back to top
14.9 C
Athens
Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2025

Έκθεση Swiss Re: Το μέγεθος του παγκόσμιου disruption στη ναυτιλία

Η ασφαλιστική Swiss Re δημιούργησε ένα διάγραμμα για να υπογραμμίσει τις δραματικές αλλαγές στον παγκόσμιο χάρτη της ναυτιλίας τα τελευταία χρόνια, καθώς ο κλάδος βρίσκεται αντιμέτωπος με προκλήσεις  στην Ερυθρά και τη Μαύρη Θάλασσα, καθώς και στη Διώρυγα του Παναμά.

«Η πίεση στις παγκόσμιες ναυτιλιακές διαδρομές δημιουργεί ξανά άγχος στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, αμέσως μετά την οξεία διαταραχή που σημειώθηκε από την πανδημία», σημείωσε η Swiss Re σε μια νέα έκθεση με τίτλο Navigating shipping disruptions: signs of rougher seas ahead.

- Advertisement -

Στην έκθεση περιλαμβάνεται ένα διάγραμμα που αποτυπώνει τη μεταφορική ικανότητα των πλοίων  σε τόνους, που διέρχονται από τα κορυφαία σημεία ανά τον κόσμο, από το 2019 έως τον περασμένο μήνα.

- Advertisement -

«Η Διώρυγα του Παναμά και η διαδρομή Κανάλι του Σουέζ/Μπαμπ ελ-Μαντέμπ είναι μόνο δύο από μια σειρά σημείων “checkpoints”  της ναυτιλίας, σε πολλά εκ των οποίων η κίνηση έχει αυξηθεί κατακόρυφα από το 2019», σημειώνει η έκθεση, προσθέτοντας: «Οι αυξανόμενοι γεωπολιτικοί κίνδυνοι μπορεί να απειλήσουν το εμπόριο και μέσα διά μέσου αυτών των περιοχών. Οι πιο συχνές ξηρασίες είναι πιθανό να θέσουν σε κίνδυνο τους όγκους διέλευσης στη Διώρυγα του Παναμά και η κλιματική αλλαγή ήδη επηρεάζει την ποτάμια όπου δραστηριοποιείται η ναυτιλία, όπως φαίνεται στον Ρήνο και τον Μισισιπή».

Σχολιάζοντας πώς έχει αλλάξει ο παγκόσμιος θαλάσσιος χάρτης τα τελευταία χρόνια, ο Mark Williams, ιδρυτής της συμβουλευτικής Shipping Strategy, ανέφερε στο Splash 24/7: «Ο πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία και η πολύπλευρη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή είχαν άμεσες επιπτώσεις στη ναυτιλία, οδηγώντας σε αναποτελεσματικότητα, ενώ αύξησαν το κόστος για τους ιδιοκτήτες φορτίου».

Εξετάζοντας συγκεκριμένα την ναυτιλιακή κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, τα τελευταία στοιχεία της έρευνας της Clarksons δείχνουν ότι από την αρχή αυτού του μήνα, οι μέσες αφίξεις δεξαμενόπλοιων στον Κόλπο του Άντεν μειώθηκαν σχεδόν κατά 60% σε σύγκριση με το πρώτο μισό του Δεκεμβρίου, ενώ οι αφίξεις φορτηγών χύδην φορτίου παρουσίασαν πτώση 55% σε σχέση με το πρώτο μισό του Δεκεμβρίου. 

Ποσοτικοποιώντας την αύξηση των τονομιλίων, στο βασικό της σενάριο, η Clarksons εκτιμά μια αύξηση 0,6% στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο τονομιλίων σε βάση έτους, με αύξηση 2% στα τονομίλια εμπορευματοκιβωτίων και 1,3% στα τονο-μίλια δεξαμενόπλοιων προϊόντων Η  Clarksons πιστεύει ότι το τμήμα των δεξαμενόπλοιων θα δει περισσότερες αλλαγές στις εμπορικές ροές για να αντισταθμίσει τις επαναδρομολογήσεις.

Το πρόσθετο κόστος της εκτροπής ενός δεξαμενόπλοιου από την Ασία στη βορειοδυτική Ευρώπη μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδος αντιστοιχεί σε επιπλέον 932.905 $ ανά ταξίδι, ενώ αυξάνει τον χρόνο διέλευσης από 16 σε 32 ημέρες, σύμφωνα με μια πρόσφατη έκθεση της LSEG Shipping Research, παλαιότερα γνωστή ως Refinitiv .

