back to top
18.6 C
Athens
Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2025

Έκθεση Swiss Re: Το μέγεθος του παγκόσμιου disruption στη ναυτιλία

Η ασφαλιστική Swiss Re δημιούργησε ένα διάγραμμα για να υπογραμμίσει τις δραματικές αλλαγές στον παγκόσμιο χάρτη της ναυτιλίας τα τελευταία χρόνια, καθώς ο κλάδος βρίσκεται αντιμέτωπος με προκλήσεις  στην Ερυθρά και τη Μαύρη Θάλασσα, καθώς και στη Διώρυγα του Παναμά.

«Η πίεση στις παγκόσμιες ναυτιλιακές διαδρομές δημιουργεί ξανά άγχος στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, αμέσως μετά την οξεία διαταραχή που σημειώθηκε από την πανδημία», σημείωσε η Swiss Re σε μια νέα έκθεση με τίτλο Navigating shipping disruptions: signs of rougher seas ahead.

- Advertisement -

Στην έκθεση περιλαμβάνεται ένα διάγραμμα που αποτυπώνει τη μεταφορική ικανότητα των πλοίων  σε τόνους, που διέρχονται από τα κορυφαία σημεία ανά τον κόσμο, από το 2019 έως τον περασμένο μήνα.

- Advertisement -

«Η Διώρυγα του Παναμά και η διαδρομή Κανάλι του Σουέζ/Μπαμπ ελ-Μαντέμπ είναι μόνο δύο από μια σειρά σημείων “checkpoints”  της ναυτιλίας, σε πολλά εκ των οποίων η κίνηση έχει αυξηθεί κατακόρυφα από το 2019», σημειώνει η έκθεση, προσθέτοντας: «Οι αυξανόμενοι γεωπολιτικοί κίνδυνοι μπορεί να απειλήσουν το εμπόριο και μέσα διά μέσου αυτών των περιοχών. Οι πιο συχνές ξηρασίες είναι πιθανό να θέσουν σε κίνδυνο τους όγκους διέλευσης στη Διώρυγα του Παναμά και η κλιματική αλλαγή ήδη επηρεάζει την ποτάμια όπου δραστηριοποιείται η ναυτιλία, όπως φαίνεται στον Ρήνο και τον Μισισιπή».

Σχολιάζοντας πώς έχει αλλάξει ο παγκόσμιος θαλάσσιος χάρτης τα τελευταία χρόνια, ο Mark Williams, ιδρυτής της συμβουλευτικής Shipping Strategy, ανέφερε στο Splash 24/7: «Ο πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία και η πολύπλευρη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή είχαν άμεσες επιπτώσεις στη ναυτιλία, οδηγώντας σε αναποτελεσματικότητα, ενώ αύξησαν το κόστος για τους ιδιοκτήτες φορτίου».

Εξετάζοντας συγκεκριμένα την ναυτιλιακή κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, τα τελευταία στοιχεία της έρευνας της Clarksons δείχνουν ότι από την αρχή αυτού του μήνα, οι μέσες αφίξεις δεξαμενόπλοιων στον Κόλπο του Άντεν μειώθηκαν σχεδόν κατά 60% σε σύγκριση με το πρώτο μισό του Δεκεμβρίου, ενώ οι αφίξεις φορτηγών χύδην φορτίου παρουσίασαν πτώση 55% σε σχέση με το πρώτο μισό του Δεκεμβρίου. 

Ποσοτικοποιώντας την αύξηση των τονομιλίων, στο βασικό της σενάριο, η Clarksons εκτιμά μια αύξηση 0,6% στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο τονομιλίων σε βάση έτους, με αύξηση 2% στα τονομίλια εμπορευματοκιβωτίων και 1,3% στα τονο-μίλια δεξαμενόπλοιων προϊόντων Η  Clarksons πιστεύει ότι το τμήμα των δεξαμενόπλοιων θα δει περισσότερες αλλαγές στις εμπορικές ροές για να αντισταθμίσει τις επαναδρομολογήσεις.

Το πρόσθετο κόστος της εκτροπής ενός δεξαμενόπλοιου από την Ασία στη βορειοδυτική Ευρώπη μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδος αντιστοιχεί σε επιπλέον 932.905 $ ανά ταξίδι, ενώ αυξάνει τον χρόνο διέλευσης από 16 σε 32 ημέρες, σύμφωνα με μια πρόσφατη έκθεση της LSEG Shipping Research, παλαιότερα γνωστή ως Refinitiv .

Αυτά τα πρόσθετα κόστη αφορούν κυρίως επιπλέον καύσιμα και αυξάνουν το κόστος για ένα δεξαμενόπλοιο aframax κατά 110%, ενώ για ένα μεγάλο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξάνεται κατά 35% για ένα ταξίδι από την Ασία στη βορειοδυτική Ευρώπη.

