back to top
13.5 C
Athens
Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025

Έκθεση Swiss Re: Το μέγεθος του παγκόσμιου disruption στη ναυτιλία

Η ασφαλιστική Swiss Re δημιούργησε ένα διάγραμμα για να υπογραμμίσει τις δραματικές αλλαγές στον παγκόσμιο χάρτη της ναυτιλίας τα τελευταία χρόνια, καθώς ο κλάδος βρίσκεται αντιμέτωπος με προκλήσεις  στην Ερυθρά και τη Μαύρη Θάλασσα, καθώς και στη Διώρυγα του Παναμά.

«Η πίεση στις παγκόσμιες ναυτιλιακές διαδρομές δημιουργεί ξανά άγχος στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, αμέσως μετά την οξεία διαταραχή που σημειώθηκε από την πανδημία», σημείωσε η Swiss Re σε μια νέα έκθεση με τίτλο Navigating shipping disruptions: signs of rougher seas ahead.

- Advertisement -

Στην έκθεση περιλαμβάνεται ένα διάγραμμα που αποτυπώνει τη μεταφορική ικανότητα των πλοίων  σε τόνους, που διέρχονται από τα κορυφαία σημεία ανά τον κόσμο, από το 2019 έως τον περασμένο μήνα.

- Advertisement -

«Η Διώρυγα του Παναμά και η διαδρομή Κανάλι του Σουέζ/Μπαμπ ελ-Μαντέμπ είναι μόνο δύο από μια σειρά σημείων “checkpoints”  της ναυτιλίας, σε πολλά εκ των οποίων η κίνηση έχει αυξηθεί κατακόρυφα από το 2019», σημειώνει η έκθεση, προσθέτοντας: «Οι αυξανόμενοι γεωπολιτικοί κίνδυνοι μπορεί να απειλήσουν το εμπόριο και μέσα διά μέσου αυτών των περιοχών. Οι πιο συχνές ξηρασίες είναι πιθανό να θέσουν σε κίνδυνο τους όγκους διέλευσης στη Διώρυγα του Παναμά και η κλιματική αλλαγή ήδη επηρεάζει την ποτάμια όπου δραστηριοποιείται η ναυτιλία, όπως φαίνεται στον Ρήνο και τον Μισισιπή».

Σχολιάζοντας πώς έχει αλλάξει ο παγκόσμιος θαλάσσιος χάρτης τα τελευταία χρόνια, ο Mark Williams, ιδρυτής της συμβουλευτικής Shipping Strategy, ανέφερε στο Splash 24/7: «Ο πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία και η πολύπλευρη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή είχαν άμεσες επιπτώσεις στη ναυτιλία, οδηγώντας σε αναποτελεσματικότητα, ενώ αύξησαν το κόστος για τους ιδιοκτήτες φορτίου».

Εξετάζοντας συγκεκριμένα την ναυτιλιακή κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, τα τελευταία στοιχεία της έρευνας της Clarksons δείχνουν ότι από την αρχή αυτού του μήνα, οι μέσες αφίξεις δεξαμενόπλοιων στον Κόλπο του Άντεν μειώθηκαν σχεδόν κατά 60% σε σύγκριση με το πρώτο μισό του Δεκεμβρίου, ενώ οι αφίξεις φορτηγών χύδην φορτίου παρουσίασαν πτώση 55% σε σχέση με το πρώτο μισό του Δεκεμβρίου. 

Ποσοτικοποιώντας την αύξηση των τονομιλίων, στο βασικό της σενάριο, η Clarksons εκτιμά μια αύξηση 0,6% στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο τονομιλίων σε βάση έτους, με αύξηση 2% στα τονομίλια εμπορευματοκιβωτίων και 1,3% στα τονο-μίλια δεξαμενόπλοιων προϊόντων Η  Clarksons πιστεύει ότι το τμήμα των δεξαμενόπλοιων θα δει περισσότερες αλλαγές στις εμπορικές ροές για να αντισταθμίσει τις επαναδρομολογήσεις.

Το πρόσθετο κόστος της εκτροπής ενός δεξαμενόπλοιου από την Ασία στη βορειοδυτική Ευρώπη μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδος αντιστοιχεί σε επιπλέον 932.905 $ ανά ταξίδι, ενώ αυξάνει τον χρόνο διέλευσης από 16 σε 32 ημέρες, σύμφωνα με μια πρόσφατη έκθεση της LSEG Shipping Research, παλαιότερα γνωστή ως Refinitiv .

