της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου,
Η αυξανόμενη χρήση των αυτοκινούμενων ΙΧ (που διαφαίνεται στο μέλλον) θα μπορούσε να αλλάξει το “ασφαλιστικό τοπίο” για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, για τους προμηθευτές της σχετικής τεχνολογίας και φυσικά για την ίδια την ασφαλιστική βιομηχανία, σύμφωνα με μελέτη της Moody’s.
Η μελέτη που τιτλοφορείται “Τα αυτοκινούμενα ΙΧ θα μπορούσαν να προκαλέσουν.ατύχημα στους παρόχους ασφαλειών αυτοκινήτου” υποστηρίζει ότι καθώς η τεχνολογία πίσω από τα αυτοκινούμενα οχήματα βελτιώνεται, οι κατασκευαστές των αυτοκινήτων και οι πάροχοι της σχετικής τεχνολογίας (όπως η Google π.χ.) θα μπορούσαν σε βάθος χρόνου να αναλάβουν την ευθύνη για τα ατυχήματα, είτε οικειοθελώς, είτε χωρίς τη θέλησή τους, στο μέτρο που τα δικαστήρια ή/και οι εποπτικές αρχές τις θεωρήσουν υπεύθυνες για τις συγκρούσεις που προκλήθηκαν από τα προϊόντα τους.
Η Moody’s εκτιμά ότι ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να “αυτο-ασφαλιστούν” για τις περισσότερες αιτήσεις αποζημίωσης και να εξασφαλίσουν αντασφαλιστική κάλυψη για “συστημικά προβλήματα λογισμικού συμπεριλαμβανομένων των κυβερνο-επιθέσεων”. Η προσέγγιση αυτή θα μπορούσε να οδηγήσει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να προχωρήσουν σε εξαγορές εταιρειών παροχής ασφαλειών αυτοκινήτου προκειμένου να αποκτήσουν την τεχνογνωσία τους και τις υποδομές τους. Μια άλλη προσέγγιση θα ήταν να αγοράσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι τεχνολογικοί πάροχοι ασφάλεια για “ελαττωματικά προϊόντα” ναι να χρησιμοποιούν τις ασφαλιστικές εταιρίες για την επεξεργασία των αιτημάτων αποζημίωσης.
Ο διεθνής οίκος προβλέπει ότι θα περάσουν αρκετά χρόνια έως ότου τα αυτοκινούμενα οχήματα υιοθετηθούν ευρέως, εκτιμώντας ότι η πλειονότητα των ΙΧ θα είναι αυτοκινούμενα το 2045 και θα κυριαρχήσουν πλήρως προς το 2055. Οσο επεκτείνεται η χρήση της νέας τεχνολογίας, η συχνότητα των τροχαίων ατυχημάτων θα ελαττωθεί σημαντικά, κάτι που θα μεταφραστεί σε χαμηλότερα ασφάλιστρα και χαμηλότερα κέρδη για τον κλάδο ασφαλειών αυτοκινήτων. “Με δεδομένο ότι ο εν λόγω κλάδος καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μερίδιο της πίτας των γενικών ασφαλειών σε πολλές χώρες, οι επιπτώσεις στην ασφαλιστική βιομηχανία θα είναι μεγάλες”, καταλήγει η Moody’s.