back to top
18.9 C
Athens
Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2025

Έκθεση Swiss Re: Το μέγεθος του παγκόσμιου disruption στη ναυτιλία

Η ασφαλιστική Swiss Re δημιούργησε ένα διάγραμμα για να υπογραμμίσει τις δραματικές αλλαγές στον παγκόσμιο χάρτη της ναυτιλίας τα τελευταία χρόνια, καθώς ο κλάδος βρίσκεται αντιμέτωπος με προκλήσεις  στην Ερυθρά και τη Μαύρη Θάλασσα, καθώς και στη Διώρυγα του Παναμά.

«Η πίεση στις παγκόσμιες ναυτιλιακές διαδρομές δημιουργεί ξανά άγχος στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, αμέσως μετά την οξεία διαταραχή που σημειώθηκε από την πανδημία», σημείωσε η Swiss Re σε μια νέα έκθεση με τίτλο Navigating shipping disruptions: signs of rougher seas ahead.

- Advertisement -

Στην έκθεση περιλαμβάνεται ένα διάγραμμα που αποτυπώνει τη μεταφορική ικανότητα των πλοίων  σε τόνους, που διέρχονται από τα κορυφαία σημεία ανά τον κόσμο, από το 2019 έως τον περασμένο μήνα.

- Advertisement -

«Η Διώρυγα του Παναμά και η διαδρομή Κανάλι του Σουέζ/Μπαμπ ελ-Μαντέμπ είναι μόνο δύο από μια σειρά σημείων “checkpoints”  της ναυτιλίας, σε πολλά εκ των οποίων η κίνηση έχει αυξηθεί κατακόρυφα από το 2019», σημειώνει η έκθεση, προσθέτοντας: «Οι αυξανόμενοι γεωπολιτικοί κίνδυνοι μπορεί να απειλήσουν το εμπόριο και μέσα διά μέσου αυτών των περιοχών. Οι πιο συχνές ξηρασίες είναι πιθανό να θέσουν σε κίνδυνο τους όγκους διέλευσης στη Διώρυγα του Παναμά και η κλιματική αλλαγή ήδη επηρεάζει την ποτάμια όπου δραστηριοποιείται η ναυτιλία, όπως φαίνεται στον Ρήνο και τον Μισισιπή».

Σχολιάζοντας πώς έχει αλλάξει ο παγκόσμιος θαλάσσιος χάρτης τα τελευταία χρόνια, ο Mark Williams, ιδρυτής της συμβουλευτικής Shipping Strategy, ανέφερε στο Splash 24/7: «Ο πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία και η πολύπλευρη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή είχαν άμεσες επιπτώσεις στη ναυτιλία, οδηγώντας σε αναποτελεσματικότητα, ενώ αύξησαν το κόστος για τους ιδιοκτήτες φορτίου».

Εξετάζοντας συγκεκριμένα την ναυτιλιακή κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, τα τελευταία στοιχεία της έρευνας της Clarksons δείχνουν ότι από την αρχή αυτού του μήνα, οι μέσες αφίξεις δεξαμενόπλοιων στον Κόλπο του Άντεν μειώθηκαν σχεδόν κατά 60% σε σύγκριση με το πρώτο μισό του Δεκεμβρίου, ενώ οι αφίξεις φορτηγών χύδην φορτίου παρουσίασαν πτώση 55% σε σχέση με το πρώτο μισό του Δεκεμβρίου. 

Ποσοτικοποιώντας την αύξηση των τονομιλίων, στο βασικό της σενάριο, η Clarksons εκτιμά μια αύξηση 0,6% στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο τονομιλίων σε βάση έτους, με αύξηση 2% στα τονομίλια εμπορευματοκιβωτίων και 1,3% στα τονο-μίλια δεξαμενόπλοιων προϊόντων Η  Clarksons πιστεύει ότι το τμήμα των δεξαμενόπλοιων θα δει περισσότερες αλλαγές στις εμπορικές ροές για να αντισταθμίσει τις επαναδρομολογήσεις.

Το πρόσθετο κόστος της εκτροπής ενός δεξαμενόπλοιου από την Ασία στη βορειοδυτική Ευρώπη μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδος αντιστοιχεί σε επιπλέον 932.905 $ ανά ταξίδι, ενώ αυξάνει τον χρόνο διέλευσης από 16 σε 32 ημέρες, σύμφωνα με μια πρόσφατη έκθεση της LSEG Shipping Research, παλαιότερα γνωστή ως Refinitiv .