Αυτά τα πρόσθετα κόστη αφορούν κυρίως επιπλέον καύσιμα και αυξάνουν το κόστος για ένα δεξαμενόπλοιο aframax κατά 110%, ενώ για ένα μεγάλο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξάνεται κατά 35% για ένα ταξίδι από την Ασία στη βορειοδυτική Ευρώπη.

«Η περίπλοκη διασύνδεση γεωπολιτικών γεγονότων, ανησυχιών για την ασφάλεια στη θάλασσα και η δυναμική του παγκόσμιου εμπορίου υπογραμμίζουν τις πολύπλευρες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία στο τρέχον σενάριο», παρατήρησε μια πρόσφατη έκθεση του Veson.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Οι στόχοι της Swiss Re για το 2026

Εισαγωγή βιώσιμου ετήσιου προγράμματος επαναγοράς μετοχών – Η ΤΝ θα ενισχύσει την παραγωγικότητα και τη λήψη αποφάσεων

Health4Crew: Μια ελληνική startup για την υγεία των ναυτικών

Το μοντέλο της νεοφυούς επιχείρησης στηρίζεται σε τρεις βασικούς άξονες: πρόληψη, άμεση υποστήριξη και συνεχή παρακολούθηση

Swiss Re: Αυτό που θα κάνει τη διαφορά στις ασφαλιστικές

Σημαντικός παράγοντας αλλαγών η γήρανση του πληθυσμού - Οι επενδύσεις σε ΤΝ συνεχίζονται, χωρίς ακόμη απτά αποτελέσματα

Τα κέρδη του underwriting εκτόξευσαν τον ισολογισμό της Swiss Re

Αυξημένες κατά 11% οι αποδόσεις ίδιων κεφαλαίων (ROE) το 9μηνο, χαμηλότερο ωστόσο το συμβατικό περιθώριο

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Πώς σχολιάζει η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Γερμανίας τα Πρότυπα Βιωσιμότητας

«Οι συνεχείς αναθεωρήσεις πρέπει να τερματιστούν» επισημαίνει μεταξύ άλλων ο J. Asmussen

Η Allianz Trade ενίσχυσε ως μεγάλος χορηγός το ετήσιο συνέδριο του Ασφαλιστικού Ινστιτούτου Κύπρου

Το ετήσιο συνέδριο του Ινστιτούτου, σημείο αναφοράς για τις εξελίξεις του κλάδου, συγκέντρωσε πλήθος στελεχών, διαμεσολαβητών και επιχειρηματικών φορέων

Η Howden Hellas στο Παγκόσμιο Συνέδριο Φυσικών Πόρων – Συμμετοχή με διεθνή βαρύτητα και στρατηγικά μηνύματα

Η εταιρεία δηλώνει έτοιμη να μετατρέψει τη γνώση σε πράξη, προσφέροντας στους πελάτες της πρωτοποριακές λύσεις και υψηλή τεχνογνωσία

SVV: Τι παραγωγή έγραψαν οι ασφαλιστικές στην Ελβετία και τι οι τράπεζες

Στα 73,2 δισ. φράγκα η ακαθάριστη προστιθέμενη αξία του χρηματοπιστωτικού τομέα της χώρας – Ισχυρή ανάπτυξη στις ασφαλίσεις

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Πώς θα κλείσει το 2025 για την ασφαλιστική αγορά – Οι συνιστώσες

Σημαντική συμβολή είχε η δέσμη κινήτρων για ενίσχυση της κεφαλαιαγοράς, η τεχνολογία και τα νέα λογιστικά πρότυπα

ERGO: Νέος Διευθυντής Πωλήσεων Δικτύου Εταιρικών Συνεργατών ο Βασίλης Αντύπας

Με πολυετή πείρα στον ασφαλιστικό κλάδο, ο κ. Αντύπας αναλαμβάνει κομβικό ρόλο στην περαιτέρω ανάπτυξη και ενδυνάμωση του Δικτύου

Πώς σχολιάζει η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Γερμανίας τα Πρότυπα Βιωσιμότητας

«Οι συνεχείς αναθεωρήσεις πρέπει να τερματιστούν» επισημαίνει μεταξύ άλλων ο J. Asmussen

«Διαφάνεια και καθαρές πρακτικές στα συμβόλαια υγείας» ζητά η ΠΕΚΑΠ

Δεν μπορεί, τονίζεται, να υπάρξει βιώσιμη αγορά με κρυφές ή ασαφείς χρεώσεις και αυξήσεις που εμφανίζονται χωρίς επαρκή τεκμηρίωση

Νέα συνεργασία της Allianz με τον Spitogatos

Άμεση πρόσβαση σε λύσεις ασφάλισης κατοικίας αποκτούν οι χρήστες της πλατφόρμας