back to top
17.6 C
Athens
Πέμπτη 24 Απριλίου 2025

Η διαβούλευση για τον νέο ΚΟΚ θα διαρκέσει ένα δίμηνο. Ανάγκη να αλλάξει το πλαίσιο

Να δοθεί έμφαση στην σωστή εκπαίδευση και όχι στα πρόστιμα

Του Νίκου Σακελλαρίου

- Advertisement -

Το ζητούμενο στον νέο ΚΟΚ δεν είναι να δοθεί έμφαση στα πρόστιμα προς τους παραβάτες αλλά κυρίως να διαμορφωθεί ένα οδικό πεδίο που θα αυξήσει την ασφάλεια στη μετακίνηση αυτοκινήτων και Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Οι συνθήκες στις μεταφορές εντός και εκτός πόλεων έχουν αλλάξει τα τελευταία 10 χρόνια, τα αυτοκίνητα έχουν πολλαπλασιαστεί και οι ζημιές έχουν εκτοξευτεί.

Το να μπαίνουν πρόστιμα στους οδηγούς αυτοκινήτων και μηχανών, έχει αποδειχθεί ότι δεν αρκεί για να βελτιώσουν την ασφάλεια. Χρειάζεται η Ελλάδα να υιοθετήσει ένα σύστημα βιωματικών κανόνων που θα λειτουργήσει αποτρεπτικά στην παραβατικότητα. Για παράδειγμα οι εξετάσεις να καταδεικνύουν τα τρωτά του οδηγού. Για παράδειγμα στο εξωτερικό (πχ Γαλλία) υπάρχει στο σύστημα με τις μετακινούμενες κούκλες τις οποίες θα πρέπει να τις αποφύγει ο οδηγός. Αυτή η εξέταση δείχνει και τις τεχνικές ικανότητες του οδηγού και τα αντανακλαστικά του. Σε άλλες περιπτώσεις, υπάρχει η οδήγηση σε βρεγμένο οδόστρωμα και χιόνι, η οδήγηση σε μικρούς και επικίνδυνους δρόμους.

- Advertisement -

Να ενημερωθεί για να συνεισφέρει με προτάσεις η ασφαλιστική αγορά

To άλλο πρόβλημα είναι ότι ακόμη δεν έχει ενημερωθεί σχετικά με τις διατάξεις του νεου ΚΟΚ η ασφαλιστική αγορά. Σε επικοινωνία του IW με παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς, μάθαμε ότι δεν υπήρχε σαφής ενημέρωση σχετικά με διαμόρφωση του νέου ΚΟΚ, γεγονός που θα έπρεπε να συμβεί γιατί οι ασφαλιστικές συνεισφέρουν με τεράστιες αποζημιώσεις στο σύστημα

Ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας μοιάζει με τον «Πύργο της Βαβέλ» όπου κάθε ομάδα και κάθε συντεχνία βάζει μπροστά τα δικά του συμφέροντα. Σύμφωνα με πληροφορίες, αντιδρούν και οι αυτοκινητιστές (Taxi) σε ορισμένους όρους (ταχύτητες μέχρι 30 χλμ στην πόλη) και πρόστιμα, και οι οδηγοί λεωφορείων και οι ιδιοκτήτες φορτηγών και οι οδηγοί φορτηγών με συγκεκριμένους όρους που τους προτάθηκαν και οι Σχολές Οδηγών ακόμη και οι συνδικαλιστές του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών απέναντι σε διατυπωμένες προτάσεις για τον ρόλο των υπαλλήλων του υπουργείου επειδή θεωρούν ότι οι υπηρεσίες του είναι υπο-στελεχωμένες ή αλλάζουν αρμοδιότητες.

