back to top
28.8 C
Athens
Δευτέρα 14 Ιουλίου 2025

ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΑ: Το Κράτος από θύτης γίνεται και θύμα

Αν και δεν μάθαμε επισήμως τι απέδωσε το κυνήγι των ανασφάλιστων οχημάτων  κατά  την πρώτη φάση, εντούτοις είναι ουσιαστικό ότι ξεκίνησε η πολιτεία να ενδιαφέρεται γι’ αυτό το καίριο ζήτημα.  Ακόμη και εάν το κράτος  ενδιαφέρεται μόνο για τα έσοδα από τα ανασφάλιστα, είναι ένα καλό βήμα για να πάμε πιο πέρα.  Το κράτος έχει έσοδα και από την φορολόγηση των ασφαλιστικών (φόρος εισοδήματος) αλλά βέβαια και οι ασφαλιστικές έχουν να κερδίσουν από την πάταξη των ανασφάλιστων.  Υπολογίζεται ότι με μείωση κατά 20% των ανασφάλιστων οχημάτων τα έσοδα στον κλάδο (αστικής ευθύνης αυτοκινήτου) θα αυξηθούν κατά 30% περίπου γεγονός που θα ενισχύσει περαιτέρω τα αποθεματικά των εταιρειών και βέβαια θα φέρει και κέρδη.

Ωστόσο, παραμένει πρόβλημα ότι υπάρχει ένας «σκληρός πυρήνας» ανασφάλιστων οι οποίοι είτε λόγω πεποιθήσεων , είτε λόγω απορίας  (δύσκολα να σκεφτεί κάποιος στο εξωτερικό ότι μπορεί να έχεις και να συντηρείς αμάξι χωρίς να πληρώνεις ασφάλιστρα) δεν ασφαλίζονται.  Αυτοί αποτελούν τις ‘βόμβες’ του συστήματος και δυστυχώς αυξάνονται όταν μειώνονται κάποιοι άλλοι.  Η μεγαλύτερη όμως ‘βόμβα’ είναι τα ίδια τα κρατικά αυτοκίνητα, τα οποία (άγνωστο για ποιο λόγο) είναι ανασφάλιστα.

- Advertisement -

Μάλλον θεωρούν ότι το κράτος είναι φερέγγυο και θα πληρώσει. Ίσως το κυνήγι των ανασφάλιστων θα πρέπει να ξεκινήσει από εκεί και μετά να περάσει προς τους ιδιώτες. Αυτό γράφουν όλοι οι κλαδικοί χρόνια τώρα αλλά ουδόλως έχει  εισακουσθεί.  Πάντως είναι υποκριτικό να βλέπει κανείς το κράτος να κόπτεται για τα ανασφάλιστα όταν το ίδιο δεν μπορεί να τηρήσει ούτε τα στοιχειώδη.

Σχετικές δημοσιεύσεις

«Φως» για τη λύση του προβλήματος των ανασφάλιστων οχημάτων

Αντιπροσωπεία του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, με επικεφαλής τον Πρόεδρο του Γιάννη Χατζηθεοδοσίου και με τη συμμετοχή και του Προέδρου της ΓΣΕΒΕΕ

Ξεκινά η μεγάλη διασταύρωση για ανασφάλιστα Ι.Χ.

Από τη Δευτέρα 16 Ιουνίου, πρόκειται να ξεκινήσει η πρώτη μεγάλη ηλεκτρονική διασταύρωση της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών

Tι θα γίνει με τα ανασφάλιστα οχήματα;

Από τo meeting της Ύδρας, κατά το οποίο θίχτηκαν επείγοντα θέματα που απασχολούν τον κλάδο, δεν απουσίαζαν και τα ανασφάλιστα οχήματα.

Οι κυβερνήσεις ως (αντ-)ασφαλιστές

Όσοι παρακολουθούμε από κοντά την ασφαλιστική αγορά, και ιδιαίτερα τη δραστηριότητα των θεσμικών φορέων, όπως είναι και η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Κλήμης Δημαρχιάδης: Δέκα χρόνια στο τιμόνι ενός οράματος που έγινε πρότυπο συνεργατικής επιχειρηματικότητας

Όταν ιδρύθηκε το Συνεργατικό Σχήμα «ΠΑΝΟΡΜΟΣ», κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει την έκταση και το βάθος της διαδρομής που θα ακολουθούσε

Με 200% ζημιές στην υγεία, η ασφαλιστική αγορά που πάει;

Η μεγαλύτερη νίκη της ασφαλιστικής αγοράς είναι, να μπορέσει να συγκεντρώσει όλη της δύναμη για να μείνει ΕΚΕΙ που είναι και να κάνει ΕΔΩ αυτό που πρέπει να κάνει

Ευρώπη Ασφαλιστική: Αύξηση παραγωγής και κερδοφορίας το α’ εξάμηνο

Ένα δυνατό πρώτο εξάμηνο κατέγραψε σύμφωνα με πληροφορίες η Ευρώπη Ασφαλιστική μετά την ολοκλήρωση του deal με τον όμιλο Intracom

Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης στο 11th MedTech Conference!

Η αγορά των ιατροτεχνολογικών προϊόντων περνά μια κρίσιμη καμπή – με τις μεταρρυθμίσεις στο ΕΣΥ, τις θεσμικές παρεμβάσεις και τις χρόνιες προκλήσεις

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

Σημαντικές εξελίξεις για τα ανασφάλιστα οχήματα

Καθοριστική συνάντηση της ηγεσίας του ΕΕΑ με τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Δημήτρη Παπαστεργίου

Ο Ασφαλιστικός Πράκτορας στο επίκεντρο: Από την επαγγελματική εξουθένωση στην ευημερία

Η Επιτροπή Ασφαλιστικών Πρακτόρων του ΕΕΑ καθορίζει ένα νέο θεσμικό προσανατολισμό

Ν. Μακρόπουλος στην κάμερα του I.W.: Η ελληνική ασφαλιστική αγορά αλλάζει

Tο εφετινό Insurance Conference ανέδειξε και ανέλυσε όλα όσα συμβαίνουν στον κλάδο της Ιδιωτικής Ασφάλισης, μέσα από διακεκριμένους ομιλητές, στελέχη και επιχειρήσεις.

Τι προβλέπει η Αllianz-Trade για την οικονομία

Στην Ευρώπη, οι αμυντικές δαπάνες ξεπερνούν το όριο του 3,5% του ΑΕΠ που απαιτούν οι ΗΠΑ στα περισσότερα μέλη του ΝΑΤΟ

«Φως» για τη λύση του προβλήματος των ανασφάλιστων οχημάτων

Αντιπροσωπεία του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, με επικεφαλής τον Πρόεδρο του Γιάννη Χατζηθεοδοσίου και με τη συμμετοχή και του Προέδρου της ΓΣΕΒΕΕ