back to top
12.2 C
Athens
Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2025

Ευρωπαική Επιτροπή: Πρόταση για εκπαίδευση και επανεξέταση στην οδήγηση για τους άνω των 70 ετών 

Μία από τις σημαντικές παραμέτρων των ατυχημάτων στα μεγάλα και όχι μόνο, αστικά κέντρα είναι η μεγάλη έξοδος των ηλικιωμένων στους δρόμους. Η γήρανση του πληθυσμού έχει επιφέρει και έμμεσες επιπτώσεις όπως είναι αυτή της γήρανσης των οδηγών στην Ευρώπη. Αυτό έχει συνέπειες ότι άνθρωποι με μειωμένα αντανακλαστικά και μειωμένες αντοχές στο τιμόνι, άτομα με αυξημένη λήψη φαρμάκων καθώς και οδηγοί που είχαν συνηθίσει σε παλιά αυτοκίνητα και δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις νέες οδηγικές συνθήκες έχουν αυξηθεί στους δρόμους της Ευρώπης. Στην Ελλάδα και ειδικά στις ώρες που δεν υπάρχει οδήγηση προς δουλειές ή προς σχολεία, ο αριθμός των ηλικιωμένων οδηγών στο δρόμο είναι σε αναλογία 50 /50 προς τους οδηγούς κάτω των 70 ετών. Αυτό δεν είναι θέμα ηλιακού ρατσισμού αλλά θέμα ασφάλειας προς όλους που μπορεί εύκολα να προληφθεί. Γι’ αυτό και η Ευρωπαική Επιτροπή προτείνει εκπαίδευση και επανεξέταση στην οδήγηση για τους οδηγούς άνω των 70 ετών. Μία πρόταση που είναι μεν αντιδημοφιλής αλλά είναι απαραίτητη. 

Αλλάζει ο ΚΟΚ στην Ελλάδα αλλά τι θα γίνει με την εκπαίδευση των Οδηγών ; 

- Advertisement -

Αλλάζει μέσα στο 2025 ο Κ.Ο.Κ στην Ελλάδα και γίνεται αυστηρότερος ως προς τις ποινές. Όμως το ζητούμενο δεν είναι οι ποινές και η αυστηρότητά τους αλλά κατά πόσο η εκπαίδευση των οδηγών θα είναι σωστή και προσαρμοσμένη στις πραγματικές συνθήκες. Αυτό που όλοι λένε είναι ότι το τρέχον σύστημα εκπαίδευση και η εξεταστέα ύλη είναι παρωχημένες ως προς την εξέλιξη και της κυκλοφορίας στους δρόμους, την ποσότητα των οχημάτων και την τεχνολογική εξέλιξη των αυτοκινήτων. Το μεγαλύτερο πρόβλημα στους οδηγούς (παλιούς και νέους) είναι ότι δεν ξέρουν τι οδηγούν και κυρίως δεν γνωρίζουν τις δικές τους ικανότητες.  

Η μεγάλη αύξηση των ατυχημάτων στους ελληνικούς δρόμους οφείλεται κυρίως στις μεγάλες ταχύτητες και στην ηδονή του γκαζιού. Όμως ουδείς εκ των νέων οδηγών γνωρίζει ότι η ταχύτητα εξαρτάται και από τον δρόμο. Μπορεί τα 150 χλμ σε έναν ευρωπαικό αυτοκινητόδρομο να είναι ασφαλέστερα από τα 40 χλμ σε ένα μικρό στενάκι στην Αθήνα ή σε κάποια άλλη ελληνική πόλη.  

Σχετικές δημοσιεύσεις

Έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή της DAC 9 για τη διοικητική συνεργασία στον τομέα της φορολογίας

Στις 28 Οκτωβρίου 2024, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε πρόταση τροποποίησης της Οδηγίας 2011/16/EE σχετικά με τη διοικητική συνεργασία

Αγαπάμε την ζωή μας;

της Ελενας Ερμείδου Θα προσέξατε ότι η ερώτηση που κάνω είναι ‘αγαπάμε την ζωή μας’ και όχι αγαπάμε τον εαυτό μας που ακούγεται τελευταία από...

Μακάβριος, ο χορός των ατυχημάτων

Ο μακάβριος χορός των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα δεν λέει να σπάσει, κρατά γερά. Ο οδηγοί κυριολεκτικά παίζουν την ζωή τους κορώνα –γράμματα.

EIOPA προς ΕΕ: Ελέγξτε και επαληθεύστε πριν αποφασίσετε

Επτά προτάσεις κατά του greenwashing για να μην ζημιώνονται οι καταναλωτές

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Aπανωτές σεισμικές δονήσεις στη Σαντορίνη – Οι κάτοικοι εγκαταλείπουν το νησί – Μήνυμα 112 για κίνδυνο κατολισθήσεων

Συνεχείς είναι οι σεισμικές δονήσεις που σημειώνονται στον θαλάσσιο χώρο μεταξύ Σαντορίνης και Αμοργού. Ενδεικτικά

Με επιτυχία και ο 2ος ακαδημαϊκός κύκλος εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας της Eurolife FFH στη Β. Ελλάδα

Το πρόγραμμα «Βασικές Αρχές Management και Αποτελεσματικής Διοίκησης για Στελέχη Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης»

Οι Αθηναίοι σε κίνδυνο από την κλιματική αλλαγή

Η Αθήνα είναι μία από τις δέκα ευρωπαϊκές πόλεις που κινδυνεύουν να δουν μεγάλη αύξηση των θανάτων λόγω αύξησης της θερμοκρασίας

Συνάντηση Ε.Ε.Α. με Υπουργό Εργασίας για την ψηφιακή κάρτα εργασίας στην εστίαση

Αντιπροσωπεία του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών με επικεφαλής τον πρόεδρο του Γιάννη Χατζηθεοδοσίου επισκέφθηκε την Υπουργό Εργασίας

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Aπανωτές σεισμικές δονήσεις στη Σαντορίνη – Οι κάτοικοι εγκαταλείπουν το νησί – Μήνυμα 112 για κίνδυνο κατολισθήσεων

Συνεχείς είναι οι σεισμικές δονήσεις που σημειώνονται στον θαλάσσιο χώρο μεταξύ Σαντορίνης και Αμοργού. Ενδεικτικά

5.000 ευρώ, σε κάθε εργαζόμενο του ΕΕΑ που αποκτά παιδί

Οικονομική ενίσχυση ύψους 5.000 ευρώ σε κάθε εργαζόμενο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών που αποκτά παιδί

Μια συμφωνία δεν κλείνει μέχρι να βγει η χοντρή κυρία να τραγουδήσει…

Η φράση «It ain’t over ’til the fat lady sings» («Τίποτα δεν έχει τελειώσει μέχρι να τραγουδήσει η χοντρή κυρία») είναι η πιο διάσημη φράση

ΕΥΡΩΠΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ: Ζητείται στέλεχος με εμπειρία στις εκδόσεις του κλάδου πυρός και των λοιπών κλάδων

Η Ασφαλιστική Εταιρεία «ΕΥΡΩΠΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ» αναζητά ασφαλιστικό στέλεχος με εμπειρία στις Εκδόσεις του Κλάδου Πυρός

Ο ασφαλιστικός κλάδος βρίσκεται μπροστά στην πρόκληση του ριζικού τεχνολογικού μετασχηματισμού 

Λόγω της συνεχιζόμενης οικονομικής αβεβαιότητας των τελευταίων ετών, η ζήτηση για χρηματοπιστωτικές ασφαλιστικές λύσεις έχει αυξηθεί σημαντικά