back to top
32.7 C
Athens
Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2025

GDPR: Πολύ κακό για το τίποτε και δουλειές για δικηγόρους

Tου Νίκου Σακελλαρίου  

« Ο  πράκτορας ασφαλειών, Ν.Σ,  κάθισε θυμωμένος στο γραφείο του.  Δεν φτάνει που δεν έμπαινε ψυχή στο γραφείο του το τελευταίο διάστημα καθώς η πελατειακή του βάση ήταν διαλυμένη (και δεν είχε φτάσει ακόμη η περίοδος των φόρων) έπρεπε να πληρώσει κάτι παραπάνω από 3.500 ευρώ στον δικηγόρο για να τον εναρμονίσει με τα GDPR. Δηλαδή τί;   Να προχωρήσει στην καταχώρηση και επεξεργασία των δεδομένων των πελατών του και να τους το ανακοινώσει για να έχει την αποδοχή τους.»

- Advertisement -

Στην περίπτωση του φίλου μας, τα GDPR σημαίνουν επιπλέον κόστος και  πιθανές απώλειες πελατείας στην περίπτωση που κάποιοι δεν συναινούν στην πρόταση του.  Ταυτόχρονα θα πρέπει να χάσει εργατοώρες στο γραφείο του και να μη δει τα παιδιά του μερικά απογεύματα για να κάνει πράγματα τα οποία δεν έχουν καμμία ουσία.

Και δεν έχουν καμμία ουσία γιατί ΥΠΑΡΧΕΙ ΗΔΗ νόμος που καλύπτει την περίπτωση απώλειας ή διάχυσης των προσωπικών δεδομένων σε τρίτους άνευ συναινέσεως.  Αυτό σημαίνει ότι οποισδήποτε πελάτης του θα μπορούσε να του κάνει αγωγή για την χρήση των προσωπικών του δεδομένων.  Το ίδιο συμβαίνει και σήμερα με τα GDPR.  Μόνο που πλέον η αγωγή μπορεί να γίνει ανα πάσα στιγμή αυτοδικαίως εάν δεν τηρείται ο Κανονισμό (GDPR)  και δεν απαιτείται καταγγελία πελάτη. Επιπλέον, ο μη συμμορφωμένος με τον Κανονισμό  μπορεί να βρεθεί εκβιαστικά καταγγελλόμενος από τον ‘θιγμένο’  καταναλωτή.  Αυτό το καθεστώς επικρατεί σε όλους τους κλάδους και όχι μόνο στον ασφαλιστικό.

- Advertisement -

Στην ασφαλιστική αγορά όμως τα πράγματα είναι πιο ευαίσθητα καθώς διακινούνται ευαίσθητα δεδομένα υγείας.  Αλλά και εκεί  τα GDPR είναι σχετικά άχρηστα γιατί υπάρχει η  ΗΔΙΚΑ από την οποία μπορεί κάποιος διαπιστευμένος να αντλήσει όποιες πληροφορίες θέλει. Από εκεί και πέρα, ο πελάτης θα πρέπει είτε  να υπογράψει το συμβόλαιο που ουσιαστικά θα επιτρέπει στην εταιρεία και στον συνεργάτη να παρακολουθεί τα δεδομένα του ή απλώς να μην επιτρέψει και ουσιαστικά να μην πραγματοποιηθεί η ασφάλιση.

Όσοι θέλουν να ασφαλιστούν θα δεχθούν την παρακολούθηση των προσωπικών δεδομένων τους και απλώς οι διαμεσολαβητές θα πρέπει να καταγράψουν τα προσωπικά στοιχεία του πελάτη, να τα κωδικοποιήσουν μερικές φορές και να τα παραδώσουν προς φύλαξη στον DPO (Data Protection Officer).  Ότι δηλαδή έκανε ένας  υπάλληλος στο παρελθόν σε μισή ώρα, τώρα χρειάζονται 3 στελέχη και 1-2 μέρες δουλειάς.  Αυτά για όσους λένε ότι ο πολιτισμός μας πάει γρήγορα μπροστά…

Σχετικές δημοσιεύσεις

ΕΑΕΕ: Η θέση της ευρωπαϊκής ασφαλιστικής αγοράς για τη στρατηγική της Ένωσης Δεδομένων

