back to top
22.1 C
Athens
Πέμπτη 22 Μαΐου 2025

Η διαβούλευση για τον νέο ΚΟΚ θα διαρκέσει ένα δίμηνο. Ανάγκη να αλλάξει το πλαίσιο

Να δοθεί έμφαση στην σωστή εκπαίδευση και όχι στα πρόστιμα

Του Νίκου Σακελλαρίου

- Advertisement -

Το ζητούμενο στον νέο ΚΟΚ δεν είναι να δοθεί έμφαση στα πρόστιμα προς τους παραβάτες αλλά κυρίως να διαμορφωθεί ένα οδικό πεδίο που θα αυξήσει την ασφάλεια στη μετακίνηση αυτοκινήτων και Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Οι συνθήκες στις μεταφορές εντός και εκτός πόλεων έχουν αλλάξει τα τελευταία 10 χρόνια, τα αυτοκίνητα έχουν πολλαπλασιαστεί και οι ζημιές έχουν εκτοξευτεί.

Το να μπαίνουν πρόστιμα στους οδηγούς αυτοκινήτων και μηχανών, έχει αποδειχθεί ότι δεν αρκεί για να βελτιώσουν την ασφάλεια. Χρειάζεται η Ελλάδα να υιοθετήσει ένα σύστημα βιωματικών κανόνων που θα λειτουργήσει αποτρεπτικά στην παραβατικότητα. Για παράδειγμα οι εξετάσεις να καταδεικνύουν τα τρωτά του οδηγού. Για παράδειγμα στο εξωτερικό (πχ Γαλλία) υπάρχει στο σύστημα με τις μετακινούμενες κούκλες τις οποίες θα πρέπει να τις αποφύγει ο οδηγός. Αυτή η εξέταση δείχνει και τις τεχνικές ικανότητες του οδηγού και τα αντανακλαστικά του. Σε άλλες περιπτώσεις, υπάρχει η οδήγηση σε βρεγμένο οδόστρωμα και χιόνι, η οδήγηση σε μικρούς και επικίνδυνους δρόμους.

- Advertisement -

Να ενημερωθεί για να συνεισφέρει με προτάσεις η ασφαλιστική αγορά

To άλλο πρόβλημα είναι ότι ακόμη δεν έχει ενημερωθεί σχετικά με τις διατάξεις του νεου ΚΟΚ η ασφαλιστική αγορά. Σε επικοινωνία του IW με παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς, μάθαμε ότι δεν υπήρχε σαφής ενημέρωση σχετικά με διαμόρφωση του νέου ΚΟΚ, γεγονός που θα έπρεπε να συμβεί γιατί οι ασφαλιστικές συνεισφέρουν με τεράστιες αποζημιώσεις στο σύστημα

Ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας μοιάζει με τον «Πύργο της Βαβέλ» όπου κάθε ομάδα και κάθε συντεχνία βάζει μπροστά τα δικά του συμφέροντα. Σύμφωνα με πληροφορίες, αντιδρούν και οι αυτοκινητιστές (Taxi) σε ορισμένους όρους (ταχύτητες μέχρι 30 χλμ στην πόλη) και πρόστιμα, και οι οδηγοί λεωφορείων και οι ιδιοκτήτες φορτηγών και οι οδηγοί φορτηγών με συγκεκριμένους όρους που τους προτάθηκαν και οι Σχολές Οδηγών ακόμη και οι συνδικαλιστές του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών απέναντι σε διατυπωμένες προτάσεις για τον ρόλο των υπαλλήλων του υπουργείου επειδή θεωρούν ότι οι υπηρεσίες του είναι υπο-στελεχωμένες ή αλλάζουν αρμοδιότητες.

