back to top
17.7 C
Athens
Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025

Ευρωπαική Επιτροπή: Πρόταση για εκπαίδευση και επανεξέταση στην οδήγηση για τους άνω των 70 ετών 

Μία από τις σημαντικές παραμέτρων των ατυχημάτων στα μεγάλα και όχι μόνο, αστικά κέντρα είναι η μεγάλη έξοδος των ηλικιωμένων στους δρόμους. Η γήρανση του πληθυσμού έχει επιφέρει και έμμεσες επιπτώσεις όπως είναι αυτή της γήρανσης των οδηγών στην Ευρώπη. Αυτό έχει συνέπειες ότι άνθρωποι με μειωμένα αντανακλαστικά και μειωμένες αντοχές στο τιμόνι, άτομα με αυξημένη λήψη φαρμάκων καθώς και οδηγοί που είχαν συνηθίσει σε παλιά αυτοκίνητα και δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις νέες οδηγικές συνθήκες έχουν αυξηθεί στους δρόμους της Ευρώπης. Στην Ελλάδα και ειδικά στις ώρες που δεν υπάρχει οδήγηση προς δουλειές ή προς σχολεία, ο αριθμός των ηλικιωμένων οδηγών στο δρόμο είναι σε αναλογία 50 /50 προς τους οδηγούς κάτω των 70 ετών. Αυτό δεν είναι θέμα ηλιακού ρατσισμού αλλά θέμα ασφάλειας προς όλους που μπορεί εύκολα να προληφθεί. Γι’ αυτό και η Ευρωπαική Επιτροπή προτείνει εκπαίδευση και επανεξέταση στην οδήγηση για τους οδηγούς άνω των 70 ετών. Μία πρόταση που είναι μεν αντιδημοφιλής αλλά είναι απαραίτητη. 

Αλλάζει ο ΚΟΚ στην Ελλάδα αλλά τι θα γίνει με την εκπαίδευση των Οδηγών ; 

- Advertisement -

Αλλάζει μέσα στο 2025 ο Κ.Ο.Κ στην Ελλάδα και γίνεται αυστηρότερος ως προς τις ποινές. Όμως το ζητούμενο δεν είναι οι ποινές και η αυστηρότητά τους αλλά κατά πόσο η εκπαίδευση των οδηγών θα είναι σωστή και προσαρμοσμένη στις πραγματικές συνθήκες. Αυτό που όλοι λένε είναι ότι το τρέχον σύστημα εκπαίδευση και η εξεταστέα ύλη είναι παρωχημένες ως προς την εξέλιξη και της κυκλοφορίας στους δρόμους, την ποσότητα των οχημάτων και την τεχνολογική εξέλιξη των αυτοκινήτων. Το μεγαλύτερο πρόβλημα στους οδηγούς (παλιούς και νέους) είναι ότι δεν ξέρουν τι οδηγούν και κυρίως δεν γνωρίζουν τις δικές τους ικανότητες.  

Η μεγάλη αύξηση των ατυχημάτων στους ελληνικούς δρόμους οφείλεται κυρίως στις μεγάλες ταχύτητες και στην ηδονή του γκαζιού. Όμως ουδείς εκ των νέων οδηγών γνωρίζει ότι η ταχύτητα εξαρτάται και από τον δρόμο. Μπορεί τα 150 χλμ σε έναν ευρωπαικό αυτοκινητόδρομο να είναι ασφαλέστερα από τα 40 χλμ σε ένα μικρό στενάκι στην Αθήνα ή σε κάποια άλλη ελληνική πόλη.  

Σχετικές δημοσιεύσεις

Πρόταση Κανονισμού Ευρωπαϊκής Επιτροπής για αναθεώρηση του Κανονισμού SFDR

Η ΕΑΕΕ ενημερώνει για τις πρόσφατες νομοθετικές προτάσεις της Κομισιόν ως προς την τροποποίηση του Κανονισμού περί γνωστοποιήσεων αειφορίας

Καμπανάκι από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για αυτόματη ένταξη των εργαζομένων στα Επαγγελματικά Ταμεία

Στο επίκεντρο, η ανάγκη για συμπλήρωση των κρατικών συντάξεων και η ενίσχυση της οικονομικής ασφάλειας των πολιτών

ΕΑΕΕ: Ενημέρωση για την πορεία αναθεώρησης της οδηγίας Solvency II

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε την πρότασή της για τα μέτρα 2ου επιπέδου - Θετική η αντίδραση της Insurance Europe

ΕΑΕΕ: Επιστολή προς ΥΠΟΙΚ, ΤτΕ και Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία για το ζήτημα των SIAs

Ενόψει ECOFIN, η Ένωση μετέφερε τον προβληματισμό για τον αποκλεισμό των βασιζόμενων σε ασφάλιση επενδυτικών προϊόντων από το πεδίο της SIU

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Υποτροφίες σε φοιτητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου από τον Όμιλο ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ

Η πρωτοβουλία στοχεύει στην προαγωγή της έρευνας και στη διαμόρφωση ισχυρών δεσμών με την ακαδημαϊκή κοινότητα

ΕΙΑΣ: Σεμινάριο Ασφαλίσεων Ευθύνης και Κινδύνων Ανάκλησης Προϊόντος

Την Τρίτη 2 και την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2025, σε περιβάλλον webinar ή φυσικής τάξης

Επίσκεψη Κ. Κατσαφάδου στη Βόνιτσα – Σύσκεψη με τις τοπικές αρχές για τον συντονισμό των ενεργειών αποκατάστασης

«Προχωρούμε στην άμεση καταγραφή των ζημιών ώστε να ενεργοποιηθούν χωρίς καθυστέρηση οι διαδικασίες κρατικής αρωγής»

To Νοσοκομείο «Παπανικολάου» φωτίζεται πορτοκαλί για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών

Η πρωτοβουλία στέλνει μήνυμα ευαισθητοποίησης, με έμφαση φέτος στη ραγδαία εξάπλωση της ψηφιακής βίας

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Swiss Re: Αυτό που θα κάνει τη διαφορά στις ασφαλιστικές

Σημαντικός παράγοντας αλλαγών η γήρανση του πληθυσμού - Οι επενδύσεις σε ΤΝ συνεχίζονται, χωρίς ακόμη απτά αποτελέσματα

The Fair Five: Η Eurolife FFH μεταμορφώνει τη διαδικασία των αποζημιώσεων με ΤΝ

Το προηγμένο σύστημα σημαίνει «λιγότερη γραφειοκρατία και περισσότερο χρόνο για ουσιαστική, ανθρώπινη εξυπηρέτηση»

Στατιστικά οδικής ασφάλειας 2024: Παραμένει μακριά ο ευρωπαϊκός στόχος για 50% μείωση των θανάτων

Ποιες χώρες έχουν τον χαμηλότερο δείκτη θνησιμότητας και ποιες τον υψηλότερο - Πού κατατάσσεται η Ελλάδα

Τα τραπέζια συζήτησης του 14th Clinical Research Conference

Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί 4 Δεκεμβρίου 2025 στο Divani Caravel και στο LiveOn Expo Complex

10 Χρόνια ΠΑΝΟΡΜΟΣ: Το μέλλον της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης στηρίζεται στη συνεργασία και στις συνέργειες

Πλήθος ασφαλιστικών στελεχών, συνεταιριστών, συναδέλφων διαμεσολαβητών, δημοσιογράφων και φίλων του cluster συγκέντρωσε το επετειακό συνέδριο