back to top
13.5 C
Athens
Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2025

Η διαβούλευση για τον νέο ΚΟΚ θα διαρκέσει ένα δίμηνο. Ανάγκη να αλλάξει το πλαίσιο

Να δοθεί έμφαση στην σωστή εκπαίδευση και όχι στα πρόστιμα

Του Νίκου Σακελλαρίου

- Advertisement -

Το ζητούμενο στον νέο ΚΟΚ δεν είναι να δοθεί έμφαση στα πρόστιμα προς τους παραβάτες αλλά κυρίως να διαμορφωθεί ένα οδικό πεδίο που θα αυξήσει την ασφάλεια στη μετακίνηση αυτοκινήτων και Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Οι συνθήκες στις μεταφορές εντός και εκτός πόλεων έχουν αλλάξει τα τελευταία 10 χρόνια, τα αυτοκίνητα έχουν πολλαπλασιαστεί και οι ζημιές έχουν εκτοξευτεί.

Το να μπαίνουν πρόστιμα στους οδηγούς αυτοκινήτων και μηχανών, έχει αποδειχθεί ότι δεν αρκεί για να βελτιώσουν την ασφάλεια. Χρειάζεται η Ελλάδα να υιοθετήσει ένα σύστημα βιωματικών κανόνων που θα λειτουργήσει αποτρεπτικά στην παραβατικότητα. Για παράδειγμα οι εξετάσεις να καταδεικνύουν τα τρωτά του οδηγού. Για παράδειγμα στο εξωτερικό (πχ Γαλλία) υπάρχει στο σύστημα με τις μετακινούμενες κούκλες τις οποίες θα πρέπει να τις αποφύγει ο οδηγός. Αυτή η εξέταση δείχνει και τις τεχνικές ικανότητες του οδηγού και τα αντανακλαστικά του. Σε άλλες περιπτώσεις, υπάρχει η οδήγηση σε βρεγμένο οδόστρωμα και χιόνι, η οδήγηση σε μικρούς και επικίνδυνους δρόμους.

- Advertisement -

Να ενημερωθεί για να συνεισφέρει με προτάσεις η ασφαλιστική αγορά

To άλλο πρόβλημα είναι ότι ακόμη δεν έχει ενημερωθεί σχετικά με τις διατάξεις του νεου ΚΟΚ η ασφαλιστική αγορά. Σε επικοινωνία του IW με παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς, μάθαμε ότι δεν υπήρχε σαφής ενημέρωση σχετικά με διαμόρφωση του νέου ΚΟΚ, γεγονός που θα έπρεπε να συμβεί γιατί οι ασφαλιστικές συνεισφέρουν με τεράστιες αποζημιώσεις στο σύστημα

Ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας μοιάζει με τον «Πύργο της Βαβέλ» όπου κάθε ομάδα και κάθε συντεχνία βάζει μπροστά τα δικά του συμφέροντα. Σύμφωνα με πληροφορίες, αντιδρούν και οι αυτοκινητιστές (Taxi) σε ορισμένους όρους (ταχύτητες μέχρι 30 χλμ στην πόλη) και πρόστιμα, και οι οδηγοί λεωφορείων και οι ιδιοκτήτες φορτηγών και οι οδηγοί φορτηγών με συγκεκριμένους όρους που τους προτάθηκαν και οι Σχολές Οδηγών ακόμη και οι συνδικαλιστές του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών απέναντι σε διατυπωμένες προτάσεις για τον ρόλο των υπαλλήλων του υπουργείου επειδή θεωρούν ότι οι υπηρεσίες του είναι υπο-στελεχωμένες ή αλλάζουν αρμοδιότητες.

Έτσι ενώ το προσχέδιο ήταν να βγει σε διαβούλευση αρχές Οκτωβρίου, πιθανότατα θα βγει μέσα στο Νοέμβριο και θα διαρκέσει για ένα δίμηνο περίπου σύμφωνα με πληροφορίες και εάν βεβαίως δεν παρέμβουν κάποια οργανωμένα συντεχνιακά συμφέροντα και το στείλουν στις «καλένδες». Πιθανότατα, ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας (ΚΟΚ) να είναι έτοιμος στις αρχές του 2025.

Σχετικές δημοσιεύσεις

243.899 τα ανασφάλιστα, επίκειται νέος μηχανισμός

Κάτι φαίνεται να αλλάζει σήμερα, μετά τα πρώτα αποτελέσματα ελέγχων...