Έτσι ενώ το προσχέδιο ήταν να βγει σε διαβούλευση αρχές Οκτωβρίου, πιθανότατα θα βγει μέσα στο Νοέμβριο και θα διαρκέσει για ένα δίμηνο περίπου σύμφωνα με πληροφορίες και εάν βεβαίως δεν παρέμβουν κάποια οργανωμένα συντεχνιακά συμφέροντα και το στείλουν στις «καλένδες». Πιθανότατα, ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας (ΚΟΚ) να είναι έτοιμος στις αρχές του 2025.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Οδική συμπεριφορά έναντι Κοινής Λογικής

Η αλλαγή βάσει του νέου ΚΟΚ στα Όρια Ταχύτητας οχημάτων, εντός αστικών περιοχών, από 50 χλμ/ώρα στα 30 χλμ, προκάλεσε πολλές αντιδράσεις

Προτάσεις της ΕΑΕΕ στο σχέδιο Νόμου για την ασφαλή κινητικότητα

Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) κατέθεσε στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τις προτάσεις της

Προσεχώς ο νέος ΚΟΚ με 6 σημεία “κλειδιά”

Κατατίθεται προς ψήφιση στη Βουλή, έως το τέλος Σεπτεμβρίου, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ). Ο νέος ΚΟΚ θα προβλέπει υψηλές ποινές για όσους παραβιάζουν

Οι 8 συχνότερες οδηγικές παραβάσεις και οι κυρώσεις τους

Η τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) αποτελεί βασικό παράγοντα για την ασφάλεια στους δρόμους. 

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Κωστής Ι. Αλφιέρης: Αναλαμβάνει τα ηνία με όραμα το άνοιγμα του ΣΕΜΑ σε νέα μέλη

Ένας έμπειρος μεσίτης, ο κ. Κωστής Αλφιέρης, αναλαμβάνει τα ηνία του Συνδέσμου Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων (ΣΕΜΑ)

Μια μεγάλη διάκριση για τη Vodafone Ελλάδας στον Δείκτη Οδικής Ασφάλειας της FIA

Με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», μέλους της FIA

Δηλώστε συμμετοχή στο 9th Health Innovation Conference

Πλούσια είναι η ατζέντα του φετινού συνεδρίου, με κορυφαία θέματα, εξειδικευμένους ομιλητές και σημαντικές συζητήσεις που αναμένεται να προσελκύσουν

Ευρώπη Holdings: Πλήρης κάλυψη της ΑΜΚ – Δεν έμειναν αδιάθετες νέες μετοχές

Η Εταιρεία με την επωνυμία «Ευρώπη Holdings ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (η «Εταιρεία») γνωστοποιεί στο επενδυτικό κοινό ότι η αύξηση

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Κωστής Ι. Αλφιέρης: Αναλαμβάνει τα ηνία με όραμα το άνοιγμα του ΣΕΜΑ σε νέα μέλη

Ένας έμπειρος μεσίτης, ο κ. Κωστής Αλφιέρης, αναλαμβάνει τα ηνία του Συνδέσμου Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων (ΣΕΜΑ)

Μια μεγάλη διάκριση για τη Vodafone Ελλάδας στον Δείκτη Οδικής Ασφάλειας της FIA

Με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», μέλους της FIA

Δηλώστε συμμετοχή στο 9th Health Innovation Conference

Πλούσια είναι η ατζέντα του φετινού συνεδρίου, με κορυφαία θέματα, εξειδικευμένους ομιλητές και σημαντικές συζητήσεις που αναμένεται να προσελκύσουν

Ευρώπη Holdings: Πλήρης κάλυψη της ΑΜΚ – Δεν έμειναν αδιάθετες νέες μετοχές

Η Εταιρεία με την επωνυμία «Ευρώπη Holdings ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (η «Εταιρεία») γνωστοποιεί στο επενδυτικό κοινό ότι η αύξηση

Κυβερνοεπίθεση M&S: “Ποντάρει” τώρα στις ασφαλιστικές καλύψεις και την εξοικονόμηση κόστους

Σοβαρό περιστατικό cyber επίθεσης ανέφερε η Marks & Spencer Group Plc με το αναμενόμενο οικονομικό πλήγμα να εκτιμάται