back to top
19.1 C
Athens
Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2025

Διονύσης Διαμαντόπουλος, KPMG: Ριζική αλλαγή των επιχειρηματικών μοντέλων στις ασφαλιστικές

Ο ασφαλιστικός κλάδος είναι σε θέση να αναπτύσσει εξειδικευμένα εργαλεία εκτίμησης κινδύνου, να σχεδιάζει νέα προϊόντα προσαρμοσμένα στις ανάγκες των ασφαλισμένων και να βελτιώνει την εμπειρία των τελικών πελατών.

Ο κλάδος ασφαλειών βρίσκεται, εδώ και καιρό, στο στάδιο της ψηφιακής μετάβασης. Οι μεγαλύτεροι ασφαλιστικοί κολοσσοί ανά τον κόσμο, έχοντας ως γνώμονα τις καθημερινές προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο ασφαλιστής και τις συνεχώς μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των πελατών, που επηρεάστηκαν σημαντικά από την ανασφάλεια και τους κινδύνους της πανδημίας Covid-19, τοποθετούν τον ψηφιακό μετασχηματισμό στην κορυφή της ατζέντας τους.

- Advertisement -

Στην Έλενα Ερμείδου

iw? Με ποιον τρόπο η τεχνητή νοημοσύνη, η τηλεματική και το 5G θα αποτελέσουν εργαλεία των ασφαλιστικών στον τομέα των αποζημιώσεων, στην πρόληψη της υγείας και στη διασύνδεση των συσκευών;

- Advertisement -

απ. Η τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική μάθηση βελτιώνουν παρωχημένες και χρονοβόρες διαδικασίες του ασφαλιστικού κλάδου. Ο ασφαλιζόμενος έχει τη δυνατότητα βιομετρικής ταυτοποίησης και επεξεργασίας του προσωπικού του προφίλ και των αιτημάτων του μέσα από την προσωπική του συσκευή.

Ο ασφαλιστής, από την άλλη μεριά, διεξάγει εκτιμήσεις απομακρυσμένα μέσω ανταλλαγής δεδομένων με τους εκάστοτε πελάτες του. Για παράδειγμα, η εφαρμογή της τηλεματικής στα οχήματα προσφέρει δυνατότητες ανάλυσης της οδηγικής συμπεριφορά, βελτιώνει την εκτίμηση κινδύνου και διαμορφώνει αντίστοιχα ασφάλιστρα και αποζημιώσεις συμβολαίων.

Η ανταλλαγή όλων των παραπάνω δεδομένων και η διαλειτουργικότητα μεταξύ των συσκευών διευκολύνεται από τα δίκτυα πέμπτης γενιάς. Η εισβολή του 5G διασφαλίζει μεγάλες ταχύτητες ανταλλαγής δεδομένων, ενώ στις εποχές της πανδημίας διευκολύνει την αντικατάσταση της διά ζώσης επικοινωνίας μεταξύ πελάτη και ασφαλιστή με ομαλές, χωρίς καθυστερήσεις και υψηλής ευκρίνειας τηλεδιασκέψεις.

iw? Μπορούν να συμβάλουν στη βελτίωση του τεχνικού αποτελέσματος;

απ. Η υιοθέτηση προηγμένων τεχνολογικών λύσεων –όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η τηλεματική, οι λύσεις IoT και τα δίκτυα 5G– εξυπηρετεί σημαντικά τη συλλογή και επεξεργασία δεδομένων, ακόμη και σε πραγματικό χρόνο.

Ως εκ τούτου, ο ασφαλιστικός κλάδος είναι σε θέση να αναπτύσσει εξειδικευμένα εργαλεία εκτίμησης κινδύνου, να σχεδιάζει νέα προϊόντα προσαρμοσμένα στις ανάγκες των ασφαλισμένων και να βελτιώνει την εμπειρία των τελικών πελατών.

iw? Συμβάλλουν στην καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη είτε αυτός είναι πελάτης λιανικής είτε πάροχος;

απ. Η νέα τεχνολογία αλλάζει τον τρόπο που οι ασφαλιστικές εταιρείες αλληλοεπιδρούν με τους ασφαλιζόμενους. Νέες απαιτήσεις από πλευράς πελατών και μεγαλύτερος ανταγωνισμός διαμορφώνουν καινούργια προϊόντα και υπηρεσίες που στόχο έχουν την εξυπηρέτηση του πελάτη.

Ψηφιακοί βοηθοί, συσκευές καταγραφής βιομετρικών στοιχείων και αυτοματοποιήσεις είναι διαθέσιμες στους ασφαλιστικούς οργανισμούς, με στόχο να προβλέψουν συμπεριφορές ασφαλισμένων, να καταγράψουν συμβάντα και να αναπτύξουν εργαλεία εξυπηρέτησης.

iw? Έχουν επενδύσει, μέχρι σήμερα, οι εγχώριες ασφαλιστικές στην τηλεματική, την ΑΙ και το 5G;

