back to top
28.8 C
Athens
Τετάρτη 13 Αυγούστου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 130

Yπόθεση τριών υπουργείων και της ΤτΕ η ρύθμιση των ασφαλίστρων 

0

“Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα τα καθήκοντα του Υπουργού Ανάπτυξης είχα εντοπίσει το πρόβλημα των ασφαλιστικών υπηρεσιών, γι’ αυτό και κάναμε σειρά συναντήσεων με όλους τους αρμοδίους και καταλήξαμε σε μια πρόταση”, τόνισε μιλώντας στο ραδιόφωνο του “ΣΚΑΪ 100,3” ο Υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος.

“Ο δείκτης του ΙΟΒΕ χρησιμοποιήθηκε όλα αυτά τα τελευταία χρόνια προκειμένου να προσδιοριστεί το ύψος της αύξησης των ασφαλίστρων για τα ισόβια συμβόλαια.

Αυτά το 2011 ήταν 711.000, το 2019 είχαν μείνει μόνο 320.000 και πλέον είναι 255.000. Αυξήσεις υπήρχαν από τότε και δεν κυβέρνησε μόνο η Νέα Δημοκρατία όλα αυτά τα χρόνια, αλλά επίσης το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ. Και μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για ιδιωτική αγορά”, επισήμανε στη συνέχεια ο Υπουργός Ανάπτυξης.

Ο κ. Θεοδωρικάκος ανέφερε η ΕΛΣΤΑΤ που θα αναλάβει στη θέση του ΙΟΒΕ “θα πρέπει να συνεργαστεί με την Τράπεζα της Ελλάδας, τρία συναρμόδια Υπουργεία και τις καταναλωτικές οργανώσεις. Δεν κάνουμε μια παρέμβαση για να προστατέψουμε μόνο τους καταναλωτές, αλλά και την ασφαλιστική πίστη, γι’ αυτό και πρέπει να ισορροπήσουμε”.

“Το δεύτερο σκέλος της νομοθέτησής μας σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας θα αφορά στη διαφάνεια στην τιμολόγηση, τα πράγματα θα είναι σαφή και καθαρά για να μπορεί να επιλέγει σωστά ο κάθε πολίτης”, είπε ακόμα ο Υπουργός Ανάπτυξης και συνέχισε πως “το θέμα eίναι σύνθετο, πολύπλοκο και πρέπει να συνεργαστούν όλοι για το βέλτιστο αποτέλεσμα. Μας ενδιαφέρει να λύσουμε το θέμα συνολικά με ισόρροπο και δίκαιο τρόπο για όλους”.

Μικρότερες του 15% οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας το 2025 

Τέλος, για φέτος ο Υπουργός Ανάπτυξης είπε πως “οι ασφαλιστικές εταιρείες πρέπει να ανταποκριθούν στο κάλεσμα της Κυβέρνησης. Δεν μπορούν να προχωρήσουν σε αυξήσεις 15%, διότι δεν μπορούν οι ασφαλισμένοι δεν το αντέχουν. Χωρίς να δημιουργηθεί πρόβλημα για την κεφαλαιακή τους επάρκεια”.

Για το αν υπάρχει καρτέλ στα ιδιωτικά θεραπευτήρια, ο Υπουργός Ανάπτυξης είπε πως έχει ζητηθεί επίσπευση των διαδικασιών και των ελέγχων από την ανεξάρτητη Επιτροπή Ανταγωνισμού που κάνει πολύ καλά τη δουλειά της.

Μία από κοινού συν. Τύπου ΕΑΕΕ, ΕΕΑ, ιδ. Νοσοκομεία, υπ. Ανάπτυξης, Υγείας  θα σώσει την Υγεία

0

Οι ατασθαλίες στον τομέα παροχής υπηρεσιών ιδιωτικής υγείας συσσωρεύτηκαν με αποτέλεσμα να βιώνουμε καθημερινά ένα ντόμινο αρνητικών εξελίξεων. Τα πράγματα έφτασαν στο απροχώρητο και δεν θα επανέλθουν, αν δεν ληφθούν δραστικά μέτρα. Η κυβέρνηση πρέπει να παρέμβει στον τρόπο που λειτουργούν τα ιδιωτικά νοσοκομεία και στον τρόπο που υπολογίζουν τις αυξήσεις των ασφαλίστρων οι ασφαλιστικές. Οι ασφαλιστικές θα πρέπει να αποκαταστήσουν επίσης τις σχέσεις τους με την ασφαλιστική διαμεσολάβηση.

Αυτά όλα θα πρέπει να γίνουν άμεσα, και θα ήταν καλό να προηγηθεί και μία από κοινού συνέντευξη Τύπου με πρωτοβουλία της  Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος  και του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών που θα συμμετέχουν οι εκπρόσωποι των  Ιδιωτικών Νοσοκομείων, το υπουργείο Υγείας και Ανάπτυξης ώστε να αποκατασταθεί σιγά σιγά το αρνητικό κλίμα.

Τα πολλαπλά ερωτήματα

Ερωτήματα υπάρχουν γιατί μέχρι τώρα τα ιδιωτικά νοσοκομεία λειτουργούν στο απυρόβλητο; Δεν υποχρεούνται να εφαρμόζουν ιατρικά πρωτόκολλα με αυστηρότητα ενώ έχουν υπάρξει καταγγελίες, αλλά και γιατί οι ασφαλιστικές αποδέχονται την τακτική αυτή και τα εξοφλούν έστω και με καθυστερήσεις και συνεχίζουν με τους ίδιους όρους τις συμβάσεις τους, αποδέχονται τις αυξήσεις και τον τερατώδη ιατρικό πληθωρισμό;

Ερωτήματα υπάρχουν  γιατί το υπουργείο υγείας με ένα υπουργό όπως τον Αδωνι Γεωργιάδη που έχει γνώσεις για την αγορά και καταλαβαίνει αφήνει αυτή την κατάσταση να επεκτείνεται.

