Στην ανάγκη στήριξης των μικρών επιχειρήσεων με την τήρηση των μέτρων προστασίας αναφέρεται ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών κ. Γ. Χατζηθεοδοσίου, σε άρθρο – παρέμβαση στην εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ”.
Ο κ. Χατζηθεοδοσίου χαρακτηρίζει εξαιρετικά κομβική την συμπεριφορά του καταναλωτικού κοινού σε αυτή την κρίσιμη περίοδο, ενώ απευθυνόμενος στους καταναλωτές εισηγείται να προτιμήσουν για τις αγορές τους τα συνοικιακά καταστήματα.
Αναλυτικά το άρθρο του προέδρου του ΕΕΑ:
Μετά από διάστημα περίπου δυόμισι μηνών που το λιανεμπόριο είχε κλείσει με κρατική εντολή, επιτέλους ξεκίνησε και πάλι η οικονομική δραστηριότητα. Και αυτή τη φορά όχι με τη μέθοδο του click away, η οποία λειτούργησε υπέρ των μεγάλων επιχειρήσεων, αλλά με όλα τα μαγαζιά ανοιχτά και με αυστηρά μέτρα προστασίας. Μπορώ να πω ότι είμαι ικανοποιημένος για αυτή την εξέλιξη, καθώς η Πολιτεία έδειξε ότι «άκουσε» τις προτάσεις του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών και τις εφάρμοσε.
Τώρα πλέον πρέπει να τηρήσουμε όλοι –επιχειρήσεις, εργαζόμενοι αλλά και καταναλωτές- τα προβλεπόμενα μέτρα προστασίας, ώστε να περιορίσουμε το οποιοδήποτε ενδεχόμενο αναζωπύρωσης της πανδημίας. Θα είναι κυριολεκτικά καταστροφικό να υπάρξει κάποιο πισωγύρισμα τις επόμενες μέρες και να ξανακλείσει η αγορά. Είναι προς όφελος όλων μας να διαφυλάξουμε πρώτα απ΄όλα τη δημόσια υγεία και βέβαια την συνέχιση της λειτουργίας του λιανεμπορίου.
Εξαιρετικά κομβική θεωρώ όμως και την συμπεριφορά του καταναλωτικού κοινού σε αυτή την κρίσιμη περίοδο, που μην ξεχνάμε είναι εκπτωτική. Και κυρίως στην προσπάθεια ενίσχυσης των πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων, που όλη αυτή την περίοδο της πανδημίας είναι και αυτές που υπέστησαν το μεγαλύτερο πλήγμα από τον εμπορικό κόσμο. Προτρέπω λοιπόν τους καταναλωτές να προτιμήσουν για τις αγορές τους τα συνοικιακά καταστήματα, τα μαγαζιά της γειτονιάς τους δηλαδή. Με αυτόν τον τρόπο στηρίζεται αποτελεσματικά η τοπική οικονομία, οι επιχειρήσεις που έχουν βρεθεί στο χείλος της καταστροφής θα πάρουν μία σημαντική «ανάσα», ενώ προστατεύεται η απασχόληση. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ιδιοκτήτης ενός μαγαζιού της γειτονιάς μας μπορεί να είναι ένας φίλος μας, ο γείτονας μας, η μητέρα ή ο πατέρας του συμμαθητή του παιδιού μας. Ανάλογη είναι η κατάσταση και με τους εργαζόμενους, τους οποίους επίσης τους βλέπουμε στη γειτονιά. Δεν είναι καλύτερο να στηρίξουμε με τις αγορές μας όλους αυτούς τους ανθρώπους –που κάθε άλλο παρά ξένοι μας είναι- από το να προτιμήσουμε να κάνουμε μία ηλεκτρονική αγορά; Νομίζω ότι υπό τις υπάρχουσες συνθήκες, η κατανάλωση σε μικρά και πολύ μικρά μαγαζιά, είναι μία έμπρακτη απόδειξη αλληλεγγύης. Και θα έχει σημαντικά ανταποδοτικά οφέλη, καθώς οι πρώτοι που ευνοούνται από την οικονομική ανάπτυξη μίας περιοχής είναι οι ίδιοι οι κάτοικοι της. Είναι επίσης σημαντικό ότι οι αγορές στα συνοικιακά καταστήματα σημαίνουν καλύτερη προστασία της δημόσιας υγείας αλλά και περιορισμό του κόστους, καθώς δεν απαιτούνται περιττές μετακινήσεις, ενώ ελαχιστοποιούνται οι πιθανότητες συνωστισμού.
Αν το καταναλωτικό κοινό στηρίξει τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα και η Πολιτεία σταθεί δίπλα της με την εφαρμογή στοχευμένων μέτρων όπως το κούρεμα οφειλών συνδυαστικά με ρύθμιση 120 δόσεων, την ενίσχυση της ρευστότητας, την επιδότηση των υφιστάμενων θέσεων εργασίας, τότε υπάρχει η ελπίδα ότι θα περιορίσουμε τα λουκέτα που φέρνει η οικονομική ύφεση εξαιτίας της πανδημίας. Και αυτός πρέπει να είναι ο άμεσος στόχος όλων μας.