Η ασφαλιστική αγορά είχε ξεφύγει για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα από τις παλιές κατηγορίες των ασφαλισμένων περί ‘μη σωστής αποζημίωσης’. Όμως φαίνεται ότι οι υποτιμολογήσεις ασφαλίστρων και η αύξηση των ζημιών, έχουν αναζωπυρώσει ξανά τα παράπονα των ασφαλισμένων.
Από το καλοκαίρι του 2024 ακούμε συνέχεια παράπονα ασφαλισμένων ότι κάποιες ασφαλιστικές δεν αποζημιώνουν για ζημιές που έχουν προκληθεί από τροχαία ατυχήματα. Για για να είμαστε πιο σαφείς δεν είναι φερέγγυες ως προς τις υποχρεώσεις τους. Είτε αργούν να αποζημιώσουν, είτε αποζημιώνουν μερικώς τις ζημιές.
Δεν το ακούσαμε μία και δύο και τρεις, το ακούμε από το καλοκαίρι και το ίδιο αίτημα ή καλύτερα να το πούμε παράπονο επαναλαμβάνεται μέχρι και σήμερα που το γράφουμε.
Και αρχικά υποθέσαμε ότι κάποιοι ασφαλισμένοι μπορεί να μην γνωρίζουν ότι οι ζημιές στο αυτοκίνητο αποζημιώνονται στην αγοραία αξία του αυτοκινήτου και όχι στην αρχική του αξία που αντιπροσωπεύει την εργοστασιακή τιμή.
Παρακολουθήσαμε την ασφαλιστική ‘Χ’ που μας κατήγγειλαν, ελπίζοντας ότι δεν ήταν σωστό αυτό που υποθέσαμε. Πέσαμε παντελώς έξω. Η ασφαλιστική μας είπαν ότι δεν ήταν φερέγγυα, δεν ήθελε καν να αναγνωρίσει την ζημιά την οποία την είχε καταγράψει η τροχαία. Δεν ήθελε να αποζημιώσει και έτσι εφηύρε κάθε ημέρα και άλλες δικαιολογίες.
Το πρόβλημα όμως δεν αφορά, μία ή δύο ή τρεις ασφαλιστικές. Επηρεάζει ολόκληρη την αγορά, γιατί κάθε δυσαρεστημένος πελάτης μεταφέρει την δυσαρέσκειά του όχι μόνο για την εταιρεία αλλά για τις ‘ασφαλιστικές’. Επίσης δεν εστιάζει μόνο στο αυτοκίνητο αλλά ‘παίρνει η μπάλα’ όλους τους κλάδους. Τα άσχημα νέα είναι πιστευτά κυρίως γιατί είναι καλά ειπωμένα. Για τα καλά νέα δίνεις μάχη για να γίνουν πιστευτά.
Ας ελπίσουμε ότι οι λίγες εξαιρέσεις δεν θα βλάψουν την καλή εικόνα που έχει αρχίσει να διαμορφώνεται για την ελληνική ασφαλιστική αγορά. Τώρα μάλιστα, που οι προοπτικές που ανοίγουν για τις ασφαλιστικές είναι τεράστιες. Μια ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί για λίγους τυχάρπαστους.