Ερωτήματα υπάρχουν γιατί το υπουργείο Ανάπτυξης μόλις δύο ημέρες πριν και μετά τον ντόρο που έγινε και που πήρε μεγάλες διαστάσεις διεπόμπευσε (τώρα ενώ γνώριζε) τον δείκτη κόστους υγείας του ΙΟΒΕ. Αυτή η διαπόμπευση ομοιάζει σαν τα μέτρα που λαμβάνει το υπουργείο για την ακρίβεια των σούπερ μάρκετ που ενώ μιλά για πρόστιμα και καλάθια, ταμπελάκια για χαμηλότερες τιμές και συγκράτηση τιμής για ένα έτος, οι τιμές των προϊόντων με τα μέτρα αυτά νομοτελειακά αυξάνονται.

Ο ένας ρίχνει τις ευθύνες στον άλλον αλλά κανείς από αυτούς που έχουν δημιουργήσει το πρόβλημα δεν φαίνεται να θέλει ξεκάθαρα να αναλάβει ευθύνες. Δεν μπορεί μόνο στην Ελλάδα οι ασφαλιστικές και τα νοσοκομεία να αντιμετωπίζουν τον αυξημένο πληθωρισμό και την ακρίβεια. Γιατί οι άλλες χώρες της Ευρώπης δεν παρέχουν τόσο ακριβές υπηρεσίες υγείας; Κάποια παραθυράκια οδήγησαν σε αυτή την κατάσταση τον κλάδο της ιδιωτικής υγείας, παρόμοια σαν και τα παραθυράκια που οδήγησαν σε καταχρηστικές αυξήσεις τα προϊόντα που αγοράζουμε σήμερα από τα ελληνικά σούπερ μάρκετ.

Oι ασφαλισμένοι που ακύρωσαν τα συμβόλαια τους και οι ασφαλισμένοι που διατηρούν συμβόλαια υγείας θα πρέπει να ξέρουν πως να πορευτούν.

H θέση της GFIA για την Τεχνητή Νοημοσύνη στον ασφαλιστικό κλάδο

0

Στο πλαίσιο της τακτικής ενημέρωσης στον τομέα του ψηφιακού μετασχηματισμού και της τεχνητής νοημοσύνης, η ΕΑΕΕ κοινοποιεί έγγραφο θέσεων που δημοσίευσε η Παγκόσμια Ομοσπονδία Ασφαλιστικών Ενώσεων (Global Federation of Insurance Associations’ – GFIA) με στόχο να αναδειχθούν στο δημόσιο διάλογο επιμέρους πτυχές αναφορικά με τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) στον ασφαλιστικό κλάδο.

Το έγγραφο με τίτλο «GFIA paper on AI in the insurance industry», εστιάζει σε τρεις βασικούς άξονες:

▪ Χρήσεις της AI: Το έγγραφο παρουσιάζει συγκεκριμένα παραδείγματα για το πώς και γιατί ο ασφαλιστικός κλάδος σε παγκόσμιο επίπεδο αξιοποιεί τις ευκαιρίες που προσφέρει η Τεχνητή Νοημοσύνη και την ενσωματώνει στις επιχειρηματικές του δραστηριότητες σε τομείς, όπως η εξυπηρέτηση πελατών, η διαχείριση κινδύνων, οι φυσικές καταστροφές, η διαχείριση απαιτήσεων και η καταπολέμηση της ασφαλιστικής απάτης.

▪ Υπεύθυνη χρήση ΑΙ: Το έγγραφο περιγράφει ορισμένες από τις πολλές δικλείδες ασφαλείας που έχουν ήδη υιοθετήσει οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις για να αποτρέψουν πιθανά ανεπιθύμητα αποτελέσματα από τη χρήση της AI. Στο έγγραφο της GFIA επισημαίνεται εμφατικά ότι η ασφαλιστική βιομηχανία διαθέτει «μακρά παράδοση στη χρήση δεδομένων και τεχνολογίας ως αναπόσπαστο μέρος του επιχειρηματικού μοντέλου των ασφαλίσεων» και επομένως είναι ενήμερη για τους πιθανούς κινδύνους από τη χρήση των νέων αυτών τεχνολογιών και έχει θεσπίσει κατάλληλες διαδικασίες για: α) την αποτελεσματική διαχείριση των κινδύνων, β) τη διαφάνεια και την επεξήγηση και γ) την καταπολέμηση των παράνομων διακρίσεων.

▪ Κανονιστική και Εποπτική προσέγγιση: Tο έγγραφο εξετάζει την τρέχουσα Εποπτική και Κανονιστική προσέγγιση σχετικά με τη χρήση της AI στον ασφαλιστικό κλάδο και προτείνει κάποιες βασικές αρχές για πιθανές μελλοντικές ενέργειες στον τομέα αυτό.

Η GFIA παρατηρεί ότι η εποπτεία αναφορικά με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στον χρηματοοικονομικό τομέα συχνά εμπίπτει στην αρμοδιότητα πολλών εποπτικών Αρχών, γεγονός που οδηγεί σε σύνθετες δομές και αβεβαιότητα.

