Σε μία περίοδο όπου ο χρηματοπιστωτικός τομέας συνεχίζει να βρίσκεται σε μία διαδικασία συνεχών αλλαγών, το 11th Digital Banking Forum ήρθε για να δώσει απαντήσεις στα ζητήματα που απασχολούν τις επιχειρήσεις του ευρύτερου κλάδου όσον αφορά τόσο στην αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών όσο και για την παροχή ψηφιακών υπηρεσιών.
Το 11th Digital Banking Forum #dbfo24 , πραγματοποιήθηκε στις 28 Μαΐου 2024, από την ethosEVENTS σε συνεργασία με το οικονομικό και επιχειρηματικό portal banks.com.gr και το οικονομικό και επενδυτικό περιοδικό ΧΡΗΜΑ. Η συμμετοχή στo συνέδριο πραγματοποιήθηκε με φυσική παρουσία στο Divani Caravel και online μέσα από το LiveOn Expo Complex, το καινοτόμο 3D εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο της LiveOn.
Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Δημήτρης Παπαστεργίου, στον χαιρετισμό του ανέφερε μεταξύ άλλων: «Δεν είναι μόνο η ΑΙ που έχετε δει ως τα πρώτα δείγματα γραφής. Την επόμενη εβδομάδα εγκαινιάζουμε έναν νέο ψηφιακό βοηθό με το Υπουργείο Τουρισμού, ένα χρήσιμο εργαλείο για όλους τους επισκέπτες που στηρίζουν την οικονομία μας. Η πολύ μεγάλη αλλαγή ξεκίνησε με τις εφαρμογές για τις συναλλαγές. Πήραμε τη διαλειτουργικότητα του ΓΕΜΗ. Το άμεσο μέλλον έχει να κάνει με την προώθηση και επέκταση της διαλειτουργικότητας. Ένα σημαντικό κομμάτι είναι η κυβερνοασφάλεια. Πρέπει να δουλέψουμε μαζί για να δούμε πως τα συστήματα θα γίνουν πιο ασφαλή και πως οι πολίτες θα διευκολύνονται. Εισάγουμε authentication για τις νέες ταυτότητες. Θέλουμε υποδομές καλύτερες ταχύτητες, με προγράμματα που τρέχουν αυτήν την ώρα επιταχύνουμε το έλλειμμα ευρυζωνικότητας. Τις επόμενες μέρες ολοκληρώνουμε την ψηφιακή υπογραφή συμβολαίων εταιρειών».
Ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, αρμόδιος για τη φορολογική πολιτική, κ. Χάρης Θεοχάρης, αναφέρθηκε στην στενή σχέση των διαδικασιών της εφορίας με τις τράπεζες. «Όταν έγινε υποχρεωτική η υποβολή των δηλώσεων ηλεκτρονικά, οι τράπεζες είχαν κάποιες στάνταρ διαδικασίες προώθησης του mobille banking. Η επιτυχία αυτών των ενεργειών τετραπλασιάστηκε όταν υποχρεώσαμε να γίνεται ηλεκτρονικά. Έσπασε το ταμπού του φόβου. Άρα είναι κρίσιμη η συνέργεια αρχών και τραπεζών. Οι προκλήσεις αφορούν στην ασφάλεια των συναλλαγών. Είναι ένα κρίσιμο ζήτημα καθώς έχουμε κερδίσει την εμπιστοσύνη του κόσμου και δεν θέλουμε να χαθεί από τυχόν δυσάρεστη εμπειρία. Και εμείς και οι τράπεζες πρέπει να κάνουν πιο απλές τις διαδικασίες τους. Το δημόσιο πρέπει να εξοικειώσει τον κόσμο με την ΑΙ. Χθες βγάλαμε έναν διαγωνισμό για το taxis με ΑΙ embeded διαδικασίες. Όλο και περισσότερο εξοικειώνεται ο κόσμος και πείθεται να χρησιμοποιήσει το τραπεζικό σύστημα στην καθημερινότητα του», είπε.
