του Βάιου Κρόκου
Αγώνα δρόμου για τον περιορισμό των φετινών απωλειών στην ασφαλιστική παραγωγή δίνουν εταιρείες και διαμεσολάβηση, αν αναλογιστεί κανείς και το γεγονός πως το lockdown ως τις 30 Νοεμβρίου (ή ακόμα περισσότερο) και οι δυσμενείς συνθήκες σε οικονομία και επιχειρήσεις δυσχεραίνουν τις προσπάθειες για νέα παραγωγή.
Εκτιμήσεις ανθρώπων της αγοράς κάνουν λόγο πως θα κερδίδει το στοίχημα, υπό το πρίσμα ότι δεν θα είναι τέτοια ώστε να χαθούν τα οφέλη από την περσινή σημαντική άνοδο. Υπενθυμίζεται πως για το σύνολο του 2019 η αγορά βρέθηκε στο +8,7%. Ιδιαίτερης σημασίας σε αυτό, όπως σημειώνουν, θα είναι και τα στοιχεία Οκτωβρίου που θα ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα.
Για την ώρα, όπως ανακοινώθηκε, στο πρώτο 9μηνο του έτους η παραγωγή ασφαλίστρων, τόσο στον κλάδο Ζωής όσο και Ζημιών, μειώθηκε κατά 4,5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.
Αναλύοντας τα στοιχεία 9μηνου, σθεναρή αντίσταση δείχνει ο κλάδος Ασθενειών – που κατέχει το 14,1% του συνόλου του Κλάδου Ζημιών καθώς καταγράφει εκ νέου άνοδο αυτή τη φορά με ποσοστό 9,3%.
Είναι γεγονός πως από το ξεσπάσμα της πανδημίας, όπως έχουν διατυπώσει αρκετές φορές στελέχη της αγοράς, το ενδιαφέρον για προγράμματα Υγείας (νοσοκομειακής – εξωνοσοκομειακής περίθαλψη) έχει αυξηθεί σημαντικά.
Στο ίδιο μοτίβο, τα Unit Linked συνεχίζουν με αμείωτο ρυθμό σε ανοδικό momentum (άνοδος 46%), ωστόσο το σύνολο του Κλάδου Ζωής διολισθαίνει κατά 9,6% το 9μηνο.
Ρόλο καταλύτη για την συνολική εικόνα θα έχουν οι Γενικές Ασφαλίσεις και δη ο κλάδος Αυτοκινήτου, την ώρα που κοινωνία και οικονομία βρίσκονται σε συνθήκες lockdown. Για την ίδια χρονική περίοδο, η αστική ευθύνη χερσαίων οχημάτων που αποτελεί το 1/3 του κλάδου Ζημιών χάνει έδαφος κατά 6,1%.
Συμπερασματικά, η φετινή χρονιά έρχεται σε ευθεία συνάρτηση με τις δυσμενείς συνέπειες της πανδημίας, ωστόσο κρίσιμο στοιχείο αποτελεί η συγκράτηση των απωλειών και διατήρηση των υψηλών δεικτών φερεγγυότητας.
διαβάστε επίσης: Ασφαλιστική Παραγωγή: Δύσκολη η εξίσωση ως το τέλος του έτους