Αναφορικά με την εποπτική και κανονιστική προσέγγιση, η GFIA προτείνει:

α) μεγαλύτερη και καλύτερη συνεργασία μεταξύ των εποπτικών και ρυθμιστικών αρχών για να αποφεύγονται συγκρούσεις και επικαλύψεις,

β) διάλογο / επικοινωνία μεταξύ εποπτών / νομοθετών και της ασφαλιστικής βιομηχανίας για να αποσαφηνιστούν οι χρήσεις της AI, οι σχετικοί κίνδυνοι, και τα εργαλεία που υπάρχουν για την αντιμετώπισή τους,

γ) παγκόσμια εναρμόνιση των κανόνων και των προτύπων για τη χρήση της ΑΙ για να διασφαλίζεται η διεθνής συνοχή, να αποφεύγεται η επιβάρυνση των επιχειρήσεων και να ενθαρρύνεται η καινοτομία,

και δ) διατήρηση και περαιτέρω ενίσχυση της αναλογικής προσέγγισης βάσει κινδύνου και αρχών για τη ρύθμιση και εποπτεία της AI, καθώς και αποφυγή θέσπισης νέων κανονισμών, όπου είναι εφικτό να εφαρμοστούν υφιστάμενοι κανόνες και το υπάρχον ρυθμιστικό πλαίσιο.

Η GFIA τονίζει τέλος ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βελτιώσει την παροχή υπηρεσιών στους πελάτες και να συνδράμει στην καλύτερη διαχείριση των κινδύνων από τις ασφαλιστικές εταιρίες. Η συνεργασία μεταξύ της ασφαλιστικής αγοράς και των ρυθμιστικών αρχών μπορεί να μεγιστοποιήσει αυτή τη δυναμική, διασφαλίζοντας παράλληλα τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα.

2025 – 237796 – Εγκύκλιοι (μεταφερόμενο)

2025 – 237796 – Εγκύκλιοι (μεταφερόμενο) 2

2025 – 237796 – Εγκύκλιοι (μεταφερόμενο) 3

2025 – 237796 – Εγκύκλιοι (μεταφερόμενο) 4

Νέα CCO στον Όμιλο Interamerican η Linda Nieuwenhuizen

0

Η Interamerican ανακοινώνει με ιδιαίτερη ικανοποίηση την προαγωγή της Linda Nieuwenhuizen στη θέση της Chief Commercial Officer (CCO), μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής και του Διοικητικού Συμβουλίου της Interamerican, σηματοδοτώντας μια στρατηγική εξέλιξη για την εταιρεία.

Μέσα από τον αναβαθμισμένο της ρόλο, η Linda Nieuwenhuizen αναλαμβάνει τη στρατηγική ηγεσία όλων των εμπορικών δραστηριοτήτων της εταιρείας, ενισχύοντας τη δέσμευση της Interamerican για συνεχή καινοτομία, πελατοκεντρική προσέγγιση και ανάπτυξη.

Με εκτεταμένη διεθνή εμπειρία σε θέσεις ευθύνης, η Linda Nieuwenhuizen έχει πρωτοστατήσει στη διαχείριση σύνθετων έργων και στην καθοδήγηση πολυδιάστατων ομάδων, διαμορφώνοντας κουλτούρα συνεργασίας, καινοτομίας και επίτευξης μετρήσιμων αποτελεσμάτων.

Η πορεία της Linda Nieuwenhuizen στην Interamerican ξεκίνησε το 2023, όταν ανέλαβε τη θέση της Γενικής Διευθύντριας Customer Value & Experience. Στο πλαίσιο των καθηκόντων της, διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην αναδιοργάνωση και ενίσχυση της στρατηγικής επικοινωνίας και της διαχείρισης της πελατειακής βάσης. Κατά τη διάρκεια της θητείας της, ηγήθηκε στην ανάπτυξη και εφαρμογή στρατηγικών πρωτοβουλιών που εδραίωσαν τη μετάβαση της Interamerican σε μια νέα εποχή. Παράλληλα, καθιέρωσε ένα πιο ευέλικτο και πελατοκεντρικό μοντέλο λειτουργίας, με επίκεντρο την αναβάθμιση της εμπειρίας του πελάτη και τη βελτιστοποίηση των ψηφιακών καναλιών διανομής.

Η νέα αυτή ηγετική θέση αντανακλά τη διαρκή εξέλιξη της Interamerican, σε πλήρη ευθυγράμμιση με το παγκόσμιο μοντέλο της Achmea, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση της εταιρείας να παραμείνει πρωτοπόρος και ηγέτης στον τομέα της, δημιουργώντας αξία για τους ασφαλισμένους, τους συνεργάτες της και την κοινωνία.

Η πολιτική παρέμβαση να γίνει ευκαιρία απονομής δικαιοσύνης

0

Λάθη παντού στην έντονη κόντρα που απασχόλησε το Πανελλήνιο

Οι ασφαλιστικές εταιρείες βρέθηκαν σε λιγότερο από ένα μήνα από το “Ωσαννά” στο “Σταύρωσον” . Από εκεί που περίμεναν να ξεκινήσει με μεγάλες προσδοκίες για τις Γενικές Ασφαλίσεις και τις ασφαλίσεις κατά φυσικών καταστροφών το 2025, βρέθηκαν να κατηγορούνται συλλήβδην από τον Τύπο και την πολιτική ηγεσία για τις μεγάλες ανατιμολογήσεις. Μάλιστα ένα πολύ γνωστό -άκρως φιλοκυβερνητικό- site (με εκατομμύρια θεάσεις) μιλούσε σε παραοικονομική στήλη για το “Άγος των Ασφαλιστικών” θεωρώντας ότι οι μεγάλες αυξήσεις οφείλονται σχεδόν αποκλειστικά σ’ αυτές. Εντύπωση προκαλεί και η στάση Θεοδωρικάκου ο οποίος αφού αναφέρθηκε στον δείκτη του ΙΟΒΕ (αλήθεια θα βγει να μιλήσει ο κ. Βέττας που θίγεται και προσωπικά;) ως αιτία ανόδου των ασφαλίστρων και προκάλεσε τον γέλωτα όλων απέφυγε να αναφερθεί με την ίδια έμφαση για τον ρόλο των κλινικών. Οι ευθύνες για τις τεράστιες ανατιμήσεις στα ασφάλιστρα βαραίνουν εξίσου ασφαλιστικές και κλινικές.

