back to top
22.1 C
Athens
Δευτέρα 12 Μαΐου 2025

Κρατάει χρόνια αυτή η κολόνια… 

Ανάμεσα σε όλα εκείνα που… περιμένει η ασφαλιστική αγορά από την Πολιτεία –πολλά από τα οποία λέγονται στο αφιέρωμά μας διά στόματος των ανθρώπων που εκπροσωπούν τον επιχειρηματικό κόσμο– είναι και το τεράστιο ζήτημα των ανασφάλιστων οχημάτων.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, αυτήν τη στιγμή, κινούνται στους δρόμους της χώρας περίπου 500.000 οχήματα που είναι ακάλυπτα από ασφάλιση.

- Advertisement -

Σχετικός νόμος για την πάταξη του φαινομένου –μέσω ηλεκτρονικών διασταυρώσεων, ώστε να εντοπίζονται τα ανασφάλιστα και να τιμωρούνται οι παραβάτες– υπάρχει από το 2015, όμως το πρόβλημα είναι ότι δεν εφαρμόζεται.

Το θέμα άνοιξε και πάλι ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, ο οποίος, με σχετική επιστολή στον υπουργό Ανάπτυξης, κ. Κώστα Σκρέκα, εκφράζει την ελπίδα ότι, επιτέλους, θα υπάρξει μέριμνα από την πλευρά της Πολιτείας. Ως Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, ενημερώνουν θεσμικά όλους τους αρμόδιους φορείς για την επείγουσα ανάγκη εφαρμογής του νόμου, όμως χωρίς αποτέλεσμα μέχρι και αυτήν τη στιγμή.

- Advertisement -

«Σε μια εποχή που η τεχνολογία έχει κάνει άλματα και που φαίνεται ότι η ψηφιοποίηση έρχεται να αλλάξει προς το καλύτερο τη λειτουργία του κράτους, θεωρούμε αδιανόητο να μην μπορούν να διασταυρωθούν τα στοιχεία των κατόχων οχημάτων ώστε να εξουδετερώσουμε, μια και καλή, αυτήν τη “βόμβα” των ανασφάλιστων οχημάτων. 

Δεν μπορεί, το 2023, οχήματα που είναι στη βάση δεδομένων της εφορίας να μην εμφανίζονται στις αντίστοιχες βάσεις δεδομένων κυκλοφορούντων οχημάτων του Υπουργείου Μεταφορών. 

Μόνο με την εφαρμογή του νόμου μπορεί να παταχθεί η αντικοινωνική συμπεριφορά κάποιων, που, ενώ γνωρίζουν ότι το όχημά τους είναι ανασφάλιστο, επιλέγουν συνειδητά να κυκλοφορούν ως δημόσιος κίνδυνος» αναφέρει σχετικά ο κ. Χατζηθεοδοσίου. 

Τι μπορεί κανείς να συμπληρώσει… Απλά, να παραδεχθεί, για άλλη μία φορά, ότι πρόκειται για μια «πληγή» τόσο για την οικονομία και την ασφαλιστική αγορά όσο, κυρίως, για το κοινωνικό σύνολο, καθώς οι συνέπειες κάποιου που θα εμπλακεί σε ατύχημα ή δυστύχημα είναι οδυνηρές. Για να μπορέσει να αποζημιωθεί το θύμα ενός τροχαίου και να ανταποκριθεί στα έξοδα θεραπειών ή νοσηλειών, πρέπει να «τρέξει» πολύ δύσκολες διαδικασίες αξίωσης χρηματικών ποσών. Με άλλα λόγια, αφού υπάρχει η σχετική νομοθεσία, γιατί να μην τηρείται;

Από το INSURANCE WORLD

Σχετικές δημοσιεύσεις

Στις 322 από 385 οι δηλωμένες ζημίες με ανασφάλιστα

Μειωμένες κατά 16,36% ήταν οι δηλωμένες ζημιές με ανασφάλιστα αυτοκίνητα το πρώτο τρίμηνο του 2025 έναντι του αντίστoιχου διαστήματος

Ν. Ζάχος: «Η προσέγγιση κράτους και ασφαλιστικών εταιρειών έχει μόνο θετικά να δώσει»

Προσδοκούμε να λειτουργήσουν τα μέτρα και για τη μείωση των ανασφάλιστων οχημάτων στους δρόμους. Ένα μεγάλο πρόβλημα πολλών δεκαετιών που πρέπει επιτέλους να μηδενιστεί

Μεγάλη έρευνα του Ε.Ε.Α: 6 στους 10 επαγγελματίες θεωρούν ότι το 2025 δεν θα βελτιωθεί η κατάσταση

Απογοητευτική και η εκπτωτική περίοδος για το σύνολο των επιχειρήσεων – Μεγάλα «αγκάθια» η φορολογική επιβάρυνση και το ενεργειακό κόστος

5.000 ευρώ, σε κάθε εργαζόμενο του ΕΕΑ που αποκτά παιδί

Οικονομική ενίσχυση ύψους 5.000 ευρώ σε κάθε εργαζόμενο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών που αποκτά παιδί

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Ν. Γαβριήλης: Καθοριστικός ο ρόλος του μεσίτη στην ασφάλιση ΜμΕ

Ερωτώμενος, ο κος Γαβριήλης για το πώς οι επιχειρήσεις με υψηλό κίνδυνο θα μπορέσουν να ασφαλιστούν, απαντά ότι θα ......

Γ. Στουρνάρας στο 6ο Συνέδριο Επαγγελματικής Άσφαλισης: Να αναπτυχθεί ο θεσμός των ΤΕΑ

Ο διοικητής της ΤτΕ, Γιάννης Στουρνάρας, τοποθετήθηκε στο κορυφαίο συνέδριο...

Ν. Κεραμέως στο Ocin25: Η επαγγελματική ασφάλιση είναι κρίσιμη και απαραίτητη

Χαιρετισμό απηύθυνε η Νίκη Κεραμέως, Εκπρόσωπος του Προέδρου της Ελληνικής Κυβέρνησης, Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.

Κ. Αλφιέρης:  Οι δύο κύριοι στόχοι του ΣΕΜΑ, τι συζητείται με MGA και Coverholders

Δύο κύριους στόχους θέτει για τον ΣΕΜΑ ο νεοεκλεγείς πρόεδρος του Συνδέσμου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Athens Insurance Brokers Κωστής Ι. Αλφιέρης, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε σήμερα στο IW.gr

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

O N. Mακρόπουλος “παρών” και στην επόμενη ημέρα της Ευρώπη Holdings

Στον κ. Νίκο Μακρόπουλο, ιστορικό στέλεχος της αγοράς και ιδρυτή Ευρώπη Ασφαλιστικής, πέρασαν 29.143.050

H EΑΔΕ για την αλλαγή διαδικασίας αποζημίωσης ασφαλιστηρίων του χαρτοφυλακίου LEGACY της Εθνικής Ασφαλιστικής

Τον προβληματισμό της εκφράζει μέσω ανακοίνωσης που εξέδωσε η Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδος, σχετικά με την αλλαγή

Πόσο μετράνε οι ασφαλιστικές έξω;

Πότε οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις θα σηκώσουν το ανάστημα τους για να αποκατασταθεί η εμπιστοσυνη των ασφαλισμένων ;

Η αδυναμία προσαρμογής στις νέες τάσεις μπορεί να μας κάνει λιγότερο ελκυστικούς

Στόχος μας είναι να δώσουμε στο σύνολο της αγοράς την εικόνα με την οποία ο κλάδος βαίνει, σταδιακά, ολοένα και πιο κοντά στην αναγκαία ψηφιοποίησή του