Καθοριστικό ρόλο στη λειτουργία της ασφαλιστικής βιομηχανίας στο μέλλον θα παίξουν ο τρόπος με των οποίο οι ασφαλιστικές εταιρείες θα διαχειριστούν τον μεγάλο όγκο δεδομένων και η ικανότητα τους να δομήσουν σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες όσον αφορά στην χρήση των πληροφοριών αυτών. Με την ανάπτυξη των τεχνολογικών εργαλείων και τις συσκευές που μεταφέρουν πληροφορίες σχετικά με το προφίλ κινδύνου του ασφαλισμένου, ανοίγει ο δρόμος και για άλλες εταιρείες που διαχειρίζονται μεγάλους όγκους δεδομένων και εξειδικευμένα μέσα να διεκδικήσουν μερίδια από την παγκόσμια ασφαλιστική πίτα.
Στο ζήτημα αυτό αναφέρθηκε ο Paul Evans, Axa UK Chief Executive και πρόεδρος της Βρετανικής Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών (ABI), ο οποίος σήμερα το πρωί από το βήμα του συνεδρίου της ABI, τόνισε ότι «Η στάση που θα κρατήσουν οι ασφαλιστικές εταιρείες στην τεχνολογική επανάσταση που συντελείται θα καθορίσει το μέλλον του κλάδου μας. Πρέπει να θυμόμαστε ότι πρόσβαση και δυνατότητα ανάλυσης δεδομένων δεν θα έχουν αποκλειστικά οι ασφαλιστικές εταιρείες , καθώς και άλλοι κλάδοι θα θέλουν να εκμεταλλευτούν εμπορικά τη συλλογή δεδομένων από διασυνδεμένες συσκευές, όπως οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Δεν έχουμε πλέον το δικαίωμα να γνωρίζουμε περισσότερα για το προφιλ κινδύνου του πελάτη από ότι άλλοι ή και από τον πελάτη τον ίδιο, κι αυτό δυνητικά σημαίνει ότι χάνουμε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα από αυτή την ασυμμετρία που μέχρι τώρα υπήρχε σε επίπεδο πληροφορίας».
Η εμπιστοσύνη είναι το «κλειδί»
Καθώς η ασφαλιστική βιομηχανία θα πρέπει να ανταποκριθεί σε νέες προκλήσεις οι εταιρείες, σύμφωνα με τον Evans, θα πρέπει να επενδύσουν στην δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης με τον πελάτη. Αναφερόμενος σε έρευνα της Accenture είπε πως λιγότερο από το 30% των ασφαλισμένων εμπιστεύονται την εταιρεία τους.
«Όταν υπάρχει δυσπιστία ο όρος “Big Data” δημιουργεί στον κόσμο εντυπώσεις “Big Brother” και για αυτό οι πελάτες πρέπει να κατανοήσουν για ποιους λόγους θέλουμε να έχουμε πρόσβαση στα δεδομένα τους και σε τι ακριβώς πρόκειται να τα χρησιμοποιήσουμε».
Ευθύνη
Η ασφαλιστική βιομηχανία έχει ταυτόχρονα και μία ευθύνη: «στην προσπάθεια της να δημιουργήσει πιο ολοκληρωμένα προφιλ κινδύνου να διατηρήσει την «αμοιβαιότητα» στον κίνδυνο, ώστε να μπορούν όλοι με βάση το κόστος της ιδιωτικής ασφάλισης να έχουν πρόσβαση στις υπηρεσίες που παρέχει. Αν αυτό δε γίνει τότε πολύ σύντομα θα χάσουμε το δικαίωμα της πρόσβασης σε αυτές τις πληροφορίες είτε μέσω των πελατών, είτε μέσω της πολιτείας είτε μέσω των αποφάσεων των εποπτικών οργάνων». Όπως πρόσθεσε ο Evans «Πριν να παρασυρθούμε από την ευκαιρία που δημιουργείται μέσα από τα Big Data πρέπει να σκεφτούμε πως θα μιλήσουμε στους πελάτες μας και να υιοθετήσουμε έναν κώδικα ηθικής πάνω στο ζήτημα αυτό».
Πηγή: Insurance Times