Ενημέρωσαν για τον περίφημο ‘ιατρικό πληθωρισμό’ τον κ. Θεοδωρικάκο;

Πλην του κλαδικού τύπου, ουδείς αναφέρθηκε στον ‘ιατρικό πληθωρισμό’ της τάξης του 20% που μαστίζει τις ασφαλιστικές εδώ και δεκαετίες. Όλοι ακούγαμε στα συνέδρια και στις ημερίδες για αυξήσεις των τιμολογίων των κλινικών μέχρι και 20%. Οι ασφαλιστικές, όσο δεν είχαν πρόβλημα με τα παλιά συμβόλαια (αυτά που τώρα βγάζουν ζημιές με τα IFRS 17), δεν αντιδρούσαν και περιόριζαν τις αυξήσεις σε μονοψήφια επίπεδα. Από τότε που οι ζημιές ‘κτύπησαν’ στα αποτελέσματα, προχώρησαν στις διψήφιες αυξήσεις του 15%. Οι παλιοί ασφαλισμένοι -άνω των 60 ετών πλέον- δεν αντέχουν να πληρώνουν τα νέα αυξημένα (άνω του 40% από το 2020 και μετά) ασφάλιστρα. Έτσι ο κλάδος χάνει και τους παλιούς ασφαλισμένους που έχουν την ανάγκη του αλλά και τους νέους ασφαλισμένους (κάτω των 35) οι οποίοι καλούνται να πληρώσουν μεγάλα ασφαλιστήρια για περιπτώσεις που μάλλον δεν τις έχουν άμεσα ανάγκη.

Σωστές οι προτάσεις της ΕΑΕΕ , χρειάζεται αλλαγή τακτικής

Οι προτάσεις που έκανε η ΕΑΕΕ είναι προς την σωστή κατεύθυνση. Η ευθύνη για την μη εφαρμογή τους όμως βαρύνει και τις ίδιες και την Πολιτεία. Ενδεικτικά η εφαρμογή των DRG’s (δηλαδή των σταθερών τιμολογίων για τις ιατρικές εργασίες) θα μπορούσε να προωθηθεί από μία ενιαία στάση απέναντι στις κλινικές αλλά και με διεκδίκηση απέναντι στην εκάστοτε εξουσία. Όσο για την δημιουργία νέων ιδιωτικών κλινικών, ίσως ο πρόεδρος της ΕΑΕΕ θα πρέπει να κάνει μία κουβέντα με τον φίλο του κ. Γεωργιάδη προκειμένου να σπάσει το ολιγοπώλιο των ‘2,5 παρόχων’. Είμαστε σίγουροι ότι ο κ. Γεωργιάδης θα τον ακούσει με προσοχή, εκτός εάν ισχύουν αυτά που λέγονται παντού για την αντιμετώπιση του CVC ως προνομιακού επενδυτή στην Ελλάδα.

Το ‘φάουλ’ με τους ασφαλιστές

Ήταν στραβό το κλίμα , έγινε και το λάθος με τις “προμήθειες του 28%” που ανέβασε στα κάγκελα την διαμεσολάβηση. Οι ασφαλιστές σαφέστατα αναφέρουν ότι ουδέποτε πήραν τέτοιες προμήθειες και το μεγαλύτερο ποσοστό είναι Δικαιώματα προς τις εταιρείες.

Απ’ την άλλη πλευρά, οι διευθύνοντες σύμβουλοι με τους οποίους μίλησε το IW είναι ιδιαίτερα εκνευρισμένοι με τους διαμεσολαβητές τους γιατί αντέδρασαν τόσο έντονα και δεν υπερασπίστηκαν τον κλάδο. Μα , φίλτατοι CEO, οι άνθρωποι (διαμεσολαβητές) χάνουν πελάτες. Χάνουν τα εισοδήματά τους. Έχουν κάθε δικαίωμα να διαμαρτυρηθούν και για τα ακριβά ασφάλιστρα και για την στάση κάποιων ασφαλιστικών.

Ο ρόλος του Συντονιστή στην ανάπτυξη της ασφαλιστικής αγοράς και των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών

0

Του Κωνσταντίνου Ρούσση για το iw.gr

Ο ρόλος του Συντονιστή για την Ασφαλιστική Αγορά στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα σημαντικός τόσο για την ελληνική κοινωνία, όσο και για τους Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές και τις Εταιρίες.

Αρκεί μόνο να δούμε οτι το συντριπτικό ποσοστό των Διαμεσολαβητών που είναι σήμερα στην αγορά μπήκαν στον χώρο γιατί κάποιος Συντονιστής τους προσέλκυσε, τους εκπαίδευσε και παράλληλα τους υποστήριζε σε κάθε βήμα τους μέχρι να αποκτήσουν αυτάρκεια.

Για την ελληνική κοινωνία ο Συντονιστής είναι ένας ακόμα εγγυητής για το συμβόλαιο του εκάστοτε πελάτη και για την ορθή και πλήρη κάλυψη των εξατομικευμένων αναγκών.

Τέλος, όσον αφορά τις εταιρίες, ο Συντονιστής τους είναι το πρόσωπο της εταιρίας σε κάθε ελληνική οικογένεια και επιχείρηση. Εκπροσωπεί όλο το τμήμα του οργανισμού και παράλληλα φέρει και την μέγιστη ευθύνη της ανάπτυξης.