απ. Αν και σε πρώιμα στάδια, οι εγχώριες ασφαλιστικές επενδύουν συνεχώς και δείχνουν πρόθυμες απέναντι στον ψηφιακό μετασχηματισμό τους. Ο ασφαλιζόμενος αλληλεπιδρά με ψηφιακούς βοηθούς που τον καθοδηγούν τόσο κατά τη δήλωση συμβάντος όσο και κατά την αποζημίωσή του. Τηλεφωνικά κέντρα αντικαθίστανται από εξελιγμένα συστήματα αναγνώρισης ομιλίας και καινοτόμα εργαλεία ανάλυσης δεδομένων, που σε πραγματικό χρόνο εκτιμούν τόσο την ανάγκη του ασφαλισμένου όσο και την ψυχική του διάθεση. Παράλληλα, οι περισσότερες εγχώριες ασφαλιστικές εταιρείες εγκαθιστούν προηγμένα ρομποτικά συστήματα, αυτοματοποιώντας χρονοβόρες διαδικασίες επεξεργασίας εγγράφων και επαναλαμβανόμενων διαχειριστικών εργασιών. Τέλος, στον ευρύτερο ψηφιακό μετασχηματισμό των ασφαλιστικών εταιρειών στο εξωτερικό έρχεται να προστεθεί η χρήση ιπτάμενων drones, που μέσω δικτύων 5G επιτυγχάνουν καταγραφή συμβάντων ακόμη και σε δυσπρόσιτα σημεία.

iw? Πώς οι ασφαλιστικές θα επιτύχουν τα αποτελέσματα αυτά φτιάχνοντας τα δικά τους τμήματα ή συνεργαζόμενες με εταιρείες νέας τεχνολογίας;

απ. Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει να αλλάξουν ριζικά τα επιχειρηματικά τους μοντέλα για να μπορέσουν να ανταγωνιστούν νεοφυείς καινοτόμες επιχειρήσεις που διεισδύουν στην αγορά και στηρίζονται αποκλειστικά στην ψηφιακή τεχνολογία.

Έχοντας ως θετικό πρόσημο την κατανόηση των τεχνολογικών αναγκών και έχοντας υιοθετήσει την ψηφιακή κουλτούρα, οι ασφαλιστικές εταιρείες οφείλουν να εδραιώσουν συνεργασίες με εταιρείες που παρακολουθούν τις τεχνολογικές εξελίξεις και υλοποιούν ψηφιακές λύσεις.

Τις εν λόγω συνεργασίες έρχονται να διευρύνουν οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών, που δηλώνουν πρόθυμες να αναπτύξουν δίκτυα πέμπτης γενιάς, διευκολύνοντας τις υπηρεσίες γρήγορης διασύνδεσης και τηλεματικής.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Η KPMG επενδύει στο μέλλον μέσω των Children Excellence Awards

Με το πρόγραμμα επιβράβευσης για τα παιδιά των εργαζομένων η εταιρεία ενθαρρύνει τη συνεχή μάθηση και ανάπτυξη

Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση: Πολύ σοβαρά τα προβλήματα στην ασφάλιση υγείας

Οι ασφαλιστικές επιχειρούν συνομιλίες για να κλείσουν συμφωνίες με κάποια νοσοκομεία τα οποία δίνουν καλύτερα τιμολόγια.

Ξεκίνησε το Advisory, Tax & Legal Graduate Recruitment Program της KPMG

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε αποφοίτους ΑΕΙ που χαρακτηρίζονται από δημιουργικότητα, ομαδικότητα, δυναμισμό και προσανατολισμό στο αποτέλεσμα

Έξυπνο παρκάρισμα: Η BYD υποκαθιστά τις ασφαλιστικές κι αναλαμβάνει τις ζημιές

Η υπόσχεση της BYD αφορά ζημιές που θα προκύψουν επί κινεζικού εδάφους σε αυτοκίνητα με σύστημα υποβοηθούμενης οδήγησης God's Eye

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η επάνοδος της Groupama

Τη στρατηγική της εταιρείας για επιστροφή στην κερδοφορία εντός διετίας παρουσίασε ο νέος CEO Hassène Feki

Τ. Χατζηθεοδοσίου: «Είμαστε η γέφυρα ανάμεσα στις ανάγκες των πολιτών και τις δυνατότητες της ασφαλιστικής αγοράς» 

«Βαθιά επιθυμία μας, να προσφέρουμε κάτι παραπάνω από υπηρεσίες, να προσφέρουμε εμπιστοσύνη και ηρεμία» - Συνέντευξη στον Λάμπρο Αριστ. Ρόδη

Στ. Αστερίου, Karavias: 4 νέες τάσεις στις πιστώσεις και εγγυήσεις

Παρά την αύξηση που παρατηρείται στους δύο κλάδους, τα μεγέθη δεν θεωρούνται ικανοποιητικά για τις δυνατότητες της ελληνικής αγοράς

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ο ΣΠΑΤΕ ανοίγει τον διάλογο για τα κρίσιμα ζητήματα της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης – Ανοικτή συνάντηση την Τετάρτη 15/10 στο ΕΕΑ

Η εκδήλωση αναμένεται να αποτελέσει μια από τις πλέον ουσιαστικές πρωτοβουλίες διαλόγου των τελευταίων μηνών

Συνεργασία IBM και Anthropic για ανάπτυξη επιχειρησιακού λογισμικού με έμφαση σε ασφάλεια και διακυβέρνηση

Η συνεργασία ενσωματώνει το Claude σε επιλεγμένα επιχειρησιακά εργαλεία και προϊόντα με στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας των πελατών της IBM.

2ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Αποταμίευσης

Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ΄ Δημοτικού - Δείτε τις ημερομηνίες

Η υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων από φυσικές καταστροφές στο επίκεντρο του νέου workshop του ΣΕΤΕ

Η εκδήλωση του ΣΕΤΕ ανοίγει τον διάλογο ανάμεσα στην τουριστική βιομηχανία και στην ασφαλιστική αγορά