Έρευνες κάνουν τα τμήματα Marketing των εταιρειών για το πώς θα επιδράσουν τα νέα φορολογικά και Ασφαλιστικά μέτρα στα εισοδήματα και κυρίως στην διάθεση των καταναλωτών να επενδύσουν και να καταναλώσουν. Το πρώτο (επένδυση) είναι μάλλον terra incognita. To δεύτερο (κατανάλωση) είναι βέβαιο ότι θα περιοριστεί στα απολύτως απαραίτητα. Και η ιδιωτική ασφάλιση κύριε;
Για την ιδιωτική ασφάλιση τα πρώτα καμπανάκια έχουν ήδη αρχίσει να κτυπάνε. Ο κλάδος αυτοκινήτου φαίνεται ότι συνεχίζει να δέχεται πλήγματα αφού οι νέες ταξινομήσεις στο πεντάμηνο του 2016 είναι κατά 20% περίπου χαμηλότερες απ’ το αντίστοιχο διάστημα του 2015. Ο διευρυμένος και αυξημένος ΕΝΦΙΑ έχει αρχίσει να ταλαιπωρεί και τα πιο φτωχά νοικοκυριά, οι πλειστηριασμοί των ‘κόκκινων (στεγαστικών) δανείων’ ανησυχούν τους μη έχοντες, η στάση πληρωμών στον ιδιωτικό τομέα καθιστούν προβληματικές τις εξελίξεις και στους αντίστοιχους κλάδους ασφάλισης. Ωστόσο και επειδή η ελπίδα φεύγει τελευταία, «η ιδιωτική ασφάλιση έχει τις ευκαιρίες αρκεί να δει το ποτήρι μισογεμάτο». Το κόστος ασφάλισης για κάθε κάλυψη έχει φθηνύνει δυσανάλογα με τα εισοδήματα των καταναλωτών άρα είναι πιο εύκολο κάποιος να ασφαλιστεί. Η ασφάλιση ακινήτων μπορεί να προστατέψει από τους πλειστηριασμούς αφού μπορεί να αναπληρώσει και το εισόδημα σε περίπτωση ανικανότητας για εργασία ή ανεργίας. Οι ασφαλίσεις ζωής και τα συνταξιοδοτικά προγράμματα μπορούν να αναπληρώσουν σε καλύτερο βαθμό τα ‘χαμένα ένσημα’.
Αυτό που χρειάζεται όμως είναι να ενεργοποιηθούν τα στελέχη των εταιρειών. Ασφάλιση δεν σημαίνει μόνο κάλυψη για μεγάλα εισοδήματα όπως μέχρι τώρα συνήθιζαν. Η ιδιωτική ασφάλιση θα πρέπει να ανοιχτεί και στους φτωχότερους εισοδηματικά και στους πιο αδύναμους . Αυτοί την χρειάζονται. Αυτοί θα είναι η μελλοντική τους πελατεία στην Ελλάδα. Οι ευκατάστατοι θα στραφούν στα ακριβά προγράμματα στο εξωτερικό. Οι μετοχές και τα ομόλογα θα είναι οι επενδύσεις τους . Για τους αδύναμους , τα ασφαλιστικά προγράμματα υγείας και σύνταξης θα είναι οι ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