Αυτά τα πρόσθετα κόστη αφορούν κυρίως επιπλέον καύσιμα και αυξάνουν το κόστος για ένα δεξαμενόπλοιο aframax κατά 110%, ενώ για ένα μεγάλο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξάνεται κατά 35% για ένα ταξίδι από την Ασία στη βορειοδυτική Ευρώπη.

«Η περίπλοκη διασύνδεση γεωπολιτικών γεγονότων, ανησυχιών για την ασφάλεια στη θάλασσα και η δυναμική του παγκόσμιου εμπορίου υπογραμμίζουν τις πολύπλευρες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία στο τρέχον σενάριο», παρατήρησε μια πρόσφατη έκθεση του Veson.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Η Howden Marine εντάσσεται επίσημα στην INTERCARGO, ενισχύοντας τη θέση της στη ναυτιλία ξηρού φορτίου

Η ένταξη αποτελεί ορόσημο για την εταιρεία, επιβεβαιώνοντας την κυρίαρχη παρουσία της στον ναυτιλιακό κλάδο

Νέα μηνύματα για τους underwriters ασφαλίσεων ζωής και υγείας

Τι δείχνουν τα μοντέλα της Swiss Re για την ευρεία χρήση φαρμάκων απώλειας βάρους GLP-1

Το μέγεθος της αγοράς P&C διπλασιάστηκε, τι λέει η Swiss Re για πράκτορες και μεσίτες

Βασικός παράγοντας στην ανάπτυξη της αγοράς, η αύξηση της παρουσίας των μεσιτών ασφαλίσεων και των ασφαλιστικών πρακτόρων

Γκρίζα σύννεφα πάνω από τα cat bonds

Παρέμβαση της ESMA φέρνει τα πάνω κάτω στις αγορές, αυξάνοντας τον κίνδυνο των ρευστοποιήσεων

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η επάνοδος της Groupama

Τη στρατηγική της εταιρείας για επιστροφή στην κερδοφορία εντός διετίας παρουσίασε ο νέος CEO Hassène Feki

Οι τοπ 10 μεσίτες (αντ)ασφαλίσεων στον κόσμο

AON Reinsurance Solutions και Marsh McLennan κερδίζουν την πρωτιά βάσει εσόδων

Απλούστερη και πιο ουσιαστική αναφορά βιωσιμότητας ζητούν οι Ευρωπαίοι ασφαλιστές

Insurance Europe και CFO Forum τονίζουν ότι χρειάζεται ένα πλαίσιο πρακτικά εφαρμόσιμο και ταυτόχρονα συμβατό με τα διεθνή πρότυπα

Τα μη τραπεζικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στο στόχαστρο της ΕΚΤ

Η C. Lagarde επισήμανε ότι επενδυτικά κεφάλαια, ασφαλιστικές εταιρείες και συνταξιοδοτικά ταμεία ευνοούνται σε σχέση με τις τράπεζες

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Innovate East: Ολοκληρώθηκε ο 1ος Διαγωνισμός Πράσινης και Γαλάζιας Καινοτομίας

Η Μητρόπολη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής έφερε κοντά θεσμικούς φορείς, πανεπιστήμια και επιχειρήσεις, σε μια μοναδική σύμπραξη

Σε δημόσια διαβούλευση η «Φορολογική Μεταρρύθμιση για το Δημογραφικό και τη Μεσαία Τάξη»

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει το σύνολο των μέτρων που εξαγγέλθηκαν στη ΔΕΘ

Η επάνοδος της Groupama

Τη στρατηγική της εταιρείας για επιστροφή στην κερδοφορία εντός διετίας παρουσίασε ο νέος CEO Hassène Feki

Η Εθνική Ασφαλιστική στην τελετή παράδοσης της επιταγής του 9ου No Finish Line Athens στην Ένωση «Μαζί για το Παιδί»

Στηρίζοντας με συνέπεια τον αγώνα εδώ και 9 χρόνια, η εταιρεία επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της να βρίσκεται δίπλα στην κοινωνία

Νέα απάτη με παραπλανητικά emails από κυβερνοεγκληματίες που προσποιούνται τις… μεγάλες αεροπορικές

Απώτερος στόχος, η υπεξαίρεση χρημάτων από επιχειρήσεις - Ποια μέτρα προστασίας συνιστά η Kaspersky