Αυτός ο ρόλος “κλειδί” είναι απόλυτα συνδεδεμένος με την υγιή ανάπτυξη του κλάδου της Ιδιωτικής Ασφάλισης, διότι προστατεύει και δημιουργεί προστιθέμενη αξία σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Στις ημέρες μας δε ο ρόλος μας γίνεται ακόμα πιο σημαντικός μιας και οφείλουμε να καθοδηγήσουμε τους ανθρώπους μας σε μια νέα εποχή, πολύ γρήγορα μεταβαλλόμενη και με αλλαγές σε κάθε επίπεδο. Η αγορά μας για τα επόμενα χρόνια προβλέπεται να αναπτυχθεί ραγδαία και σε πάρα πολλούς κλάδους. Αυτό απαιτεί από όλους μας εκσυγχρονισμό και διαρκή προσαρμογή.

Η στροφή του κοινωνικού κράτους στην ατομική ευθύνη απαιτεί εκπαίδευση και σωστή πληροφόρηση προς την κοινωνία των συνανθρώπων μας και παράλληλα δική μας κατάλληλη προετοιμασία ως διαμεσολαβητές. Τον ρόλο αυτόν καλούμαστε να τον εκτελέσουμε εμείς για να οδηγήσουμε την Ιδιωτική Ασφάλιση στην επόμενη ημέρα.

Όλες αυτές οι αλλαγές εννοείται πως θα δημιουργήσουν και κάποιες δυσλειτουργίες στην φάση τη μετάβασης. Μία εξ αυτών είναι αυτή που βιώνουμε όλοι στις ημέρες μας με την αύξηση των ασφαλίστρων στα συμβόλαια υγείας. Επάνω σε τέτοιου είδους θέματα θα πρέπει να σκύψουν άμεσα όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς με θετική σκέψη και κυρίως με το βλέμμα στο μέλλον και όχι μόνο στη μοιρασιά της υπάρχουσας πίτας.

Από την ανάπτυξη της Ιδιωτικής Ασφάλισης έχουν να ωφεληθούν όλα τα μέλη και η κοινωνία των πολιών και η πολιτεία και οι Ασφαλιστικές Εταιρίες και τα νοσηλευτικά ιδρύματα. Όσο κοιτάμε την πίτα των κερδών μιας χρονιάς, ο ένας θα ρίχνει τον άλλον, ενώ αν προσανατολιστούμε στην ανάπτυξη της αγοράς θα ωφεληθούν όλοι.

Για να επιτευχθεί αυτή η συνθήκη, χρειάζεται ειλικρινή συζήτηση όλων των μερών και κυρίως “δέσμευση” από όλους για την ανάπτυξη του κλάδου και εμείς οι Συντονιστές έχουμε μάθει στις “δεσμεύσεις” και στην “ανάπτυξη” με ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα επί σειρά 10 ετών. Κανένας πελάτης μας, κανένας Συνεργάτης, καμία Εταιρία, και κανένας πάροχος υπηρεσιών δε βγήκε ποτέ χαμένος με την συνεργασία μας και με την ανάπτυξη του κλάδου της Ιδιωτικής Ασφάλισης.

L.A: Η πύρινη κόλαση, τα δισεκατομμύρια ασφαλιστικών αποζημιώσεων και ο φόβος για ντόμινο

0

Μια προκαταρκτική εκτίμηση του οικονομικού αντίκτυπου των πυρκαγιών που κατακαίνε τα προάστια της μεγαλούπολης του Λος Άντζελες, κατατάσσει το περιστατικό μεταξύ των πιο δαπανηρών φυσικών καταστροφών που έγιναν ποτέ στις ΗΠΑ και πιθανώς της πιο ακριβής πυρκαγιάς που καταγράφηκε ποτέ.

Πύρινη λαίλαπα στο LA: Οι πρώτες εκτιμήσεις των οίκων για τις καταστροφές

Ο τυφώνας Κατρίνα το 2005 είναι η πιο φυσική καταστροφή των ΗΠΑ που προκάλεσε ζημιές με εκτιμώμενο κόστος 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Υπηρεσίας Ωκεανών και Ατμόσφαιρας.

Στις πυρόπληκτες περιοχές, η μέση αξία κατοικίας είναι πάνω από 2 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την AccuWeather Inc.

Η Καλιφόρνια έχει αντιμετωπίσει το μεγαλύτερο βάρος των εποχών πυρκαγιών λόγω της κλιματικής αλλαγής, οι οποίες είναι μεγαλύτερες και έχουν ως αποτέλεσμα συχνότερες πυρκαγιές και μεγαλύτερες καμένες εκτάσεις, σύμφωνα με την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος. Η νέα ανάπτυξη σε πυρόπληκτες περιοχές και η αύξηση των αξιών των κατοικιών και του κόστους επισκευής, έχει ενισχύσει περαιτέρω την αύξηση των ασφαλισμένων ζημιών.

Η εκτίμηση είναι ότι οι ασφαλισμένες ζημίες από το συμβάν θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τα 20 δισεκατομμύρια δολάρια (σε συνολικό ύψος ζημιών άνω των 50 δισ), ενώ παράλληλα μπορεί να προκληθεί ένα ντόμινο κρίσης για ασφαλιστικές, τραπεζικά ιδρύματα και φυσικά για τον κλάδο του real estate.

Η Καλιφόρνια είναι η μεγαλύτερη αγορά ασφάλισης κατοικίας στις ΗΠΑ, αλλά και μία από τις πιο δύσκολες για τις εταιρείες. Σύμφωνα με την Aon, η πολιτεία ήταν υπεύθυνη για οκτώ από τις 10 πιο δαπανηρές πυρκαγιές στις ΗΠΑ μέχρι πέρυσι, μετά την προσαρμογή στον πληθωρισμό.

Παρά τους κινδύνους αυτούς, οι φιλικοί προς τον καταναλωτή νόμοι της για δεκαετίες διατήρησαν τα ποσοστά ασφάλισης κατοικίας σχετικά χαμηλά, σε σύγκριση με τον εθνικό μέσο όρο, σύμφωνα με τα στοιχεία του κλάδου. 