«Η περίπλοκη διασύνδεση γεωπολιτικών γεγονότων, ανησυχιών για την ασφάλεια στη θάλασσα και η δυναμική του παγκόσμιου εμπορίου υπογραμμίζουν τις πολύπλευρες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία στο τρέχον σενάριο», παρατήρησε μια πρόσφατη έκθεση του Veson.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Baden-Baden 2025: Προτάσεις αντασφάλισης ενόψει 1ης Ιανουαρίου 2026

Bασικά θέματα συζήτησης στο συνέδριο, τα ILS, η τεχνολογία και ο ρόλος των κυβερνήσεων

Η Howden Marine εντάσσεται επίσημα στην INTERCARGO, ενισχύοντας τη θέση της στη ναυτιλία ξηρού φορτίου

Η ένταξη αποτελεί ορόσημο για την εταιρεία, επιβεβαιώνοντας την κυρίαρχη παρουσία της στον ναυτιλιακό κλάδο

Νέα μηνύματα για τους underwriters ασφαλίσεων ζωής και υγείας

Τι δείχνουν τα μοντέλα της Swiss Re για την ευρεία χρήση φαρμάκων απώλειας βάρους GLP-1

Το μέγεθος της αγοράς P&C διπλασιάστηκε, τι λέει η Swiss Re για πράκτορες και μεσίτες

Βασικός παράγοντας στην ανάπτυξη της αγοράς, η αύξηση της παρουσίας των μεσιτών ασφαλίσεων και των ασφαλιστικών πρακτόρων

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Νέο επεισόδιο podcast «Και Αν Συμβεί… στο Δρόμο;» με τον Κ. Λάττα, διασώστη του ΕΚΑΒ

Η Στ. Ζουλινάκη συζητά με τον Κ. Λάττα για τη σημερινή κατάσταση στους ελληνικούς δρόμους και τα συνηθέστερα λάθη των οδηγών

Coface: Καθαρά κέρδη €176,3 εκατ. στο εννεάμηνο 2025 – Ισχυρή ανάπτυξη στις υπηρεσίες

«Οι επενδύσεις μας σε υπηρεσίες, ψηφιακά κανάλια και ανάλυση κινδύνου αποδίδουν καρπούς» δήλωσε ο X. Durand - Νέα CEO για τη Βόρεια Αμερική

Η Ελισάβετ Νίκα της Covariance στο AIForum25: «Βρισκόμαστε ήδη πέρα από την καινοτομία»

Η Co-Founder & Managing Director της εταιρείας μίλησε για τις εφαρμογές ΤΝ στους κλάδους υγείας και ασφάλισης

Ο Όμιλος Belron® χαιρετίζει την απόφαση του ανώτατου δικαστηρίου της Γερμανίας για απεριόριστη πρόσβαση σε δεδομένα οχημάτων

Τέταρτη δικαστική επιτυχία του Ομίλου για τη διασφάλιση ίσων όρων ανταγωνισμού στην ευρωπαϊκή δευτερογενή αγορά αυτοκινήτου

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Μικρές Πράξεις Φροντίδας με Μεγάλη Σημασία: Η AIG Greece Στηρίζει το KAZ Shelter

«Κάθε πράξη φροντίδας, προς τους ανθρώπους, τα ζώα ή το περιβάλλον έχει τη δύναμη να δημιουργεί θετικό αποτύπωμα» αναφέρει η Δ. Αναστασιάδου

Η Αθήνα ανάμεσα στους πιο ασφαλείς ευρωπαϊκούς προορισμούς για το 2025

Σύμφωνα με έρευνα της Compare the Market, η ελληνική πρωτεύουσα εμφανίζει σχεδόν 8 φορές λιγότερες αναφορές για κλοπές σε σχέση με το Παρίσι

«100 Χρόνια ΕΕΑ – Τιμώντας το Παρελθόν, Δημιουργώντας το Μέλλον»: Με τον Γιώργο Νταλάρα 24/11 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Η επετειακή εκδήλωση αποτελεί κορυφαίο γεγονός της χρονιάς για τον επαγγελματικό και οικονομικό κόσμο

Σεμινάριο Ασφαλίσεων Ευθύνης Στελεχών Διοίκησης – D&O Liability από το ΕΙΑΣ

Σε υβριδικό περιβάλλον webinar και φυσικής τάξης, την Τρίτη 11 και την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025

Νέο επεισόδιο podcast «Και Αν Συμβεί… στο Δρόμο;» με τον Κ. Λάττα, διασώστη του ΕΚΑΒ

Η Στ. Ζουλινάκη συζητά με τον Κ. Λάττα για τη σημερινή κατάσταση στους ελληνικούς δρόμους και τα συνηθέστερα λάθη των οδηγών