back to top
32.3 C
Athens
Σάββατο 12 Ιουλίου 2025

Ευρωπαϊκή Πίστη: Καμία σιγουριά για τα τιμολόγια αυτοκινήτου στο μέλλον

Συνέντευξη στην Ελενα Ερμείδου

H εφαρμογή της τηλεματικής στον Κλάδο αυτοκινήτου αναμένεται να διαδραματίσει ακόμη πιο σημαντικό ρόλο, στην Ελλάδα, ωστόσο δεν υπάρχει ακόμη το πεδίο για την ευρεία εφαρμογή αυτής της καινοτομίας λόγω της συμπίεσης που δέχονται τα ασφάλιστρα μας εξηγεί ο κος Παναγιώτης Μαρκόπουλος – Διευθυντής Εκδόσεων στο Κλάδο Αυτοκινήτου στην Ευρωπαϊκή Πίστη.

- Advertisement -

Μιλώντας για τα αυτοκινούμενα οχήματα και τους νέους κινδύνου που καλείται να αντιμετωπίσει ο κλάδος υπογραμμίζει ότι οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές εκτελούν αλγόριθμους, επεξεργάζονται data, ελέγχουν την κίνηση του οχήματος, το σημαντικότερο είναι ότι παίρνουν αποφάσεις, ακούγεται  τρομακτικό και πέρα από τις συνήθειες του σημερινού οδηγού. Το τοπίο των κινδύνων θα αλλάξει, οι εταιρείες θα κληθούν να παρέχουν καλύψεις και να τις τιμολογήσουν ενώ, τίποτα δεν μπορεί να ειπωθεί με σιγουριά για το εάν θα αυξηθούν ή αν θα μειωθούν τα τιμολόγια.

Οι εξελίξεις στην τεχνολογία δεν αφήνουν αμέτοχη και την οδική ασφάλεια η οποία αλλάζει προς το βέλτιστο, όπως μας λέει ο κος Μαρκόπουλος,τόσο του οδηγού και των επιβαινόντων όσο και των πεζών.

- Advertisement -

 

  • Η νέα τεχνολογία φέρνει αλλαγές στο κλάδο αυτοκινήτου. Ποιες είναι οι κυριότερες τάσεις, και τι να περιμένουμε;

 

Η τεχνολογική εξέλιξη τα τελευταία χρόνια στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ραγδαία. Συνεχώς ενσωματώνονται ηλεκτρονικά συστήματα που έχουν ως στόχο:

  • Tην καταγραφή συνηθειών και πληροφοριών (Τηλεματική)
  • Tην υποβοήθηση ώστε να ελαχιστοποιηθεί το λάθος του οδηγού
  • Tην ημιαυτόνομη/αυτόνομη οδήγηση

Αυτές είναι οι κύριες τάσεις που έχουν εμφανιστεί στο χώρο μας και σίγουρα θα επηρεάσουν μελλοντικά την εξέλιξη του Κλάδου Αυτοκινήτου.

Η εφαρμογή της τηλεματικής στον Κλάδο μας αναμένεται να διαδραματίσει ακόμη πιο σημαντικό ρόλο. Μοντέλα τιμολόγησης με βάση τις συνήθειες του οδηγού, το πόσο οδηγεί και που οδηγεί έχουν αναπτυχθεί και εξελίσσονται ήδη στην Ευρώπη. Στην Ελλάδα ωστόσο, δεν υπάρχει ακόμη το πεδίο για την ευρεία εφαρμογή αυτής της καινοτομίας λόγω της συμπίεσης που δέχονται τα ασφάλιστρα.