Webinar για την Τεχνητή Νοημοσύνη

0

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε την Τετάρτη, 10 Ιανουαρίου 2025, το πρώτο Webinar της Διεύθυνσης για τη νέα χρονιά, με θέμα: «Χρήση του AI στην καθημερινότητα του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή».

Το σεμινάριο διοργανώθηκε από την Διεύθυνση Δημήτρη Αναστασίου της Εθνικής Ασφαλιστικής (A Team), σε συνεργασία με την εταιρεία 4tessera, με στόχο να εφοδιάσει τους συνεργάτες της με σύγχρονα εργαλεία που θα βελτιώσουν την καθημερινή τους εργασία και τις σχέσεις τους με τους πελάτες.

Οι εισηγητές, κ. Γιώργος Χανός και κ. Σάκης Κουκουβής, παρουσίασαν τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης μέσα από πρακτικές εφαρμογές και καινοτόμα εργαλεία, όπως:

  • Οργάνωση και αποτελεσματική διαχείριση χρόνου.
  • Βελτίωση της επικοινωνίας και της εξυπηρέτησης πελατών.
  • Ενσωμάτωση εργαλείων AI για την αναβάθμιση της εργασίας του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή.

Η συμμετοχή και ο ενθουσιασμός των συνεργατών ήταν ενδεικτικά της ανάγκης για τέτοιες πρωτοβουλίες, καθώς εκφράστηκε έντονο ενδιαφέρον για τις πρακτικές λύσεις που παρουσιάστηκαν.

Η Διεύθυνση Δημήτρη Αναστασίου, με το διακριτικό της τίτλο “A Team Ασφαλιστικές Υπηρεσίες”, παραμένει προσηλωμένη στο όραμά της για Αφοσίωση, Αξιοπιστία, Καινοτομία. Μέσα από τέτοιες δράσεις, επιβεβαιώνει τη σταθερή της συνεργασία και τον κοινό βηματισμό με την Εθνική Ασφαλιστική, προχωρώντας μαζί με συνέπεια και όραμα προς την επίτευξη των στρατηγικών στόχων της εταιρείας. Με αυτή τη δυναμική, εξοπλίζει τους συνεργάτες της με τα κατάλληλα εργαλεία για να ανταποκριθούν στις προκλήσεις της εποχής και να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που δημιουργούνται στην ασφαλιστική αγορά.

Οι συνεχείς εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες, σε συνδυασμό με την αδιάλειπτη υποστήριξη της Εθνικής Ασφαλιστικής, συμβάλλουν στη δημιουργία προστιθέμενης αξίας για τους συνεργάτες και τους πελάτες, θέτοντας τα θεμέλια για μια δυναμική και επιτυχημένη χρονιά.

Άνοιξε η πλατφόρμα για τις χωριστές φορολογικές δηλώσεις

0

Οι έγγαμοι φορολογούμενοι που επιθυμούν να υποβάλουν χωριστές φορολογικές δηλώσεις φέτος, έχουν προθεσμία έως τις 28 Φεβρουαρίου 2025 για να δηλώσουν την επιλογή τους μέσω της σχετικής πλατφόρμας της ΑΑΔΕ.

Η ΑΑΔΕ έχει ήδη ενεργοποιήσει την πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων και διευκρινίζει ότι όσοι είχαν επιλέξει να υποβάλλουν χωριστές δηλώσεις κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος, δεν χρειάζεται να προβούν σε καμία ενέργεια, εφόσον η επιθυμία τους παραμένει και η έγγαμη σχέση εξακολουθεί να ισχύει. Ωστόσο, αν κάποιος επιθυμεί να ανακαλέσει την επιλογή του, θα πρέπει να το δηλώσει μέσω της εφαρμογής. Σε περίπτωση που θέλει να υποβάλει ξανά χωριστή δήλωση, η επιλογή αυτή θα πρέπει να γνωστοποιηθεί από τουλάχιστον έναν από τους συζύγους.

Οδηγός

1. Ε Πώς μπορώ να γνωστοποιήσω την επιλογή μου να υποβάλω χωριστή δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος (εφεξής: Φ.Ε.);

Α Η γνωστοποίηση γίνεται μέσω ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής στον διαδικτυακό τόπο www.aade.gr, ακολουθώντας τη διαδρομή Ψηφιακές Υπηρεσίες → Φορολογικές Υπηρεσίες → Εισόδημα → Γνωστοποίηση Χωριστής Δήλωσης, είτε από εσάς με τους δικούς σας κωδικούς πρόσβασης είτε από, ειδικά για τον σκοπό αυτό, εξουσιοδοτημένο λογιστή – φοροτεχνικό, με τους προσωπικούς του κωδικούς πρόσβασης.

2. Ε Αν κανείς από τους συζύγους δεν γνωστοποιήσει την επιλογή υποβολής χωριστής δήλωσης Φ.Ε. μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2025, τι θα συμβεί;

Α Στην περίπτωση αυτή οι σύζυγοι θα υποβάλουν κοινή δήλωση για το φορολογικό έτος 2024.

3. Ε Στις περιπτώσεις κοινής δήλωσης Φ.Ε. συζύγων, θα γίνεται συμψηφισμός φόρου μεταξύ συζύγων και βεβαίωση στο όνομα του συζύγου;

Α Όχι, θα γίνεται χωριστή βεβαίωση φόρου και δεν θα γίνεται συμψηφισμός χρεωστικού και πιστωτικού ποσού μεταξύ των συζύγων.

