back to top
28.9 C
Athens
Παρασκευή 8 Αυγούστου 2025

Η διαβούλευση για τον νέο ΚΟΚ θα διαρκέσει ένα δίμηνο. Ανάγκη να αλλάξει το πλαίσιο

Να δοθεί έμφαση στην σωστή εκπαίδευση και όχι στα πρόστιμα

Του Νίκου Σακελλαρίου

- Advertisement -

Το ζητούμενο στον νέο ΚΟΚ δεν είναι να δοθεί έμφαση στα πρόστιμα προς τους παραβάτες αλλά κυρίως να διαμορφωθεί ένα οδικό πεδίο που θα αυξήσει την ασφάλεια στη μετακίνηση αυτοκινήτων και Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Οι συνθήκες στις μεταφορές εντός και εκτός πόλεων έχουν αλλάξει τα τελευταία 10 χρόνια, τα αυτοκίνητα έχουν πολλαπλασιαστεί και οι ζημιές έχουν εκτοξευτεί.

Το να μπαίνουν πρόστιμα στους οδηγούς αυτοκινήτων και μηχανών, έχει αποδειχθεί ότι δεν αρκεί για να βελτιώσουν την ασφάλεια. Χρειάζεται η Ελλάδα να υιοθετήσει ένα σύστημα βιωματικών κανόνων που θα λειτουργήσει αποτρεπτικά στην παραβατικότητα. Για παράδειγμα οι εξετάσεις να καταδεικνύουν τα τρωτά του οδηγού. Για παράδειγμα στο εξωτερικό (πχ Γαλλία) υπάρχει στο σύστημα με τις μετακινούμενες κούκλες τις οποίες θα πρέπει να τις αποφύγει ο οδηγός. Αυτή η εξέταση δείχνει και τις τεχνικές ικανότητες του οδηγού και τα αντανακλαστικά του. Σε άλλες περιπτώσεις, υπάρχει η οδήγηση σε βρεγμένο οδόστρωμα και χιόνι, η οδήγηση σε μικρούς και επικίνδυνους δρόμους.

- Advertisement -

Να ενημερωθεί για να συνεισφέρει με προτάσεις η ασφαλιστική αγορά

To άλλο πρόβλημα είναι ότι ακόμη δεν έχει ενημερωθεί σχετικά με τις διατάξεις του νεου ΚΟΚ η ασφαλιστική αγορά. Σε επικοινωνία του IW με παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς, μάθαμε ότι δεν υπήρχε σαφής ενημέρωση σχετικά με διαμόρφωση του νέου ΚΟΚ, γεγονός που θα έπρεπε να συμβεί γιατί οι ασφαλιστικές συνεισφέρουν με τεράστιες αποζημιώσεις στο σύστημα

Ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας μοιάζει με τον «Πύργο της Βαβέλ» όπου κάθε ομάδα και κάθε συντεχνία βάζει μπροστά τα δικά του συμφέροντα. Σύμφωνα με πληροφορίες, αντιδρούν και οι αυτοκινητιστές (Taxi) σε ορισμένους όρους (ταχύτητες μέχρι 30 χλμ στην πόλη) και πρόστιμα, και οι οδηγοί λεωφορείων και οι ιδιοκτήτες φορτηγών και οι οδηγοί φορτηγών με συγκεκριμένους όρους που τους προτάθηκαν και οι Σχολές Οδηγών ακόμη και οι συνδικαλιστές του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών απέναντι σε διατυπωμένες προτάσεις για τον ρόλο των υπαλλήλων του υπουργείου επειδή θεωρούν ότι οι υπηρεσίες του είναι υπο-στελεχωμένες ή αλλάζουν αρμοδιότητες.