 

  • Τα αυτοκινούμενα οχήματα θα είναι η ανατροπή του αιώνα. Τα ατυχήματα από ανθρώπινο λάθος μειώνονται, μήπως όμως τα δούμε να αυξάνονται από λάθη των κατασκευαστών, από λάθη που μπορεί να συμβούν σε κεντρικές μονάδες υπολογιστών όπως για παράδειγμα σε χώρους στάθμευσης αυτοκίνητων. Αυτό σημαίνει ότι αλλάζει το underwriting των κινδύνων; Που θα δοθεί το βάρος των ευθυνών, θα μειωθούν ή θα αυξηθούν τα τιμολόγια;

Αυτό που πριν από μερικά χρόνια αποτελούσε σενάριο επιστημονικής φαντασίας, σήμερα βλέπουμε να αναπτύσσεται και να εξελίσσεται σε πραγματικότητα. Δηλαδή τα οχήματα να κινούνται χωρίς την επέμβαση του οδηγού.

Σαφώς και η εξέλιξη της αυτόνομης οδήγησης στοχεύει στην εξάλειψη του ανθρώπινου λάθους. Είναι εξάλλου γνωστό ότι ο ανθρώπινος παράγοντας ευθύνεται για το 90% των τροχαίων ατυχημάτων.

Στην πράξη, ηλεκτρονικοί υπολογιστές εκτελούν πολύπλοκους αλγόριθμους, επεξεργάζονται data κι ελέγχουν την κίνηση του οχήματος. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι παίρνουν αποφάσεις. Ακούγεται  τρομακτικό και πέρα από τις συνήθειες του σημερινού οδηγού.

Το τοπίο των κινδύνων που θα κληθούμε να ασφαλίζουμε, πράγματι θα αλλάξει. Έχουμε σίγουρα τον κίνδυνο από τους hackers, από την αστοχία του υλικού ή του λογισμικού ή και από την απόφαση που θα κληθεί να πάρει ο οδηγός-ρομπότ όταν ξαφνικά εμφανιστεί ένας πεζός και αριστερά και δεξιά υπάρχει τοίχος.

Τα συγκεκριμένα θέματα θα χρειαστεί να κληθούμε να τα αντιμετωπίσουμε, να παρέχουμε καλύψεις αλλά και να τα τιμολογήσουμε. Πλέον δεν αναφερόμαστε στην οντότητα Οδηγός, αλλά στα υλικά και στα data.

Σαφώς και δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά εάν θα αυξηθούν ή αν θα μειωθούν τα τιμολόγια. Ναι μεν συζητούμε για μείωση της συχνότητας ατυχημάτων, όμως από την άλλη πλευρά δεν γνωρίζουμε την ένταση και την σοβαρότητα αυτών που θα συμβούν.

 

  • Το διασυνδεδεμένο αυτοκίνητο είναι όπως λέγεται «έξυπνο» αλλά σίγουρα όχι, όσο οι χάκερς, πάντα βρίσκονται ένα βήμα μπροστά. Τι θα γίνει αν ένα αυτοκίνητο πέσει θύμα εκβιαστών του κυβερνοχώρου, θα υπάρξουν νέες καλύψεις, από το κλάδο αυτοκινήτου ή περιουσίας;

Η διασύνδεση όλο και περισσότερο των αυτοκινήτων με το διαδίκτυο αλλά και η μελλοντική αυτοματοποίηση τους, δημιουργεί νέες προκλήσεις στην ασφάλιση του αυτοκινήτου. Συνεχώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες δημιουργούν αλλά και εξελίσσουν συστήματα διασύνδεσης ιδίου τύπου οχημάτων, με σκοπό την ανταλλαγή πληροφοριών ώστε ο οδηγός να γνωρίζει την κυκλοφορία, τον καιρό, ακόμη και τι βρίσκεται μπροστά από μία μεγάλη νταλίκα σε πραγματικό χρόνο.