4. Ε Επηρεάζεται η χορήγηση επιδομάτων στις χωριστές δηλώσεις συζύγων;

Α Όχι, δεν επηρεάζεται η χορήγηση των επιδομάτων από την υποβολή χωριστών δηλώσεων Φ.Ε. από τους συζύγους.

5. Ε Είναι απαραίτητο να υποβάλλονται χωριστές δηλώσεις Φ.Ε. συζύγων που έχουν διαφορετική φορολογική κατοικία;

Α Όχι, δεν είναι απαραίτητη η υποβολή χωριστών δηλώσεων Φ.Ε., διότι προβλέπεται ήδη χωριστή φορολογική αντιμετώπιση στις κοινές δηλώσεις συζύγων που έχουν διαφορετική φορολογική κατοικία.

6. Ε Πώς δηλώνεται στο Ε1 η κύρια κατοικία στις περιπτώσεις χωριστών δηλώσεων;

Α Η κύρια κατοικία δηλώνεται στον πίνακα 5 του εντύπου Ε1, στους αντίστοιχους κωδικούς κύριας κατοικίας. Ο κάθε σύζυγος συμπληρώνει το ποσοστό ιδιοκτησίας του σε περίπτωση ιδιόκτητης κατοικίας, το ποσοστό του ως μισθωτής σε περίπτωση μισθωμένης κατοικίας και το ποσοστό της δωρεάν παραχώρησης, αντίστοιχα.

7. Ε Στις περιπτώσεις χωριστών δηλώσεων Φ.Ε., πώς δηλώνεται στο Ε1 η κύρια κατοικία όταν ένας εκ των δύο συζύγων δεν διαθέτει καθόλου ποσοστό συνιδιοκτησίας ή χρήσης;

Α Ο σύζυγος που δεν διαθέτει καθόλου ποσοστό συνιδιοκτησίας ή χρήσης, συμπληρώνει στον πίνακα 6 την ένδειξη «συνοίκηση με σύζυγο».

8. Ε Πώς αναγράφονται τα τέκνα ως εξαρτώμενα μέλη του φορολογούμενου στις χωριστές δηλώσεις Φ.Ε.;

Α Τα τέκνα που προέρχονται από κοινό γάμο, καθώς και τα αναγνωρισμένα τέκνα, δηλώνονται ως εξαρτώμενα μέλη και από τους δύο συζύγους.

9. Ε Ποιος δηλώνει το εισόδημα ανήλικου τέκνου που προέρχεται από τον κοινό γάμο στις χωριστές δηλώσεις Φ.Ε. όταν αυτό δεν έχει υποχρέωση υποβολής δήλωσης Φ.Ε.;

Α Το εισόδημα του ανήλικου τέκνου, που δεν φορολογείται στο όνομα του τέκνου, προστίθεται στα εισοδήματα του γονέα που έχει το μεγαλύτερο εισόδημα και δηλώνεται μόνο από αυτόν τον γονέα.

10. Ε Ποιος βαρύνεται με τα τεκμήρια διαβίωσης και απόκτησης στις χωριστές δηλώσεις Φ.Ε. συζύγων;

Α Στις χωριστές δηλώσεις Φ.Ε. συζύγων δεν υφίσταται η έννοια του οικογενειακού εισοδήματος για την κάλυψη των επιμέρους τεκμηρίων καθενός εκ των συζύγων, καθώς τα τεκμήρια διαβίωσης και απόκτησης βαρύνουν τον κάθε σύζυγο ατομικά.

Όσον αφορά τη δυνατότητα κάλυψης τεκμηρίων με ανάλωση κεφαλαίου, δεν μπορεί να γίνει επίκληση εισοδημάτων από τη χωριστή δήλωση του άλλου

συζύγου.

11. Ε Στις χωριστές δηλώσεις Φ.Ε. υπάρχει δυνατότητα μεταφοράς υπολειπόμενου ποσού αποδείξεων από τον ένα σύζυγο στον άλλο;

Α Όχι, δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα.

12. Ε Ποια είναι η προθεσμία γνωστοποίησης της επιλογής υποβολής χωριστής δήλωσης Φ.Ε. συζύγων;

Α Για κάθε φορολογικό έτος, η καταληκτική ημερομηνία είναι η 28η Φεβρουαρίου του έτους υποβολής της δήλωσης

13. Ε Μετά την 28η Φεβρουαρίου η επιλογή για υποβολή χωριστής δήλωσης Φ.Ε. μπορεί να ανακληθεί;

Α Η ανάκληση της επιλογής υποβολής χωριστής δήλωσης είναι δυνατή μέχρι και την 28η Φεβρουαρίου του έτους υποβολής της δήλωσης.

14. Ε Ποιος από τους συζύγους μπορεί να γνωστοποιήσει την επιλογή για υποβολή χωριστής δήλωσης Φ.Ε.;

Α Οποιοσδήποτε από τους συζύγους ή και οι δύο.

15. Ε Πρέπει η γνωστοποίηση της επιλογής για υποβολή χωριστής δήλωσης Φ.Ε. να γίνεται κάθε έτος μέχρι την 28η Φεβρουαρίου;

Α Από το φορολογικό έτος 2023 και εφεξής, δεν απαιτείται η επικαιροποίηση της γνωστοποίησης για κάθε έτος.

Επομένως, όσοι φορολογούμενοι επέλεξαν για το φορολογικό έτος 2023 να υποβάλλουν χωριστές δηλώσεις, για το φορολογικό έτος 2024 και επόμενα, θα χρειαστεί να εισέλθουν στη σχετική εφαρμογή, μέχρι την 28η Φεβρουαρίου του οικείου έτους, μόνο εφόσον επιθυμούν να ανακαλέσουν την επιλογή τους.