Ο κ. Μάνος Μακρομάλλης, Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Καινοτόμων Εφαρμογών Ελλάδος (ΣΕΚΕΕ) και Διευθύνων Σύμβουλος της Excelon, τόνισε: “Στο κομμάτι των πληρωμών βλέπουμε ραγδαίες αλλαγές που χρειάζονταν μεγάλο χρόνο επώασης και ωρίμανσης. Τα τραπεζικά ιδρύματα ήταν τα τελευταία προπύργια. Πλέον όμως καταργούνται οι γεωγραφικοί περιορισμοί. Εδώ και καιρό όλα γίνονται μέσω web και mobile. Βλέπουμε επίσης πολλές fintech που δραστηριοποιούνται σε όλη την ΕΕ. Αυτό όμως δημιουργεί μια νέα πρόκληση: την εμπιστοσύνη. Η τεχνολογία ενισχύει την εμπιστοσύνη. Το ΑΙ και άλλες τεχνολογίες συνδράμουν στις εξελίξεις. Το κομμάτι του ΑΙ περιλαμβάνει λύσεις από τους ίδιους τους προγραμματιστές. Στο κομμάτι των συναλλαγών όλα παρακολουθούνται μέσα από αλγόριθμους. Σε όλη την πυραμίδα των υπηρεσιών το ΑΙ είναι σημαντικό. Οι εταιρείες μας εξάγουν την Ελλάδα στην ευρωπαϊκή και διεθνή αγορά. Είμαστε κοντά με τα ερευνητικά ιδρύματα και με την πολιτεία”.
Στην κεντρική του ομιλία με τίτλο “Building Better Banking – the perfect marriage of culture and technology”, ο κ. Steve Round, President & Co-Founder, SaaScada, τόνισε ότι « Οι τράπεζες θα πρέπει να προσαρμόζονται γρήγορα στη δυναμική της αγοράς για διαρκή συνάφεια και ενισχυμένο αντίκτυπο». Στο πλαίσο αυτό αναφέρθηκε στην εξελισσόμενη καταναλωτική συμεριφορά, όπως αυτή καθοδηγείται από την ανάπτυξη της τεχνολογίας, επισημαίνοντας ότι τεχνολογικοί «γίγαντες» εισέρχονται στον τραπεζικό τομέα, ενώ η τεχνολογία παρέχει την δυνατότητα στις μεγάλες τράπεζες να λειτουργούν σε τοπικό επίπεδο. Τόνισε επίσης ότι η καινοτομία στην τεχνολογία αυξάνεται δραματικά, αναφερόμενος στις διάφορες μορφές και επιδράσεις της Α.Ι. και προέτρεψε προς την δημιουργία ανώτερων επιχειρησιακών γνώσεων και επιχειρηματικής ευφυΐας. Επεσήμανε τέλος ότι το ESG δεν αποτελεί μία πολιτική, αλλά τρόπο επιχειρηματικής δραστηριοποίησης.
Στην παρουσίασή του με τίτλο “GenAI & Automation at Citizen Dev level”, ο κ. Γιώργος Μπαλάσκας, Head of Digital KPIs Monitoring & Data Visualization, Eurobank, επεσήμανε: «Το σημαντικό είναι ότι το ChatGPT μπήκε στη ζωή μας χωρίς να ξοδευτεί ούτε ένα δολάριο σε μάρκετινγκ. Το χρησιμοποίησαν πάρα πολύ κλάδοι. Τελικά τα ξέρει όλα; η απάντηση είναι ότι ακόμη δε είναι καλύτερο από τον άνθρωπο, αλλά στην επόμενη δεκαετία θα αποδίδει καλύτερα. Υπάρχουν τομείς όπως το programmic που θα πορευτούν χέρι – χέρι».
Ο κ. Ignacio Zunzunegui, Head of Growth Southern Europe, Revolut, ανέφερε: «Καταφέραμε να επιτύχουμε ένα σημαντικό ορόσημο στη χώρα, αλλά και ένα μεγάλο επίτευγμα καθώς η Ελλάδα βρίσκεται στις 10 ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές για τη Revolut, ενώ αποτελεί επίσης μία από τις αγορές με τους περισσότερους χρήστες στην Ευρώπη. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που βλέπουμε ότι οι Έλληνες αναζητούν καινοτόμους τρόπους για την καθημερινή διαχείριση των χρημάτων τους, αναγνωρίζοντας την προστιθέμενη αξία που προσφέρει η τεχνολογία. Eίμαστε η χρηματοοικονομική εφαρμογή με τα περισσότερα downloads στη χώρα. Στόχος είναι να γίνουμε η main bank account στην Ελλάδα».
