back to top
26.6 C
Athens
Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2024

Kλάδος αυτοκινήτου: Στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 54 ετών το μερίδιο της αστικής ευθύνης αυτοκινήτου στην ασφαλιστική αγορά 

Ο άλλοτε «βασιλιάς» της ιδιωτικής ασφάλισης , κλάδος αστικής ευθύνης αυτοκινήτου χάνει συνεχώς μερίδια αγοράς μέσα στην ασφαλιστική αγορά. Από το 1970 (με τον γνωστό νόμο 400) μέχρι πριν από 15 χρόνια αποτελούσε το 35% περίπου της αγοράς και σήμερα βρίσκεται κάτω από το 20%.  Ο βασικός λόγος είναι ότι η παρατεταμένη μείωση ασφαλίστρων σε συνδυασμό με την ανάπτυξη άλλων κλάδων μέσα στην συνολική ασφαλιστική παραγωγή έχουν οδηγήσει τον άλλοτε κραταιό κλάδο (υποχρεωτικός γαρ) να βρίσκεται κάτω από άλλους κλάδους που πλέον έχουν μεγαλύτερο ασφαλιστικό ενδιαφέρον και για τους πελάτες και για τις εταιρείες. 

Που εστιάζεται το πρόβλημα βάσει των τελευταίων στοιχείων της ΕΑΕΕ 

- Advertisement -

Η οριακή αύξηση της παραγωγής (3%) είναι δυσανάλογη με την αύξηση των νέων αυτοκινήτων που μπήκαν στους δρόμους. Αυτό σημαίνει ότι κάποιες ασφαλιστικές διατηρούν την πολιτική των υποτιμολογήσεων  και , κυρίως, ότι με την μεγάλη αύξηση των ζημιών οι δείκτες ζημιών (loss ratios) αυξάνονται δραματικά. Πλέον τα τεχνικά αποτελέσματα στον κλάδο, γίνονται ζημιογόνα. Ο συνδυασμός αύξησης ζημιών , μειωμένων ασφαλίστρων και αυξημένων αποζημιώσεων αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα για τον κλάδο.  Ο κλάδος σε πολλές εταιρείες , μπαίνει σε 3ο ή 4ο χρόνο ζημιογόνων τεχνικών αποτελεσμάτων και αυτό είναι ένα μεγάλο θέμα. 

 Οι ‘αυτοκινητάδες’ ουσιαστικά είναι όμηροι του τιμολογιακού ανταγωνισμού που καθιέρωσαν πρώτα οι ΕΠΥ (προ 20ετίας) και ακολούθησαν οι μεγάλες ασφαλιστικές.  Ήδη και ενόψει 2025, οι εταιρείες προσανατολίζονται είτε να περιορίσουν σε οριακά επίπεδα τις μειώσεις τιμολογίων, είτε να παραμετροποιήσουν τα τιμολόγια ανάλογα με τις περιοχές χαμηλού ή υψηλού ρίσκου (βάσει στατιστικών ατυχημάτων) , είτε να κάνουν μικρές αυξήσεις ασφαλίστρων.  Επιπλέον θα πρέπει να δούμε ότι η παραγωγή που γίνεται μέσα από τα Direct δίκτυα φαίνεται ότι έχει πλαφονάρει και ότι μόνο η ανθρώπινη διαμεσολάβηση μπορεί να διασφαλίσει και την διατηρησιμότητα των συμβολαίων και νέα παραγωγή. 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

ERGO Ασφαλιστική: Νέο αποταμιευτικό πρόγραμμα εγγυημένου κεφαλαίου

Η ERGO Ασφαλιστική ανακοινώνει την κυκλοφορία του νέου της αποταμιευτικού προγράμματος εγγυημένου κεφαλαίου

Αστική Ευθύνη Επιχειρήσεων από την Generali: Απλά και Γρήγορα

Η Εταιρεία ανακοίνωσε τη νέα σύγχρονη έκδοση του προϊόντος Ασφάλισης Αστικής Ευθύνης Επιχειρήσεων, προσφέροντας ολοκληρωμένες λύσεις για Επιχειρήσεις

Tέλος Οκτωβρίου πρεμιέρα στα πρώτα πρόστιμα και για τα ανασφάλιστα οχήματα

Η πρώτη εφαρμογή των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων 

Η παραμετροποίηση των ασφαλίστρων αυτοκινήτου μειώνει την ανάληψη ρίσκου 

Η ασφαλιστική αγορά αναμένει την εξειδίκευση του μέτρου περί υποχρεωτικής ασφάλισης οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών. Οι απόψεις των στελεχών στο IW.gr...

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος δημιούργησσε ενιαία πλατφόρμα ιατρών όλης της χώρας

Η ψηφιακή διασύνδεση των Ιατρικών Συλλόγων της χώρας σε μία ενιαία πλατφόρμα- πληροφοριακό σύστημα σε μια προσπάθεια του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου.

Tελευταίες εξελίξεις και χρονοδιάγραμμα για την Οδηγία Ris

Mέσω εγκυκλίου, η ΕΑΕΕ ενημερώνει για τις τελευταίες εξελίξεις σε επίπεδο νομοθετικής διαδικασίας για την ψήφιση της πρότασης οδηγίας RIS

ERGO Ασφαλιστική: Νέο αποταμιευτικό πρόγραμμα εγγυημένου κεφαλαίου

Η ERGO Ασφαλιστική ανακοινώνει την κυκλοφορία του νέου της αποταμιευτικού προγράμματος εγγυημένου κεφαλαίου

Νέος Διευθυντής Υποκαταστήματος Β. Ελλάδος στην Interasco ΑΕΓΑ

Η Interasco ανακοινώνει την ανάθεση των ευθυνών της Διεύθυνσης Υποκαταστήματος Βορείου Ελλάδας  στον κ. Αλέξανδρο Στόικο. 

Αστική Ευθύνη Επιχειρήσεων από την Generali: Απλά και Γρήγορα

Η Εταιρεία ανακοίνωσε τη νέα σύγχρονη έκδοση του προϊόντος Ασφάλισης Αστικής Ευθύνης Επιχειρήσεων, προσφέροντας ολοκληρωμένες λύσεις για Επιχειρήσεις