Έτσι ενώ το προσχέδιο ήταν να βγει σε διαβούλευση αρχές Οκτωβρίου, πιθανότατα θα βγει μέσα στο Νοέμβριο και θα διαρκέσει για ένα δίμηνο περίπου σύμφωνα με πληροφορίες και εάν βεβαίως δεν παρέμβουν κάποια οργανωμένα συντεχνιακά συμφέροντα και το στείλουν στις «καλένδες». Πιθανότατα, ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας (ΚΟΚ) να είναι έτοιμος στις αρχές του 2025.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Προτάσεις της ΕΑΕΕ στο σχέδιο Νόμου για την ασφαλή κινητικότητα

Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) κατέθεσε στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τις προτάσεις της

Προσεχώς ο νέος ΚΟΚ με 6 σημεία “κλειδιά”

Κατατίθεται προς ψήφιση στη Βουλή, έως το τέλος Σεπτεμβρίου, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ). Ο νέος ΚΟΚ θα προβλέπει υψηλές ποινές για όσους παραβιάζουν

Οι 8 συχνότερες οδηγικές παραβάσεις και οι κυρώσεις τους

Η τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) αποτελεί βασικό παράγοντα για την ασφάλεια στους δρόμους. 

Mπαράζ προστίμων για παραβάσεις του GDPR

Πρόστιμα της τάξης των €100 εκατ. σε επιχειρήσεις και οργανισμούς για παραβιάσεις προσωπικών δεδομένων Ευρωπαίων πολιτών και καταστρατήγηση

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Φιλίππα Μιχάλη, NN Hellas: Oι Έλληνες συνεχίζουν να είναι υπασφαλισμένοι

Tο έμπειρο στέλεχος της ασφαλιστικής αγοράς κα. Φιλίππα Μιχάλη στο Brokers Time...

Η ΑΤΛΑΝΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ για τη συγχώνευση Baloise – Helvetia

Με ιδιαίτερη χαρά η ΑΤΛΑΝΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ Α.Ε.Γ.Α ανακοινώνει ότι ο μέτοχος μειοψηφίας Ελβετικός Όμιλος Baloise και ο Ελβετικός Όμιλος Helvetia πρόκειται να ενωθούν

Νέο δωρεάν ηλεκτρονικό σεμινάριο του EEA για τη γυναικεία επιχειρηματικότητα

Η Επιτροπή Γυναικείας Επιχειρηματικότητας του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών διοργανώνει το δεύτερο κατά σειρά, δωρέαν, webinar

Μega – συγχώνευση στην ελβετική αγορά

Οι ελβετικοί ασφαλιστικοί όμιλοι Helvetia και Baloise αποκάλυψαν προ ολίγων ωρών τα σχέδια περί συγχώνευσής τους. Η εν λόγω κίνηση

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Φιλίππα Μιχάλη, NN Hellas: Oι Έλληνες συνεχίζουν να είναι υπασφαλισμένοι

Tο έμπειρο στέλεχος της ασφαλιστικής αγοράς κα. Φιλίππα Μιχάλη στο Brokers Time...

Η ΑΤΛΑΝΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ για τη συγχώνευση Baloise – Helvetia

Με ιδιαίτερη χαρά η ΑΤΛΑΝΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ Α.Ε.Γ.Α ανακοινώνει ότι ο μέτοχος μειοψηφίας Ελβετικός Όμιλος Baloise και ο Ελβετικός Όμιλος Helvetia πρόκειται να ενωθούν

Νέο δωρεάν ηλεκτρονικό σεμινάριο του EEA για τη γυναικεία επιχειρηματικότητα

Η Επιτροπή Γυναικείας Επιχειρηματικότητας του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών διοργανώνει το δεύτερο κατά σειρά, δωρέαν, webinar

Μega – συγχώνευση στην ελβετική αγορά

Οι ελβετικοί ασφαλιστικοί όμιλοι Helvetia και Baloise αποκάλυψαν προ ολίγων ωρών τα σχέδια περί συγχώνευσής τους. Η εν λόγω κίνηση

Οι ψηφιακοί κίνδυνοι που κρύβει η χρήση AI για τη δημιουργία action figures και χαρακτήρων Ghibli

Τις τελευταίες ημέρες μία νέα τάση έχει κατακλύσει το διαδίκτυο: Πρόκειται για εικόνες τύπου anime εμπνευσμένες από το Studio Ghibli και action figures που