Ο κ. Σωκράτης Πλούσας, Διευθύνων Σύμβουλος, Fund4All μίλησε για την δραστηριότητα της εταιρείας του. “Είμαστε fintech αποκλειστικά. Στρατηγική απόφαση να ασχοληθούμε μόνο με αυτό και να το κάνουμε όσο καλύτερα μπορούμε. Κάνουμε focus στο Team augmentation και στο Project management. Προσπαθούμε να κάνουμε τα δικά μας προϊόντα που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη”. Επίσης επεσήμανε: “Στην Ελλάδα υπάρχει digital banking και mobile banking σε πολύ καλό βαθμό. Πιστεύουμε ότι πρέπει να ομογενοποιηθούν τα data και να μάθουμε σε μεγάλο βαθμό να δουλεύουμε με βάση τα δεδομένα και να ξέρουμε πως να τα χρησιμοποιούμε. Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να δημιουργήσουμε νέα επιχειρηματικά μοντέλα”.
Στο Panel I με θέμα «Η Αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ)», με συντονιστή τον δημοσιογράφο Δημήτρη Μαλλά, η κ. Κατερίνα Γλαβά, Consulting Partner, FSI Leader, Deloitte, ξεκίνησε λέγοντας ότι η ΑΙ υπάρχει στον χώρο των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων εδώ και πολλά χρόνια, τουλάχιστον 10. Υπάρχει όπως τόνισε, μια έξαρση με την ανακοίνωση του ChatGPT και ως εκ τούτου, υπάρχει από όλους τους οργανισμούς μια μεγάλη κινητικότητα γύρω από αυτή την περιοχή. Δύο ήταν οι λόγοι που αναζητήθηκαν κατά την ίδια οι κατάλληλες τεχνολογίες που θα βοηθούσαν τη λειτουργία των τραπεζών: 1oν, αυξήθηκε το κόστος εξυπηρέτησης των πελατών και το κόστος διαχείρισης λογαριασμών και 2ον ο τεράστιος όγκος δεδομένων που έχουν συλλεχθεί, είτε δομημένα είτε όχι.
Ο κ. Μάνος Μακρομάλλης, Πρόεδρος, Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Καινοτόμων Εφαρμογών Ελλάδος (ΣΕΚΕΕ) – Διευθύνων Σύμβουλος, Excelon, ανέφερε στην παρέμβασή του: «Zούμε σε εποχή όπου τα δεδομένα μας κατακλύζουν. Πριν 5-10 χρόνια όλα αυτά δεν τα φανταζόμασταν καν. Όλα αυτά καταγράφονται. Προ 10 ετών υπήρχαν έξυπνα εργαλεία που μπορούσαν να οργανώσουν και να παρουσιάσουν δεδομένα κατανοητά για τον άνθρωπο. Μέσω της GenAI ή της αναπλαστικής ΑΙ σήμερα πλέον γίνεται πιο αποτελεσματικός ο τρόπος διαχείρισης αυτών των δεδομένων. Yπάρχουν πολλές περιοχές εφαρμογής της GenAI». Σχετικά με τις υπηρεσίες της Excelon, τόνισε: Εμείς πατάμε σε 2 κόσμους, 1ον στο κομμάτι του ηλεκτρονικού χρήματος και 2ον σε αυτό των ψηφιακών νομισμάτων. Τα κράτη-μέλη της ΕΕ σύντομα θα εφαρμόσουν το MiCA, μια άδεια για ένα crypto-ίδρυμα αντίστοιχο με εκείνο του ηλεκτρονικού χρήματος».
Ο κ. Σταύρος Σταυρινουδάκης, Analytics Business Unit Director, Performance Technologies, ανέφερε στην έναρξη της τοποθέτησής του ότι κατά την εκτίμησή του το ΑΙ φέρνει χρήμα. Έρευνα στον τραπεζικό χώρο έδειξε ότι το revenue από την ενσωμάτωση της ΑΙ είναι 1,2 τρισ δολάρια. Όπως είπε, η ΑΙ δεν είναι κάτι καινούργιο για τις τράπεζες. Όμως το GenAI ήταν game changer. Βρίσκει εφαρμογή στο retail banking, στο corporate banking και στο πεδίο του risk and fraud. “Εμείς έχουμε εξειδικευμένο προσωπικό, πιστοποιημένο στην ΑΙ και την GenAI. Διαθέτουμε εξειδικευμένο προσωπικό για τη διαχείριση των δεδομένων. Υπάρχουν ξεχωριστά τμήματα για διάφορους τομείς όπως, cloud, infrastructure. Διευκολύνουμε τους πελάτες να βρουν τον τρόπο πώς θα μπορέσουν να βάλουν σε εφαρμογή τα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο», είπε.
