιημένα μέλη, με την ευρωπαϊκή πιστοποίηση EFICERT, μετρά ήδη η Ένωση των Ελλήνων Financial Planners (HFPA) και πολύ σύντομα θα ξεκινήσει ο τέταρτος κύκλος σπουδών για τα μέλη της, όπως ανακοίνωσε η πρόεδρος Ρίτα Χριστοδουλάτου, επιβεβαιώνοντας παράλληλα την τριμερή πλέον συμφωνία, αποκλειστικά για μέλη της ένωσης, μεταξύ της HFPA, της KPMG αλλά και του κατεξοχήν αρμόδιου φορέα εκπαίδευσης ΕΙΑΣ, ως μοναδικού εκπροσώπου της EFICERT στην Ελλάδα.

Η ανακοίνωση έγινε στο πλαίσιο εκδήλωσης της HFPA την Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου δίπλα στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο, όπου η ένωση έκοψε την πίτα της παρουσία πολλών μελών και φίλων. Η κ. Χριστοδουλάτου και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου καλωσόρισαν τους συναδέλφους τους και είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις επί των δρωμένων στον ασφαλιστικό χώρο.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο πρόεδρος του ΕΙΑΣ, καθηγητής Μιλτιάδης Νεκτάριος, ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Ιωάννης Χατζηθεοδοσίου, ο Γιώργος Ραουνάς και η Έλπη Καράμπαλη ως εκπρόσωποι της KPMG, επιστημονικού συνεργάτη της HFPA στη διαδικασία πιστοποίησης των financial planners από την EFICERT, καθώς και σημαντικά στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς, όπως ο κ. Σακελλαρίου, ο κ. Σωτηράκος και ο κ. Ακριβόπουλος.

Στους σύντομους χαιρετισμούς τους τόσο ο κ. Νεκτάριος όσο και ο κ. Χατζηθεοδοσίου αναφέρθηκαν στη σημασία της συγκεκριμένης συνεργασίας, καθώς και στην αναγκαιότητα της πιστοποιημένης επανεκπαίδευσης όλων των βαθμίδων διαμεσολαβητών.

Όσοι ενδιαφέρονται να γίνουν μέλη της ένωσης, να γνωρίσουν πιστοποιημένους financial planners και να συνεργαστούν μαζί τους, ή να ενημερωθούν για την πιστοποίηση EFICERT, μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα της HFPA ή να επικοινωνήσουν χρησιμοποιώντας τα παρακάτω στοιχεία: Τ.Θ. 67265, 151 02 Μελίσσια, τηλ.: 211 8006623, email: info@hfpa.gr.

Eurolife: Βραβεύτηκαν οι νικητές του διαγωνισμού πωλήσεων 2015

0
Λούβαρης Γιώργος, Γερομουσταλάκης Ανδρέας- 3P INSURANCE BROKERS IKE

Για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά, ο όμιλος Eurolife ERB βράβευσε τους νικητές του διαγωνισμού πωλήσεών του, επικυρώνοντας την εμπιστοσύνη των συνεργατών του. Για όλο το 2016, λοιπόν, οι 11 συνεργάτες που κατέλαβαν τις πρώτες θέσεις στις τρεις ενότητες του διαγωνισμού θα κυκλοφορούν με ισάριθμα αυτοκίνητα στα χρώματα του ομίλου.

Τα βραβεία αλλά και τα κλειδιά των αυτοκινήτων τα παρέδωσε στους φετινούς νικητές ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου, παρουσία και στελεχών του τμήματος πωλήσεων και εκπαίδευσης, με επικεφαλής τον γενικό διευθυντή Νικόλαο Δελένδα.

Από αριστερά οι κ.κ.: Δελένδας Νικόλαος, Μαρσέλος Μανώλης, Καπουάνο Μωρίς, Λούβαρης Γεώργιος, Γερομουσταλάκης Ανδρέας, Κυρλάκης Γεώργιος, Χατζηθεοδοσίου Ιωάννης, Καρυπίδης Χρήστος, Παπαδάκης Γρηγόριος, Συγγρός Σταμάτιος, Παπαηλίου Απόστολος, Σταυρόπουλος Σταύρος, Κολτσίδας Αναστάσιος, Μίχης Βασίλειος, Σαρρηγεωργίου Αλέξανδρος και Σίδερης Λεωνίδας
Από αριστερά οι κ.κ.: Δελένδας Νικόλαος, Μαρσέλος Μανώλης, Καπουάνο Μωρίς, Λούβαρης Γεώργιος, Γερομουσταλάκης Ανδρέας, Κυρλάκης Γεώργιος, Χατζηθεοδοσίου Ιωάννης, Καρυπίδης Χρήστος, Παπαδάκης Γρηγόριος, Συγγρός Σταμάτιος, Παπαηλίου Απόστολος, Σταυρόπουλος Σταύρος, Κολτσίδας Αναστάσιος, Μίχης Βασίλειος, Σαρρηγεωργίου Αλέξανδρος και Σίδερης Λεωνίδας

Συγχρόνως ανακοινώθηκε ο νέος διαγωνισμός, που αφορά τη φετινή χρονιά και περιλαμβάνει μια ακόμα προσφορά: οι νικητές του 2016 θα είναι επίσης 11, 5 στον κλάδο ζωής, 5 στον κλάδο γενικών ασφαλίσεων κι ένας στον κλάδο ζωής εκτός Αττικής, αλλά μόνο 9 αυτοκίνητα Toyota Aygo θα δοθούν μετά το τέλος του διαγωνισμού, αφού ο πρώτος του διαγωνισμού ζωής και ο πρώτος του διαγωνισμού γενικών ασφαλίσεων θα κυκλοφορούν για έναν χρόνο με μια Mercedes A Class.