Το τροχαίο στη Φιλοθέη αναδεικνύει ένα θεσμικό κενό που αφορά χιλιάδες οδηγούς

Το περιστατικό υπενθυμίζει ότι η ασφάλιση δεν αποτελεί απόλυτη ασπίδα προστασίας για τον οδηγό όταν οι πράξεις του αποκτούν ποινικό χαρακτήρα

Nέος ΚΟΚ: Οι αλλαγές σε πρόστιμα και ποινές

Στον ΚΟΚ που τέθηκε σε ισχύ από 13/9, οι επαναλαμβανόμενες παραβάσεις πλέον δεν συμψηφίζονται, αλλά επιφέρουν σωρευτικές ποινές

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και ο αντίκτυπός του στον ασφαλιστικό κλάδο

Η εντατικοποίηση των ελέγχων έχει ήδη αποφέρει αποτελέσματα - και στις ασφαλιστικές εταιρείες

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Μ. Παπαζαρκάδα: «Θέλουμε να είμαστε ο πρώτος συνεργάτης που σκέφτεται κάθε επιχειρηματίας όταν χρειάζεται ασφάλεια και αξιοπιστία» 

Η Country Manager της Coface στην Ελλάδα μιλά στο Insurance World και στον Λάμπρο Ρόδη για τη φιλοσοφία, τη στρατηγική και το όραμα της εταιρείας

EIOPA: Νέο εργαλείο εκτίμησης κινδύνου φυσικών καταστροφών για ιδιοκτήτες κατοικιών και επιχειρήσεων

Η ανάπτυξη μιας πανευρωπαϊκής πλατφόρμας ενημέρωσης θεωρείται κρίσιμο βήμα προς τη βελτίωση της κλιματικής ανθεκτικότητας

ΥΕΚΑ: Σύσταση για τη λήψη μέτρων προστασίας των εργαζομένων εξαιτίας της κακοκαιρίας

Τα μέτρα που οφείλουν να λαμβάνουν οι εργοδότες για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων τους επισημαίνει σε ανακοίνωσή του το Υπουργείο

Αυτό είναι το νέο ΔΣ του ΣΠΑΤΕ – Επικεφαλής ο Γ. Χατζηγεωργάκης

Πρόεδρος για τη θητεία διοίκησης 2025-2027 αναλαμβάνει ο πλειοψηφών σύμβουλος Γεώργιος Χατζηγεωργάκης – Νέες παρουσίες στο ΔΣ

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Μ. Παπαζαρκάδα: «Θέλουμε να είμαστε ο πρώτος συνεργάτης που σκέφτεται κάθε επιχειρηματίας όταν χρειάζεται ασφάλεια και αξιοπιστία» 

Η Country Manager της Coface στην Ελλάδα μιλά στο Insurance World και στον Λάμπρο Ρόδη για τη φιλοσοφία, τη στρατηγική και το όραμα της εταιρείας

EIOPA: Νέο εργαλείο εκτίμησης κινδύνου φυσικών καταστροφών για ιδιοκτήτες κατοικιών και επιχειρήσεων

Η ανάπτυξη μιας πανευρωπαϊκής πλατφόρμας ενημέρωσης θεωρείται κρίσιμο βήμα προς τη βελτίωση της κλιματικής ανθεκτικότητας

ΥΕΚΑ: Σύσταση για τη λήψη μέτρων προστασίας των εργαζομένων εξαιτίας της κακοκαιρίας

Τα μέτρα που οφείλουν να λαμβάνουν οι εργοδότες για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων τους επισημαίνει σε ανακοίνωσή του το Υπουργείο

Αυτό είναι το νέο ΔΣ του ΣΠΑΤΕ – Επικεφαλής ο Γ. Χατζηγεωργάκης

Πρόεδρος για τη θητεία διοίκησης 2025-2027 αναλαμβάνει ο πλειοψηφών σύμβουλος Γεώργιος Χατζηγεωργάκης – Νέες παρουσίες στο ΔΣ

H Eurolife FFH στηρίζει το ΕΕΑ για την παροχή δωρεάν επαναπιστοποιήσεων στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές

Η Eurolife FFH επενδύει διαχρονικά στη γνώση και στην εξέλιξη των στελεχών του ασφαλιστικού κλάδου