Αυτά τα πρόσθετα κόστη αφορούν κυρίως επιπλέον καύσιμα και αυξάνουν το κόστος για ένα δεξαμενόπλοιο aframax κατά 110%, ενώ για ένα μεγάλο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξάνεται κατά 35% για ένα ταξίδι από την Ασία στη βορειοδυτική Ευρώπη.

«Η περίπλοκη διασύνδεση γεωπολιτικών γεγονότων, ανησυχιών για την ασφάλεια στη θάλασσα και η δυναμική του παγκόσμιου εμπορίου υπογραμμίζουν τις πολύπλευρες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία στο τρέχον σενάριο», παρατήρησε μια πρόσφατη έκθεση του Veson.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Τα κέρδη του underwriting εκτόξευσαν τον ισολογισμό της Swiss Re

Αυξημένες κατά 11% οι αποδόσεις ίδιων κεφαλαίων (ROE) το 9μηνο, χαμηλότερο ωστόσο το συμβατικό περιθώριο

Baden-Baden 2025: Προτάσεις αντασφάλισης ενόψει 1ης Ιανουαρίου 2026

Bασικά θέματα συζήτησης στο συνέδριο, τα ILS, η τεχνολογία και ο ρόλος των κυβερνήσεων

Η Howden Marine εντάσσεται επίσημα στην INTERCARGO, ενισχύοντας τη θέση της στη ναυτιλία ξηρού φορτίου

Η ένταξη αποτελεί ορόσημο για την εταιρεία, επιβεβαιώνοντας την κυρίαρχη παρουσία της στον ναυτιλιακό κλάδο

Νέα μηνύματα για τους underwriters ασφαλίσεων ζωής και υγείας

Τι δείχνουν τα μοντέλα της Swiss Re για την ευρεία χρήση φαρμάκων απώλειας βάρους GLP-1

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Το «IW» στην επιβλητική κρυστάλλινη έδρα της ιστορικής Baloise στην Ελβετία

Ευκαιρία αναδρομής στο πλούσιο παρελθόν της Baloise, που μετά την πρόσφατη ένωση με την Helvetia αποτελεί τον 2o μεγαλύτερο ασφαλιστικό όμιλο της χώρας

Κυκλοφορεί τo νέο τεύχος του Insurance World

Στο τεύχος Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου 2025 φιλοξενείται η κεντρική συνέντευξη της Μαρίας Παπαζαρκάδα, Country Manager της Coface στην Ελλάδα

Allianz Trade: Κλιματική αλλαγή και απειλές – Οι ασφαλιστικές στην πρώτη γραμμή

Η απώλεια βιοποικιλότητας απειλεί οικοσυστήματα που υποστηρίζουν τα τρόφιμα, το νερό, τη σταθερότητα του κλίματος και την οικονομική ανάπτυξη

Η EIOPA ενισχύει την εποπτεία των ασφαλιστικών εταιρειών με νέα μακροπροληπτικά πρότυπα

Η Αρχή υπογραμμίζει ότι τα πρότυπα αυτά μεταφέρουν τη θεωρία στην πράξη, εξοπλίζοντας τον κλάδο με μηχανισμούς ανθεκτικότητας

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

ΕΙΑΣ: Σεμινάριο Ασφαλίσεων Ευθύνης και Κινδύνων Ανάκλησης Προϊόντος

Την Τρίτη 2 και την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2025, σε περιβάλλον webinar ή φυσικής τάξης

Εθνική Ασφαλιστική για την εξαγορά: «Η νέα εποχή ξεκινά με σιγουριά και προοπτική»

«Η ολοκλήρωση της εξαγοράς από την Τράπεζα Πειραιώς φέρνει ανάπτυξη, σταθερότητα και νέες ευκαιρίες για όλους»

Τράπεζα Πειραιώς: Ολοκληρώθηκε η εξαγορά της Εθνικής Ασφαλιστικής

Με την ενσωμάτωση ο Όμιλος Πειραιώς αναμένεται να καλύψει όλο το φάσμα τραπεζικών, ασφαλιστικών και επενδυτικών πελατειακών λύσεων

Στην Πράγα ταξίδεψαν οι συνεργάτες του ΠΑΡΟΝ

Το ΠΑΡΟΝ επιβράβευσε τους συνεργάτες για την εξαιρετική τους απόδοση - Προσωπικές ευχαριστίες στον Ν. Χουλιάρα της Eurolife