Οι φετινοί νικητές είναι οι εξής:

ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΖΩΗΣ

1ος:  3P INSURANCE BROKERS IKE

2ος: VICTORY PROMISE, ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΩΝ ΑΕ

3ος: SAFE PLUS, ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΩΝ ΑΕ

4ος: MEGA INSURANCE BROKERS AE

5ος: ΣΤΑΥΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ & ΣΙΑ ΟΕ, ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ

 

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΖΩΗΣ ΕΚΤΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΔΑΚΗ-ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ

 

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ

1ος: ΑΦΟΙ Γ. ΚΟΛΤΣΙΔΑ ΟΕ

2ος: Λ. ΝΤΟΥΝΑ ΚΑΙ Χ. ΚΑΡΥΠΙΔΗΣ ΟΕ

3ος: ΚΑΠΟΥΑΝΟ, ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΕ

4ος: INSURANCE MARKET AE, ΜΕΣΙΤΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ

5ος: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΜΙΧΗΣ

 

Δείτε τις φωτογραφίες:

Νέο σεμινάριο ΕΙΑΣ: Στρατηγική διαχείριση αλλαγών

0

«Strategic change management / Στρατηγική διαχείριση αλλαγών» είναι ο τίτλος του νέου σεμιναρίου του ΕΙΑΣ, με εισηγητές δύο καθηγητές του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ): τη δρ. Μαρία Βακόλα, αναπληρώτρια καθηγήτρια, και τον δρ. Αλέξανδρο Παπαλεξανδρή, επίκουρο καθηγητή.

Το σεμινάριο είναι διάρκειας 15 εκπαιδευτικών ωρών και θα πραγματοποιηθεί στο εκπαιδευτικό κέντρο του ΕΙΑΣ (Λ. Συγγρού 106, 5ος όροφος) στις παρακάτω ημερομηνίες:

  • Δευτέρα 21 Μαρτίου, 16.00-20.15
  • Τετάρτη 23 Μαρτίου, 16.00-20.15
  • Δευτέρα 28 Μαρτίου, 16.00-20.15.

Στόχος και περιεχόμενο του σεμιναρίου

Στόχος του σεμιναρίου είναι να βοηθήσει τους συμμετέχοντες να αναγνωρίσουν τη σημασία της αλλαγής και να κατανοήσουν τρόπους αλλά και τεχνικές για την αποτελεσματική διαχείριση της αλλαγής τόσο στους ίδιους όσο και στους οργανισμούς για τους οποίους εργάζονται. Η έννοια της αλλαγής δεν είναι κάτι το καινούριο. Όμως, κατά την τελευταία δεκαετία, οι αλλαγές στο εξωτερικό περιβάλλον λαμβάνουν πρωτοφανή διάσταση και οι επιχειρήσεις που δεν είναι σε θέση να διαχειριστούν αποτελεσματικά αυτή την αλλαγή κινδυνεύουν ουσιαστικά να αφανιστούν. Για τον λόγο αυτό, τα σύγχρονα στελέχη πρέπει να γνωρίζουν αποτελεσματικούς τρόπους αναγνώρισης της αλλαγής που συντελείται στο περιβάλλον τους, αλλά και να διαθέτουν γνώσεις και εργαλεία που θα συμβάλλουν στην αποτελεσματική διαχείριση της αλλαγής για την επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.

Πιο αναλυτικά, θα παρουσιαστούν και θα αναλυθούν οι ακόλουθες θεματικές περιοχές:

  • τι είναι η διαχείριση αλλαγών και γιατί είναι τόσο σημαντική για τους σημερινούς οργανισμούς
  • η αντίσταση στην αλλαγή και λόγοι για τους οποίους οι οργανισμοί δεν αλλάζουν
  • εργαλεία και τρόποι υιοθέτησης και διαχείρισης της αλλαγής για την επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.

Με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση: 

  • να κατανοήσουν τη σημασία της αλλαγής για τους ίδιους και για τους οργανισμούς
  • να αντιληφθούν τη δυσκολία της αλλαγής ενός οργανισμού
  • να γνωρίσουν πρακτικές εφαρμογές και εργαλεία για τη μείωση της αντίστασης στην αλλαγή
  • να εντοπίσουν τρόπους και να αναπτύξουν ικανότητες διαχείρισης της αλλαγής και αξιοποίησης των ευκαιριών που οι αλλαγές στο εξωτερικό περιβάλλον μπορεί να προσφέρουν.