Ο κ. Κωνσταντίνος Φρυδάκης, Γενικός Διευθυντής Λιανικής και Ψηφιακής Τραπεζικής, Attica Bank, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου σχετικά με τα ρίσκα που προκύπτουν από την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών, οι οποίοι είναι ευρύτεροι, δεν αφορούν μόνο τον τραπεζικό κλάδο, απλώς σε αυτόν οι κίνδυνοι είναι πιο έντονοι. “Υπάρχουν challenges που έχουν να κάνουν με το fraud, το privacy, όπου υπάρχει ένας προφανής τρόπος να διαρρεύσουν εσωτερικά δεδομένα στο ίντερνετ”. O ίδιος τόνισε την ανάγκη οι εργαζόμενοι να αλλάξουν skills. “Δημιουργούνται νέοι ρόλοι που θα πιάσουν όλο το structure ενός οργανισμού. ΑΙ compliance, ΑΙ legals, κλπ. Πρέπει να αλλάξουν οι οργανισμοί στην ελληνική οικονομία, είναι αξιοπρόσεκτο ότι σήμερα υπάρχουν αρκετές κενές θέσεις εργασίας, με τους εργοδότες να υποστηρίζουν ότι δεν βρίσκουμε εργαζόμενους με τα κατάλληλα skills και τους εργαζομένους να λένε ότι δεν μας πληρώνετε καλά για αυτά τα skills. Όπως και να έχει, αυτές οι κενές θέσεις υπάρχουν”.
Ο κ. Κωνσταντίνος Τσιπτσής, Assistant General Manager – Business Analytics & Customer ValueManagement, Eurobank, ανέφερε ότι η ΑΙ είναι το κομμάτι της πληροφορικής που καλείται να λάβει αποφάσεις αντί του ανθρώπου. Η μεγάλη αλλαγή κατά τον ίδιο έγινε με το GenAI. Επέστησε την προσοχή των οργανισμών καθώς κατά τον ίδιο “μεγάλη παγίδα είναι να γοητευτούμε με μια νέα τεχνολογία και να λέμε ότι εφαρμόζουμε το ΑΙ. Πρέπει να μεριμνήσουμε έτσι ώστε με ασφάλεια οι νέες αυτές τεχνολογίες να μας δώσουν λύσεις. Το σίγουρο είναι ότι ανοίγονται πολλοί ορίζοντες. Στη Eurobank δίνουμε έμφαση στη συλλογή του customer feedback. Εκεί αρχίσαμε να χρησιμοποιούμε αυτές τις νέες τεχνολογίες για να κάνουμε summarization, categorization κλπ. Είναι μια νέα εσωτερική διαδικασία, χαμηλού ρίσκου που μας βοηθά. Πρέπει να δουλέψουμε υβριδικά, να μη γοητευτούμε απλώς με την εφαρμογή της ΑΙ και να καταλήξουμε να την εφαρμόσουμε στις διεργασίες μας χωρίς ασφάλεια” τόνισε.
Ο κ. Ιωάννης Αλεξάκης, Γενικός Διευθυντής Επιτελικού Σχεδιασμού, Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας, Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην παρουσίασή του με τίτλο «Κυβερνοασφάλεια και νέες προκλήσεις: εξελίξεις σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο», ανέφερε ότι «Πρέπει αρχικά να αντιληφθούμε την έκθεση που έχουμε στο διαδίκτυο. 9 στους 10 Έλληνες είμαστε χρήστες του διαδικτύου. Το 95% πλοηρούνται μέσω κινητών τηλεφώνων, είναι η πιο ευάλωτη συσκευή. Πλέον το κυβερνοέγκλημα έχει αλλάξει πολύ ως προς τη μορφή του. Υπάρχουν κράτη που ζουν από το κυβερνοέγκλημα. To κόστος του αγγίζει τα 10 τρις δολάρια – είναι πολύ επικερδέστερο από το λαθρεμπόριο, το εμπόριο ανθρώπων κλπ. Στην Ελλάδα υπάρχουν εξίσου πολλές κυβερνοεπιθέσεις. Το risk appetite στον τραπεζικό τομέα είναι εξαιρετικά χαμηλό, με ποσοστό που αγγίζει το μηδέν. Εκτός απο το απλό έγκλημα υπάρχουν και πολύ πιο εξελιγμένες κυβερνοεπιθέσεις, υποστηρίζονται μέχρι και από ολόκληρα κράτη, συνεπώς θα πρέπει διαρκώς να επαγρυπνούμε».
