Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 6 Νοεμβρίου το πρώτο συνέδριο της KPMG «Leaders of Digital Economy» για τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Μολονότι ο όρος «ψηφιακός μετασχηματισμός» χρησιμοποιείται κατά κόρον από τον επιχειρηματικό κόσμο σήμερα, οι ομιλητές του συνεδρίου ανέδειξαν την έννοια της ψηφιακής «εξέλιξης» ως το παραγνωρισμένο κομμάτι της οικονομικής ανάπτυξης, στην εποχή της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης.
«Δημιουργήσαμε ένα “ανθρωποκεντρικό” και πλουραλιστικό συνέδριο για την ψηφιοποίηση του επιχειρείν, καθώς, ως σύμβουλοι επιχειρήσεων, ξέρουμε ότι πίσω από τον ψηφιακό μετασχηματισμό είναι πάνω από όλα οι άνθρωποι, οι ιδέες και η κουλτούρα», τόνισε στην εισαγωγή του ο Βαγγέλης Αποστολάκης, Αντιπρόεδρος της KPMG.
«Είναι σημαντικό για τους οργανισμούς να κατανοήσουν τη διαφορά ανάμεσα στην εξέλιξη (evolution) και την καινοτομία. Η εξέλιξη προκύπτει όταν βελτιώνεις κάτι που ήδη έχεις, η καινοτομία συνεπάγεται την απόκτηση καινούργιων στοιχείων. Η ταχεία ανάπτυξη προκύπτει μέσα από συνεχείς μικρές βελτιώσεις στα core competencies» τόνισε στην παρουσίασή του ο «originator του Industry 4.0» Henrik Von Scheel, επισημαίνοντας δε ότι «ο βαθμός με τον οποίο η αγορά υιοθετεί τις ψηφιακές τεχνολογίες, καθορίζει την επιλογή μιας επιχείρησης να ακολουθήσει στρατηγική εξέλιξης ή μετασχηματιστικής καινοτομίας».
Σκοπός του συνεδρίου Leaders of Digital Economy ήταν, μεταξύ άλλων, να καταρρίψει τα κλισέ σχετικά με την ψηφιακή καινοτομία. Ως εκ τούτου, στο κεντρικό πάνελ συζήτησης, με συντονιστή τον Νίκο Δημάκο, Γενικό Διευθυντή της KPMG, πραγματοποιήθηκαν τοποθετήσεις ουσίας από τους Ξενοφώντα Λιαπάκη, CIO και CDO της Interamerican, Θεοδόση Μιχαλόπουλο, Διευθυντή Πωλήσεων Μεγάλων Επιχειρήσεων και Δημόσιου Τομέα της Microsoft για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, Στέφανο Μυτιληναίο, Γενικό Διευθυντή και Επικεφαλής Τομέα Ηλεκτρονικής Επιχειρηματικότητας Ομίλου Τράπεζας Πειραιώς και Σπύρο Πουλίδα, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της IBM για Ελλάδα Κύπρο. Τα εξέχοντα στελέχη της αγοράς διατράνωσαν ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι ζήτημα θέλησης και διάθεσης των εταιρειών να αναλάβουν το σχετικό κόστος, αλλά και να αφήσουν τους ανθρώπους τους να αποτύχουν.
Η ψηφιακή «αποτοξίνωση», αλλά και οι ηθικές διαστάσεις διείσδυσης της τεχνητής νοημοσύνης στην καθημερινή ζωή ήταν τα κύρια θέματα της Rahaf Harfush, ψηφιακής ανθρωπολόγου και κεντρικής ομιλήτριας του συνεδρίου. Μέσα από την πρωτότυπη έρευνά της, η ομιλήτρια εξήγησε ότι οι οργανισμοί πρέπει να κρατήσουν μια σχετική απόσταση από τις συνεχείς ειδοποιήσεις των ψηφιακών μέσων επικοινωνίας προκειμένου να δημιουργήσουν πραγματική καινοτομία, ενώ εξέφρασε τις ανησυχίες της για το μέλλον της αντίληψης της πραγματικότητας στο πλαίσιο του κομφορμισμού και ομοιογένειας γνωμών που παρατηρείται να δημιουργείται μέσω των κοινωνικών δικτύων.
Σε αυτό το πλαίσιο, και ο Διομήδης Σπινέλλης, Καθηγητής και Πρόεδρος του τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, τόνισε ότι η ανάπτυξη τεχνολογιών “unsupervised machine learning” χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής. Στην παρουσίασή του, ο συνεργάτης της ΔιαΝΕΟσις πραγματοποίησε καίριες επισημάνσεις σχετικά με τον πραγματικό αντίκτυπο των τεχνολογιών “distributed ledger” και “crypto-currencies” στην αγορά.
Στην κυριαρχία του μοντέλου της “platform economy” εστίασε την παρουσίασή του ο Brad Van Leeuwen, Head of Partnerships της Railsbank, εξηγώντας ότι, σε αυτό το νέο πλαίσιο, οι αγορές γίνονται πιο αποτελεσματικές, ενώ οι επιχειρηματικές τάσεις εξελίσσονται με μη-γραμμικό τρόπο.
Τη διαδικασία ανάπτυξης προϊόντων Τεχνητής Νοημοσύνης (και όχι αλγορίθμων) στον ασφαλιστικό κλάδο ανέλυσε ο Nils Mork–Ulnes, Επικεφαλής Στρατηγικής του τμήματος Science της AIG, δίνοντας έμφαση στην ανάγκη δημιουργίας καινοτομίας εκτός του core business ενός οργανισμού, αλλά και στη σημασία προσέλκυσης ταλαντούχων “data” και “machine learning scientists”.
Το συνέδριο έκλεισε με θετικό πρόσημο για την Τεχνητή Νοημοσύνη, καθώς ο Διονύσης Διαμαντόπουλος, Γενικός Διευθυντής της KPMG, στην παρουσίασή του εξέφρασε την άποψη ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν θα επηρεάσει αρνητικά τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης, αλλά θα εμπλουτίσει τα αντικείμενα εργασίας.
Αίσθηση προκάλεσε η παρουσίαση του Ηλία Χάντζου για την ψηφιακή ασφάλεια. Ο κορυφαίος ειδικός σε θέματα προστασίας δεδομένων τόνισε ότι το GDPR δεν αφορά μόνο την προστασία των δικαιωμάτων των πολιτών, ενώ επέστησε την προσοχή στα νέα δεδομένα ασφάλειας που συμβαδίζουν με τη διάδοση του Internet of Things.
Διακεκριμένη χορηγός του συνεδρίου ήταν η AVIS, ενώ χορηγοί οι Edenred και Genesis Pharma.