Εφόσον λοιπόν μιλάμε για διαδίκτυο και ελεύθερα συστήματα, ο κίνδυνος  επηρεασμού  των δεδομένων από hackers είναι πολύ πιθανόν να συμβεί. Είναι δεδομένο ότι θα κληθούμε ως κλάδος να αντιμετωπίσουμε το συγκεκριμένο πρόβλημα. Θεωρώ ότι η κάλυψη θα μπορεί να δοθεί και από τον κλάδο Αυτοκινήτου. Φανταστείτε να κλειδώσουν τα συστήματα ελέγχου του οχήματος ή ξαφνικά να σταματήσει σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας και να προκληθεί τροχαίο ατύχημα.

 

  • Η οδική ασφάλεια θα είναι όπως την ξέρουμε μέχρι τώρα;

Η εξέλιξη των οχημάτων βελτιώνει την οδική ασφάλεια. Τα συστήματα υποβοήθησης που υπάρχουν σήμερα βελτιώνονται συνεχώς, αποτελώντας πλέον βασικό εξοπλισμό σε όλο και περισσότερα οχήματα, στοχεύοντας στην πρόβλεψη του λάθους του οδηγού και επομένως της αποφυγής του τροχαίου ατυχήματος. Συστήματα όπως ο εντοπισμός του πεζού, το αυτόματο φρενάρισμα, η αποφυγή αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, τα έξυπνα φώτα, η αναγνώριση της κόπωσης του οδηγού, η εξάλειψη τυφλών σημείων στο όχημα, είναι δεδομένο ότι αλλάζουν το τοπίο προς το βέλτιστο της οδικής ασφάλειας τόσο του οδηγού και των επιβαινόντων όσο και των πεζών.

 

  • Ας έλθουμε και λίγο στο σήμερα. Πώς έχουν διαμορφωθεί οι καλύψεις, είναι κομμένες και ραμμένες στα μέτρα του πελάτη;  Τι δυνατότητες πληρωμής του ασφαλίστρου υπάρχουν και πως γίνονται οι αποζημιώσεις;

 

Όλα αυτά τα χρόνια της οικονομικής κρίσης που βιώνει η χώρα μας, η αγορά μας προσαρμόστηκε στα συγκεκριμένα δεδομένα. Τα ασφάλιστρα έχουν συμπιεστεί σε βαθμό που πλέον δεν υπάρχει περιθώριο για περαιτέρω μειώσεις, ενώ παράλληλα το εύρος των καλύψεων δεν μεταβλήθηκε. Προσπαθούμε να καλύπτουμε τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των ασφαλισμένων μας και το πετυχαίνουμε.

Αναφορικά με την εξόφληση των ασφαλίστρων, ο Ασφαλισμένος μας έχει την δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα στην εφάπαξ πληρωμή του ασφαλίστρου για 3, 6 ή 12 μήνες ή έως και 12 άτοκες μηνιαίες δόσεις με τη χρήση πιστωτικής κάρτας.

Όσον αφορά τις αποζημιώσεις, η Εταιρία μας τις καταβάλει κατευθείαν στον τραπεζικό λογαριασμό του ασφαλισμένου ή τρίτου, μέσω ηλεκτρονικής πληρωμής

 

  • Στους νομούς που ο δείκτης ζημιών είναι υψηλός δίνεται υψηλότερο ασφάλιστρο;

Η Εταιρία παρακολουθεί σε μηνιαία και ετήσια βάση τόσο την εξέλιξη της συχνότητας όσο και τον δείκτη ζημιών σε κάθε Νομό που δραστηριοποιείται. Αναλύονται τα δεδομένα, λαμβάνεται η ιστορικότητα σε βάθος 4ετίας των αποτελεσμάτων του Νομού και λαμβάνονται οι κατάλληλες αποφάσεις.