Ο κ. Χρήστος Μίχας, Data & AI FSS Sales Leader, IBM, στην ομιλία του με τίτλο “Unlocking Value: AI in the Digital Banking Revolution” προσομοίασε τα foundation μοντέλα με τις μηχανές εσωτερικής καύσης: Μια ντιζελομηχανή μας δίνει ώθηση στην οικονομία, αεροπλάνα, αυτοκίνητα, με αυτές τις μηχανές δημιουργήθηκαν νέες, τεράστιες περιοχές οικονομικού ενδιαφέροντος. Έτσι και οι νέες τεχνολογίες κάνουν disrupt και μας δίνουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε νέα πεδία οικονομικού ενδιαφέροντος. Μας βοηθούν δε να πάμε στην επόμενη μέρα. Παλαιότερα με την traditional AI χρειαζόταν η παρέμβαση ανθρώπων για να δημιουργήσουν μοντέλα. Με τη νέα γενιά τεχνολογιών δεν δημιουργούναι από την αρχή αυτά τα μοντέλα, βοηθούν τον decision maker να πάρει αποφάσεις.
Ο κ. Δημήτρης Λιτσικάκης, Director, Profile Software στην ομιλία του ανέφερε ότι από το ChatGBT κι έπειτα, εξαπλασιάστηκε ο αριθμός των αναφορών του ΑΙ. Παρέχοντας μια ποσοτικοποίηση των δεδομένων είπε ότι παρατηρείται μια άνοδος του GDP της Κίνας κατά 26,1% από το contribution της ΑΙ έως το 2030. Σχετικά με την potential value της Τεχνητής Νοημοσύνης στο παγκόσμιο banking, αυτή ανέρχεται στο 1 τρις δολάρια. Κατά τον κ. Λιτσικάκη οι τράπεζες πρέπει να γίνουν ΑΙ first τόσο σε ό,τι αφορά το vision όσο και το execution. Η Profile, δήλωσε ο κ. Λιτσικάκης, έχει αναπτύξει το ΑΙ adapted, πρόκειται για μια μεγάλη και σημαντική επένδυση. Η τεχνολογία αυτή μπορεί να κουμπώσει σε οποιοδήποτε περιβάλλον digital banking. Ο κόσμος θέλει να ρωτά με απλή γλώσσα και να λαμβάνει απαντήσεις. Θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να κάνει και follow up ερωτήσεις ”.
«Η επόμενη μέρα του ασφαλιστικού κλάδου απαιτεί νέες digital προσεγγίσεις» ήταν ο τίτλος της ομίλίας του κ. Ιωάννη Βασιλάτου, Chief Operations and Technology Officer, Eurolife FFH, στην οποία μεταξύ άλλων τόνισε: «Ο ασφαλιστικός κλάδος έχει κάνει βήματα στον ψηφιακό κόσμο, στην αλλαγή του επιχειρηματικού μοντέλου, στον τρόπο που λειτουργούμε, που εξυπηρετούμε τους πελάτες. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός και τα τεχνολογικά εργαλεία έχουν αξιοποιηθεί εδώ και πολύ καιρό. Και με τα δίκτυα πωλήσεων και με τους πελάτες συμφωνούμε ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι μια περιοχή όπου πρέπει να επενδύσουμε με γοργό ρυθμό. Όπως αντιλαμβάνεστε οι πελάτες μας είναι πολλών δραστηριοτήτων, οπότε η εμπειρία πρέπει να είναι ενιαία. Τα δίκτυα πωλήσεων έχουν επενδύσει ως μικρές οικονομικές οντότητες και είναι έτοιμα να δεχθούν υπηρεσίες από εμάς προς χρήση».
