back to top
18.2 C
Athens
Παρασκευή 18 Απριλίου 2025

Οι επαγγελματίες ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές έχουν καταθέσει δημόσια τις θέσεις τους

της Μαρίας Δημητριάδη*

Αφήγημα ή πραγματικό δίλημμα: επιθυμούμε δυνατές και οικονομικά εύρωστες ασφαλιστικές εταιρείες ή εταιρείες εγκλωβισμένες, οι οποίες, εισπράττοντας σήμερα ανεπαρκές ασφάλιστρο, καλούνται να εκπληρώσουν όρους συμβολαίων τα οποία δημιουργήθηκαν στις δεκαετίες 1980-1990, βασιζόμενα στις τότε παραδοχές για το προσδόκιμο ζωής, τις ιατρικές μεθόδους, το μέσο κόστος νοσηλείας κ.ά., που σήμερα αντικειμενικά κρίνονται παρωχημένες;

- Advertisement -

Σε μια αγορά όπως η ελληνική ασφαλιστική αγορά, στην οποία η έλλειψη ασφαλιστικής κουλτούρας συνδυάζεται με την εσωστρέφεια και την αδυναμία δημιουργίας ενός ενιαίου, ισχυρού πόλου διεκδίκησης του αυτονόητου, από τους ομίλους των νοσηλευτικών ιδρυμάτων, το αποτέλεσμα σίγουρα δεν προβλέπεται ωφέλιμο όχι μόνο για τον ασφαλισμένο και τον διαμεσολαβητή, αλλά και για τις ίδιες τις ασφαλιστικές εταιρείες.

Πρόσφατα, στα πλαίσια της ιδιότητάς μου ως εκπρόσωπος των ασφαλιστικών πρακτόρων Ν. Αττικής, είχα την ευκαιρία να συναντηθώ με στελέχη Διοίκησης εταιρείας με μακρόχρονη παρουσία στην αγορά, η οποία και διατηρεί στο χαρτοφυλάκιό της μεγάλο αριθμό ισόβιων νοσοκομειακών προγραμμάτων. Δεν σας κρύβω ότι, πραγματικά, με σόκαρε η οπτική και, κατ’ επέκταση, η σχεδιαζόμενη στρατηγική της τόσο απέναντι στους κατόχους αυτών των συμβολαίων, όπως και στον συνεργάτη της, σημειώνοντας ότι, λίγο ως πολύ, η άποψη αυτή απηχεί σε αρκετές των εταιρειών με αντίστοιχα χαρτοφυλάκια.

- Advertisement -

Σημειώνω εδώ ότι, μέχρι και σήμερα, δεν έχω λάβει καμία πειστική απάντηση στο ερώτημα «γιατί τα νοσηλευτικά ιδρύματα χρεώνουν για την ίδια ιατρική πράξη με τον ίδιο γιατρό διαφορετικό τιμολόγιο στον ασθενή που προσέρχεται ως ιδιώτης και διαφορετικό τιμολόγιο στην ασφαλιστική εταιρεία για λογαριασμό του ασφαλισμένου της».

Χωρίς «όπλα», δηλαδή ισχυρά επιχειρήματα για κάτι διαφορετικό, τι απαντήσεις να δώσεις στον πελάτη σου όταν διαμαρτύρεται εντόνως, και δικαίως τις περισσότερες φορές, για τις υπέρογκες ετήσιες αυξήσεις ασφαλίστρων που επιβάλλονται στο συμβόλαιό του, αντιλαμβανόμενος πλέον και ο ίδιος ότι πρόκειται για κόστη που του μετακυλίονται και οφείλονται, κατά κύριο λόγο, στην αναίτια αυτή διαφορετική τιμολόγηση;

Πώς να αντιμετωπίσεις πελάτες ηλικίας 55+ που προχωρούν στην ακύρωση των συμβολαίων τους, λόγω της αδυναμίας τους να ανταποκριθούν στο κόστος, και μάλιστα σε μια ηλικία που το έχουν περισσότερο ανάγκη; Πελάτες που, για δεκαετίες, αναγνωρίζοντας την αξία ασφάλισης του υπέρτατου αγαθού της υγείας, διατήρησαν το ασφαλιστήριό τους, ατομικό ή/και οικογενειακό, στηρίζοντας παράλληλα και εμμέσως τον διαμεσολαβητή τους, την ασφαλιστική εταιρεία και εν τέλει τον ίδιο τον θεσμό;

Οι επαγγελματίες ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, ατομικά ή συλλογικά, μέσω των οργάνων εκπροσώπησής τους, έχουν καταθέσει δημόσια τις θέσεις τους. Σας παραπέμπω μάλιστα και σε πρόσφατη ανακοίνωση της ΕΑΔΕ για το θέμα αυτό, και, καθημερινά ερχόμενοι σε άμεση επαφή με τον πελάτη τους, συμβάλλουν με όλες τους τις δυνάμεις, και πάντα στο κομμάτι ευθύνης που τους αναλογεί, στην προσπάθεια αντιμετώπισής του για την προστασία του πιο αδύναμου κρίκου αυτής της αλυσίδας, που δεν είναι άλλος από τον καταναλωτή.

Αυτό όμως, από μόνο του, δεν αρκεί. Είναι απαραίτητο να γίνει κατανοητό από όλες τις πλευρές ότι απαιτείται σύγκλιση δυνάμεων για την επίλυσή του όλων όσων επιθυμούν την αγορά μας δυνατή, διατηρώντας το προφίλ του ασφαλιστή και όχι του διαχειριστή κεφαλαίων, σε ένα οικονομικό περιβάλλον που συνεχώς αλλάζει, θέτοντας όλο και πιο αυστηρά οικονομικά, κανονιστικά και νομικά πλαίσια σε όλους τους εμπλεκομένους.