Σε περίπτωση ανάκλησης, και εφόσον υπάρχει εκ νέου επιθυμία για υποβολή χωριστής δήλωσης σε κάποιο έτος, πρέπει να γνωστοποιηθεί ξανά για το έτος αυτό, από τουλάχιστον έναν εκ των συζύγων, μέχρι την προθεσμία της 28ης Φεβρουαρίου.

16. Ε Πρόκειται να τελέσω γάμο εντός του έτους υποβολής της δήλωσης Φ.Ε.. Μπορώ να υποβάλω χωριστή δήλωση Φ.Ε.;

Α Από το φορολογικό έτος 2024 και εφεξής, οι σύζυγοι, κατά τη διάρκεια του γάμου, υποβάλλουν κοινή δήλωση, αρχής γενομένης από το φορολογικό έτος σύναψης του γάμου και για τα εισοδήματα του έτους αυτού. Συνεπώς, εκ του νόμου, θα υποβάλλετε τη δήλωσή σας ως υπόχρεος χωρίς στοιχεία συζύγου. Η

γνωστοποίηση υποβολής χωριστής δήλωσης, θα είναι δυνατή για το φορολογικό έτος εντός του οποίου τελέστηκε ο γάμος.

17. Ε Τα μέρη συμφώνου συμβίωσης (ΜΣΣ) γνωστοποιούν την επιθυμία τους για υποβολή χωριστών δηλώσεων Φ.Ε.;

Α Όχι, καθόσον για τα ΜΣΣ εκ του νόμου υπάρχει η δυνατότητα υποβολής κοινής δήλωσης ή χωριστών δηλώσεων.

18. Ε Πρέπει και οι δύο σύζυγοι να διαθέτουν δικούς τους κωδικούς πρόσβασης προκειμένου να υποβάλλουν χωριστές δηλώσεις Φ.Ε.;

Α Ναι. Εφόσον η σύζυγος δεν έχει προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης, οφείλει να αποκτήσει προκειμένου να υποβάλει τη δική της δήλωση.

Γ. Χατζηθεοδοσίου: «Φρένο» στις αυξήσεις των ασφαλίστρων υγείας

0

Σε δήλωση-παρέμβαση προχώρησε ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Επίτιμος Διδάκτορας ΠΑ.ΠΕΙ. & Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, με αφορμή τις σημερινές δηλώσεις του υπουργού Ανάπτυξης Τάκη Θεοδωρικάκου στη Βουλή σχετικά με τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας.

Η δήλωση του κ. Χατζηθεοδοσίου έχει ως εξής:

Τα όσα συζητήθηκαν το πρωί στη Βουλή αλλά και η πρόθεση της κυβέρνησης να μπει ένα «φρένο» στις πολύ μεγάλες αυξήσεις των ασφαλίστρων για τα προγράμματα υγείας, δικαιώνουν την πρωτοβουλία του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών που ανέδειξε το σοβαρότατο αυτό θέμα και ζήτησε άμεσες παρεμβάσεις από την πολιτεία.

Κυρίως δικαιωνόμαστε στην πάγια θέση μας στο να μην εμπλέκεται ο ΙΟΒΕ στο θέμα των όποιων αναπροσαρμογών του ύψους των ασφαλίστρων αλλά οι υπολογισμοί να γίνονται σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να περιμένουμε μέχρι το 2026 για τις αλλαγές που προανήγγειλε σήμερα ο Υπουργός Ανάπτυξης. Αυτές πρέπει να ισχύσουν άμεσα, κάτι που θα είναι προς όφελος και των ασφαλισμένων αλλά και της ίδιας της ασφαλιστικής αγοράς.

Όπως παραδέχθηκε και ο κύριος Θεοδωρικάκος, περίπου 460.000 ασφαλισμένοι έχουν ακυρώσει τα δια βίου συμβόλαια τους τα τελευταία χρόνια εξαιτίας και των υπέρογκων αυξήσεων. Απόλυτη προτεραιότητα λοιπόν όλων των αρμόδιων φορέων πρέπει να είναι η προστασία του καταναλωτή.

Και βέβαια το «σπάσιμο» του ολιγοπωλίου που επικρατεί στο χώρο της ιδιωτικής υγείας εξαιτίας των πρακτικών 2-3 ιδιωτικών νοσοκομείων και που έχει ως συνέπεια η Ελλάδα να βρίσκεται στη δεύτερη θέση των υψηλότερων νοσηλίων στην Ευρώπη, πίσω μόνο από την Ελβετία. Υπενθυμίζω ότι το θέμα του συγκεκριμένου ολιγοπωλίου είχε τεθεί και από τον Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος.

Μία λύση θα ήταν να ισχύσουν πρωτόκολλα μεταξύ ασφαλιστικών εταιρειών και ιδιωτικών νοσοκομείων στο πρότυπο αυτών που έχει ο ΕΟΠΥΥ με τα ιδιωτικά νοσοκομεία. Έτσι ώστε να μην υπάρχει καμία πιθανότητα για αυθαίρετες αυξήσεις στα νοσήλια.

Δεν πρέπει να παραγνωρίσουμε ότι κάθε χρόνο οι Έλληνες πολίτες πληρώνουν 5 δισ. ευρώ στην ιδιωτική υγεία.

Το θέμα λοιπόν των ιδιωτικών ασφαλίσεων είναι εξαιρετικά σοβαρό, έχει άμεση σχέση με τις αναπτυξιακές προοπτικές της χώρας ενώ επηρεάζει σαφώς και το κομμάτι της δημόσιας υγείας. Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών θα συνεχίσει να δίνει μάχες, τόσο για την προστασία των καταναλωτών όσο και για τη βελτίωση των συνθηκών που επικρατούν στην ασφαλιστική αγορά.

Ο Πρόεδρος του Ε.Ε.Α.
Επίτιμος Διδάκτορας ΠΑ.ΠΕΙ. & Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών
Γιάννης Χατζηθεοδοσίου