Ο κ. Γιώργος Πιτσιλής, Διοικητής, Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων – ΑΑΔΕ, στην ομιλία του με τίτλο «Σύγχρονες ψηφιακές πληρωμές στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων», ανέφερε ότι «Ζούμε σε μία αλματώδη περίοδο τεχνολογικών εξελίξεων που αλλάζουν την εικόνα της οικονομίας και του επιχειρείν και όλοι πρέπει να προσαρμοστούμε. Από την πλευρά μας κάνουμε μια συστηματική προσπάθεια ψηφιοποοίησης και χρησιμοποιούμε τις αναδυόμενες δυνατότητες της τεχνολογίας. Επιδίωξή μας είναι να δημιουργήσουμε ένα συνδυασμένο ψηφιακό περιβάλλον που θα διευκολύνει τις συναλλαγές με τη δημόσια διοίκηση και τους φορολογουμένους. Σημαντικό έργο που είναι σε εξέλιξη είναι η διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές. Είναι απαιτητικό έργο, αλλά έχει πάει πολύ καλά. Προχωρήσαμε και σε ένα ακόμη βήμα που έλειπε από το ελληνικό επιχειρείν. Η δυνατότητα πληρωμής μέσω ξένων καρτών. Άλλος τομέας συνεργασίας είναι το bank app που θα τεθεί άμεσα σε λειτουργία».
Η κ. Μαρία Βιτζηλαίου, Διευθύντρια Τραπεζικών Σχέσεων, Τειρεσίας, ανέφερε ότι «η ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ (ελληνικό γραφείο πίστης) έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των τραπεζών και των πολιτών. Σκοπός μας να δίνουμε αξιόπιστες και ακριβείς πληροφορίες. Η ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ συμβάλλει: Στη διευκόλυνση του δανεισμού, στον περιορισμό της υπερχρέωσης των ιδιωτών, στη μείωση του κόστους δανεισμού, στην προστασία των πολιτών από πιθανές άπατες σε βάρος τους. Λειτουργούμε 24/7, μετασχηματιζόμαστε ψηφιακά. Π.χ. μία τράπεζα μπορεί να λάβει score κάθε υποψήφιου δανειολήπτη σε 24ωρη βάση αλλά και ένας πολίτης μπορεί να ασκήσει το δικαίωμα πρόσβασης ψηφιακά».
Στο Panel II με τίτλο «O χώρος των πληρωμών: Συζήτηση με τη συμμετοχή όλων των “παικτών” της συγκεκριμένης αγοράς», ο κ. Ανδρέας Μάντης, Head of Business Development and Innovation, ΔΙΑΣ, ανέφερε ότι στον κλάδο των πληρωμών, η μεγάλη πρόκληση είναι να να δείξουμε όλοι τι αντιπροσωπεύουμε και τι προσφέρουμε στα φυσικά πρόσωπα. «Αποτελεί μεγάλη πρόκληση το πώς θα συνεργαστούμε ώστε ο οποιοσδήποτε να μπορεί να πληρώσει με οποιονδήποτε τρόπο όπως και η συνεργασία για την υιοθέτηση μιας μεγαλύτερης γκάμας πληρωμών. Ένα ακόμα στοίχημα αφορά στους παρόχους αποδοχής πληρωμών, και σχετίζεται με το πώς θα δημιουργήσουμε περισσότερα σημεία και σχημάτα τρόπων πληρωμής που θα γίνουν αποδεκτά».
Ο κ. Αντίγονος Παπαδόπουλος, Deputy Country Head, Global Payments Greece & Managing Director, EDPS, Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε από την μεριά του ότι βρισκόμαστε σε μια νέα εποχή, κατά την οποία μεγάλη πρόκληση είναι -επειδή όλοι λειτουργούμε στην αγορά- το πώς θα αναπτυχθεί η αγορά και οι επιχειρήσεις και θα αντιμετωπισουν καθημερινά προβλήματα. Πέραν αυτού, κατά τον κ.Παπαδόπουλο, μια μεγάλη πρόκληση είναι το πώς θα κάνουμε τα νέα tools πιο εύκολα και γρήγορα για τους χρήστες. “Σήμερα υπάρχουν πολλά εργαλεία και η αγορά έχει εξελιχθεί πολύ τα τελευταία χρόνια. Πρέπει τώρα να προσπαθήσουμε να τα μεταφέρουμε αυτά τα εργαλεία εύκολα και γρήγορα, end-to-end, με εμπιστοσύνη στον καταναλωτή”.