Αιτήσεις συμμετοχής θα γίνονται δεκτές μέχρι την Τρίτη 15 Μαρτίου 2016.

Το κόστος συμμετοχής στο σεμινάριο ανέρχεται σε 250 ευρώ για τα μέλη του ΕΙΑΣ και 275 ευρώ για τα μη μέλη. Για τις εταιρείες που θα έχουν πολλαπλή συμμετοχή (3 ή περισσότερα άτομα), το κόστος διαμορφώνεται σε 225 ευρώ € για τις εταιρείες μέλη του ΕΙΑΣ και 250 ευρώ για τις εταιρείες μη μέλη.

Περισσότερες πληροφορίες και αίτηση συμμετοχής στο αρχείο STRATEGIC CHANGE MANEGEMENT_21, 23 & 28.03.2016.

Νέο σεμινάριο ΕΙΑΣ: Στρατηγική διαχείριση αλλαγών

0

«Strategic change management / Στρατηγική διαχείριση αλλαγών» είναι ο τίτλος του νέου σεμιναρίου του ΕΙΑΣ, με εισηγητές δύο καθηγητές του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ): τη δρ. Μαρία Βακόλα, αναπληρώτρια καθηγήτρια, και τον δρ. Αλέξανδρο Παπαλεξανδρή, επίκουρο καθηγητή.

Το σεμινάριο είναι διάρκειας 15 εκπαιδευτικών ωρών και θα πραγματοποιηθεί στο εκπαιδευτικό κέντρο του ΕΙΑΣ (Λ. Συγγρού 106, 5ος όροφος) στις παρακάτω ημερομηνίες:

  • Δευτέρα 21 Μαρτίου, 16.00-20.15
  • Τετάρτη 23 Μαρτίου, 16.00-20.15
  • Δευτέρα 28 Μαρτίου, 16.00-20.15.

Στόχος και περιεχόμενο του σεμιναρίου

Στόχος του σεμιναρίου είναι να βοηθήσει τους συμμετέχοντες να αναγνωρίσουν τη σημασία της αλλαγής και να κατανοήσουν τρόπους αλλά και τεχνικές για την αποτελεσματική διαχείριση της αλλαγής τόσο στους ίδιους όσο και στους οργανισμούς για τους οποίους εργάζονται. Η έννοια της αλλαγής δεν είναι κάτι το καινούριο. Όμως, κατά την τελευταία δεκαετία, οι αλλαγές στο εξωτερικό περιβάλλον λαμβάνουν πρωτοφανή διάσταση και οι επιχειρήσεις που δεν είναι σε θέση να διαχειριστούν αποτελεσματικά αυτή την αλλαγή κινδυνεύουν ουσιαστικά να αφανιστούν. Για τον λόγο αυτό, τα σύγχρονα στελέχη πρέπει να γνωρίζουν αποτελεσματικούς τρόπους αναγνώρισης της αλλαγής που συντελείται στο περιβάλλον τους, αλλά και να διαθέτουν γνώσεις και εργαλεία που θα συμβάλλουν στην αποτελεσματική διαχείριση της αλλαγής για την επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.

Πιο αναλυτικά, θα παρουσιαστούν και θα αναλυθούν οι ακόλουθες θεματικές περιοχές:

  • τι είναι η διαχείριση αλλαγών και γιατί είναι τόσο σημαντική για τους σημερινούς οργανισμούς
  • η αντίσταση στην αλλαγή και λόγοι για τους οποίους οι οργανισμοί δεν αλλάζουν
  • εργαλεία και τρόποι υιοθέτησης και διαχείρισης της αλλαγής για την επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.

Με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση: 

  • να κατανοήσουν τη σημασία της αλλαγής για τους ίδιους και για τους οργανισμούς
  • να αντιληφθούν τη δυσκολία της αλλαγής ενός οργανισμού
  • να γνωρίσουν πρακτικές εφαρμογές και εργαλεία για τη μείωση της αντίστασης στην αλλαγή
  • να εντοπίσουν τρόπους και να αναπτύξουν ικανότητες διαχείρισης της αλλαγής και αξιοποίησης των ευκαιριών που οι αλλαγές στο εξωτερικό περιβάλλον μπορεί να προσφέρουν.

Αιτήσεις συμμετοχής θα γίνονται δεκτές μέχρι την Τρίτη 15 Μαρτίου 2016.

Το κόστος συμμετοχής στο σεμινάριο ανέρχεται σε 250 ευρώ για τα μέλη του ΕΙΑΣ και 275 ευρώ για τα μη μέλη. Για τις εταιρείες που θα έχουν πολλαπλή συμμετοχή (3 ή περισσότερα άτομα), το κόστος διαμορφώνεται σε 225 ευρώ € για τις εταιρείες μέλη του ΕΙΑΣ και 250 ευρώ για τις εταιρείες μη μέλη.

Περισσότερες πληροφορίες και αίτηση συμμετοχής στο αρχείο STRATEGIC CHANGE MANEGEMENT_21, 23 & 28.03.2016.