Έτσι ενώ το προσχέδιο ήταν να βγει σε διαβούλευση αρχές Οκτωβρίου, πιθανότατα θα βγει μέσα στο Νοέμβριο και θα διαρκέσει για ένα δίμηνο περίπου σύμφωνα με πληροφορίες και εάν βεβαίως δεν παρέμβουν κάποια οργανωμένα συντεχνιακά συμφέροντα και το στείλουν στις «καλένδες». Πιθανότατα, ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας (ΚΟΚ) να είναι έτοιμος στις αρχές του 2025.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ακύρωση και επιστροφή προστίμων για εκπρόθεσμες φορολογικές-ασφαλιστικές υποχρεώσεις λόγω έκτακτου κωλύματος λογιστή

Παράταση προβλέπει νέα ΚΥΑ σε έκτακτες περιπτώσεις, όπως η ασθένεια, ο τοκετός ή ο θάνατος του υπεύθυνου λογιστή - Ποια πρόστιμα επιστρέφονται

Ιταλία: Πονοκέφαλος τα πατίνια (και) για τις ασφαλιστικές

Η νέα, αυστηρότερη νομοθεσία για τα ηλεκτρικά πατίνια φέρνει αλλαγές στον δρόμο, πιθανότατα και στην ασφαλιστική τιμολογιακή πολιτική

Νέος ΚΟΚ 2025: Τι αλλάζει και ποια είναι τα νέα πρόστιμα;

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (Ν. 5209/2025) φέρνει σημαντικές αλλαγές με στόχο να μειώσει τα τροχαία ατυχήματα και να αντιμετωπίσει την επικίνδυνη οδήγηση.

H EAEE ενημερώνει για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Στις 13 Ιουνίου 2025 δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

P. Donnet, Generali: Θετική επίδοση σε όλους τους κλάδους με το σχέδιο «Lifetime Partner 27: Driving Excellence»

Ισχυρή ανάπτυξη στους κλάδους Γενικών Ασφαλίσεων, Ζωής και Διαχείρισης Κεφαλαίων - Δείτε τα αποτελέσματα 6μήνου

Απευθείας σύνδεση ασφαλιστικών με δημόσια μητρώα: Μια θεσμική νίκη με πολλαπλά οφέλη

Τι σημαίνει αυτή η αλλαγή για τον επαγγελματία, τον πελάτη, αλλά και συνολικά την ασφαλιστική αγορά;

«Καμπανάκι» Γ. Χατζηθεοδοσίου για δασμούς, τουρισμό και εισοδήματα – Βίντεο

Για τις σημαντικές προκλήσεις της ελληνικής οικονομίας, λόγω διεθνών εξελίξεων και εσωτερικών πιέσεων, μίλησε στην ΕΡΤ ο πρόεδρος του ΕΕΑ

ΕΑΕΕ: +2,5% η παραγωγή ασφαλίστρων το 5μηνο, στα ~2,393 δισ. ευρώ

Αύξηση 9,0% στον κλάδο ζημιών και μείωση 4,3% στον κλάδο ζωής - Δείτε το infographic των αποτελεσμάτων και ολόκληρη τη μελέτη

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Σε ποιες αττικές παραλίες απαγορεύεται η κολύμβηση

13 οι ακατάλληλες περιοχές, σύμφωνα με την εγκύκλιο της αναπληρώτριας υπουργού Υγείας

P. Donnet, Generali: Θετική επίδοση σε όλους τους κλάδους με το σχέδιο «Lifetime Partner 27: Driving Excellence»

Ισχυρή ανάπτυξη στους κλάδους Γενικών Ασφαλίσεων, Ζωής και Διαχείρισης Κεφαλαίων - Δείτε τα αποτελέσματα 6μήνου

Απευθείας σύνδεση ασφαλιστικών με δημόσια μητρώα: Μια θεσμική νίκη με πολλαπλά οφέλη

Τι σημαίνει αυτή η αλλαγή για τον επαγγελματία, τον πελάτη, αλλά και συνολικά την ασφαλιστική αγορά;

«Καμπανάκι» Γ. Χατζηθεοδοσίου για δασμούς, τουρισμό και εισοδήματα – Βίντεο

Για τις σημαντικές προκλήσεις της ελληνικής οικονομίας, λόγω διεθνών εξελίξεων και εσωτερικών πιέσεων, μίλησε στην ΕΡΤ ο πρόεδρος του ΕΕΑ

ΕΑΕΕ: +2,5% η παραγωγή ασφαλίστρων το 5μηνο, στα ~2,393 δισ. ευρώ

Αύξηση 9,0% στον κλάδο ζημιών και μείωση 4,3% στον κλάδο ζωής - Δείτε το infographic των αποτελεσμάτων και ολόκληρη τη μελέτη