Ο κ. Νίκος Πετράκης, Country Manager, Visa Greece, στην παρέμβασή του εκτίμησε ότι η μεγαλύτερη πρόκληση για τον κλάδο είναι υπάρξει ακόμα μεγαλύτερη διείσδυση και να βρεθούν οι τρόποι ώστε οι ψηφιακές πληρωμές να αντικαταστήσουν ακόμη περισσότερο τα μετρητά, κυρίως στον κλάδο του retail. «Πρέπει να βρούμε τους τρόπους έτσι ώστε να έχουμε μεγαλύτερη διείσδυση στις Β2Β συναλλαγές. Οι Έλληνες είνα έτοιμοι να το υιοθετήσουν αυτό. Μία πρόκληση είναι το πώς θα γίνει αυτό εύκολο, κατανοητό και ασφαλές για εκείνους. Να βρούμε νέους τρόπους για μεγαλύτερη διείσδυση στις πληρωμές» είπε. Ο κ. Πετράκης αναφέρθηκε στο παράδειγμα των ψηφιακών πληρωμών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς λέγοντας ότι οι ανέπαφες συναλλαγές δημιούργησαν καινούργιους χρήστες στον κλάδο των ΚΤΕΛ.
Ο κ. Κώστας Τοβίλ, Market Leader, tbi bank, Greece, τόνισε ότι ένα μεγάλο στοίχημα είναι η αποδοχή, γενικότερα, μη συμβατικών τρόπων πληρωμής. Για παράδειγμα, στο Buy now – Pay later υπάρχει το χτίσιμο δικτύου όπου ο καταναλωτής θα μπορεί να κάνει μια πληρωμή. “Στις ψηφιακές πληρωμές είναι μεγάλο το ζήτημα της αποδοχής αλλά και να γίνουν κατανοητές από το ευρύ κοινό”. Αναφερόμενος στο ζήτημα της δανειοδότησης, τόνισε χαρακτηριστικά ότι “από την οπτική της tbi για να γίνουν πληρωμές πρέπει να υπάρχουν και χρήματα. Πρέπει η δανειοδότηση να γίνεται απλή και γρήγορη μαζί με την πληρωμή. Είμαστε από τους μεγαλύτερους δανειοδότες σε φυσικά πρόσωπα στην Ελλάδα. Το επόμενο βήμα είναι να φέρουμε και τις πληρωμές, να κάνεις την αγορά και να κάνουμε την κατάθεση στον λογαριαμσό της επιχείρησης. Επιπλέον αξίζει να σημειωθεί ότι η καθημερινή τραπεζική είναι λίγο ακριβή την Ελλάδα, έτσι θέλουμε να την κάνουμε δωρεάν. Θα εξετάσουμε αυτό το ζήτημα σύντομα”, τόνισε.
Χορηγοί
Silver Sponsors
• EUROBANK
• PERFORMANCE TECHNOLOGIES
• PROFILE SOFTWARE
• VISA
Bronze Sponsors
• DELOITTE
• FUND FOR ALL
• tbi bank
Premium Corporate Participations
• AAnG Holdings Group
• Attica Bank
• EDPS
• EXCELON
• NBG PAY
• UPCOMINDS
Corporate Participations
• INNEWS
• Ogilvy
• ΣΕΜΑ
Υπό την Αιγίδα
• ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
• ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
• ΕΝΩΣΗ ΘΕΣΜΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΤΩΝ (ΕΘΕ)
• ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΤΡΑΠΕΖΩΝ (ΕΕΤ)
• ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ (ΕΒΕΑ)
• ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ (ΕΕΑ)
• ΕΝΩΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ (ΕΑΕΕ)
• ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΣΕΚΕΕ)
• ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ & ΛΙΑΝΙΚΗΣ ΠΩΛΗΣΕΩΣ ΕΛΛΑΔΟΣ (ΣΕΛΠΕ)
• ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΝΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΣΕΠΕ)
Χορηγοί Επικοινωνίας
• Banks.com.gr
• ΧΡΗΜΑ
• ΧΡΗΜΑ WEEK
• The business event calendar
• Insurance world
• Insurance world.gr
• PhB
• Virus.com.gr
Φωτογραφίες:
©Θεόδωρος Αναγνωστόπουλος/PHOTOPRESS Θ&Α Αναγνωστόπουλοι
11th Digital Banking Forum, 28 Μαΐου 2024
Για περισσότερες πληροφορίες:
Ανδρέας Μπάλτας, Digital Marketing Manager, ethosGROUP
τηλ.: +30 210 998 4906
e-mail:baltas.a@ethosmedia.eu