 

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Έξυπνο παρκάρισμα: Η BYD υποκαθιστά τις ασφαλιστικές κι αναλαμβάνει τις ζημιές

Η υπόσχεση της BYD αφορά ζημιές που θα προκύψουν επί κινεζικού εδάφους σε αυτοκίνητα με σύστημα υποβοηθούμενης οδήγησης God's Eye

Ξένοιαστο καλοκαίρι με δωρεάν τεχνικό έλεγχο από τη SUZUKI

Με το πρόγραμμα δωρεάν ελέγχου Drive ‘N Smile Summer Edition όλοι οι κάτοχοι SUZUKI προετοιμάζουν το όχημά τους για καλοκαιρινές μετακινήσεις

Εμπορική απαξίωση ενός οχήματος: Μια σημαντική λεπτομέρεια που αγνοούν πολλοί στη σημερινή αγορά μεταχειρισμένων

Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την αξία του οχήματος - Τι πρέπει να συνειδητοποιήσουν οι πωλητές και ποια σωστή πρακτική να εφαρμόσουν

Greek Space Tech Forum 2025: Δυναμικό παρών δίνουν οι ελληνικές startup

Δυναμικό παρών στο Greek Space Tech Forum 2025 δίνουν ελληνικές startup που δραστηριοποιούνται στο ευρύτερο οικοσύστημα του διαστήματος

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Ν. Μακρόπουλος στην κάμερα του I.W.: Η ελληνική ασφαλιστική αγορά αλλάζει

Tο εφετινό Insurance Conference ανέδειξε και ανέλυσε όλα όσα συμβαίνουν στον κλάδο της Ιδιωτικής Ασφάλισης, μέσα από διακεκριμένους ομιλητές, στελέχη και επιχειρήσεις.

Κλήμης Δημαρχιάδης: Δέκα χρόνια στο τιμόνι ενός οράματος που έγινε πρότυπο συνεργατικής επιχειρηματικότητας

Όταν ιδρύθηκε το Συνεργατικό Σχήμα «ΠΑΝΟΡΜΟΣ», κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει την έκταση και το βάθος της διαδρομής που θα ακολουθούσε

Ευρώπη Ασφαλιστική: Αύξηση παραγωγής και κερδοφορίας το α’ εξάμηνο

Ένα δυνατό πρώτο εξάμηνο κατέγραψε σύμφωνα με πληροφορίες η Ευρώπη Ασφαλιστική μετά την ολοκλήρωση του deal με τον όμιλο Intracom

Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης στο 11th MedTech Conference!

Η αγορά των ιατροτεχνολογικών προϊόντων περνά μια κρίσιμη καμπή – με τις μεταρρυθμίσεις στο ΕΣΥ, τις θεσμικές παρεμβάσεις και τις χρόνιες προκλήσεις

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Σημαντικές εξελίξεις για τα ανασφάλιστα οχήματα

Καθοριστική συνάντηση της ηγεσίας του ΕΕΑ με τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Δημήτρη Παπαστεργίου

Ο Ασφαλιστικός Πράκτορας στο επίκεντρο: Από την επαγγελματική εξουθένωση στην ευημερία

Η Επιτροπή Ασφαλιστικών Πρακτόρων του ΕΕΑ καθορίζει ένα νέο θεσμικό προσανατολισμό

Ν. Μακρόπουλος στην κάμερα του I.W.: Η ελληνική ασφαλιστική αγορά αλλάζει

Tο εφετινό Insurance Conference ανέδειξε και ανέλυσε όλα όσα συμβαίνουν στον κλάδο της Ιδιωτικής Ασφάλισης, μέσα από διακεκριμένους ομιλητές, στελέχη και επιχειρήσεις.

Τι προβλέπει η Αllianz-Trade για την οικονομία

Στην Ευρώπη, οι αμυντικές δαπάνες ξεπερνούν το όριο του 3,5% του ΑΕΠ που απαιτούν οι ΗΠΑ στα περισσότερα μέλη του ΝΑΤΟ

«Φως» για τη λύση του προβλήματος των ανασφάλιστων οχημάτων

Αντιπροσωπεία του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, με επικεφαλής τον Πρόεδρο του Γιάννη Χατζηθεοδοσίου και με τη συμμετοχή και του Προέδρου της ΓΣΕΒΕΕ