*Η Μαρία Δημητριάδη είναι ασφαλιστικός πράκτορας (Δημητριάδη Ασφαλιστικοί Πράκτορες ΙΚΕ) και πρόεδρος του ΣΠΑΤΕ – Ασφαλιστικών Πρακτόρων Ν. Αττικής.

Aπό το περιοδικό Insurance World (Αφιέρωμα Ασφάλιση Υγείας)

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ασφαλιστικές και Διαμεσολάβηση: Να σπάσει «το γυάλινο κουτί» της απομόνωσης των διαμεσολαβητών από τα τραπεζικά προϊόντα

Πως μπορούν να πουλήσουν τραπεζικά προιόντα οι διαμεσολαβητές και τι κινήσεις πρέπει να κάνουν οι ασφαλιστικές 

Το πρόγραμμα Οκτωβρίου του ΕΙ.ΑΣ. για στελέχη ασφαλιστικών και διαμεσολαβητές

Τέσσερα (4) επίκαιρα και ενδιαφέροντα Εκπαιδευτικά Προγράμματα και Σεμινάρια, υλοποιούμενα σε υβριδικό περιβάλλον, webinar και φυσικής τάξης, συναποτελούν

Κ. Ρούσσης, ΕΣΑΠΕ: Το «νέο αίμα» στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση…

"Ο ρόλος μας είναι ακόμα πιο σύνθετος και ακόμα πιο αναγκαίος. Βγαίνουν πράγματι πολλές μηχανές και πολλά εργαλεία, δεν φτάνει όμως μόνο αυτό για να υιοθετηθούν από τη διαμεσολάβηση και τους πελάτες"

Δ. Λύχρου: «Βρισκόμαστε σε ένα πραγματικά επικίνδυνο σταυροδρόμι»

Επιχειρώντας μια εισαγωγή στο θέμα, παραθέτω ένα στοιχείο που θα μας οδηγήσει κατ’ αντιπαράθεση σε ένα αβίαστο συμπέρασμα. Η παραγωγή στον κλάδο

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Σπ. Λαθούρης: «Η Howden παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις ασφάλισης που προσαρμόζονται σε κάθε επιχειρηματικό μοντέλο»

Με αδιαμφισβήτητη διεθνή εμπειρία, η Howden Hellas είναι η μόνη εξολοκλήρου καθετοποιημένη εταιρεία στην Ελλάδα

Φ. Μιχάλη (NN Hellas): Το δημογραφικό πρόβλημα είναι υπαρκτό και εντείνεται

Για τις κινήσεις που μπορεί να κάνει από νωρίς ένας σύγχρονος πολίτης με στόχο να είναι διασφαλισμένος στην ηλικία της σύνταξής του έκανε λόγο η Πρόεδρος ΔΣ και Διευθύνουσα Σύμβουλος της NN Hellas

Οι διαπιστώσεις και οι προτάσεις της Marsh στο νέο πολιτικό τοπίο

Oι επιχειρήσεις κινδυνεύουν αυτή την στιγμή περισσότερο από μία πιθανή ΣΟΒΑΡΗ διακοπή της εφοδιαστικής αλυσίδας το 2025....

Εθνική Ασφαλιστική:  Κέρδη 24,9 εκ. από τις Γενικές και 9,7 από την Ζωή/Υγεία

Η αύξηση του αποτελέσματος ασφαλιστικών εργασιών κατά 75,8 εκ. οφείλεται κυρίως στο βελτιωμένο κατά 73,1 εκ. αποτέλεσμα του Κλάδου Ζωής και Υγείας

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ευρώπη Holdings: Τα 68,3 εκατ. ευρώ της ΑΜΚ και οι νέες εξαγορές στον ασφαλιστικό κλάδο 

Προ των πυλών βρίσκεται η κεφαλαιακή αύξηση των 68,338 εκατ. ευρώ, που δρομολογεί η Ευρώπη Holdings, θυγατρική εταιρεία της Intracom.

ΤτΕ: Διενέργεια εξετάσεων για την πιστοποίηση ασφαλιστών στη Θεσσαλονίκη

Ανακοινώνεται ότι οι εξετάσεις πιστοποίησης επαγγελματικών γνώσεων Ασφαλιστικού Πράκτορα, σύμφωνα με την Πράξη Εκτελεστικής Επιτροπής

Στις 25 Απριλίου πληρώνει 1,2 δισ. ευρώ στους συνταξιούχους ο ΕΦΚΑ

Συνολικά 1.253.742.257,83 ευρώ θα καταβληθούν σε 2.530.742 δικαιούχους από τις 22 Απριλίου έως τις 25 Απριλίου 2025 στο πλαίσιο των προγραμματισμένων

O Γ. Χατζηθεοδοσίου στην Κεντρική Λαχαναγορά. Συζητήσεις με εμπόρους για την κίνηση στην αγορά

Την Κεντρική Λαχαναγορά του Ρέντη επισκέφθηκε ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου

ΕΟΔΥ: Οδηγίες για την κατανάλωση τροφών στο πασχαλινό τραπέζι

Ο ΕΟΔΥ έδωσε οδηγίες για την κατανάλωση τροφών στο πασχαλινό τραπέζι. Ο Οργανισμός παραθέτει κανόνες κατά τον χειρισμό των τροφίμων