H ομοσπονδία υποδεικνύει ένα σύγχρονο πλαίσιο που υποστηρίζει επιχειρήσεις, προστατεύει καταναλωτές και επιτρέπει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της κοινωνίας

Infotrust – VIDAVO: Το tele-underwriting ανοίγει νέο κεφάλαιο στην ελληνική ασφάλιση

Η καινοτομία μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα για τον κλάδο, που διαφορετικά κινδυνεύει να μείνει πίσω σε σχέση με ώριμες αγορές

ΕΑΕΕ: Η ΕΕ παρατείνει την επάρκεια προστασίας δεδομένων του ΗΒ έως τον Δεκέμβριο του 2025

Οι σχετικές αποφάσεις παρατείνουν τη ροή προσωπικών δεδομένων από την ΕΕ προς το Ηνωμένο Βασίλειο - Ποια τα επόμενα βήματα

Η PRIORITY επαναπροσδιορίζει το GDPR

Δύο workshops υπό το πρίσμα των τεχνολογικών εξελίξεων:  GDPR & Διαφήμιση στα Social Media και GDPR & Artificial Intelligence

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Όταν ένα τσιουάουα γίνεται… ασφαλιστικός «κίνδυνος»

Η ιστορία της Wanda Tays θέτει κρίσιμο και για την ελληνική αγορά ερώτημα: πώς ορίζεται ο «κίνδυνος» και πόσο ξεκάθαρα επικοινωνείται στον καταναλωτή;

Όταν τα σχολεία κλείνουν – Η δημογραφική κρίση και η συρρίκνωση της περιφερειακής αγοράς

Τα λουκέτα σε 766 σχολεία αποτυπώνουν μια κρίση που αφορά και την ασφαλιστική αγορά της χώρας

Voice AI: Νέο στοίχημα για την ασφαλιστική εμπιστοσύνη

Πρόσφατη έρευνα δείχνει ότι οι Έλληνες παραμένουν διχασμένοι ως προς την επικοινωνία με φωνητικά συστήματα

Η ψευδαίσθηση της «άτρωτης» επιχείρησης και η πραγματική αξία της ασφάλισης

Η Feel Safe Insurance υπενθυμίζει ότι οι μικρές επιχειρήσεις είναι οι πιο ευάλωτες, ακριβώς επειδή δεν έχουν μεγάλα περιθώρια αντοχής

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

ERGO Grow Together: Πέντε χρόνια επιβράβευσης της αριστείας και της συνεργασίας

Η ERGO Ασφαλιστική τίμησε άλλη μια χρονιά τους ανθρώπους της για τα εξαιρετικά επιτεύγματα και την υποδειγματική επαγγελματική συμπεριφορά τους

Μεγάλη έρευνα MRB-ΕΕΑ: 6 στους 10 κρίνουν αναποτελεσματικά τα μέτρα Μητσοτάκη

Για 2 στους 3 πολίτες της Αττικής το εισόδημα δεν επαρκεί για τον μήνα - Το 73,1% δεν βλέπει ουσιαστική ενίσχυση των ΜμΕ

Οι ΕΕΑ διαπιστώνουν σταθερή πρόοδο στη δημοσιοποίηση κύριων δυσμενών επιπτώσεων

Γενική βελτίωση της ποιότητας των πληροφοριών και ενσωμάτωση προηγούμενων συστάσεων διαπιστώνει η νέα έκθεση των ευρωπαϊκών εποπτικών αρχών

Ημικρανία στην Ελλάδα: Υποδιαγνωσμένη νευρολογική νόσος με βαρύ κοινωνικοοικονομικό αποτύπωμα

Περίπου 1.000.000 Έλληνες ζουν με ημικρανία, μια εξουθενωτική νευρολογική διαταραχή που παραμένει υποτιμημένη και υποχρηματοδοτούμενη

Όταν ένα τσιουάουα γίνεται… ασφαλιστικός «κίνδυνος»

Η ιστορία της Wanda Tays θέτει κρίσιμο και για την ελληνική αγορά ερώτημα: πώς ορίζεται ο «κίνδυνος» και πόσο ξεκάθαρα επικοινωνείται στον καταναλωτή;